وب مانی

وب مانی (WebMoney) چیست و چه کاربردی دارد؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

وب مانی یکی شرکت‌های قدرتمند روسی است که خدمات گسترده‌ای در زمینه پرداخت‌های ارزی به کاربران سراسر جهان ارائه می‌دهد. در این مقاله سعی بر آن داریم ضمن معرفی این شرکت محبوب، کاربردها، شیوه‌ی افتتاح حساب و استفاده از‌ آن را برای شما بیان کنیم؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

وب مانی چیست؟

وب مانی یک شرکت روسی است که خدمات پرداختی به کاربران سراسر دنیا ارائه می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده و در مدت ۲۲ سال فعالیتش توانسته اعتبار بسیار خوبی کسب کند. وب مانی به کاربرانش کمک می‌کند تا از این طریق به حساب دیگران در سراسر دنیا پول واریز و از آن‌ها پول دریافت کنند. دفتر اصلی وب مانی در کشور روسیه قرار دارد ولی در چند کشور دیگر از جمله کشور ایران دارای نمایندگی رسمی می‌باشد.

شما به وسیله‌ي وب مانی می‌توانید در فروشگاه‌های آنلاینی که از خدمات این شرکت پشتیبانی می‌کنند، کالاها و خدمات مورد نیازتان را خریداری کنید. ضمنا می‌توانید به وسیله‌ی حساب وب مانی، به سایر کاربران این شرکت پول واریز کنید و یا طلب خود را آن‌ها دریافت کنید.

مزیت وب مانی به سایر شرکت‌های مشابه، مثل پی پال، این است که کاربران ایرانی در این شرکت تحریم نیستند و شما می‌توانید به عنوان یک کاربر ایرانی افتتاح حساب و از خدمات این شرکت استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: آموزش تصویری افتتاح حساب وب مانی وریفای شده ، شارژ حساب بروکرها با پرفکت مانی

 

وب مانی چه کاربردی دارد؟

وب مانی برای فریلنسرها، تریدرها، کاربرانی که قصد خرید از سایت‌های خرجی و کسانی که فروشگاه‌های آنلاین دارند، کاملا کاربردی است.

اگر فریلنسر هستید و به یک حساب بین‌المللی نیاز دارید تا بتوانید به وسیله آن حقوق خود را دریافت و به راحتی و با اطمینان خاطر کار کنید، وب مانی گزینه‌ی بسیار مناسبی است.
اگر شما هم در زمینه ارزهای دیجیتال یا بورس جهانی مشغول به فعالیت هستید، باید بدانید خیلی از بروکرها از وب مانی پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید به راحتی از طریق وب مانی کیف پول‌تان را شارژ کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

اما اگر از کسانی هستید که از سایت‌های خارجی مختلف خرید می‌کنید و یا حتی یک فروشگاه اینترنتی بین‌المللی دارید و به دنبال یک درگاه پرداخت برای سایت‌تان هستید،‌ می‌توانید با وب مانی نیازهای خود را برطرف کنید.

انواع کیف‌ پول‌های وب مانی

وب مانی برای رفاه و راحتی کاربران کیف پول‌های متعددی در اختیار آن‌ها قرار داده است که هر کدام از این کیف پول‌ها مختص به یک ارز می‌باشند. هر شخص با افتتاح حساب در وب‌ مانی به ۱۲ کیف پول دسترسی خواهد داشت. البته قبلا تعداد این کیف پول‌ها ۱۳ عدد بود؛ چندی پیش کیف پول WMU (گریونا اکراین) به دلیل تحریم‌ها منحل شد.

البته تعداد کیف‌ پول‌هایی که در اختیار کاربران ایرانی است، ۱۱ عدد می‌باشد؛ متاسفانه مدتی پیش متوجه شدیم وب مانی کیف پول یورویی (WME) را از دسترس کاربران ایرانی خارج کرده و آن‌ها نمی‌توانند از این کیف پول استفاده کنند.
کیف پول‌های وب مانی عبارتند از:

  • WMZ(دلار)
  • WME(یورو) متاسفانه به تازگی کیف پول یورو (WME) از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و شما به عنوان یک کاربر ایرانی نمی‌توانید از کیف پول یورویی استفاده کنید.
  • WMR(روبل)
  • WMB(روبل بلاروس)
  • WMK(تنگه قزاقستان)
  • WMV(دانگ ویتنام)
  • WMY(سوم ازبکستان)
  • WMP(روبل روسیه)
  • WMG(طلا)
  • WMH(بیت کوین کش)
  • WMX(بیت کوین)
  • WML(لایت کوین)
  • WMU(گریونا اکراین) تولید این کیف پول به دلیل تحریم‌ها متوقف شده است.

پر استفاده‌ترین کیف پول در این لیست، کیف پول دلاری (WMZ) می‌باشد که بیشتر کاربران ایرانی هم با همین کیف پول کار می‌کنند.

 

آموزش ساخت حساب وب مانی و احراز هویت

ساخت حساب وب مانی بسیار ساده و آسان است. ابتدا به آدرس www.wmtransfer.com بروید و روی گزینه Sign Up کلیک کنید. وب مانی شماره موبایل شما را می‌پرسد و یک پیامک حاوی کد امنیتی برای شما ارسال می‌کند. بعد از این که شماره موبایل شما تایید شد،‌ یک پسورد امنیتی سخت برای خود انتخاب کنید تا حساب شما از خطرات احتمالی در امان باشد.

به همین راحتی حساب شما افتتاح شد. هم‌اکنون می‌توانید از این حساب استفاده کنید؛ اما باید بدانید با محدودیت‌هایی روبرو هستید. برای برطرف کردن این محدودیت‌ها لازم است حساب خود را وریفای (احراز هویت) کنید.

البته این احراز هویت زمانی لازم می‌شود که بخواهید حساب خود را ارتقا دهید زیرا وقتی که برای اولین بار حساب خود را باز می‌کنید،‌ حساب شما در پایین‌ترین سطح قرار دارد و به این حساب اصطلاحا پاسپورت (حساب) الیاس گفته می‌شود. وقتی بخواهید حساب خود را ارتقا دهید و آن را به حساب فرمال تبدیل کنید، لازم است که احراز هویت حساب را انجام دهید.
برای این کار لازم است اطلاعاتی که وب مانی از شما می‌خواهد را وارد کنید. سپس باید کارت مالی یا پاسپورت خود را اسکن و ارسال کنید. حالا وب مانی از شما می‌خواهد که تصویر یک قبض(آب، برق، گاز و…) ارسال کنید. خوشبختانه لازم به ترجمه کردن قبض نیست.

پس از این که اطلاعات خواسته شده را وارد کردید، باید حدودا یک هفته صبر کنید. پس از این که اطلاعات وارد شده توسط کارشناسان وب مانی تایید شد، حساب شما ارتقا پیدا می‌کند و تقریبا تماک محدودیت‌های حساب شما برداشته می‌شود.

 

وب مانی چیست

 

کارمزد وب مانی

یکی از مزایای وب مانی که باعث محبوبیت دوچندان آن شده،‌ مقدار بسیار پایین کارمزد معاملات است. مقدار کارمزد در وب مانی ۰/۸ درصد مبلغ تراکنش می‌باشد. مثلا اگر مبلغ تراکنش شما ۱۰۰۰ دلار باشد، باید ۸ دلار کارمزد بپردازید. البته بعضی اوقات کارمزد وب مانی کم‌تر هم می‌شود و به ۰/۰۱ هم می‌رسد.

اما حداکثر کارمزد وب مانی چقدر است؟! وب مانی برای کارمزد تراکنش‌ها یک سقف قرار داده است که این سقف کارمزد بسته به نوع ارز و کیف پول انتخابی شما متفاوت است. مثلا سقف کارمزد WMZ (دلار) ۵۰ دلار است. یعنی اگر شما یک تراکنش ۹۰۰۰ دلاری داشته باشید، طبق فرمولی که قبلا بیان کردیم باید ۷۲ دلار کارمزد بپردازید اما وب مانی فقط ۵۰ دلار به عنوان کارمزد از شما می‌گیرد.

سقف کارمزد برای کیف پول‌های وب مانی به شرح زیر است (به این معنا که کارمزد در کیف پول‌های زیر، از مبالغ فوق بیشتر نخواهد شد):

  • WMZ(دلار): ۵۰
  • WME(یورو): ۵۰
    متاسفانه به تازگی کیف پول یورو (WME) از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و شما به عنوان یک کاربر ایرانی نمی‌توانید از کیف پول یورویی استفاده کنید.
  • WMR(روبل): ۱۵۰۰
  • WMU(گریونا اکراین): ۲۵۰
    تولید این کیف پول به دلیل تحریم‌ها متوقف شده است.
  • WMB(روبل بلاروس): ۱۰۰
  • WMK(تنگه قزاقستان): ۹۰۰۰
  • WMV(دانگ ویتنام): ۱۰۰۰۰۰۰
  • WMG(طلا): ۲
  • WMH(بیت کوین کش): ۱۰۰
  • WMX(بیت کوین): ۱۰

 

کلاه برداری از طریق وب مانی

متاسفانه به دلیل عدم اطلاعات کافی کاربران، افرادی سودجو با برانگیختن احساسات مردم اقدام به کلاه‌برداری و سرقت پول آن‌ها می‌کنند.

مدتی است که این کلاه‌برداران اینترنتی راهی جدید برای فریب مردم پیدا کرده‌اند؛ این افراد با ایجاد و پخش شایعات و پیشنهادهای جذاب در مورد وب مانی توانسته‌اند تعدادی از کاربران ایرانی این شرکت را اغفال و دارایی آن‌ها را به سرقت ببرند.

یکی از این شایعات، پیشنهاد سرمایه گذاری در وب مانی و دریافت سود ۲۰ درصد در مدت ۳ ماه می‌باشد. غافل از این که اصلا امکان سرمایه‌گذاری و دریافت سود در وب مانی برای کاربران فراهم نیست. حتی در صورتی که امکان سرمایه‌گذاری نیز وجود داشت، سود تضمینی ۲۰ درصدی در ۳ ماه امری غیر ممکن است مخصوصا زمانی که این سرمایه‌گذاری دلاری باشد.
این سارقان اینترنتی با پخش شایعات و چنین وعده‌هایی پول‌های مردم را می‌گیرند و پس از مدتی ناپدید می‌شوند.

پس لطفا قبل از هرگونه اقدام در این زمینه با افراد متخصص مشورت کنید و بدون داشتن اطلاعات کافی تصمیم نگیرید!

 

بیشتر بخوانید: خرید ارز دیجیتال پرفکت مانی، خرید ارز دیجیتال با مستر کارت ممکن نیست!

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

تیم متخصص سفیرپیمنت در خدمت شماست تا تمام خدمات مربوط به وب مانی را برای شما انجام دهد. این خدمات عبارتند از:

  • خدمات افتتاح حساب و احراز هویت
  • نقد کردن درآمد ارزی
  • پرداخت به حساب‌ های وب مانی
  • شارژ کیف پول وب مانی
  • خدمات درگاه پرداخت
  • رفع مشکلات پیش آمده برای حساب
  • ارائه مشاوره تخصصی رایگان
    شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه سفیرپیمنت ارتباط بگیرید و درخواست خود را مطرح کنید.

سوالات متداول

1- آیا برای ساخت حساب وب مانی باید پولی پرداخت کنم؟

وب مانی برای افتتاح حساب، پولی از شما درخواست نمی‌کند. اما بعضی اوقات افراد شخصا برای افتاح حساب اقدام نمي‌کنند بلکه افتتاح حساب را به شرکت‌های واسط می‌سپارند. این شرکت‌ها در قبال خدمات‌شان از جملع افتتاح و وریفای حساب، پول دریافت می‌کنند.

 

2- آیا برای استفاده از وب مانی باید احراز هویت کنم؟

اجباری برای احراز هویت و وریفای حساب وجود ندارد. اما حساب‌هایی که احراز هویت نشده‌اند، دارای محدودیت‌هایی هستند که اگر بخواهید این محدودیت‌ها برداشته شوند، باید برای احراز هویت اقدام کنید.

 

3- آیا ایرانی ها می‌توانند از وب مانی استفاده کنند؟

بله. خوشبختانه وب‌ مانی کاربران ایرانی را تحریم نکرده و شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از خدمات این شرکت روسیه‌ای استفاده کنید. البته به تازگی دسترسی به کیف پول یورویی برای کاربران ایرانی محدود شده است و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *