سایت IPRoyal

معرفی سایت IPROAYL + شارژ اکانت

آخرین بروز رسانی:  ۵ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  19 دقیقه

سایت IPRoyalدر دنیای ارتباطی امروز کمتر کسی است که با آی‌پی آشنایی نداشته باشد. اهمیت استفاده از آیپی‌های مختلف و کاربردهای آن به قدری بالا است که مجموعه‌های مختلفی اقدام به ارائه ipهای اختصاصی کرده‌اند. در میان آن‌ها سایت IPRoyal یکی از همین ارائه‌دهنده‌ها است که در سال‌های اخیر فعالیت خود را شروع و به سرعت جایگاه خوبی در دنیا به دست آورده است. سایت IPRoyal مزیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارد که نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که IPRoyal چیست؟ ادامه این متن را از دست ندهید!

 

سایت IPRoyal چیست؟

در ابتدا برای معرفی وب سایت IPRoyal باید اینطور گفت که این سایت ارائه‌دهنده ipهای اختصاصی در سطح جهانی است. سایت IPRoyal بیش از 8,056,839 آدرس IP دارد که به ادعای خودشان 100٪ شفاف و 100٪ از نظر اخلاقی مطمئن خواهد بود. نحوه کار سایت IPRoyal نیز به این صورت است که شما می‌توانید دسترسی به سرورهایی که از آن‌ها ip اختصاصی ارائه می‌شود را از این سایت بخرید. همچنین اگر سازمانی هستید که به این خدمات نیاز دارید می‌توانید از راه حل‌های مختلف IPRoyal استفاده نمایید.

 

 

برای مثال ممکن است سرویسی را ترجیح دهید که برای پایداری، امنیت، استفاده از تلفن همراه یا عوامل دیگر بهینه شده است. در هر صورت این سایت متناسب با نیازهای شما سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌کند. خدمات IPRoyal را در ادامه شرح می‌دهیم تا برای استفاده از سایت IPRoyal به درستی تصمیم‌گیری نمایید. در واقع اکنون که متوجه شدید IPRoyal چیست؟ به سراغ خدمات IPRoyal خواهیم رفت.

 

بررسی خدمات IPRoyal

 

معرفی انواع خدمات و سرویس‌های سایت IPRoyal

سایت IPRoyal خدمات متفاوتی دارد و ipهای اختصاصی متنوعی را ارائه می‌دهد. با توجه به این تنوع، خدمات IPRoyal در دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه این بخش‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر کدام از خدمات در بخش مخصوص به خود کارایی متفاوتی دارد. توصیه می‌شود ویژگی هر کدام از آن‌ها را مطالعه نمایید و سپس متناسب با نیاز خود خرید ip اختصاصی از IPRoyal را انجام دهید. انواع خدمات سایت IPRoyal عبارت است از:

 

Residential Proxies

اولین بخش خدمات سایت IPRoyal مربوط به ipهای مسکونی است. این اصطلاح را به دلیل اینکه این آدرس‌ها کاملا واقعی هستند به این بخش از خدمات داده‌اند. در واقع این ipها از دستگاه‌های واقعی با آدرس‌های واقعی هستند. مزیت‌های مختلفی را می‌توان برای خدمات IPRoyal در بخش ipهای اختصاصی مسکونی معرفی کرد که مهمترین آن‌ها به شرح زیر معرفی می‌شوند:

  • محدودیت برای دسترسی به محتوای خارج از منطقه شما
  • این نوع ipها غیرقابل شناسایی هستند؛
  • داشتن دسترسی به پخش ویدئو، خرید آنلاین و بانکداری با توجه به اینکه ipهای این دسته به عنوان ترافیک مشتری عادی ظاهر می‌شوند.

 

 

سایت IPRoyal این گروه از خدمات خود را در 195 مکان مختلف و قیمت‌های کاملا رقابتی ارائه می‌دهد که از مزیت‌های بزرگ این مجموعه محسوب می‌شود. نرخ موفقیتی که در معرفی وب سایت IPRoyal اعلام می‌کنند در حدود 99.67٪ است. این نرخ نشان می‌دهد که علی‌رغم امکان انسداد ipهای اختصاصی، سایت IPRoyal گزینه قابل اعتماد برای تهیه آدرس‌هایی است که می‌توانند بدون انسداد به کار خود ادامه دهند.

لازم به ذکر است که سایت IPRoyal خدمت Residential Proxies خود را به دو صورت ثابت و متغیر ارائه می‌کند. ipهای اختصاصی که متغیر هستند به طور منظم تغییر می‌کنند. مزیت این کار حفظ حریم خصوصی اشخاص است. در مقابل آدرس ipهای اختصاصی ثابت این سایت دچار تغییر نمی‌شوند که برای برخی از سایت‌ها مناسب‌تر خواهند بود. برای مثال چنانچه قصد ورود به سایت‌های بانکی را داشته باشید، تغییر مکرر ip می‌تواند برای شما دردسر داشته باشد.

 

Datacenter Proxies

این بخش از خدمات ipهای اختصاصی تحت عنوان دیتاسنترها ارائه می‌شوند. کارایی این گروه نیز همانند نمونه مسکونی است با این تفاوت که دیگر آدرس دقیقی ندارند و بعضا برای برخی از سایت‌ها مشکل‌ساز خواهند بود. با این وجود سرعت این آدرس ipها بیشتر از نمونه قبلی است. این گروه از خدمات IPRoyal پهنای باند نامحدودی دارند و مناسب کارهای با مقیاس بزرگ هستند که می‌خواهید به‌طور خودکار انجام شوند. ویژگی‌های دیگر این گروه عبارت است از:

  • آپتایم 99.9%
  • ارائه‌دهندگان ISP ممتاز
  • پشتیبانی از SOCKS5
  • عدم اشتراک‌گذاری

 

Sneaker Proxies

اگر به دنبال آدرس ipهای مناسب برای خرید کالاهایی که به سرعت فروش می‌روند، هستید، این بخش از خدمات سایت IPRoyal مربوط به آن است. اسم این بخش از خدمات کفش ورزشی است که نشان‌دهنده یک کالای پرفروش است. برخی از فروشندگان با توجه به اینکه می‌دانند کدام یک از محصولات آن‌ها به سرعت فروخته می‌شود، محدودیت‌هایی را برای خریداران اعمال می‌کنند و آن‌ها را در یک خرید محدود می‌نمایند.

این در حالی است که اگر با کمک ipهای اختصاصی سایت IPRoyal به سراغ خرید اقلام بروید، محدودیتی برای شما نخواهد بود. در واقع با ip عادی اگر وارد چنین سایت‌هایی شوید، با محدودیت‌های مختلفی مواجه خواهید شد و معمولا یک درخواست می‌توانید ارائه کنید. ipهای گروه Sneaker با اکثر سایت‌های خرده‌فروشی سازگار است. پلن‌های مختلفی در این بخش وجود دارد که در بازه زمانی یک، 30، 60 و 90 روزه قابل استفاده هستند. حداقل قیمت آن‌ها نیز از 1 دلار برای هر ip اختصاصی و برای یک روز شروع می‌شود. دیگر مزیت‌های این گروه به شرح زیر است:

  • 99.9% آپتایم
  • ارائه‌دهندگان ISP ممتاز
  • ترافیک نامحدود
  • پشتیبانی از SOCKS5
  • عدم به اشتراک‌گذاری

 

خرید کالاهای فیزیکی از سایت‌های خارجی

 

Mobile Proxies

ipهای موبایل سری ipهای جدیدتری هستند که رایانه شما را به یک سرور با آدرس IP مرتبط با دستگاه تلفن همراه متصل می‌کند. این می‌تواند یک اتصال 5G، 4G یا 3G با استفاده از قراردادهای اینترنت تلفن همراه واقعی با اطلاعات نامحدود باشد. در مقایسه با سایر ipها، Mobile Proxiesها کمترین احتمال انسداد توسط محدودیت سایت‌ها را دارند که آنها را برای اسکرپینگ وب عالی می‌کند. با این حال، آنها بیشتر مستعد مسائل امنیتی هستند و بسیاری از کشورها مقرراتی دارند که استفاده از آنها را محدود می‌کند. برخی از ویژگی‌های ipهای موبایل عبارتند از:

  • دسترسی به بیش از 1 میلیون IP توزیع شده در یک شبکه سلولی واقعی
  • پروکسی موبایل 3G/4G5G  بدون اشتراک گذاری
  • پهنای باند نامحدود
  • سرعت دانلود تا 100 مگابیت بر ثانیه
  • تغییر فوری IP با یک کلیک ساده از طریق داشبورد
  • 99.9% آپتایم
  • ناشناس بودن بدون ورود به سیستم یا ردیابی

 

دلایل برتری سایت ip roayl

 

ویژگی‌ها و برتری‌های سایت IPRoyal

حالا که با خدمات سایت IPRoyal آشنا شدید بهتر است بدانید که علاوه‌بر ارائه چندین مورد ip، این سایت چندین مزیت دیگر را نیز تبلیغ می‌کند:

 

پشتیبانی 24/7/365

در نظر داشته باشید IPRoyal پشتیبانی شبانه‌روزی مشتری را تبلیغ می‌کند که این موضوع بسیار عالی است. البته اگرچه IPRoyal دارای مقدار مناسبی از اسناد خودیاری است اما با این حال، گاهی اوقات شما به یک شخص واقعی نیاز دارید که به نتیجه برسید.

 

کنترل داده‌ها

با ipهای IPRoyal، می‌توانید به راحتی اطلاعات خود را کنترل کنید. در واقع این قابلیت به شما امکان می‌دهد که متوجه شوید کدام دستگاه‌های موجود در شبکه شما می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و حتی دستگاه‌های خاص به کدام مکان‌های وب دسترسی داشته باشند. در این صورت شما می‌توانید وب سایت‌های خاصی را مسدود کنید یا دسترسی به اینترنت را برای کاربران خاص شخصی‌سازی نمایید.

 

خرید آموزش از سایت های خارجی

 

قیمت خدمات IPRoyal

در خصوص قیمت خدمات IPRoyal لازم است بدانید بسته به اینکه کدام سرویس IP را انتخاب می‌کنید چندین امتیاز قیمت و گزینه‌های پرداخت را دریافت خواهید کرد. به عبارتی شما می‌توانید IPهای مسکونی چرخشی را به ازای هر گیگابایت خریداری کنید. در مقابل، IPهای ثابت مسکونی را برای یک دوره مشخص خریداری کنید و یا IP موبایل را ماهانه خریداری کنید. بنابراین، بسته به نیاز شما، تفاوت قابل توجهی در قیمت‌ها وجود دارد که این سرویس را در زمینه قیمت خدمات بسیار انعطاف پذیر می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که این سایت در مقایسه با رقبای خود قیمت‌های معقولی دارد و بسته‌های پروکسی مسکونی آن‌ها فوق‌العاده رقابتی است.

 

مزایا و معایب ای پی رویال

 

مزایا و معایب استفاده از IPRoyal

قطعا می‌دانید که هر سایت ارائه‌دهنده خدمات IP دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. سایت IPRoyal نیز از این قاعده مستثنا نیست و مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

 

مزایا

  •  پشتیبانی 27/7/365
  • قیمت‌های مقرون به صرفه
  • پهنای باند نامحدود
  • احراز هویت دو مرحله‌ای برای محافظت از حساب شما
  • IPهای اخلاقی

 

معایب

  • در سایت IPRoyal اسناد خودیاری محدود است و تنها با پنج راهنمای شروع سریع پیش می‌رود.
  • IPRoyal فقط 2 میلیون آدرس IP مسکونی دارد. این در حالی است که سایر رقیبان این سایت IPهای بیشتری ارائه می‌دهند.
  • سرعت پایین سایت که برخی از کاربران از آن شکایت دارند.

 

شرایط و نحوه دسترسی به IPROAYL

 

نحوه استفاده از سایت IPRoyal

 

ثبت نام در سایت IPRoyal

به منظور استفاده از خدمات سایت IPRoyal ابتدا لازم است یک فرم ثبت نام را پر نمایید. نام، نام خانوادگی و شماره تلفن خود را به عنوان مشخصات شخصی وارد کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است لازم باشد ثبت‌نام را از طریق تلفن خود تأیید کنید. پس از انجام کار، می‌توانید وارد داشبورد شوید. ورود به این قسمت می‌تواند دسترسی به شبکه‌های آی پی IPRoyal را در اختیار شما قرار دهد تا آن‌ها را خریداری کرده و مدیریت کنید. لازم به ذکر است که فرآیند تأیید هویت شامل ارسال یک شناسه به یک سرویس شخص ثالث به نام Idenfy است.

 

داشبورد سایت IPRoyal

در داشبورد IPRoyal برای هر محصول بخش‌های مستقلی در نظر گرفته شده است. این بخش‌ها به گونه‌ای چیده شده‌اند که به شما اجازه می‌دهند IP بخرید، آنها را بررسی کنید و در صورت امکان استفاده، آن‌ را مصرف کنید. در این داشبوردها حتی تاریخچه سفارش جداگانه‌ای وجود دارد که امکانی را فراهم می‌کند تا شما به جای استفاده از یک داشبورد به طور همزمان از  پنج داشبورد مختلف استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که برای شارژ اکانت و یا استفاده از خدمات IPRoyal لازم است از طریق داشبورد خود انتقال پول انجام دهید. اگر حداقل 200 دلار اضافه کنید، IPRoyal ابزارهای فروشنده خود را برای شما فعال می‌کند. این فعال شدن در دو حالت یک برگه جداگانه برای مدیریت کاربران فرعی و یک API برای انجام کارهای مشابه به صورت برنامه‌ای است. نکته مهم بعدی آن است که اسناد API به خوبی نگهداری می‌شوند و از زبان‌های برنامه نویسی اصلی پشتیبانی می‌کنند.

 

مدیریت اشتراک در IPRoyal

IPRoyal به شما امکان می‌دهد با استفاده از دو روش IP بخرید. روش اول آن است که شما پول را روی پلتفرم واریز کنید. دومین راه برای خرید IP ایجاد سفارشات به طور مستقیم است. تفاوت این دو روش در آن است که گزینه قبلی به شما امکان می‌دهد با بیت کوین پرداخت کنید. همچنین می‌توانید از آن برای تمدید اشتراک ماهانه یا افزایش ترافیک مسکونی بدون انتقال پول اضافی استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که‌ می‌توانید سفارشات را ردیابی و فاکتورها را تحت انواع IP جداگانه ایجاد کنید. علاوه بر این شما می‌توانید یک یادداشت به یک سفارش اضافه کنید و سپس بر اساس یادداشت جستجو خود را پیش ببرید.

 

مدیریت IP در سایت IPRoyal

همانطور که در بالا نیز گفتیم، هنگامی که طرحی را خریداری کردید، روند راه‌اندازی آن به نوع IP شما بستگی دارد. به عنوان مثال، ipهای مسکونی IPRoyal یک ویجت با چندین گزینه به شما می‌دهند. شما می‌توانید یک مکان (یا چندین مکان) و مدت زمان چرخش و پروتکل اتصال را انتخاب نمایید. در این میان چند گزینه اضافی نیز وجود دارد که عبارتند از انتخاب بین چندین فرمت ipها، نام میزبان IP یا DNS.
پس از انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، می‌توانید لیست ایجاد شده از نقاط پایانی را کپی یا دانلود کنید. IPRoyal قادر است به سادگی لیستی از IPهای اختصاص داده شده را به شما نمایش دهد.

 

نظارت بر مصرف داده در IPRoyal

یکی از قابلیت‌های این سایت آن است که شما امکان نظارت بر مصرف داده در IPRoyal را فقط به صورت عددی دارید و در این زمینه هیچ تصویرسازی وجود ندارد. شما می‌توانید با وارد کردن نام کاربری، محدوده تاریخ و واحد اندازه‌گیری داده دلخواه خود، یک گزارش مصرف داده ایجاد کنید. IPRoyal یک فایل CSV ایجاد می‌کند که استفاده روزانه از ترافیک را به ازای هر هدف نشان خواهد داد. البته لازم به ذکر است که این راحت‌ترین قالب گزارش‌دهی نیست. نکته مهم آن است که شما می‌توانید انتخاب کنید که یادآورهای ترافیکی خودکار را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

آموزش شارژ اکانت IPRoyal

یکی از بخش‌های مهم در استفاده از خدمات سایت IPRoyal فرآیند خرید IP و شارژ اکانت IPRoyal است. همچنین مطالبی شامل افزودن وجوه و روش‌های پرداخت به حسابتان و خرید و مدیریت سفارش‌هایتان را ذکر خواهیم کرد.

 

اضافه کردن وجوه به حساب شما در سایت iproyal

پس از ایجاد حساب کاربری خود در IPRoyal، وارد داشبورد شوید.

 

صفحه ورود به سایت iproyal

 

روی آدرس ایمیل خود در گوشه بالا سمت راست (1) کلیک نمایید و از منوی کشویی گزینه Deposit (2) را انتخاب کنید.

 

ناحیه کاربری وب سایت iproyal

 

در پنجره جدید روش پرداخت خود را انتخاب کنید (1). همچنین می‌توانید با علامت زدن کادر کنار گزینه ذخیره روش پرداخت (2) یک کارت اعتباری به حساب خود اضافه و آن را ذخیره کنید. در نظر داشته باشید که IPRoyal از روش‌های پرداخت زیر پشتیبانی می‌کند:

  • کارت اعتباری
  • پی پال (فقط پس از تأیید هویت در دسترس است)
  • انتقال سیمی
  • بیش از 70 ارز دیجیتال

 

مقدار سپرده و فیلدهای ارز (3) را در صورت نیاز تغییر دهید. سپس روی Deposit (4) کلیک نمایید.

 

انتخاب روش پرداخت

 

پنجره‌ای با اطلاعات مربوط به تراکنش باز می‌شود. پس از تأیید صحت جزئیات، روی Continue (5) کلیک کنید.

 

نمایش خلاصه‌ای از سفارش

 

اطلاعات کارت را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید (6). روی پرداخت و ذخیره کارت (7) کلیک نمایید.

 

پرداخت و ذخیره کارت در سایت iproyal

 

بسته به صدور کارت شما، ممکن است لازم باشد فرایندی مبنی بر تایید اطلاعات را تکمیل کنید. پس از انجام این کار، با اعلان مبنی بر اینکه تراکنش با موفقیت انجام شده است، به صفحه سپرده بازگردانده می‌شوید (8). همچنین جزئیات تراکنش را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد (9).

نکته: ذخیره اطلاعات کارت اعتباری مستلزم یک بار هزینه 1 دلاری برای هر کارت است. پس از ذخیره اطلاعات، این مبلغ در موجودی حساب IPRoyal شما لحاظ می‌شود.

 

اتمام پرداخت در سایت iproyal

 

اکنون می‌توانید IPهای دیتاسنتر خود را خریداری کنید.

 

خرید پروکسی دیتاسنتر از سایت iproyal

IPهای دیتاسنتر سایت IPRoyal در سه نسخه طرح – 30، 60 و 90 روزه موجود است. شما می‌توانید تعداد دقیق IPهای مورد نیاز خود را در هر طرح انتخاب کنید. با خرید تعداد بیشتری از IPها برای مدت طولانی‌تر، می‌توانید از تخفیف‌های IPRoyal استفاده کنید که قیمت شروع را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

Proxies Datacenter را از لیست سمت چپ (1) انتخاب کنید و روی دکمه ایجاد سفارش جدید (2) کلیک کنید.

 

خرید ipهای نوع دیتاسنتر

 

در پنجره جدید، طرح (3)، مکان IPهای خود (4)، تعداد IPها (5) را انتخاب و هر نیاز اضافی را که دارید (6) وارد کنید. اگر به تمدید خودکار سفارش خود نیاز دارید، کادر سفارش تمدید خودکار (7) را علامت بزنید. سامانه قیمت را برای شما محاسبه کرده و بر اساس طرح و تعداد IP شامل تخفیف می‌شود (8). در نهایت روی تایید (9) کلیک نمایید.

 

ساخت سفارش جدید در نوع دیتاسنترها

 

پنجره جدید، نمای کلی سفارش را دریافت خواهید کرد. در اینجا باید روش پرداخت را انتخاب کنید (10). می‌توانید از موجودی حساب خود یا یکی از روش‌های پرداخت موجود استفاده کنید.

 

روش‌های پرداختی IPRoyal

 

یک تأییدیه سفارش دریافت خواهید کرد که حاوی تمام اطلاعات مربوطه و وضعیت سفارش شما است.

 

دریافت تاییدیه سفارش از سایت iproyal

 

پس از تایید سفارش، ایمیلی دریافت خواهید کرد. در این زمان می‌توانید به IPهای دیتاسنتر بازگردید و وضعیت سفارش خود را در پایین بررسی کنید.

 

سفارشات ثبت شده در سایت iproyal

 

استفاده از ipها

به محض تغییر وضعیت به تایید شده، می‌توانید از IPهای خود استفاده کنید. پس از خرید یک طرح، می‌توانید با کلیک روی دکمه Extend در داشبورد، آن را برای 30، 60 یا 90 روز تمدید نمایید.

وقتی سفارشی را تمدید می‌کنید، همچنان می‌توانی زمان باقیمانده از سفارش اصلی را استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید یک سفارش را به مدت 60 روز تمدید کنید در حالی که هنوز 15 روز استفاده از آن باقیمانده است، IPهای شما برای تمام مدت (در این مورد 75 روز) در دسترس شما خواهند بود. اگر به یک راه حل سفارشی برای پروژه خود نیاز دارید، می‌توانید با تیم فروش این سایت تماس بگیرید.

 

جزئیات سفارش در سایت iproyal

 

روش‌های شارژ اکانت IPRoyal

برای شارژ اکانت IPRoyal روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. به طور کلی سرویس‌های ارزی بین‌المللی همچون پی پال، ویزا/مسترکارت، اپل پی، گوگل پلی و… را می‌توانید برای انجام شارژ اکانت IPRoyal استفاده کنید. در تصویر زیر اطلاعات دقیق‌تری از متدهای پرداختی سایت IPRoyal مشاهده می‌نمایید. با توجه به دسترسی خود به هر یک از این سرویس‌ها نسبت به پرداخت هزینه سایت IPRoyal می‌توانید اقدام کنید.

 

بررسی کلی سایت IPRoyal

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

امروزه استفاده از ipهای اختصاصی برای موارد زیادی رواج دارد. مجموعه‌های مختلفی نیز هستند که این آدرس‌ها را ارائه می‌کنند و سایت IPRoyal یکی از آن‌ها است. در این مقاله به طور کامل به معرفی وب سایت IPRoyal پرداختیم. شرایط ثبت نام در IPRoyal به همراه خدمات این سایت را نیز خدمت شما توضیح دادیم و می‌توانید برای استفاده از این خدمات اقدام نمایید. برای خدمات پرداخت در این سایت نیز تیم سفیرپیمنت در خدمت شما خواهد بود. پرداخت در سایت های خارجی با نرخ مناسب، از مهم ترین خدمات سفیرپیمنت است. پاسخگوی سوالات شما در بخش نظرات و یا پشتیبانی سایت هستیم.

سوالات متداول؛ سایت IPRoyal

این پروکسی ها از ipهایی استفاده می‌کنند که به صورت مستقیم از ISP‌ها خریداری می‌شود. ای پی‌های ذکر شده مکان حقیقی را شبیه‌سازی می‌کنند.
اکثر پروکسی‌های رایگان از پروتکل HTTPS برای رمزگذاری ترافیک اینترنت برخوردار نیستند. این به هکرها امکان نظارت بر ترافیک عبوری شما از پروکسی‌های رایگان را می‌دهد.
به جز Royal residential proxies البقی سرویس‌های پروکسی IPRoyal خصوصی است. به عبارتی تا زمانی که سفارش شما فعال باشد. پروکسی برای شما محفوظ است.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *