مدت زمان گرفتن مدرک تافل

چه مدت طول می‌کشد تا مدرک تافل بگیرم؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ مرداد, ۱۴۰۲
18 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

آزمون‌های بین المللی که امروزه شور و هیجان زیادی پیدا کرده‌اند یکی از راه‌های موفقیت برای افراد خوش شناسی هستند که در این آزمون‌ها موفق می‌شوند. آزمون‌های بین المللی با توجه به نوع خود و کشور برگزارکننده مزایایی را برای داوطلبان به دنبال دارد که می‌تواند زندگی افراد را دگرگون کند. شما تا کنون چیزی درباره آزمون تافل شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید آزمون تافل چه مزایایی برای داوطلبان خود دارد؟ و یا گرفتن تافل چقدر طول میکشد؟ تافل، نوعی آزمون معتبر جهانی است که تقریبا در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می‌شود و مهارت در بخش‌هاي شنيداري، گفتاري، نوشتاري و درک مطالب انگليسي را مورد سنجش قرار مي‌دهد. اما اگر دوست دارید که بدانید مدت زمان گرفتن مدرک تافل چقدر است؟ همراه ما باشید.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

 

تافل چیست؟

همان‎‌طور که گفته شد؛ امروزه آزمون‌های بین المللی زیادی روی کار آمده‌اند که هر یک مزایایی را برای داوطلبان خود به دنبال دارد. در این میان آژمون تاقل آزونی بین المللی است که در حوزه زبان انلیسی برگزار می‌گردد. ایلتس و تافل از جمله آزمون‌های استانداردی است که به منظور سنجش سطح زبان انگلیسی افراد برای تحصیل و کار در خارج از کشور گرفته می‌شود. نتایج این آزمون براي پذيرش شغلی و تحصیلی در دانشگاه‌هاي مطرح دنیا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنین نمره کسب‌شده در اين آزمون، جهت پذيرش در دانشگاه‌ها به مدت دو سال، داراي اعتبار مي‌باشد. اما آیا شما میدانید گرفتن تافل چقدر طول میکشد؟ اگر این سوال برای شما هم وجود دارد عنوان بعدی را از دست ندهید!

مدت زمان گرفتن مدرک تافل چقدر است؟

یکی از نکات مهمی که در خصوص هر آزمون بین المللی خصوصا آزمون تافل وجود دارد آن است که گرفتن تافل چقدر طول میکشد؟ به طور کلی زمان اخذ مدرک تافل با نوع آموزش، تلاش و سطح یادگیری زبان‌آموز ارتباط مستقیم دارد. همچنین شیوه تدریس و مدت زمان یاددهی زبان انگلیسی توسط آموزشگاه‌ها نیز متفاوت می‌باشد. بنابراین ارائه زمان دقیق برای انجام این فرایند کار ساده‌ای نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد.

مدت زمان گرفتن مدرک تافل

مراحل گرفتن مدرک تافل قدم به قدم

اقدام به یادگیری زبان

اولین قدم برای گرفتن مدرک تافل زبان انگلیسی یادگیری این زبان و تسلط کامل بر آن می‌باشد. به طورکلی آنچه که شما را به اخذ مدرک تافل نزدیک می‌کند، پیشرفت در حیطه‌های مختلف این زبان است.

آشنایی با بخش‌های مختلف آزمون

آزمون toefl دارای بخش‌های مختلفی از جمله شنیداری، گفتاری و نوشتاری می‌باشد. بخش شنیداری آزمون تافل، توانایی داوطلب را در درک مکالمات انگلیسی ارزیابی می‌کند. در بخش گفتاری، زبان آموز با توجه به زمان و موضوع ارائه شده باید به زبان انگلیسی صحبت کند؛ از این‌رو تمرکز بر تمامی این حیطه‌ها به منظور کسب نمره‌ی بالا در آزمون تافل، بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

 

امتیاز‌دهی در آزمون تافل

یکی‌دیگر از مراحل مهم و قابل توجه برای اخذ مدرک تافل، نحوه‌ی امتیاز‌دهی در آزمون می‌باشد. امتیازات از 0 تا 120 می‌باشد و اگر نمره‌ی شما بالای 75 شود برای بسیاری از مراکز آموزشی قابل قبول است. کسانی که نمره‌ی بالای 100 می‌گیرند ایده‌آل‌ترین نمره را کسب کرده‌اند که به تبع، ویژگی‌های مفید خود را به دنبال دارد. به عنوان مثال به راحتی می‌تواند برای مهاجرت به کشوهای دیگر اقدام کند و یا در موسسات و مراکزی معتبر در کشورهای خارجه موقعیت شغلی کسب کند.

 در گزارشی که به شما داده می‌شود فقط نمرات نهایی هر مهارت به اضافه مجموع آن‌ها و دسترسی به سوالات و پاسخ‌های آزمونی که داده‌اید و اشتباهاتی که در قسمت اسپیکینگ و رایتینگ از شما گرفته نشده است گزارش شده است.

در صورت اعتراض به نمره خود می‌توانید با پرداخت هزینه درخواست امتحان مجدد کنید که حتی در صورت موجه بودن اعتراض شما مسترد نخواهد شد. حدود ده روز بعد از جلسه آزمون، نسخه دیجیتال رزومه شما در حساب ETS شما قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید آن را به صورت فایل PDF دانلود کنید. حدود دو هفته بعد از تاریخ آزمون، نسخه چاپی اصلی هم برای دانشگاه‌های مورد نظر شما و هم برای خودتان ارسال می‌شود. اگر مراکز دریافت کننده گزارش آزمون در داخل ایالات متحده هستند، برای دریافت آ‌ن‌ها بین ۷ تا ۱۰ روز صبر کنید. و اگر خارج از ایالات متحده باشند، زمان انتظار بیشتر است، شاید ۴ تا ۶ هفته. این زمان شامل نسخه‌ای که برای شما ارسال می‌شود، نیز است.

برنامه‌ریزی برای آزمون

یکی از مهم‌ترین مراحل گرفتن مدرک تافل، برنامه‌ریزی مناسب برای این آزمون می‌باشد. این مسئله شما را آماده و موفق‌تر می‌کندو به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتر برای پیشرفت در این آزمون و کسب مدرک تافل آماده شوید. استفاده از این مورد در زمانی که قصد دارید با منابع آزمون خود را هماهنگ کنید بسیار مناسب و کارآمد است.

 

دانش شرکت در آزمون

از دیگر مراحل اخذ این مدرک، آگاهی از نحوه‌ی شرکت در آزمون می‌باشد. وارد شدن در این امتحان هیچگونه محدودیت سنی ندارد و برای عموم آزاد می‌باشد. همچنین افراد در آزمون تافل ملزم به شرکت در تمامی بخش‌های آن می‌باشند و باید تمامی مراحل شنیداری، گفتاری و نوشتاری را جواب دهند.

 

نمره آزمون تافل چگونه محاسبه می‌شود؟

دانستیم نمره کلی آزمون تافل از ۱۲۰ محاسبه می‌شود و هر بخش مرکزی ۳۰ امتیاز را دارد. در دو بخش اول خواندن و شنیدن، با پاسخ‌های صحیح، به شما امتیاز داده می‌شود در حالی که در دو بخش صحبت کردن و نوشتن معمولاً با فاکتورهای خاصی که تصحیح کنندگان آزمون تافل دارند، امتیاز محاسبه می‌شود.

تعداد سوالات دارای امتیاز در بخش مهارت خواندن ۳۹ و در بخش مهارت شنیداری ۳۴ سوال است. بنابراین در این دو بخش به ترتیب ۳۹ و ۳۴ پاسخ صحیح برابر با ۳۰ نمره در این قسمت خواهد بود.

اما نحوه امتیازدهی در هر دو مهارت گفتاری و نوشتاری کمی متفاوت است. تصحیح‌کنندگان به هر یک از پاسخ‌های شما در بخش مهارت‌های گفتاری، یک نمره کلی از ۰ تا ۴ و در قسمت مهارت‌های نوشتاری یک نمره کلی از ۰ تا ۵ می‌دهند.

در گزارشی که به شما داده می‌شود فقط نمرات نهایی هر مهارت به اضافه مجموع آن‌ها و دسترسی به سوالات و پاسخ‌های آزمونی که داده‌اید و اشتباهاتی که در قسمت اسپیکینگ و رایتینگ از شما گرفته نشده است گزارش شده است.

در صورت اعتراض به نمره خود می‌توانید با پرداخت هزینه درخواست امتحان مجدد کنید که حتی در صورت موجه بودن اعتراض شما مسترد نخواهد شد. حدود ده روز بعد از جلسه آزمون، نسخه دیجیتال رزومه شما در حساب ETS شما قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید آن را به صورت فایل PDF دانلود کنید. حدود دو هفته بعد از تاریخ آزمون، نسخه چاپی اصلی هم برای دانشگاه‌های مورد نظر شما و هم برای خودتان ارسال می‌شود. اگر مراکز دریافت کننده گزارش آزمون در داخل ایالات متحده هستند، برای دریافت آ‌ن‌ها بین ۷ تا ۱۰ روز صبر کنید. و اگر خارج از ایالات متحده باشند، زمان انتظار بیشتر است، شاید ۴ تا ۶ هفته. این زمان شامل نسخه‌ای که برای شما ارسال می‌شود، نیز است.

 

مدت زمان گرفتن مدرک تافل

 

سطح مبتدی تا رسیدن به تافل چند سال زمان می‌برد؟

شیوه خودخوان یا خودآموز بدون مدرس

عده‌ای از زبان‌آموزان با استفاده از روش خودخوان و با جستجو در اینترنت، کتاب و DVDهای آموزشی و همچنین با تکیه بر استعداد و تلاش خود یادگیری زبان انگلیسی را آغاز می‌کنند. این افراد می‌توانند دست کم در 2 مهارت از 4 مهارت به نتیجه برسند و در طی دو سال یا بیشتر در آزمون‌ های تافل شرکت کنند. این روش در مقایسه با سایر شیوه‌های دیگر زمان و انرژی بیشتری را از زبان‌آموز مطالبه می‌کند.

 

در ادامه این روش باید با منابع آزمون تافل نیز آشنا شوید.

 

شیوه آموزشگاهی

یکی از شاخص مهم در روش آموزشگاهی، مدرس می‌باشد. موسسات آموزشی علاوه بر در اختیار گذاشتن کتاب و تجهیزات آموزشی، با برنامه‌ریزی‌های مشخص تحت عنوان ترم و یا دوره باعث نظم و ترتیب منطقی ‌در آموزش زبان انگلیسی می‌شوند. البته ناگفته نماند، این روش ‌به منزله قبول شدن حتمی در آزمون تافل نیست؛ اگرچه بسیاری از آموزشگاه‌ها در ظاهر یک برنامه مشخص و آشکار از روز نخست تا روز پایانی دارند، اما در عمل بسیاری از ترم‌ها تکراری و در برخی از آموزشگاه‌ها حتی برخی از ترم‌ها به دلیل به حد لازم نرسیدن زبان‌آموزان کلاسی تشکیل نمی‌شود و افراد بسیاری در میانه راه می‌مانند.

با در نظر گرفتن تمامی این عوامل می‌توان بازه زمانی لازم در سیستم آموزشگاهی و موسسات زبان را از سطح کاملا مقدماتی و مبتدی تا سطح آیلتس یا تافل، چیزی حدود دست کم 1 سال تا 2 سال در نظر گرفت که البته با توجه به ویژگی‌های زبان‌آموز و ویژگی‌های موسسه موردنظر، ممکن است متفاوت باشد، ولی کمتر از این میزان نیست.

روش کلاس و تدریس خصوصی با استاد حرفه‌ای

کلاس‌های خصوصی با مدرس حرفه‌ای و با سابقه در این زمینه، می‌تواند زبان‌آموزان را از سطح پایه در کمتر از 5 ماه به مدرک تافل و نمره قبولی بالا برساند. سطح پایه، دربرگیرنده اطلاعات عمومی زبان‌آموز از زبان انگلیسی می‌باشد اما اگر فراگیران در حد مبتدی باشند، حدود دو الی سه ماه به زمان گفته‌شده اضافه می‌شود. در کل این روش برای کسانی که متقاضی دریافت مدرک تافل در مدت کوتاه می‌باشند، بسیار مناسب است.

 

سطح مبتدی تا تافل چند ترم است؟

حالا که داسنتید گرفتن تافل چقدر طول میکشد؟ لازم است به یکی از سوالات اساسی دیگر در این زمینه بپردازیم. یکی دیگر از سوالات مهم آن است که از سطح مبتدی تا گرفتن تافل باید چند ترم بگذرانید و یا به عبارتی تافل زبان چند ترم است؟ تعداد ترم‌های هر موسسه برای زبان آموزان متفاوت می‌باشد. همچنین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان دوره‌های متفاوتی را طلب می‌کند. بنابراین تعداد ترم‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به صورت نرمال شامل ۱۲ ترم می‌باشد.

 

جمع‌بندی و نتیجه

همان‌طور که گفته شد، آزمون‌های بین المللی به واسطه مزایایی که به دنبال دارند امروزه محبوبیت زیادی در بین افراد خصوصا جوان‌ها یافته‌اند. یکی از این آزمون‌های محبوب در بین افراد آزمون تافل است که در حوزه زبان انگلیسی است و به عبارتی زبان انگلیسی افراد را مورد ارزیابی قرار می‎‌دهد. همچنین نتایج این آزمون براي پذيرش شغلی و تحصیلی در دانشگاه‌هاي مطرح دنیا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بر اساس آن میتوان شغل مناسبی کسب و یا به کشورهای خارجی مهاجرت کرد.

گرفتن تافل چقدر طول میکشد؟ یکی از سوال‌های چالش برانگیز برای داوطلبان است که در این مقاله در خصوص آن صحبت کردیم. همچنین مراحل گرفتن مدرک تافل به صورت قدم به قدم و این که تافل زبان چند ترم است؟ برای شما بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد و سوال شما را در خصوص گرفتن مدرک تافل پاسخ داده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(18)
   
فرزانه معبر کاربر سایت ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

بسیارعالی

   
SARO کاربر سایت ۲۰ آبان ۱۴۰۱

سلام من تازه میخام برم تاب ناچ چقدر طول میکشه تا تافل بگیریم

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۳ آبان ۱۴۰۱

    سلام و عرض ادب. دوست عزیز این مورد بستگی به همت و تلاش شما دارد.

   
SARO کاربر سایت ۲۰ آبان ۱۴۰۱

تافل عالی است

   
Rtyjsjs کاربر سایت ۱۲ مهر ۱۴۰۱

سلام من تازه میخام برم تاب ناچ چقدر طول میکشه تا تافل بگیرم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۴ آبان ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. این زمان بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد

   
محسن کاربر سایت ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید 👏
من الان مدرک yle دارم کتاب american file 3
گفتن سه سال دیگه امتحان و مدرک fce میدیم
خواستم بدونم ک fce در حد ایلتس و تافل است؟ اگر نه چقدر پایین تره؟
فایدش چیه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۶ مهر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. مدرک fce دارای اعتبار مادام العمر هست و این فاکتور اون رو از سایر آزمونها متمایز میکنه.

   
یسنا کاربر سایت ۲۱ تیر ۱۴۰۱

سلام تا حدودی مبتدی هستم ۱۶ سالمه
میخاستم ببینم امکان داره شش ماهه بتونم مدرک تافل زبانمو بگیرم؟یعنی اگر آموزشگاهی پیدا کردم که فشرده کلاس برگزار کنن میشه گرفت مدرکو؟
البته با توجه به اینکه دو ماه از تابستون بیشتر نمونده و تقریبا چهار ماهش میافته تو مدرسه ها!( میرم کلاس یازدهم و رشتم تجربیه)!به درسم صدمه ای نمیزنه؟
ممنون میشم راهنمایی کنین

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام. دوست عزیز بستگی به همت و هدفگذاری شماست. اگر بصورت اصولی زمانبندی کنید، ممکنه بتونید به هدفتون برسید.

   
A.girl کاربر سایت ۰۸ تیر ۱۴۰۱

سلام عرض ادب
من در مدرسه هیئت امنایی هستم در مقطع راهنمایی (هفتم)و سعی دارم در دانشگاه استنفورد بورسیه شم و به مدرک تافل نیاز دارم و نزدیک به یک سال و نیم هست که دادم زبان میخونم میخواستم بدونم تقریبی اگر فشرده بخونم چقدر زمان میبره برای گرفتن مدرک تافل

   
آریا کاربر سایت ۰۶ خرداد ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر ببخشید من میخواستم که در دوره حداکثر یه ساله زبان انگلیسی رو یاد بگیرم و مدرک تافل رو دریافت کنم چه کاری باید انجام بدم؟

   
شهرزاد کاربر سایت ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام ممنونم از اطلاعاتتون
مدرک تافل توی ایران چه فایده ای داره و میشه باهاش چه کارهایی کرد؟ آیا میشه برای تدریس در ایران از این مدرک استفاده کرد؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام مدرک آزمون تافل حتی در ایران هم حائز اهمیت است و می‌‌توانید از آن برای تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استفاده کنید.

   
پویا کاربر سایت ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

سلام خسته نباشید من چند سالی هست که زبان میخوانم و کم مونده تا امتحان تافل رو بدم فقط یه سوالی داشتم برای دادن امتحان تافل باید از کجا ثبت نام کنی؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

    سلام
    خیلی ممنون از شما
    از سایت رسمی به آدرس https://www.ets.org/toefl
    برای پرداخت نیز می‌توانید از طریق پنل کاربران اقدام بفرمایید

   
مادر مهربان ? کاربر سایت ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

پسر من از ۶سالگی کلاس زبان میره والان که ۱۲ ساله هست تازه کتابهای family and friends رو تموم کرده ،البته فقط دو سال در این سالها نتونست کلاس زبانش رو بره و ادامه بده .
پس کی مدرک تافلش رو میگیره ؟؟؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۱ مهر ۱۴۰۰

    سلام و عرض ادب
    همان‌طور که در متن مقاله گفته شد، تعیین زمان برای اخذ مدرک تافل چندان دقیق نیست و این موضوع به عوامل مختلفی مانند سطح توانایی زبان‌آموز، سطح آموزشگاه و… بستگی دارد. البته دوره‌های فشرده که از سوی آموزشگاه‌های زبان برگزار میگردد می‌تواند به شما کمک کند تا در مدت زمان کمتری به مدرک تافل دست پیدا کنید.