معرفی foreflight

فورفلایت چیست؟ معرفی foreflight

آخرین بروز رسانی:  ۲۸ آبان, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

معرفی foreflight. بشر از ابتدای زمان رویای پرواز را در سر داشته است. در ادبیات کشور‌های مختلف از پرواز پرندگان همیشه به عنوان نماد آزادی و رهایی یاد می‌شود. در ابتدای قرن 20، در سال 1903 برادران رایت این آرزو را با اختراع هواپیما به واقعیت تبدیل کردند. این تا جایی پیش رفت که امروزه سفر‌های هوایی و پرواز‌های میان قاره‌ای بخشی از زندگی روزمره مردم شده است. طبق آمار، سفر‌های هوایی کمترین میزان قربانیان انسانی را داشته و به عنوان امن‌ترین روش مسافرت شناخته می‌شود. با این وجود هرگاه که سانحه هوایی رخ می‌دهد سر‌وصدای زیادی در رسانه‌های جهان می‌کند.

با افزایش میزان پرواز‌ها، بشر درک بهتر و دقیق‌تری از خطرات پرواز به دست آورد. طبق آمار بیشترین عامل سوانح هوایی خطای انسانی است. از این‌رو، شرکت‌های هواپیمایی و تمام تلاش خود را برای کاهش خطرات پرواز انجام می‌دهند. یکی از بهترین ابزاری که خلبانان برای افزایش امنیت پرواز از آن استفاده می‌کنند برنامه Foreflight است. این برنامه اصلی‌ترین اپلیکیشن اطلاعات پروازی است؛ از این‌رو در این مقاله می‌خواهیم به صورت جامع درباره Foreflight، مزایا، قیمت طرح‌ها و چگونگی خرید از آن توضیح دهیم. اگر شما نیز یک خلبان هستید و جان مسافرین اولویت اول شما است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

Foreflight چیست؟ معرفی foreflight

Foreflight یک برنامه یکپارچه برای برنامه‌ریزی و ارتقا امنیت پرواز است که خلبانان شخصی و شرکت‌های هواپیمایی برای کسب اطلاعات و شرایط جوی از آن استفاده می‌کنند. آخرین افزونه Foreflight استفاده چندکاربره روی موبایل و کامپیوتر را ارائه می‌دهد که باعث افزایش بازدهی پرواز می‌شود. این شرکت کار خود را از سال 2007 آغاز کرد و هدف این شرکت تولید برنامه‌های کمک خلبان برای تسهیل فرآند پرواز است.این برنامه کاربردی برای مسیریابی، برنامه‌ریزی و پرونده‌سازی، دسترسی و مدیریت نمودارها و نقشه‌های الکترونیکی، سازمان‌دهی نشریات پرواز، و…، به عنوان مرجعی برای اپلیکیشن‌های کمک خلبان عمل می‌کند.

 

Foreflight چیست؟

 

سایت فورفلایت میان جامعه خلبانان طرفداران زیادی دارد و به عنوان سایت مرجع اطلاعات پرواز شناخته می‌شود. شرکت فورفلایت پس از موفقیت چشمگیر سایت فورفلایت، این شرکت به سراغ توسعه اپلیکیشن موبایل خود رفت. حساب سایت Foreflight با اپلیکیشن موبایل همخوانی داشته و از طریق هر دو پلتفرم می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید اپلیکیشن فورفلایت در حال حاضر تنها روی پلتفرم IOS در دسترس است.

 

قابلیت‌های برنامه فورفلایت (Foreflight)

قابلیت‌های برنامه فورفلایت همان خدمات قابل ارائه روی وب‌سایت است به شکلی راحت و آماده قابل دسترسی باشد. در ادامه به معرفی Foreflight می‌پردازیم و قابلیت‌های مهم و اساسی آن را بررسی می‌کنیم.

 

ویژگی های foreflight

 

چارت‌ها و نقشه‌های پرواز

برنامه ریزی پرواز و انتخاب مسیر مناسب یکی از مهم‌ترین وظایف خلبان است. برای طرح مسیر حرکت‌، خلبان به نقشه‌های مختلفی مانند VFR و IFR منطقه را نیاز دارد. در اپلیکیشن فورفلایت به انواع و اقسام نقشه‌ها و چارت‌های VFR و IFR تمام دنیا درسترسی خواهید داشت. همچنین چارت‌های مانند GLOBAL VECTOR AERONAUTICAL، INTERACTIVE MAP LAYERS و PROCEDURES & TAXI CHARTS در این اپلیکیشن ارائه می‌شوند. نقشه‌های SIDs، STARs، geo-referenced approaches و چارت‌های taxi به شما در پیداکردن مسیر خود در زمین و هوا کمک می‌کنند.

 

 

نقشه جهت باد و دمای دینامیک | معرفی foreflight

با استفاده از این لایههای آبوهوای متحرک خیره کننده، سرعت، جهت و دماهای باد را در ارتفاعات و زمانهای مختلف پیشبینی کنید. در هر دو لایه سرعت و دمای باد از نماد‌های رنگی و علائم گرافیکی استفا

ده می‌شود تا اطلاعات به سرعت و بالاترین بازدهی به خلبان ارائه شود. در این اپلیکیشن می‌توانید با تغییر ارتفاع در لحظه اطلاعات آب‌و‌هوایی مختلف را مشاهده کنید. برای نشان‌دادن جهت باد از ذرات متحرک استفاده می‌شود که سرعت و شدت آن نشان‌دهده قدرت باد است. این لایهیک نمای بصری از الگوهای آبوهوا در مقیاس بزرگ در رابطه با مقدار پیشبینی اولیه لایه (سرعت باد یا دما) ارائه می‌دهد. با کمک این برنامه تمام اطلاعات پیش‌بینی آب‌و‌‌هوا تا سقط ارتفاع 20 کیلومتری به صورت 24 ساعته در اختیار خلبانان قرار دارد.

 

 

 

آب و هوا در پیش نمایش سه بعدی

با استفاده از انتخابگر لایه جدید در پیشنمایش سهبعدی، لایههای یخ و آشفتگی به صورت بلوک‌های رنگی شناور نشان داده می‌شود. تفاوت رنگی این بلوک‌ها به میزان شدت آشفتگی پیش‌بینی شده بستگی دارد. با استفاده از این لایه می‌توانید به صورت زنده پیش‌بینی‌های آشفتگی در مسیر حرکت هواپیما را به صورت سه بعدی مشاهده کنید. نمایشگر سه بعدی یکی از ویژگی‌های ویژه اپلیکیشن Foreflight است. همچنین با استفاده از لغزنده ارتفاع به اطلاعات آشفتگی ارتفاع‌های مختلف نیز دسترسی خواهید داشت.

 

 

ترافیک اینترنت از طریق FlightAware

با همکاری و مشارکت فورفلایت با FlightAware، در پروفایل فورفلایت خود به صورت زنده به اطلاعات ترافیک هوایی دسترسی خواهید داشت تا فعالیت فرودگاه را تجزیه و تحلیل کنید. فورفلایت ترافیک زمینی و هوایی دریافتی را همانند ASD-B با ارتفاع و شماره در یک نگاه به شما ارائه می‌کند.

 

 

حاشیه نویسی نقشه | معرفی foreflight

برای یادداشت برداری آسان‌تر و راحت‌تر، مستقیماً روی نقشه فورلایت کلیک کرده و بنویسید. با کلیک روی دکمه یادداشت در سمت چپ صفحه پنل نوشتار برای شما نمایش داده می‌شود که اندازه قلم و رنگ مورد نظر خود را می‌توانید در آن انتخاب کنید.

 

FOREFLIGHT + JEPPESEN

در تمام طرح‌های اشتراک فورلایت تمام نقشه‌ها و چارت‌های JEPPESEN قابل مشاهده است. با کمک این قابلیت تمام اطلاعات مورد نیاز برای بررسی و برنامه‌ریزی مسیر سفر را به صورت یکپارچه در یک اپلیکیشن در اختیار خواهید داشت.

 

 

آنالیز مسیر فرودگاه | معرفی foreflight

همچنین می‌توانید با کمک آنالیزور باند فرودگاه فورلایت کیفیت فرود و تیک‌آف خود را افزایش دهید. این قابلیت، ایمنی و راحتی جریان کاربر را با ارائه تجزیه و تحلیل موانع و باند فرودگاه افزایش می‌دهد. قابلیت آنالیز مسیر فرودگاه به صورت تخصصی برای هواپیما‌های توربینی طراحی شده است. این قابلیت حتی خروجی و توان موتور هواپیما‌های مختلف را نیز به صورت سه بعدی نشان می‌دهد تا درک کامل‌تری از فرایند فرود داشته باشید.

 

قابلیت hazard awareness

آگاهی خطر به صورت سه بعدی نقشه ناهمواری‌های زمین‌ را نشان می‌دهد تا خلبان بتواند مسیر حرکت‌ خود را پیش از رسیدن به مانع تنظیم کند. این قابلیت پیش‌تر تنها در نسخه وب در دسترس بود‌، اما در آخرین ابدیت این قابلیت به اپلیکیشن همراه نیز آورده شده است. همچنین با مشخص کردن مسیر حرکت، اطلاعات آب‌و‌هوایی و ناهمواری‌ها در برنامه ذخیره می‌شود تا به صورت آفلاین قابل استفاده باشند.

 

در نسخه وب‌سایت فورفلایت به قابلیت‌های بیشتری چون پیشنهاد‌ دهنده مسیر و اطلاعات پروفایل هواپیما‌ها نیز دسترسی خواهید داشت. به صورت کلی، جزئیات اطلاعات ارائه شده در نسخه وب بیشتر از نسخه موبایل است. یکی از دلایل این است که برنامه موبایل برای حین پرواز طراحی شده تا به صورت آفلاین و در کم‌ترین زمان حیاتی‌ترین اطلاعات را به خلبان ارائه کند.

 

آموزش خرید از ForeFlight

برای خرید اشتراک وب‌سایت و اپلیکیشن فورفلایت ابتدا به وب‌سایت Foreflight مراجعه کنید. از قسمت Log In در سمت راست بالای صفحه وارد حساب خود شوید. در صورتی که حسابی ندارید از همین صفحه ثبت نام کنید. در صفحه اول و همچنین در کنار گزینه Log In دکمه Buy Now را مشاهده می‌کنید که برای خرید و فعال‌سازی اشتراک شما است.

پس از کلیک روی گزینه خرید به صفحه طرح‌های فورفلایت هدایت می‌شوید. در این قسمت می‌توانید طرح متناسب با نیاز‌های خود را انتخاب کنید. فورفلایت 3 طرح کلی ارائه می‌دهد که در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم.

 

آموزش خرید foreflight با سفیرپیمنت

 

Basic Plus

طرح پایه فورفلایت با قیمت 10 دلار در ماه برای خلبانان تازه‌کار بسیار مناسب است. همچنین این طرح درک اصولی از قابلیت‌های فورفلایت ارائه می‌دهد که در هر زمان می‌توانید آن را ارتقا دهید. در این طرح چارت‌های VFR و IFR، نقشه‌های آب‌وهوایی، برنامه‌ریز پرواز، اطلاعات هواپیما‌ها و فرودگاه‌ها، اطلاعات مسیر‌یابی و … از اصلی‌ترین قابلیت‌های طرح پایه هستند.

 

Pro Plus

دومین گزینه قابل ارائه در فورفلایت، طرح Pro Plus است. این طرح تمام قابلیت‌های طرح پایه را در بر می‌گیرد و ویژگی‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اصلی‌ترین قابلیت این طرح، خدمات امنیتی و محافظتی پرواز است و از این‌رو، از آن به عنوان ایمن‌ترین گزینه یاد می‌شود. قیمت این طرح 20 دلار در ماه است و بیشترین میزان آگاهی محیطی برترین ویژگی‌های امنیتی فورفلایت را در بر می‌گیرد. در این طرح چارت‌های ناهمواری زمینی، چشم‌انداز مصنوعی، صفحات روی نقشه‌ها، مشاور خطر و لایه آشفتگی و یخ اصلی‌ترین خدمات هستند.

 

Performance Plus

آخرین و کامل‌ترین گزینه فورفلایت طرح پرفرمنس پلاس است که 30 دلار در ماه هزینه‌ دارد. افزودن مشخصات از پیش ساخت عملکرد هواپیما، بهبود محاسبات زمان و سوخت، بررسی سه بعدی فرودگاه، نمای مشخصات آبوهوا، مسیریابی بهینه خودکار ، عملکرد برخاست و فرود و… تفاوت خدمات در این طرح است.

قابل ذکر است که در تمام طرح‌های می‌توانید به صورت داوطلبی، نقشه‌های JEPPESEN IFR CHARTS در ناحیه را جداگانه انتخاب کنید که هر کدام هزینه متفاوتی دارند. برای مثال نقشه‌های منطقه خاور‌میانه 483 دلار در ماه هزینه‌ دارد.
پس از ورود به صفحه خرید ایمیل خود را وارد کرده و سپس نحوه پرداخت خود را مشخص کنید.
به دو روش کارت اعتباری و حساب پی پال می‌توانید هزینه طرح خود را پرداخت کنید. بدیهی است گزینه پی پال بهترین گزینه پرداخت برای ایرانیان است.

 

پرداخت هزینه خرید foreflight با سفیرپیمنت

 

پرداخت هزینه فورفلایت با سفیر‌پیمنت

همانطور که بیان کردیم شما می‌توانید با در اختیار داشتن حساب پی پال هزینه‌های فورفلایت را پرداخت کنید. تنها کافی است از طریق خدمات شارژ حساب پی پال، مبلغ مورد نظر خود را در پی پال شارژ کرده و پرداخت کنید.

اگر تنها به این اپلیکیشن نیاز داشته و حساب پی پال برایتان بی استفاده است، می‌توانید از طریق خدمات پرداخت ارزی سفیر‌پیمنت نسبت به پرداخت اشتراک خود اقدام کنید. این گزینه بهترین و امن‌ترین روش پرداخت است؛ زیرا در کوتاه‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه درخواست شما انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست با دغدغه‌های پی پال درگیر شوید.

 

بررسی نهایی معرفی foreflight و ویژگی های آن

 

جمع‌بندی معرفی foreflight

پرواز رؤیای همیشگی انسان است. انسان با پرواز در آسمان‌ها از سختی‌های مرتبط با آن آگاه شد. از این‌رو، شرکت‌های مختلفی در جهت سهولت و ایمنی پرواز به وجود آمدند. یکی از اصلی‌ترین این شرکت‌ها فورفلایت است. پایه‌گذاران فورفلایت خود همه خلبان بوده و از چالش‌های پرواز به خوبی آشنا هستند و در صدد رفع این مشکلایت سایت کمک خلبان ForeFlight را ایجاد کردند.
در این مقاله به صورت کامل معرفی foreflight و قابلیت‌های آن را توضیح دادیم. همچنین مزایا و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار کردیم و نحوه خرید آز آن را آموزش دادیم. امید‌واریم با مطالعه این مقاله بتوانید از قابلیت‌های بی‌بدیل فورفلایت پروازی ایمن داشته باشید. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید از قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول؛ معرفی foreflight

بله با استفاده از VPN می‌‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.
نسخه اپلیکیشن در واقع بر گرفته از نسخه وب‌سایت است و اطلاعات را در قالبی مختصر‌تر ارائه می‌دهد. نسخه وب‌سایت جزئیات و اطلاعات بیشتری دارد.
اولویت اول هر خلبانی جان مسافرین خود است. از این‌رو، افرادی که در اصول کاری خود جان مسافرین را اولویت اول در نظر می‌گیرند از هیچ هزینه‌ای برای افزایش ایمنی سفر خود دریغ نمی‌کنند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *