آموزش رزرو Airbnb

0 تا 100 آموزش رزرو Airbnb و بررسی جامع این سایت

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

Airbnb رویکرد منحصربه‌فردی را برای اقامت در پیش گرفته است؛ این سایت بخشی از “اقتصاد اشتراک‌گذاری” است و به شما خانه شخصی را به عنوان مکانی برای اقامت به جای هتل پیشنهاد می‌دهد. با آموزش رزرو Airbnb، می‌توانید مکان‌هایی برای اقامت در سفر با کوله‌پشتی خود در اروپا یا مکانی برای اجاره به مدت یک ماه در طول دوره کارآموزی خود در لس‌آنجلس پیدا کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که Airbnb دقیقاً چیست؟ و با آموزش رزرو Airbnb و اقامت ارزان در airbnb آشنا شوید، ادامه این مطلب از سایت سفیرپیمنت را دنبال نمایید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی 19 سایت فریلنسر ایرانی و خارجی برای کسب درآمد

 

Airbnb چیست؟

Airbnb یک سایت رزرو اجاره است که صاحبان املاک می‌توانند تمام ملک خود یا بخشی از آن را برای اجاره (معمولا) کوتاه مدت در این سایت قرار دهند.

این ملک می‌تواند اتاق اضافی، یک آپارتمان یا یک ویلا کامل باشد، افراد می‌توانند آن را در Airbnb اجاره دهند و در نتیجه مقداری پول به دست آورند. مهمانان نیز به نوبه خود می‌توانند از اقامت در مکانی بزرگ‌تر از اتاق هتل با قیمتی معمولاً (بسیار) کمتر بهره‌مند شوند.

جدا از مزایای اندازه و قیمت، اگر می‌خواهید در محله‌ای مسکونی‌تر بمانید که در آن هتل‌های زیادی وجود ندارد و اگر می‌خواهید طعم زندگی محلی مقصدتان را بچشید، Airbnb عالی است. Airbnb یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های اقتصاد اشتراک‌گذاری است.

اخیراً، Airbnb با ارائه تجربیات با افراد محلی (شام، تور، مهمانی، گردهمایی‌های هنری… ) در پلتفرم خود شروع به رشد بیشتر کرده است.

 

Airbnb چگونه شروع به کار کرد؟

بنیانگذاران Airbnb جو گبیا، برایان چسکی و ناتان بلچارچیک این کسب‌وکار را در سال ۲۰۰۸ توسعه دادند. در ابتدا، گیبیا و چسکی شروع به اجاره مکان خود به عنوان یک تختخواب و صبحانه کردند تا چند دلار اضافی به دست آورند. با برگزاری یک کنفرانس بزرگ طراحی در منطقه سانفرانسیسکو و پر شدن تمامی هتل‌ها در آن زمان، آن‌ها بازاری بالقوه برای این‌ایده دیدند و وب سایتی به نام airbedandbreakfast.com ایجاد کردند.

 

اقامت ارزان در airbnb

 

این استارت‌آپ چندین فراز و نشیب را تجربه کرد و حداقل سه راه‌اندازی جداگانه را پشت سر گذاشت. سرانجام، با بودجه جدید Air Bed & Breakfast در سال ۲۰۰۹ تبدیل به Airbnb شد و این نقطه عطف شرکت بود.

 

آموزش رزرو Airbnb برای مهمانان

Airbnb به‌عنوان یک واسطه بین کسانی که می‌خواهند فضایی را اجاره دهند و کسانی که به دنبال فضایی برای اجاره هستند، عمل می‌کند. ایجاد حساب کاربری در این سایت رایگان و نسبتاً ساده است.

 

ثبت‌نام در Airbnb

برای ثبت‌نام شما باید نام، آدرس‌ایمیل، تاریخ تولد و رمز عبور خود را وارد کنید؛ Airbnb همچنین از شما می‌خواهد که بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب، جنسیت یا عوامل دیگر، با همه یکسان رفتار کنید، پس از موافقت، حساب شما فعال می‌شود. شما همچنین می‌توانید از طریق فیس‌بوک یا گوگل برای ثبت‌نام اقدام نماید.

این سرویس در حال حاضر بیش از ۵.۶ میلیون لیست در تقریباً ۲۲۰ کشور در سراسر جهان دارد. هنگامی که روی یک فهرست کلیک نمایید، می‌توانید طیف وسیعی از اطلاعات را در مورد آن فهرست از جمله اندازه فضا و امکانات آن، اطلاعات مربوط به ورود و قیمت، شرح مفصلی از فضا، قوانین خانه، ویژگی‌های ایمنی و دسترسی مشاهده کنید. علاوه‌براین نظرات سایر مهمانان و اطلاعات مربوط به میزبانان قابل مشاهده است.

 

پیشنهادی برای مطالعه: به صرفه ترین شیوه های خرید با پی پال (PayPal)

 

رزرو در airbnb

اگر لیست را دوست دارید، می‌توانید درخواست رزرو دهید و خود را برای اقامت ارزان در airbnb آماده کنید. در ادامه، سایت از شما می‌خواهد چند مرحله دیگر و وارد کردن اطلاعات بیشتری را طی نمایید؛ پس از تکمیل این مراحل، می‌توانید درخواست خود را تکمیل کرده و هزینه اتاق خود را پرداخت کنید.

پس از اولین رزرو، روند بسیار سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود؛ با این حال، قبل از اینکه رزرو شما نهایی شود، باید منتظر تأیید میزبان باشید.

در این مرحله از آموزش رزرو Airbnb به شما توصیه می‌کنیم که قبل از رزرو به میزبان پیام دهید و دردسترس بودن اقامتگاه را دوباره بررسی کنید، اگر به موقع پاسخی از میزبان دریافت نکردید، می‌توانید به سایر میزبان‌های منطقه پیام دهید تا زمانی که میزبان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

در بخش اطلاعات میزبان هر فهرست، می‌توانید نرخ پاسخ و زمان پاسخ میزبان را ببینید تا از سرعت پاسخگویی میزبان به پیام‌ها مطلع شوید.
این سایت همچنین سطح بالاتری از خانه‌ها به نام Airbnb Plus را ارائه می‌کند، مجموعه‌ای از املاک که به‌دلیل رتبه‌بندی عالی یا به دلیل چیزی خاص در مورد آن (بخشی از یک مکان دیدنی محلی و… ) متمایز هستند. میانگین قیمت این موارد معمولاً بالاتر از اقامتگاه‌های عادی این سایت است.

 

آموزش رزرو Airbnb

 

پرداخت هزینه در airbnb

میزبانان و مهمانان Airbnb به صورت حضوری پول مبادله نمی‌کنند؛ مهمانان هنگام رزرو برای همه چیز در سایت Airbnb پرداخت می‌کنند. پی پال یکی از روش‌های پرداخت و رزرو اقامت ارزان در Airbnb است. سفیرپیمنت مجموعه‌ای متخصص و فعال در زمینه پرداخت‌های ارزی است؛ شما می‌توانید برای ثبت‌نام وریفای حساب پی پال و یا پرداخت هزینه رزرو در سایت Airbnb از مشاوران این مجموعه کمک بگیرید.

 

نحوه عملکرد Airbnb برای میزبان‌ها

Airbnb گزینه‌های میزبانی متفاوتی دارد: می‌توانید فضای اضافی موجود در خانه‌تان را اجاره دهید، می‌توانید کل خانه‌تان را اجاره دهید یا می‌توانید تجربه‌هایی را در منطقه خود میزبانی کنید. برای اجاره دادن فضای اضافی در خانه خود، ابتدا باید یک حساب Airbnb رایگان ایجاد کنید؛ همچنین باید هر گونه هزینه یا محدودیتی را که ممکن است محل زندگیتان نیاز داشته باشد، بررسی کنید.

در ادامه، در گوشه سمت راست بالای صفحه بر روی “become a host” کلیک کرده و یک لیست برای فضا ایجاد کنید. این لیست بسیار شبیه یک صفحه نمایه برای فضایی است که می‌خواهید، میزبانی کنید؛ درست مانند پروفایل رسانه‌های اجتماعی. هرچه صفحه شما زیباتر به نظر برسد، توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. ‌ایده خوبی است که فضای خود را تا حد امکان زیبا جلوه دهید و با نورپردازی خوب از فضا عکس‌های دلپذیر بگیرید.

علاوه‌بر اقامت ارزان در airbnb، شما می‌توانید با میزبانی یک تجربه در این سایت، درآمد کسب کنید. تجربه‌های Airbnb فعالیت‌هایی هستند که توسط افراد محلی الهام‌بخش طراحی و هدایت می‌شوند. این تجربه‌ها با غوطه‌ور کردن مهمانان در دنیای منحصربه‌فرد میزبان فراتر از تور‌ها یا کلاس‌های معمولی هستند.

اگر می‌خواهید میزبان تجربه‌ای باشید، حتماً استاندارد‌های کیفیت Airbnb که الزامات تجربیات را نشان می‌دهد، بررسی کنید. پس از بررسی استاندارد‌های کیفیت، یک تجربه طراحی کرده و آن را برای تأیید به Airbnb ارسال کنید. پس از تأیید توسط سایت، شما آماده انتشار و میزبانی تجربه خود هستید.

 

هزینه‌های Airbnb و قیمت اتاق

در این بخش از آموزش رزرو Airbnb در مورد هزینه‌های رزرو اقامتگاه در این سایت صحبت می‌کنیم. علاوه بر هزینه اتاق، Airbnb هزینه خدمات مهمان را نیز دریافت می‌کند که حداکثر ۱۴. ۲٪ است.
میزبان‌ها همچنین هزینه خدماتی در حدود ۳ درصد دریافت می‌کنند که Airbnb این هزینه را به هر تراکنش اضافه می‌کند. افرادی که میزبانی یک تجربه را ارائه می‌دهند، مشمول هزینه خدمات ۲۰٪ می‌شوند.
قیمت یک اتاق در Airbnb به عوامل مختلفی از جمله مکان، کیفیت و امکانات بستگی دارد. قیمت‌ها نیز تابع تورم بازار هستند و ممکن است بسته به تقاضای محلی بسیار متفاوت باشد.

 

ایمنی و امنیت در Airbnb

ممکن است گزارش‌هایی را شنیده باشید که مهمان خانه میزبان را ویران کرده است، میزبانی که امنیت مهمان را به خطر میاندازد یا میزبانی که در حال تماشای مهمان از طریق دوربین مخفی است.

Airbnb اقداماتی را برای کمک به ارتقای ایمنی و امنیت میزبان‌ها و مهمانان انجام داده است، از جمله شناسایی هویت کاربران، بهبود سیستم‌های نمایه و اجرای ضمانت میزبانی با پرداخت خسارات تا سقف ۱ میلیون دلار را به میزبان‌های واجد.
این سایت همچنین ممکن است سوابق عمومی را بررسی کند تا ببیند آیا یک کاربر سابقه قبلی دارد یا خیر؟

در حالی که مشکلات ایمنی در Airbnb وجود دارد، مهمانان هتل و متل نیز نگرانی‌های ایمنی و امنیتی مانند سرقت یا آتش‌سوزی دارند اما از آنجایی که مهمانان در حال ورود به خانه شخصی هستند، خطرات با Airbnb کمی متفاوت است.این شرکت نکات ایمنی را هم برای میزبان و هم برای مهمانان ارائه می‌دهد. سایر موارد ایمنی مهم عبارتند از:

 

افراد زیر ۲۵ سال ممکن است از اجاره خانه در منطقه‌ای خاص منع شوند

اگر فردی زیر ۲۵ سال است و کمتر از سه نظر مثبت از اجاره‌های گذشته داشته باشد، نمی‌تواند خانه‌های کامل را اجاره کند.

این تغییر در Airbnb جهت سرکوب روند اجاره دادن برای مهمانی‌های خانگی توسط جوانان انجام شد. این وضعیت خسارات زیادی را به همراه داشت و در برخی موارد باعث حوادث ناگوار حتی مرگ و میر می‌شد.

 

الزامات نظافت و صدور گواهینامه

در پاسخ به COVID-۱۹، Airbnb پروتکل تمیزکاری جدیدی را ایجاد کرده است که میزبانان می‌توانند برای ایمن ماندن و تضمین تجربه ایمن‌تر برای مهمانان، ثبت‌نام کرده و گواهینامه دریافت کنند. این الزامات شامل ۲۴ ساعت انتظار برای پذیرفتن مهمان جدید و تمیز کردن تمام سطوح با مواد ضدعفونی‌کننده تأیید شده است.

کسانی که نمی‌توانند از این قوانین پیروی کنند، می‌توانند از یک دوره خاموشی ۷۲ ساعته بین مهمانان برای کمک به ایمنی استفاده نمایند.

 

بررسی جامع سایت airbnb

 

قوانین جدید به‌خصوص ممنوعیت مهمانی‌های مخرب شب سال نو

این قوانین عموماً مهمانانی را که سابقه نظر مثبتی ندارند، از اجاره یک شبه Airbnbs در سال نو منع می‌کنند.

 

آیا باید از Airbnb استفاده کنید؟

تا این قسمت از مقاله درمورد آموزش رزرو Airbnb و جزئیات این سایت صحبت کردیم اما چرا باید از Airbnb استفاده کنیم؟ یکی از مزایای بزرگ استفاده از Airbnb هزینه کمتر است، شما می‌توانید به‌طور قانونی یک مکان ارزان برای اقامت در سایت پیدا کنید.

همچنین شما می‌توانید قبل از رزرو به اطلاعات دقیق زیادی در مورد مکان اقامت خود دسترسی داشته باشید و قبل از اقامت با میزبان خود ارتباط برقرار کنید.
اگر اقامت ارزان در airbnb را با یک هتل سنتی مقایسه می‌کنید، مواردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

 

حریم خصوصی و دسترسی:

هتل‌ها معمولاً در مرکز شهر قرار دارند اما Airbnb به شما این امکان را می‌دهد تا کلبه‌ها و اتاق‌های خارج از مسیر معمولی را نیز انتخاب کنید. این موارد حریم خصوصی بیشتری دارند و ممکن است به فضای باز نزدیک‌تر باشند و تجربه بسیار متفاوتی را به شما ارائه دهند.

 

امکانات رفاهی:

هتل‌ها دارای انواع امکانات رفاهی تضمین‌شده و گزینه‌های غذایی هستند، اما اقامت ارزان در airbnb چنین نیست.

در آموزش رزرو Airbnb به شما تأکید می‌کنیم که حتماً جزئیات را بررسی کنید تا ببینید آیا محل اقامت دارای Wi-Fi، قهوه و حتی برق است یا خیر؟ اگر می‌خواهید در حین اقامت در آنجا غذا درست کنید، آشپزخانه را نیز بررسی نمایید، گرمایش و سرمایش محل نیز از جمله موارد مهمی است که حتماً باید بررسی شوند.

 

حیوانات خانگی:

مو‌های حیوانات خانگی می‌تواند در Airbnb مشکل‌ساز شود، به‌خصوص اگر اتاقی را اجاره کنید که بخشی از یک خانه بزرگ‌تر است؛ از سوی دیگر، Airbnb سفر با حیوان خانگی مورد علاقه شما را آسان می‌کند.

 

آموزش رزرو Airbnb (اقامتگاه را از این سایت اجاره کنید! )

مرحله اول برای رزرو در این پلتفرم، ایجاد یک حساب کاربری است. بدون ورود به سیستم، شما می‌توانید اجاره‌ها را بررسی کنید اما بدون ایجاد یک حساب کاربری نمی‌توانید برای رزرو یک ملک دهید. هنگامی که حساب کاربری خود را ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که تمام فیلد‌ها را کرده‌اید زیرا نمایه‌های کامل شانس بیشتری برای پذیرش توسط میزبان‌ها دارند.

در ادامه از شما خواسته می‌شود آدرس‌ایمیل و شماره تلفن خود را تأیید کنید و من به شدت توصیه می‌کنم این کار را انجام دهید. تأیید آدرس‌ایمیل و شماره‌تلفن نشان می‌دهد که میزبان‌ها یا Airbnb می‌توانند در صورت لزوم با شما تماس بگیرند و شما فردی هستید که واقعاً وجود دارد.

 

نحوه انتخاب محل اقامت

مرحله بعدی در آموزش رزرو Airbnb، انتخاب محل اقامت مناسب است. اولین مرحله برای اقامت ارزان در airbnb، تعیین تاریخ و مکان سفر است. در این مرحله شما باید فقط تاریخ سفر، جایی که می‌روید و تعداد افرادی که با آن‌ها سفر می‌کنید را وارد نمایید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی و آموزش ساخت اکانت payoneer

 

استفاده از فیلتر‌ها

با استفاده از فیلتر‌ها شما می‌توانید تعیین کنید که آیا یک مکان کامل برای خود می‌خواهید یا برای اشتراک‌گذاری اتاق مشکلی ندارید، همچنین می‌توانید محدوده قیمتی را نیز تعیین کنید.

فیلتر‌ها بهترین دوست شما هستند؛ آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که تعداد مهمانان، تعداد اتاق‌خواب و حمام مورد نیاز خود، نوع امکاناتی که نیاز دارید، به چه زبانی می‌خواهید، صحبت کنید و همچنین محله‌ای را که برای ماندن می‌خواهید، انتخاب نمایید.

 

بررسی لیست نتایج جستجو

در این مرحله از آموزش رزرو Airbnb با لیستی از نتایج جستجو روبه‌رو می‌شوید. ممکن است وسوسه شوید که همه مواردی که دارای عکس‌های زیبا هستند، باز کنید اما لطفاً این کار را انجام ندهید!

ابتدا فقط به نتایج Airbnb نگاه کنید که دارای بررسی و نظرات هستند، سپس به‌طور کامل آنچه را که می‌گویند بخوانید.

 

بررسی اطلاعات محل اقامت

بعد از اینکه نظرات افراد را بررسی کردید، نوبت به بررسی امکانات و اطلاعات محل‌های اقامت است. تمام اطلاعات را بررسی کنید؛ آیا متن خوش‌آمدگویی میزبان به نظر خوشامد می‌آید؟ آیا زمان ورود و خروج با برنامه شما مطابقت دارد؟ باید ودیعه پرداخت کنید؟ هزینه نظافت دارد؟  میزبان تأیید شده است؟

 

بررسی تصاویر محل اقامت

آخرین مرحله در آموزش رزرو Airbnb، مشاهده تصاویر سایت است. تمام عکس‌ها را مشاهده کرده و سعی کنید به چیز‌هایی که کمی دور از ذهن به نظر می‌رسند، توجه نمایید؛ مثلاً اگر در هیچ یک از عکس‌ها پنجره‌ای وجود ندارد، مطمئن شوید که آپارتمان در زیرزمین نیست.

 

پیشنهاد مطالعه: انواع هتل را بهتر بشناسید

 

جمع‌بندی

اقامت ارزان در airbnb همچنین یک راه عالی برای کاوش در شهری است که در فکر مهاجرت به آن هستید یا اگر فقط برای تعطیلات آخر هفته به سفر می‌روید، جایگزینی مناسب برای هتل‌های گران‌قیمت است.

اگر می‌خواهید فضای اضافی موجود در خانه‌تان را اجاره دهید، می‌توانید از طریق Airbnb برای میزبانی اقدام کرده و بابت اجاره مکان به افراد برای اقامت شبانه، درآمد کسب نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *