مشاغل پر درآمد ترکیه

مشاغل پر درآمد ترکیه | 20 شغل برتر ترکیه در سال 2023

آخرین بروز رسانی:  ۱۲ آذر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

ترکیه یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت و یا مسافرت است. بسیاری از افراد سالانه برای تعطیلات یا کسب‌وکار به ترکیه سفر می‌کنند. هزینه‌های نسبتا کم سفر و وجود امکان ارتباط به زبان فارسی دلایل اصلی جذابیت ترکیه است. بخش بزرگی از این افراد مهاجران ایرانی هستند که ترکیه را مقصد یا میانجی مهاجرت خود در نظر می‌گیرند. بعضی نیز ترکیه را سکوی پرتابی تلقی می‌کنند تا شانس موفقیت مهاجرتشان به کشور‌های اروپایی را افزایش دهند. این افراد ترکیه را توقف‌گاهی موقت در نظر می‌گیرند تا برای مقصد نهایی تجربه کسب کرده و رزومه‌ای بین‌المللی ایجاد کنند. این افراد همواره در بررسی مشاغل پر درآمد ترکیه هستند تا بهترین فرصت‌ها را برای خود پیدا کنند.

در این مقاله مشاغل پر درآمد ترکیه را به طور جامع مورد بررسی قرار داده‌ایم. همچنین لیست مشاغل مورد نیاز در ترکیه که بهترین فرصت‌ها برای مهاجران هستند را ارائه کرده‌ایم. در این میان، پر درآمد‌ترین صنایع ترکیه که مورد توجه مهندسین هستند را مطرح خواهیم کرد. در نهایت مشاغل آزاد پرطرفدار در ترکیه را که پتانسیل درآمد زیادی دارند را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم به مهاجرت به ترکیه فکر می‌کنید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

حقوق مشاغل پر درآمد ترکیه چقدر است؟

در این بخش 20 مورد از پردرآمد‌ترین مشاغل ترکیه را با ذکر میزان حقوق ماهانه مورد بررسی قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید درآمد‌های ذکر شده به واحد لیر ترکیه است. به دلیل نوسانات فراوان بازار ارز، هر زمان که این مقاله را می‌خوانید، تبدیل واحد‌های پول را به یکدیگر انجام دهید تا دقیق‌تر متوجه میزان درآمدها بشوید.

 

شغل پزشکی جزو اولین شغل های پر درآمد ترکیه

 

دکتر‌ها و جراحان در صدر مشاغل پر درآمد ترکیه

پزشکان و جراحان به دلیل ماهیت حیاتی کارشان جزو پردرآمدترین متخصصان ترکیه هستند. این مسیر حرفه‌ای مستلزم یک منحنی یادگیری طولانی و میزان ریسک بالایی است که به سطح بالایی از تخصص و دانش نیاز دارد. البته زحمت و تلاش این متخصصین به خوبی جبران می‌شود؛ زیرا این متخصصین پردرآمد‌ترین شاغلان ترکیه هستند. حقوق ماهانه این افراد از 16400 شروع شده و بسته به تخصص، سابقه و حوزه کاری تا 53000 لیر در ماه هم می‌رسد.

 

قضات جزئي مشاغل پر درآمد ترکیه

حقوق کلان قضات به دلیل مسئولیت عظیمی که دارند توجیه‌پذیر است. شغل این افراد غالبا مستلزم انتخاب سرنوشت مردم است. در نتیجه شغل قضاوت جزو پردرآمد‌ترین مشاغل ترکیه است. حقوق ماهانه این افراد از 13700 تا 45000 لیر متغیر است.

 

مشاغل پر درآمد ترکیه وکلا

وکلا مانند قضات از پردرآمدترین متخصصان ترکیه هستند. یک وکیل خوب نه تنها می‌تواند برای سازمان شما درآمد زیادی داشته باشد؛ بلکه ممکن است شما را از زندان نیز نجات دهد. وکالت به دو دلیل جزو مشاغل پر‌ درآمد ترکیه است. اولاً به دلیل طبیعت حیاتی کاری که انجام می‌دهند و دوماً به دلیل ارزشی است که این افراد در چشم مشتریان دارند. وکلا در ترکیه ماهانه درآمدی مشابه با قضات دارند.

 

بررسی درآمد مدیران ارشد در ترکیه

 

مدیران مالی ارشد

این افراد مسئول امور مالی شرکت‌ها هستند. بودجه، مخارج، هزینه‌ها و درآمد‌ها همه تحت کنترل مدیران مالی است. به طور معمول این‌ها مسئولیت‌های هستند که مستقیماً بر عملکرد شرکت تاثیر می‌گذارند. به دلیل حجم مسئولیت‌های این افراد، میزان درآمد ماهانه آن‌ها بین 9100 تا 30000 لیر است.

 

مدیران بانک‌ها

مدیریت 100ها میلیون دلار، بدون در نظر گرفتن تمام خطرات پیرامون آن، این کار را یکی از مشاغل پر درآمد ترکیه می‌کند. مدیران بانک‌ها در ترکیه درآمد ماهانه‌ای بین 10500 تا 34300 لیر کسب می‌کنند.

 

خلبان‌ها

بدون شک خلبانی یکی از مشاغل این لیست است که طعم لذت و هیجان را در خود فراهم می‌کند. با این حال، از آنجایی که خلبانان مسئول سلامت و زندگی مسافران هستند، این افراد می‌باست پیش از ورود به بازار کار، برنامه‌های آموزشی زیادی را پشت سر بگذارند. این به تنهایی دلیل کافی برای درآمد بالای شغل خلبانی است. خلبانان در ترکیه به طور معمول بین 6550 تا 21400 لیر درآمد بدست می‌آورند.

 

پرداخت در سایت های خارجی

 

استادان دانشگاه

برای تبدیل شدن به یک استاد تمام، تلاش بسیار زیادی نیاز است. سال‌ها تحصیل و فعالیت در محیط آکادمیک به همراه انتشار مقالات متعدد تنها بخشی از زحماتی است که استادان دانشگاهی می‌کشند. در قبال این زحمت‌ها، استاد دانشگاه یکی از پردرآمد ترین مشاغل ترکیه است. حقوق ماهانه این افراد می‌تواند چیزی بین 7850 تا 25700 لیر باشد.

 

مدیران بازاریابی

مدیران بازاریابی، مسئول افزایش درآمد شرکت هستند؛ از این رو زحمات این افراد به خوبی جبران می‌شود. این مدیران نه تنها مسئول فروش محصولات جدید شرکت هستند بلکه می‌بایست برند شرکت را نیز در قلب مشتریان جای دهند. این شغل مستلزم شایستگی و شناخت تکنیک‌های مدرن بازار‌یابی است. مدیران بازاریابی در ترکیه چیزی بین 5800 تا 19300 لیر درآمد کسب می‌کنند.

 

مدیران اجرایی ارشد در مشاغل پر درآمد ترکیه

شما به عنوان مدیر عامل، نقطه کانونی شرکت خود خواهید بود. این افراد مستقیماً مسئول عملیات‌های روزانه، موفقیت و یا شکست شرکت هستند. درآمد هنگفتی که این افراد کسب می‌کنند خود بازتابی واضح از دامنه نفوذ و ریسک این شغل است. یک مدیر عامل در ترکیه می‌تواند چیزی بین 9800 تا 32100 لیر درآمد بدست بیاورد. در کنار درآمد ماهانه، اگر این افراد عملکرد خوبی از خود نشان دهند، مشمول هدیا و جوایز مختلف نیز می‌شوند.

 

درآمد برنامه نویس ها مشاغل پر درآمد ترکیه

 

مدیران فناوری اطلاعات

به عنوان مدیر فناوری اطلاعات، شما مسئول حفاظت و امنیت زیرساخت‌ها و شبکه‌های فناوری شرکت خود خواهید بود. امروزه هکر‌ها و بدافزار‌های مختلف به دنبال آسیب زدن به شرکت‌ها هستند که اهمیت این جایگاه شغلی را به خوبی اثبات می‌کند. مدیران فناوری اطلاعات مسئولیت‌های گسترده‌ای دارند و به دلیل زمان زیادی که می‌بایست برای رفع مشکلات صرف کنند درآمد نسبتا بالایی دریافت می‌کنند. میانگین درآمد این موقعیت شغلی چیزی بین 6500 تا 18400 لیر خواهد بود.

 

متخصصین ارتودنسی در مشاغل پر درآمد ترکیه

هنگامی که از مشاغل پر درآمد ترکیه صحبت می‌کنیم نمی‌توان از ارتودنتیس‌ها گذر کرد. حقوق این افراد را نمی‌توان نادیده گرفت؛ زیرا درآمد آن‌ها از برترین‌های این لیست است. مردم به خدمات آن‌ها علاقه‌مند هستند و حاضرند برای این خدمات هر هزینه‌ای پرداخت کنند. درآمد میانگین ماهانه متخصصین ارتودنسی چیزی میان 8800 تا 28900 لیر است.

 

مدیران منابع انسانی

منابع انسانی یکی از بخش‌هایی بود که در گذشته نادیده گرفته می‌شد؛ اما امروزه این دپارتمان یکی از کانونی‌ترین بخش‌های هر سازمان است. آن‌ها در همه چیز از استخدام گرفته تا اخراج نقش دارند. درآمد ماهانه میانگین این افراد بین 9000 تا 20000 لیر خواهد بود.

 

مهندسین و مشاغل پر درآمد ترکیه

مسیر تبدیل شدن به یک مهندس ماهر و تایید شده هرگز آسان نیست. این کار مستلزم یک برنامه آموزشی دقیق و همچنین زمان است. همانند پزشکان، مهندسی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پرتقاضا‌ترین شغل‌های‌ ترکیه است. یک فارغ التحصل دانشگاه می‌تواند پول خوبی بدست بیاورد. همچنین اگر در کار خود پیشرفت کنید، ممکن است به مهندس ارشد نیز ارتقا یابید. مهندسان پیشگام و پیشرو چیزی بین 8900 تا 18000 لیر در ماه درآمد کسب می‌کنند.

 

مسئول‌های تدارکات

این موقعیت شغلی مستلزم نظارت بر خرید‌های شرکت است. پس از مشاوره با واحد مالی و تدارکات، مسئولیت تدوین طرح‌های خرید بر عهده شما خواهد بود. شغل مسئول تدارکات مستلزم ترکیب مجموعه‌ای از مهارت‌ها مانند توانایی فوق‌العاده مذاکره و مدیریت پروژه است. شما هرساله به دلیل ماهیت شغلی خود درآمد بسیار خوبی دریافت می‌کنید. در ترکیه یک مسئول تدارکات می‌تواند در هر شرکتی 7500 لیر درآمد کسب کند. این مقدار بسته به تخصص‌ها و شرکت‌ می‌تواند تا 15000 لیر در ماه هم برسد.

 

نقد کردن درآمد ارزی توسط سفیرپیمنت

 

مهندس نرم‌افزار

مهندسین نرم‌افزار به سرعت درحال تبدیل شدن به شاد‌ترین افراد صنعت در لیست مشاغل پر درآمد ترکیه هستند. افزایش تقاضا برای نرم‌افزار‌های مدیریت شرکت‌های بزرگ، باعث رشد درآمد این متخصصین شده است. بنابراین، اگر به کامپیوتر و نرم‌افزار علاقه‌مند هستید و بر سر انتخاب رشته تحصیلاتی خود شک دارید، این گزینه می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد. اگر سخت‌کوش باشید می‌توانید سالانه کم‌وبیش 100 هزار لیر درآمد کسب کنید.

 

مشاوران سرمایه‌گذاری

مردم و کسب‌وکار‌ها به طور یکسان همواره به دنبال ایده‌های نوین و برجسته هستند تا از سرمایه‌گذاری خود بیشترین بازدهی را دریافت کنند. این تقاضا به دلیل نابسامانی‌ها و نوسانات بازار مالی سال‌های اخیر تشدید شده است. در این بین متخصصین مالی و مشاوران سرمایه‌گذاری با استقبال هرچه بیشتر مواجه هستند. این افراد می‌توانند انتظار درآمدی بین 7750 تا 18000 لیر در ماه را داشته باشند.

 

مدیران ساخت‌وساز

با رونق صنعت ساخت‌وساز در کشور ترکیه، افرادی که بتوانند این پروژه‌های بزرگ را رهبری کنند از تقاضای زیادی برخوردار هستند. این افراد از زمان طرح‌ریزی‌های اولیه تا زمان تحویل پروژه، مستقیما در فرایند ساخت دخیل هیتند. این افراد درواقع به سرعت درحال تبدیل شدن به پر‌درآمد‌ترین کارمندان ترکیه هستند. درآمد میانگین یک مدیر ساخت‌وساز در ماه می‌تواند از 7000 تا 16000 لیر باشد.

 

دانشمندان ارشد

سازماندهی، انجام و تفسیر نتایج آزمایش همه، بخشی از کار شما خواهد بود. ممکن است در نگاه اول این کاری آسان به نظر برسد؛ اما به شما اطمینان می‌دهیم که اینگونه نیست. به دلیل ماهیت کاری این افراد، بخش‌های مختلفی مانند انرژی، بهداشت و درمان و کشاورزی به مهارتشان نیاز دارند. ناگفته نماند که زحمات این متخصصین به خوبی جبران می‌شود. این افراد در ماه 15000 لیر درآمد کسب می‌کنند.

 

درآمد تحلیل گرهای آماری در ترکیه

 

تحلیلگران آماری

با گسترش صنعت بیمه در ترکیه، تقاضا برای تحلیلگران آماری نیز افزایش می‌یابد. این شغل مستلزم جمع‌آوری حجم زیادی از داده‌ها و انجام ارزیابی دقیق ریسک بر اساس آن‌ها است. این شغل به هیچ وجه کار آسانی نیست. درآمد این افراد بین 5500 تا 17000 لیر متغییر است.

 

مدیران حقوقی و انطباق

همانند دیگر اقصی نقاط جهان، ترکیه نیز از سیستم اقتصادی مشابهی استفاده می‌کند. دنیای شرکت‌ها توسط قوانین و مقررات اداره می‌شود. در نتیجه، مدیران حقوقی و انطباق در سازمان‌ها و شرکت‌ها به یکی از پرتقاضا‌ترین افراد متخصص تبدیل شده‌اند. میزان درآمد این افراد به حجم کاری آن‌ها وابسته خواهد بود. این افراد می‌توانند درآمدی بین 6550 تا 17550 لیر در ماه به خود اختصاص دهند.

 

 

پردرآمدترین صنایع در ترکیه کدام‌اند؟

در ادامه 5 حوزه صنعتی برتر ترکیه را معرفی کرده و جزئیاتشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

گردشگری

با وجود آن که صنعت گردشگری به دلیل تنش‌های داخلی در سال‌های گذشته مقداری آسیب دید، این صنعت هنوز یکی از پر‌رونق‌ترین حوزه‌های ترکیه است. ترکیه چه امروز و چه در آینده همیشه یک مقصد مورد علاقه برای گردشگران خواهد بود. آب‌وهوای گرم، سواحل زیبا و هتل‌های لوکس همیشه بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده‌اند. به گفته توماس کوک، 11 مورد از بهترین هتل‌های دنیا در کنار سواحل ترکیه قرار دارند. در ترکیه، حوزه گردشگری بیش از 3.4 میلیون دلار در 3 ماهه اول سال 2017 جذب درآمد کرده است.

 

کشاورزی

در گذشته کشاورزی محبوب‌ترین صنعت در ترکیه بود. مردم ساده زندگی می‌کردند و کشاورزان فراوانی در این صنعت مشغول فعالیت بودند. امروزه صنعت کشاورزی در حدود 20 درصد تمام مشاغل ترکیه است. در 30 سال گذشته مردم رفته‌رفته به سمت کار‌های تخصصی‌تر در مرکز شهر‌ها کشیده شده‌اند؛ با این وجود، به دلیل شرایط ایده‌آل کشاورزی، این صنعت همچنان پر‌رونق باقی مانده است. تقریباً هر محصولی را می‌توان در خاک حاصلخیز ترکیه کشت کرد. از غلات تا میوه‌ها و سبزیجات. بیشتر محصولات به کشور‌های اتحادیه اروپا، آمریکا و خاورمیانه صادر می‌شود. صادرات مواد غذایی سالانه برای ترکیه 17 میلیارد دلار درآمد به ارمغان می‌آورد. در کنار درآمد‌زایی و ایجاد شغل، این صنعت ترکیه را از نظر مواد غذایی خودکفا کرده است.

 

درمان و زیبایی

شاید تعجب کنید که جراحی پلاستیک و زیبایی در ترکیه یکی از موفق‌ترین حوزه‌های درآمدی است. همچنین تعداد افزاینده‌ای از بریتانیایی‌ها برای انجام جراحی‌های پلاستیک به کشور‌های خارجی سفر می‌کنند. در نتیجه ترکیه به کانونی برای جذب این افراد تبدیل شده است. هزینه‌های ارزان و دکتر‌های انگلیسی‌زبان خدمات درمانی ترکیه را بسیار جذاب کرده‌اند.

 

صنایع پر درآمد در ترکیه کدام است؟

 

صنایع دفاعی

صنایع دفاعی یکی از موفق‌ترین حوزه‌های ترکیه است. ترکیه تنها در سال 2016 تجهیزات نظامی به ارزش 5.9 میلیارد دلار تولید کرده است که 1.7 میلیارد این تجهیزات به بازار جهانی صادر شد. همچنین پیش از این ترکیه 80 درصد نیاز نظامی خود را از خارج تامین می‌کرد. این عدد امروزه به کمتر از 40 درصد کاهش یافته است. اگر ترکیه همین طور به پیشرفت خود در حوزه نظامی و دفاعی ادامه دهد، مشخصا به خودکفایی نظامی دست پیدا خواهد کرد.

 

تولیدات صنعتی

ترکیه صنایع تولیدی متنوعی دارد. از نساجی تا آهن و فولاد و ماشین‌آلات. ترکیه از تولید و صادرات تمام صنایع درآمد کسب می‌کند؛ اما کالا‌های الکترونیک موفق‌ترین حوزه تولید در این کشور‌ هستند. بزرگ‌ترین تولید‌کننده تلویزیون در اتحادیه اروپا یعنی Vestel در ترکیه مستقر است. در سال 2006 تقریباً یک‌چهارم تمام تلویزیون‌های فروخته شده در اروپا ساخته Vestel بود. از دیگر برند‌های بزرگ ترکیه می‌توان به بکو اشاره کرد که وسایل آشپزخانه تولید می‌کند.

 

معرفی مشاغل آزاد پرطرفدار و مورد نیاز در ترکیه

با توجه به صنایع پر‌رونق ترکیه و مشاغل پردرآمد، بررسی‌هایی در خصوص مشاغل آزاد پرطرفدار انجام دادیم. از مشاغل پر‌تقاضا در ترکیه می‌توان به حسابدار، مهندس، مترجم، مدرس زبان‌های خارجی، برنامه‌نویس، تاجر و نیرو‌های ساخت‌وساز اشاره کرد. همچنین یکی از مشاغل آزاد پرطرفدار ترکیه که در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته است، فعالان گردشگری و ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری هستند. خدمات گردشگری شامل لیدر تور‌های گردشگری، ولاگر‌ها، آژانس‌های مسافرتی و… می‌شوند.

 

جمع بندی مشاغل پر درآمد ترکیه

 

جمع‌بندی مشاغل پر درآمد ترکیه

ترکیه یکی از کشور‌های قدرتمند در منطقه است که به دلیل داشتن مرز اروپایی و طبیعت زیبا، مقصد محبوب گردشگران و مهاجرین ایرانی است. بسیاری از مهاجران از ترکیه به عنوان سکویی میانی برای سفر به مقصد نهایی خود استفاده می‌کنند. از آنجایی که برای سفر به ترکیه اخذ ویزایی نیاز نیست، بسیاری از ایرانیان برای کار و رشد رزومه به این کشور سفر می‌کنند. در این مقاله مشاغل پر‌ درآمد ترکیه و صنایع پر‌رونق ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین تعدادی از مشاغلی که از تقاضای بالایی برخوردارند را معرفی کردیم. چنانچه سؤال یا پیشنهادی دارید از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول؛ مشاغل پر درآمد ترکیه

به دلیل افزایش روز افزون مهاجرین و گردشگران ایرانی، احتمال آن که بتوانید مشکلات روزمره خود را با استفاده از زبان فارسی رفع کنید زیاد است.
بله ترکیه یکی از کشور‌های قدرتمند منطقه است و یک کشور اروپایی محسوب می‌شود. از این رو تجربیات بدست آمده در این کشور بسیار با ارزش خواهند بود.
برای دریافت اقامت دائم ترکیه به 100000 لیر سرمایه‌گذاری نیاز است.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *