چگونه دبیت کارت بگیریم

چگونه دبیت کارت بگیریم؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۰ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

روزی روزگاری، پول نقد پادشاه بود. امروزه کارت‌های نقدی یک راه مطمئن برای پرداخت هزینه خرید هستند و تقریباً در همه جا به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته شده شناخته می‌شوند. تعداد کمتری از مشاغل چک‌های شخصی را می‌پذیرند و تقریباً همه خریدهای آنلاین به کارت اعتباری یا دبیت نیاز دارند. به علاوه، گرفتن دبیت کارت نسبتاً آسان است.
از آنجا که یک دبیت کارت مستقیماً با حساب جاری شما مرتبط است، لازم نیست نگران جمع آوری قبض کارت اعتباری یا هزینه‌های ناشی از آن باشید.

استفاده از دبیت کارت مانند نوشتن چک است، اما بدون هیچ زحمتی برای پر کردن یک تکه کاغذ در خط پرداخت می‌توانید همان کار چک را انجام دهید. با آن می‌توانید به راحتی از حساب خود در صورت نیاز در دستگاه خودپرداز به پول نقد دسترسی پیدا کنید. در ادامه به سوالات چگونه دبیت کارت بگیریم و چگونه دبیت کارت بخریم پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: آموزش افتتاح حساب مانی گرام

مرحله اول: یک حساب جاری باز کنید

کارت‌های دبیت شبیه اعتبارهای کارت اعتباری هستند، اما مستقیماً به حساب جاری یا پس انداز شما متصل هستند. اگر قبلاً یکی از این حساب‌ها را ندارید، باید یک حساب در بانک یا اتحادیه اعتباری باز کنید. بسته به ترجیحات و پیشنهادات بانک خود، می‌توانید این فرایند را بصورت آنلاین یا حضوری انجام دهید.

شما به طور معمول به چندین کارت شناسایی معتبر نیاز دارید – اغلب ترکیبی از گواهینامه رانندگی، گذرنامه و یا کارت تأمین اجتماعی. اگر کمتر از ۱۸ سال دارید، ممکن است به یک فرد بزرگسال نیاز داشته باشید تا در حساب مشترک ثبت نام کند.

همچنین برای باز کردن حساب باید یک روش پرداخت ارائه دهید. حداقل موجودی متفاوت است – هرچند می‌تواند به ۱ دلار برسد – بنابراین با بانک خود مشورت کنید تا بدانید که به چه چیزی نیاز دارد. سپس یک فرم درخواست را برای شروع فرآیند پر کنید.

چگونه دبیت کارت بخریم

مرحله دوم: دبیت کارت خود را درخواست کنید

به عنوان بخشی از فرآیند باز کردن حساب، می‌توانید دبیت کارت متصل به آن حساب را درخواست کنید . در برخی موارد، شما باید ۷ تا ۱۰ روز کاری منتظر بمانید تا کارت شما به ایمیل برسد. با این حال، بسیاری از بانک‌ها دسترسی یک روزه به دبیت کارت را ارائه می‌دهند که می‌توانید بلافاصله از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:‌ شماره دبیت کارت

مرحله سوم: کارت خود را فعال کنید و شروع به استفاده از آن کنید

هنگامی که دبیت کارت خود را در دست دارید، باید آن را فعال کنید. این یک فرایند سریع و آسان است که معمولاً می‌توانید بصورت تلفنی یا آنلاین انجام دهید. در صورت انتخاب فعالسازی آنلاین، حتماً از اتصال اینترنتی ایمن و محافظت شده با رمز عبور برای جلوگیری از هکرهای احتمالی استفاده کنید.

دبیت کارت شما ممکن است دارای پین ایجاد شده توسط بانک باشد یا می‌توانید خود پین آن را انتخاب کنید. در حقیقت اغلب می‌توانید آن را در طول فرآیند فعال سازی تغییر دهید.  پین شما نباید شماره امنیت اجتماعی، تاریخ تولد، شماره تلفن یا هر شماره دیگری باشد که به راحتی با شما مرتبط است. حتماً پین خود را خصوصی نگه دارید.

از کجا دبیت کارت بخرم؟

اگر به دبیت کارت یا کارت نقدی نیاز دارید، چندین روش خرید دبیت کارت وجود دارد که می‌توانید در پیش بگیرید:

دبیت کارت‌های بانکی

دبیت کارت‌های بانکی، کارت‌های نقدی سنتی هستند که دریافت آن‌ها معمولاً به آسانی باز کردن یک حساب جاری است. شما به بانک اطلاع می‌دهید که در طول فرآیند افتتاح حساب، کارت نقدی می‌خواهید. در بیشتر موارد، بدون هیچ مشکلی، دبیت کارت را دریافت خواهید کرد.

کارت نقدی شما به وجوه موجود در حساب شما مرتبط است، بنابراین فقط به اندازه‌ای که پول دارید، می‌توانید خرج کنید.

بعد از خرید دبیت کارت، این کارت معمولاً از طریق پست ارسال می‌شود زیرا باید با اطلاعات حساب شما چاپ و سفارشی شود، اما برخی از بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری چاپگر کارت را در محل دارند.

هنگامی که کارت نقدی خود را دریافت کردید و آن را فعال کردید، می‌توانید هر طور که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

دبیت کارت پیش‌پرداخت

برای خرید دبیت کارت پیش‌پرداخت، نیازی به مراجعه به بانک ندارید. کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت در دسترس هستند و به‌جای برداشت از حساب بانکی‌تان، از پولی که در کارت بارگیری کرده‌اید برداشت می‌کنند.

برخی از کارت‌ها را می‌توان دوباره شارژ کرد، در حالی که برخی دیگر فقط به شما اجازه می‌دهند پول ذخیره شده در کارت را یک بار خرج کنید و سپس کارتان تمام است.

خرید دبیت کارت پیش‌پرداخت به‌طور فزاینده‌ای به جایگزینی برای افرادی تبدیل می‌شود که نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند و می‌توانند این کارت پیش‌پرداخت  را به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های خرده‌فروشی خریداری کنند.

در حالی که دبیت کارت‌های پیش‌پرداخت می‌توانند جایگزین برخی از عملکردهای بانکی شوند، اما به دلیل کارمزدهای بالا بدنام هستند، بنابراین مهم است که در مورد تمام کارت‌های موجود تحقیق کنید و کارتی را انتخاب کنید که بتوانید بدون پرداخت هزینه زیاد از آن استفاده کنید.

دبیت کارت آنلاین

وب‌سایت‌های متعدد کارت‌هایی با ارزش‌های متفاوت و با ویژگی‌های متنوع ارائه می‌دهند، بنابراین برای خرید دبیت کارت می‌توان به صورت آنلاین نیز اقدام کرد.

در بیشتر موارد، این کارت‌ها مستلزم ارائه اطلاعات شخصی مانند شماره تامین اجتماعی، آدرس پستی معتبر و سایر جزئیات هستند تا هویت شما تأیید شود. اغلب می‌توانید این کارت‌ها را با انتقال پول از حساب بانکی‌تان، واریز پول نقد در مکان‌های خاص یا واریز مستقیم پرداختتان به کارت، دوباره بارگیری کنید.

دبیت کارت فروشگاهی

اگر نمی‌خواهید دبیت کارت را به صورت آنلاین خریداری کنید، می‌توانید کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت را از فروشگاه‌های مختلف دریافت کنید.

کارت‌های فروشگاه‌ها ممکن است نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نداشته باشند، بنابراین به‌عنوان هدایا و جوایز به خوبی کار می‌کنند. خرید این نوع دبیت کارت‌ها همچنین برای موقعیت‌هایی که می‌خواهید ناشناس بمانید تا از سرقت هویت، شماره کارت‌های دزدیده شده، یا اینکه بانکتان بداند چه زمانی و کجا پول خرج می‌کنید، جلوگیری کنید، مناسب هستند.

دبیت کارت  برای نوجوانان

اگر نوجوان هستید یا فرزند نوجوان دارید، کارت‌های نقدی از فروشگاه‌ها ساده‌ترین کارت‌هایی هستند که می‌توانید دریافت کنید، اما با توجه به هزینه‌های بالا، ممکن است بهترین گزینه شما نباشند. همچنین می‌توانید یک کارت سنتی از بانک یا اتحادیه اعتباری دریافت کنید، زیرا برخی از بانک‌ها تا زمانی که یک بزرگسال در حساب جاری وجود دارد، برای نوجوانان کارت نقدی صادر می‌کنند.

دبیت کارت پاداش

دبیت کارت‌هایی که برای خرج کردن پاداش ارائه می‌کنند، غیر معمول هستند اما وجود دارند. وقتی با دبیت کارت پرداخت می‌کنید، سود کمتری برای بانک‌ها دارد و در نتیجه نمی‌توانند همان پاداشی را که هنگام پرداخت با کارت اعتباری دریافت ‌می‌کنید، ارائه دهند.

اگر بهترین جوایز را می‌خواهید، باید از کارت اعتباری استفاده کنید. با این حال، هنوز با خرید برخی از دبیت‌کارت‌های مشخص می‌توانید پاداش دریافت کنید. سوال این است که آیا شما چیزی را که آن‌ها ارائه می‌دهند می‌خواهید یا نه؟ بازپرداخت مستقیم غیرمعمول است اما اعتبارهای تخفیف، بازی‌ها و امتیازهایی که می‌توانید برای سایر موارد استفاده کنید، به طور فزاینده‌ به گزینه‌ها تبدیل می‌شوند.

مواردی که هنگام داشتن کارت اعتباری باید به خاطر بسپارید

در حالی که کارت‌های نقدی یک روش پرداخت راحت و مطمئن هستند، اما دارای معایب بالقوه‌‌ای هستند. از آنجا که دبیت کارت شما مستقیماً از حساب جاری شما وجوه دریافت می‌کند، مهم است که هزینه‌های شما از موجودی شما فراتر نرود وگرنه ممکن است هزینه‌های اضافی اضافه برداشت داشته باشید. همچنین، توجه داشته باشید که هنگام استفاده از دستگاه خودپردازی که به بانک شما وابسته نیست، ممکن است هزینه‌های اضافی متحمل شوید.

پیشنهاد مطالعه: دبیت کارت مجازی

چگونه دبیت کارت بخریم

خدمات سفیرپیمنت در حوزه کارت اعتباری

از آن جا که به علت تحریم‌های بانکی علیه ایران، در کشور ما امکان اینکه دبیت کارت بگیریم وجود ندارد؛ باید از یک شرکت واسط استفاده کنید تا این فرایند را برای شما انجام دهد. سفیرپیمنت به عنوان یک تیم حرفه‌ای فعال در عرصه‌ی تراکنش‌های بین‌المللی، به شما کمک می‌کند به سادگی به کارت اعتباری دسترسی پیدا کرده و هر نوع کارتی که می‌خواهید را دریافت کنید. به عبارت دیگر در پاسخ به سوال چگونه دبیت کارت بگیریم در ایران باید اینطور بیان کرد که با توجه به وجود تحریم‌های بانکی نحوه گرفتن دبیت کارت در ایران با شرایط عادی در دیگر کشورها متفاوت بوده و باید از یک واسطه کمک بگیرید. این واسطه مجموعه‌ای است که سابقه‌ی خوبی در این حوزه داشته باشد.

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی هر گونه خدمات پرداخت ارزی آنلاین را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند. شما می‌توانید بدون داشتن نگرانی از بابت تحریم درخواست انجام خدمات مورد نظر خود را به سفیرپیمنت ارجاع داده و در اسرع وقت آن را پایان یافته ببینید. در صورت نیاز به راهنمایی نیز می‌توانید با پشتیبانی این مجموعه ارتباط گرفته و از مشاوره کارشناسان متخصص آن بهره‌مند شوید.

نتیجه

در این مقاله به پرسش چگونه دبیت کارت بگیریم پاسخ دادیم. اگر در خارج از کشور هستید، می‌توانید به راحتی با مراجعه به یک بانک یا موسسه‌ی مالی، دبیت کارت مورد نظر خود را به روشی که گفته شد، تهیه نمایید اما نحوه گرفتن دبیت کارت در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها کمی متفاوت است. در این مقاله پس از توضیحات گرفتن دبیت کارت در شرایط عادی در پاسخ به اینکه چگونه در ایران دبیت کارت بگیریم گفتیم که باید از یک مجموعه واسط کمک بگیرید. مجموعه سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص و با تجربه در این حوزه سال‌ها است که خدمات مختلف پرداخت‌های ارزی آنلاین را ارائه کرده و آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد. در صورتی که راجب به موضوع این مقاله سوالی دارید و یا اینکه قبلا تجربه گرفتن دبیت کارت را داشته‌اید در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *