سایت ripe net چیست

آشنایی با سایت RIPE NCC و نحوه خرید

آخرین بروز رسانی:  ۸ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

RIPE NCC یکی از ۵ رجیستری اینترنت منطقه‌ای است که از فعالیت جهانی اینترنت پشتیبانی می‌کند. استفاده از این وبسایت در سطح جهان بسیار زیاد است. یکی از مهم‌ترین خدمات رایپ فروش ip بوده، در ادامه به معرفی سایت رایپ، کاربرد ripe.net و نحوه خرید ip از ripe می‌پردازیم.

 

سایت RIPE NCC چیست؟

رایپ ان‌سی‌سی (RIPE NCC) (یا به اختصار Ripe Net) یکی از پنج مرکز هماهنگی منطقه‌ای اینترنت است که خدمات خود را در اروپا، آسیای مرکزی و روسیه ارائه می‌دهد. اگر شما در هر یک از این نواحی به اینترنت متصل شوید، مطمئن باشید که خدمات‌دهنده اینترنت شما (دیتاسنترها، هاستینگ‌ها و …) یکی از اعضای شبکه RIPE NCC هستند. هر فرد یا سازمانی می‌تواند عضو RIPE شود ولی عمدتا ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) و سازمان‌های ارتباطی در RIPE ثبت‌نام می‌کنند.

در حال حاضر RIPE خدمات IPV6 ارائه می‌دهد ولی در صورتی که بخواهید از IPV4 استفاده کنید، می‌توانید درخواست خود را در وب‌سایت RIPE ثبت کرده و در صورت موجودیت، آنها به شما اطلاع داده و یا در صف انتظار قرار می‌گیرید.

سایت رایپ

رجیستری اینترنت منطقه‌ای (RIR) به چه معناست؟

رجیستری اینترنت منطقه‌ای (RIR) سازمانی است که ثبت و تخصیص منابع شماره اینترنتی مانند آدرس‌های IP  و شماره‌های سیستم مستقل (AS) را در یک منطقه خاص از جهان مدیریت می‌کند.

RIR های مختلف اجزای سیستم ثبت شماره اینترنتی (INRS) هستند، و همه در سازمان بزرگ‌تر منابع شماره (NRO)، که در 24 اکتبر 2003 تشکیل شد، زمانی که هر پنج RIR توافق نامه‌ای برای انجام فعالیت‌های مشترک امضا کردند، متحد شده‌اند. از جمله این فعالیت‌های مشترک می‌توان به پروژه‌های فنی، هماهنگی سیاست‌ها و پروژه‌های ارتباطی اشاره کرد.

RIR  اساساً یک نهاد حاکم است که مسئولیت کنترل تمام آدرس‌های اینترنتی در یک منطقه خاص را بر عهده دارد.
پنج RIR در سراسر جهان وجود دارد که با هم کار می‌کنند تا آدرس‌دهی اینترنتی را مدیریت کنند. اداره شماره‌های اختصاص داده شده اینترنت (IANA) آدرس‌هایی را به هر RIR اختصاص می‌دهد، RIR به نوبه خود این آدرس‌ها را به نهادهای بزرگ منطقه‌ای مانند ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت (ISP)، ارگان‌های دولتی، شرکت‌های بزرگ و مؤسسات آموزشی اختصاص می‌دهد.

پنج RIR عبارتند از:

  • ثبت آمریکایی شماره‌های اینترنتی (ARIN) – ایالات متحده، کانادا، قطب جنوب و بخش هایی از منطقه کارائیب
    مرکز اطلاعات شبکه آسیا و اقیانوسیه (APNIC) – آسیا، استرالیا، نیوزیلند
  • مرکز اطلاعات شبکه آفریقا (AfriNIC) – آفریقا
  • مرکز هماهنگی شبکه Reseaux IP Europeens (RIPE NCC) – اروپا، روسیه، آسیای مرکزی، خاورمیانه
  • مرکز اطلاعات شبکه آمریکای لاتین و کارائیب (LACNIC) – آمریکای لاتین و بخش‌هایی از دریای کارائیب

آیا به رجیستری اینترنت منطقه‌ای واقعاً نیاز است؟

نقش RIR ها اهمیت جهانی دارد زیرا تعداد آدرس‌های IPv4 بی‌پایان نیست و این امر مستلزم تخصیص دقیق و منطقی منابع است.

طبق سیاست تخصیص بلوک‌های IPv4 به رجیستری‌های اینترنتی منطقه‌ای، IANA  یک بلوک آدرس /8 را به مدت 18 ماه به هر RIR جدید اختصاص می‌دهد. اگر یک RIR کمتر از 50 درصد فضای موجود در بلوک 8/ را داشته باشد و اگر فضا نتواند تقاضا را برای 9 ماه بعد برآورده کند، IANA  فضای آدرس اضافی را اختصاص می‌دهد.

امروزه تخصیص فضای آدرس IPv4 به این صورت است. بدون شک، این منابع به دلیل کمیاب بودن گرانبها هستند.

بنابراین، RIRها مسئولیت عظیمی را بر عهده دارند که این IPها و ASNهای محدود را به LIRها (رجسترهای اینترنتی محلی) اختصاص دهند تا سپس این آدرس‌ها به کاربران نهایی اختصاص داده شوند.

نقش رجیستری اینترنت منطقه‌ای چیست؟

رجیستری منطقه‌ای اینترنت تضمین می‌کند که آدرس‌های IP و شماره‌های AS به طور بی‌طرفانه در مناطق توزیع شده‌اند. RIRها دستورالعمل‌های عضویت دارند که تضمین می‌کند اعضای مورد اعتماد به منابع دسترسی دارند. با این حال، در تئوری، آن‌ها به هر کسی که نیاز به آدرس IP در آن منطقه دارد خدمات می‌دهند.

RIRها همچنین وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که هر آدرس IP یا ASN به یک طرف اختصاص داده شده است تا از عملکرد کامل منابع اطمینان حاصل شود. بدون کار RIR ها و سیاست‌های سختگیرانه آن‌ها، توزیع این منابع می‌تواند به شدت آشفته باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که هر RIR در یک منطقه جغرافیایی متفاوت عمل می‌کند، آدرس‌های IP و ASN ها به طور مساوی در سراسر جهان توزیع می‌شوند و عملکرد شبکه جهانی را تضمین می‌کنند. این مورد مانع از آن می‌شود که یک منطقه تمام منابع را به دام بیاندازد .

در نهایت، RIR ها نقش تخصیص و توزیع آدرس‌های IP را به طور عادلانه و ایمن بر عهده می‌گیرند و همچنین نماینده اعضای منطقه‌ای خود هستند.

کاربرد Ripe Net چیست؟

کاربرد Ripe Net چیست؟

ripe چیست؟ سایت رایپ خدمات گسترده‌ای به کاربران ارائه می‌دهد:

۱. توزیع و مدیریت خدمات ارائه دهنده اینترنت (مانند دیتاسنترها و…)

مدیریت منابع تحت اختیار سازمان‌های توزیع اینترنت (LIR) و همچنین توزیع خدمات در بین آنها بنابر نیاز هر یک از مناطق تحت نظر RIPE.

۲. اختصاص دادن پورتال به سازمان‌های توزیع اینترنت (LIR)

برای سفارش IP، مدیریت اطلاعات رجیستری، بررسی وضعیت درخواست‌های خود و موارد دیگر، حساب LIR Portal خود را فعال و از امکانات آن استفاده کنید.

۳. RIPE Atlas

RIPE Atlas درواقع اطلاعات موتورهای جستجو از قبیل میزان دسترسی به اینترنت و… را دریافت می‌کند و به صورت خلاصه وضعیت اینترنت را ارائه می‌دهد.

۴. RIPE stat

با این خدمت اطلاعاتی مانند میزان فضای آی‌پی، شماره‌های سیستم‌های اتوماتیک (ASNs) و اطلاعات مربوط به نام‌ شرکت‌های میزبانی (hosting) و کشورها را در هر مکانی می‌توانید بیابید. برای دریافت این اطلاعات ابزار RIPE Estate را به وب‌سایت خود متصل کنید.

۵. سرویس‌های DNS

نمایندگان RIP NCC،DNS را برای محدوده‌های تحت مدیریتشان معکوس می‌کنند تا سرورهای معتبرتری را ارائه دهند.

۶. مانیتورینگ در لحظه

بعد از اینکه در RIPE ثبت‌نام کردید، اطلاعات لازم برای مانیتورینگ لحظه‌ای سرورها تحت اختیارتان قرار داده می‌شود.

۷. آموزش ترید آی‌پی

RIPE دوره‌های آموزشی و وبینارهای رایگانی را قرار داده است که اعضاء آن می‌توانند به راحتی از این اطلاعات برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنند. علاوه‌بر نحوه آموزش ترید در این وب‌سایت، شما می‌توانید از وبینارهای مختلف دیگر با موضوعات مرتبط با شبکه و اینترنت بهره‌مند شوید.

ثبت نام سایت رایپ

نحوه ثبت ‌نام در سایت  RIPE NCC

برای تهیه آی ‌پی و رنج آی ‌پی باید در وب‌سایت RIPE ثبت‌ نام کنید. برای ثبت‌نام، علاوه بر اطلاعاتی مانند نام واقعی و ایمیل خود، باید اطلاعات زیر را نیز وارد کنید:

  • اطلاعات حقوقی
  1. نام کامل حقوقی و آدرس ثبت شده سازمان‌تان

در صورت درخواست به صورت شخص حقیقی، یک نسخه دیجیتالی از اسناد رسمی ثبت شرکت یا شناسنامه معتبر را باید برای ثبت‌نام به همراه داشته باشید.

  • اطلاعات مالی
  1. آدرس صورت حساب شما یا آدرس ایمیلی که فاکتورها برای آن ارسال می‌شود
  2. شماره مالیات برارزش افزوده (اگر سازمان شما شامل مالیات بر ارزش افزوده می‌شود)

شما در واقع با به همراه داشتن اطلاعات فوق می‌توانید به‌ سادگی حساب کاربری خود را در RIPE افتتاح کنید؛ ولی اشخاص حقیقی بسیار کمتر برای خرید آی‌پی در RIPE ثبت‌نام می‌کنند. اکثراً اشخاص حقوقی در غالب دیتاسنترها و هاستینگ‌ها برای خرید رنج آی‌پی از RIPE اقدام می‌کنند.

برای خرید تک‌ ipها بهتر است که شما از دیتاسنترها و هاستینگ‌‌ها خرید کنید.

نحوه خرید ip از Ripe

پرداخت ripe برای افرادی که حساب بین المللی دارند کار سختی نیست. شما می‌توانید سفارش خود را در پنل کابری خود ثبت کنید و پرداخت را از طریق روش‌های مثل حواله، پی‌‌پال، مستر و کردیت کارت انجام دهید.

در صورت عدم توانایی در پرداخت هزینه فاکتور، لینک پرداخت را برای سفیرپیمنت ارسال و با قیمت بسیار مناسب، آی‌پی‌های خود را ریالی خریداری کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *