بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی

همه چیز درباره بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

برای پاسخ به این سؤال که بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی کدام است؟ باید جنبه‌های مختلف موضوع را بررسی کرده و ببینیم چگونه از سرور مجازی استفاده می‌کنیم البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت سخت‌افزار مهم‌تر از سرور مجازی است؛ اگر از سخت‌افزار مناسبی برخوردار نباشید از هر جا سرور را تهیه کنید با کاهش کیفیت و سرعت مواجه خواهید شد.

بسیاری از افراد می‌پرسند که سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟ در یک پاسخ کلی می‌توان گفت برای هر فرد و هر کاربری، کشور متفاوتی برای خرید سرور مهم است زیرا هر فرد در کشوری متفاوت است و قصد دارد از سرور برای هدف خود استفاده نماید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی خدمات ovh و بررسی جامع آن‌ها

 

چرا سرور مجازی؟

تصور کنید شما در حال حاضر یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اید و مرحله ۱ سفر آنلاین شما کامل شده است. همان‌طور که سایت شما رشد می‌کند، به‌زودی متوجه خواهید شد که می‌توانید از برخی منابع و امکانات اضافی برای اجرای روان سایت بهره ببرید. هاست اشتراکی برای اکثر پروژه‌ها در مقیاس کوچک عالی است اما اگر پروژه شروع به گسترش کنند، این زمانی است که مشکلات شروع می‌شود؛ راه‌حل چیست و چه باید کرد؟

راه‌حل منطقی برای رفع این مشکل استفاده از سرور‌های مجازی است. این سرور‌ها از نرم‌افزار مجازی‌سازی سرور برای ایجاد چندین سرور مجازی در یک ماشین فیزیکی استفاده می‌کند.

 

بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی برای گشت‌وگذار در اینترنت

گشت‌و‌گذار در اینترنت یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از سرور مجازی ویندوز است؛ در این صورت برای به دست آوردن بهترین کیفیت و سرعت در هنگام استفاده از سرور مجازی باید چند نکته را در نظر بگیرید:

 

سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟

 

اولین نکته اصلاً به موضوع این مقاله مربوط نمی‌شود اما موضوع مهمی است که باید به آن اشاره کرد. ابتدا باید کیفیت اینترنت شما خوب باشد؛ در غیر این صورت سرور هر چقدر هم خوب و با کیفیت باشد به دلیل کندی و قطعی، اینترنت خودتان ارتباط خوبی با سرور ندارد و نمی‌توانید از آن لذت ببرید.

نکته بعدی، نزدیکی کشوری که سرور در آن قرار دارد به کشور شما است؛ هرچه فاصله کمتر باشد، بسته‌ها سریع‌تر از طریق اینترنت منتقل می‌شوند، تأخیر کاهش می‌یابد و در نتیجه کیفیت اتصال بهتری خواهید داشت.

 

پیشنهاد مطالعه: کاربرد سرور مجازی برای پی پال چیست؟

 

سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟

(برای میزبانی وب‌سایت)

اولین چیزی که در انتخاب مکان سرور اهمیت دارد این است که کاربران هدف شما اهل کدام کشور هستند. اگر می‌خواهید یک سرور محلی راه‌اندازی نمایید که فقط در یک کشور کار کند، خیلی بهتر است سرور را از همان کشور تهیه کنید زیرا در این صورت سایت برای کاربران موردنظر سریع‌تر بارگذاری می‌شود اما اگر قصد دارید وب‌سایتی راه‌اندازی کنید که در سطح بین‌المللی فعالیت داشته باشد و در همه جا مورد بازدید قرار گیرد، بهتر است سرور را از موقعیتی تهیه نمایید که بهترین سخت‌افزار و کم‌ترین خرابی را داشته باشد.

 

بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی برای اجرای سرویس VPN

انتخاب این مورد به چند عامل بستگی دارد؛ دلیل شما برای استفاده از VPN چیست؟ آیا می‌خواهید محدودیت‌ها را دور بزنید؟ اتصال خود را ایمن کنید؟ اتصال خود را به ۱ IP محدود کرده یا به IP کشور خاصی دسترسی داشته باشید؟ بیایید این موارد را موردی بررسی کنیم.

 

عبور از محدودیت‌ها

در تعدادی از کشور‌ها ازجمله ایران، ارتباطات و دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها محدود شده است. برای عبور از این محدودیت‌ها، چاره‌ای جز خرید VPN وجود ندارد.

بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی و پیشنهاد ما، خرید VPS کانادا، VPS ایالات متحده آمریکا یا VPS انگلستان برای غلبه بر این محدودیت است زیرا در تمامی کشور‌های مذکور ارتباطات به‌هیچ‌وجه محدودیتی ندارد.

 

vps کدام کشور بهتر است؟

 

اتصال ایمن

بهترین راه برای ایمن‌سازی اتصال خود استفاده از VPN است. VPN با ایجاد یک تونل بین مبدا و مقصد و قرار دادن اتصال شما در داخل این تونل امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورد. مهم‌تر از انتخاب مکان، انتخاب یک سرور VPN معتبر است.

 

محدود کردن اتصال خود

اگر در زمینه IT مشغول به کار هستید، ممکن است از سیستم‌های اطلاعاتی مهمی استفاده کنید و بنابراین، آن‌ها در برابر هک آسیب‌پذیر هستند. به عنوان مثال، صفحه ورود برای مدیریت وب‌سایت و… ؛ یکی از بهترین راه‌ها برای ایمن‌کردن صفحه ورود، محدود کردن آن به یک IP ثابت است. اگر VPN با IP استاتیک دارید، به راحتی می‌توانید سیستم را به IP استاتیک خود محدود کنید و از آنجایی که فقط شما به آن IP دسترسی دارید، امکان هک شدن سیستم به حداقل می‌رسد.

 

دسترسی به IP کشور ویژه

گاهی اوقات استفاده از IP کاملاً برعکس حالت اول است؛ در این حالت، اتصال به یک وب‌سایت یا خدمات توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما محدود نمی‌شود، بلکه توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات محدود می‌شود. در این صورت با داشتن VPN کشور موردنظر می‌توانید از آن سرویس یا وب‌سایت استفاده کنید.

 

بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی برای میزبانی وب‌سایت با حفظ حریم خصوصی داده‌ها

وقتی صحبت از حریم خصوصی داده‌ها و پاسخ به سؤال سرور مجازی کدام کشور بهتر است، می‌شود؛ باید خارج از چارچوب فکر کنید. به‌عنوان مثال، کشوری که مالیات و هزینه زندگی بالایی دارد ممکن است به دلایل دیگری مانند محافظت از حریم خصوصی داده‌های شما همچنان ارزشمند باشد.

اگرچه اکثر شرکت‌های برتر میزبانی وب جهان در ایالات متحده قرار دارند، این شرکت‌ها مشمول قوانین ضد حریم خصوصی فزاینده‌ای هستند. اگر سرور مجازی وب‌سایت شما در مرز‌های ایالات متحده باشد، می‌تواند خطری جدی برای حریم خصوصی داده‌های شما ایجاد کند، به خصوص اگر مواردی را منتشر کنید که دولت ایالات متحده دوست ندارد.

درحالی‌که ممکن است بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی برای وب‌سایت شما بسته به کشوری که در آن مستقر هستید، متفاوت باشد، در ادامه مقاله برخی از کشور‌ها با قوی‌ترین قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها برای وب‌سایت‌ها و مطبوعات آورده شده است.

 

بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی

 

رومانی

رومانی دارای برخی از سریع‌ترین سرعت‌های اینترنت در جهان و مقصدی نوظهور جهت استفاده از سرور مجازی برای کار‌های اینترنتی است.

 

سوئیس

در حالی که دولت ایالات متحده به طور مخفیانه داده‌های کاربران اینترنت را با استفاده از FISA و قانون میهن‌پرستان جمع‌آوری می‌کند، سوئیس نیاز به درخواست رسمی توسط دادستان برای دریافت داده‌های اینترنتی دارد. قانون فدرال سوئیس در مورد حفاظت از داده‌ها تلاش می‌کند تا یکی از بالاترین استاندارد‌های حفظ حریم خصوصی داده‌ها را در جهان حفظ نماید.

 

هلند

دولت هلند اخیراً گوگل را به نقض قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها متهم کرد. درحالی‌که دولت ایالات متحده چنین اقدامات ضد حریم خصوصی را تشویق می‌کند، هلند قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا و همچنین مقررات خود را برای ارائه وب‌سایت‌ها با حریم خصوصی عالی دارد.

 

نروژ

نروژ با وجود به اشتراک گذاشتن بسیاری از ارزش‌های اروپایی حریم خصوصی داده‌ها، عضو اتحادیه اروپا نیست، به این معنی که توانسته قوانین حریم خصوصی خود را بدون دخالت منطقه یورو ایجاد کند.

 

ایسلند

ایسلند علیرغم مشکلات اقتصادی پس از بحران مالی جهانی، به دلیل قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی داده‌ها شهرت دارد. قانون حفاظت از داده‌های ایسلند در سال ۲۰۰۰ علاوه‌بر اتصال عالی آن به اروپا و آمریکای شمالی، اقدامات بزرگی انجام داد تا اطمینان حاصل شود که دولت (از همه ۳۰۰۰۰۰ نفر) از پروتکل‌های سختگیرانه برای محافظت از حریم خصوصی پیروی می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: ویژگی‌های یک سرور مجازی مناسب برای پی پال

 

آیا بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی، کشور خودتان است؟

همیشه این گزینه وجود دارد که فقط از کشور خود برای سرور مجازی استفاده کنید. معمولاً این کار توسط شرکت‌های کوچکتر انجام می‌شود که فقط از سخت‌افزار کامپیوتر و سرور خود برای راه‌اندازی وب سایت خود استفاده می‌کنند.

یکی از عوامل اصلی شما باید این باشد که ترافیک وب شما از کجا می‌آید. میزبانی در کشوری که مخاطبان هدف سایت شما را منعکس می‌کند منطقی است؛ دلیل اصلی این امر این است که اگر سروری که وب‌سایت را اجرا می‌کند نزدیک به جایی باشد که بازدیدکنندگان سایت هستند، تجربه به بهترین شکل برای کاربران بهینه می‌شود.

اگر پایگاه کاربر گسترده‌ای در سایت خود دارید، همیشه می‌توانید وب‌سایت خود را در دو مکان مختلف میزبانی کنید. شما می‌توانید سروری نزدیک به یکی از اهداف (مثلاً در آسیا) و سپس یکی در قسمت دیگری از جهان (مثلاً انگلستان) انتخاب کنید.

 

آیا هزینه یک عامل است؟

در انتخاب بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی، وقتی به دنبال نحوه میزبانی یک وب سایت به صورت محلی هستید، باید هزینه آن را در مقایسه با میزبانی خارج از کشور در نظر بگیرید. این هزینه باید در مقابل مزایای محل میزبانی شما جبران شود. به عنوان مثال، نروژ یکی از کشور‌هایی است که بیشترین محافظت از داده‌ها را در جهان دارد اما میزبانی در نروژ نسبتاً گران است، که ممکن است برخی افراد را منصرف کند.

با توجه به اینکه حفاظت از داده‌ها و قوانین محتوا یک امتیاز است، قیمت‌ها نیز ممکن است منعکس‌کننده مقررات کشور باشد.
هزینه خدمات تجاری در کشور نیز نقش دارد، بنابراین کشور‌هایی که هزینه زندگی بالاتری دارند احتمالاً گران‌تر خواهند بود.

 

جمع‌بندی

هنگام آماده شدن برای ساخت یک وب‌سایت، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از این موارد، انتخاب بهترین کشور ارائه‌دهنده سرور مجازی است. کشور شما ممکن است انتخاب پیش‌فرض شما بوده باشد اما بهتر است به اطراف نگاه کنید تا ببینید آیا جایگزین مناسب‌تری وجود دارد یا خیر؟

در این عصر دیجیتالی، می‌توانید تمام گزینه‌های موجود برای انتخاب بهترین سرور‌های مجازی را بررسی کنید.
خلاصه، برای پاسخ به این سؤال که “سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟” عواملی مانند دلیل و نوع سرور مجازی که استفاده می‌کنید، مهم هستند؛ بنابراین قبل از انتخاب مکان برای سرور خود، حتماً موارد فوق را در نظر بگیرید و سپس تصمیم خود را بگیرید. ‌امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. . سفیرپیمنت ما به عنوان سفیر خدمات ارزی شما در خدمت شما هستیم.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *