آمادگی آزمون SAT

آنچه لازم است برای آمادگی آزمون SAT بدانید

آخرین بروز رسانی:  ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

شرکت در هر آزمون بین‌المللی بدون آمادگی کافی، تنها هدر دادن پول و انرژی شماست. یکی از معتبرترن آزمون‌های بین‌المللی برای ورود در دانشگاه‌های کشورهای خارجی آزمون SAT است. برای آمادگی آزمون SAT لازم است نکاتی را در مورد این آزمون بدانید و برای شرکت در آزمون تمام تلاش خود را بکنید و با آمادگی کامل وارد آزمون شوید.

آزمون SAT ترکیه چیست؟

SAT (ست) مخفف عبارت Scholastic Aptitute Test به معنای آزمون استعداد تحصیلی می‌باشد. آزمون SAT  توسط موسسه کالج برد آمریکا در بعضی از کشورها برگزار می‌شود. این آزمون برای ارزیابی مهارت‌ها و استعداد افراد طراحی شده است.

اولین لازمه‌ی شرکت در آزمون SAT داشتن دیپلم است؛ به عبارت دیگر این آزمون مخصوص کسانی است که دوازده سال تحصیلات اولیه‌ي خود را گذرانده باشند. در واقع هدف از طراحی این آزمون سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ورود به دانشگاه است.

داشتن مدرکSAT برای ورود به بیشتر دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان ترکیه در مقطع کارشناسی لازم است. البته اعتبار این مدرک به دانشگاه‌های ترکیه محدود نمی‌شود و مورد تایید دانشگاه‌های معتبر زیادی در کشورهای مختلف دنیا مثل آمریکا، سوئد، کانادا، نروژ،‌ استرالیا و… می‌باشد.

آزمون SAT سالانه چندین بار در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و مدرک آن به مدت ۵ سال معتبر است.

آمادگی برای آزمون SAT

آزمون SAT جزو آزمون‌هایی است که سطح سختی بالایی دارند. از آن‌جایی که برای پذیرش گرفتن در خیلی از دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان نیاز به مدرک SAT دارید، باید برای کسب بهترین نتیجه با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنید. سقف نمره این آزمون ۱۶۰۰ است که با دادن پاسخ صحیح به تمام سوالات ریاضی و زبان انگلیسی، موفق به دریافت این نمره می‌شوید.

با این که آزمون SAT جزو آزمون‌های سخت نام برده می‌شود، کسب نمرات بالا غیر ممکن نیست.

اما برای آمادگی در این آزمون چه باید کرد؟! اگر بخواهیم به طور کلی به شما توضیح دهیم، شما از ۳ طریق می‌توانید خود را به نهایت آمادگی برای این آزمون برسانید:

۱ـ مطالعه کتاب‌ها و منابع آزمون SAT

اولین و مهم‌ترین کاری که باید برای کسب آمادگی آزمون SAT انجام دهید، مطالعه منابع آزمون sat که قبلا معرفی شده‌اند می‌باشد. با یک تحقیق ساده می‌توانید نام این کتاب‌ها را متوجه شوید و آن‌ها را تهیه کنید. فراموش نکنید که باید این کتاب‌ها را به خوبی مطالعه کنید و نباید از این موضوع سرسری عبور کنید.

۲ـ پاسخ دادن به نمونه سوالات آزمون SAT

دومین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن چند عدد از نمونه سوالات آزمون sat است. پیدا کردن نمونه سوال هم اصلا سخت نیست؛ با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید چندین نمونه سوال دانلود کنید. پاسخ دادن به نمونه سوالات باعث تثبیت مطالب در ذهن شما می‌شود و ذهن خود را با شیوه‌ی سوالات آزمون آشنا خواهید کرد. با این کار، در آزمون اصلی آرامش بیشتری خواهید داشت و می‌توانید با تمرکز بیشتری به سوالات پاسخ دهید.

۳ـ شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون SAT

سومین کاری که خیلی از داوطلبان آزمون SAT برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون SAT است. این دوره‌ها در بعضی از مراکز و موسسات برگزار می‌شوند و در قبولی و کسب نمرات بالا توسط داوطلبان، تاثیر زیادی دارند. البته شرکت در این دوره‌ها ضروری نیست و خیلی از افراد بدون شرکت در چنین دوره‌هایی توانسته‌اند نمرات بالایی در آزمون SAT‌ به دست آورند.

مراکز آمادگی آزمون SAT

به خاطر کاربردی بودن مدرک آزمون SAT، افراد زیادی به دنبال گرفتن این مدرک هستند. از آن‌جایی که لازم است داوطلبان با آمادگی کامل وارد آزمون شوند،‌ مراکزی تاسیس شده‌اند که با شیوه‌ی سوالات و آزمون SAT آشنا هستند. بسیاری از داوطلبان آزمون SAT قبل از این که در آزمون ثبت نام کنند، وارد این موسسات می‌شوند و در دوره‌های آمادگی آزمون SAT شرکت می‌کنند.

البته هریک از این موسسات، شیوه‌ی خاص خود را دارند و مدت دوره کلاس‌های آن‌ها متفاوت است. حتی بعضی از موسسات و مراکز آمادگی آزمون SAT برای افزایش آمادگی داوطلبان و برای این که بتوانند نمرات بالاتری کسب کنند،‌ قبل از برگزار شدن آزمون SAT آزمون‌های آزمایشی برگزار می‌کنند که سوالات و شرایط این آزمون‌ها، به آزمون اصلی شباهت زیادی دارد.

در حال حاضر در کشور ایران هم دوره‌هایی برای آمادگی این آزمون برگزار می‌شود اما لازم است قبل از انتخاب و ثبت نام در مراکز آمادگی آزمون SAT،‌ به خوبی در مورد آن‌ها تحقیق کنید و بهترین گزینه را برای کسب بهترین نتایج انتخاب کنید.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آزمون SAT

همانطور که می‌دانید، برای پرداخت هزینه‌های آزمون SAT نیاز به یک حساب ارزی خواهید داشت. اما الزام به افتتاح یک حساب ارزی، به معنی یک چالش جدید و هزینه‌های اضافی برای شماست.

نگران نباشید؛ با استفاده از خدمات سفیرپیمنت، دیگر نیازی به حساب‌های بین المللی ارزی نخواهید داشت. شما می‌توانید به راحتی با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید و درخواست خود را برای ثبت نام آزمون sat یا دیگر مسائل پرداخت ارزی مطرح کنید. پرداخت شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهند داد. خوشبختانه مجموعه سفیرپیمنت در قبال انجام پرداخت‌های ارزی برای آزمون‌های بین المللی هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌کند که این به معنی کاهش هزینه‌های شماست.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که لازم است برای آمادگی آزمون SAT بدانید را برای شما بیان کنیم. امیدواریم بتوانید به خوبی برای این آزمون آماده شوید و بهترین نتیجه را کسب کنید.

لطفا ما را از نظرات و مشکلات خود در این زمینه مطلع سازید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *