هتل استنلی

رازهای نهفته در هتل استنلی

آخرین بروز رسانی:  ۳ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

هتل استنلی در Estes Park، کلرادو نه تنها به خاطر خدمات عالی و جذابیت‌های قدیمی‌اش مشهور است، بلکه همچنین به خاطر پدیده‌های “فعال” پارانورمال و ماورا‌ء‌الطبیعه نیز بسیار شناخته شده است. هتل استنلی با قدمتی بیش از 100 سال در حدود پنج مایل قبل از ورود به پارک ملی کوه راکی واقع شده است. این پارک نمایش‌های پانورامیک از دریاچه‌ها و کوه‌های سنگی ارائه‌ می‌دهد.

هتل استنلی چیست؟

این هتل قدیمی در اوایل دهه 1900 توسط فریلن استنلی که موتور Steanle Steam را اختراع کرده است، ساخته و در سال 1909 افتتاح شد. Freelan Oscar Stanley و همسرش، فلور، در سال 1903 به کلرادو سفر کردند؛ زیرا پزشک مخصوص استنلی به او توصیه کرده بود که به سراغ هوای تازه‌ی کوهستان برود. به استنلی که از سل رنج می‌برد، توصیه شده بود که بیش از شش ماه در آن منطقه اقامت نکند.

پزشک مخصوص آن‌ها ترتیبی داد تا در یک کابین در پارک Estes برای تابستان بمانند. بلافاصله، این زن و شوهر عاشق آب‌وهوای آن منطقه شدند و سلامت استنلی شروع به بهبود چشمگیری کرد. پس از گذراندن تابستان در کابین، فلور می‌خواست که در یک خانه مانند کابین زندگی کند؛ در نتیجه این زن و شوهر خانه جدید خود را در حدود نیم مایل به سمت غرب از جایی که هتل استنلی بعد از آن ساخته شده بود، ساختند. امروز این خانه یک محل اقامت خصوصی است. استنلی هتل را در زمینی ساخت که او از ارل دانراون ایرلندی خریداری کرد. دانراون در سال 1872 به منطقه آمده بود.

او یک پناهگاه شکار، کابین و هتل را برای مهمانان خود و به طور غیرقانونی در آن ناحیه ایجاد کرده بود. دانراون در نهایت از منطقه خارج شد. در سال 1906، ساخت و ساز هتل استنلی آغاز شد. چوب و سنگ از کوه‌های نزدیک به دست آمد و هتل در سبک معماری گرجستانی ساخته شد که البته معماری این هتل در اوایل قرن بیستم احیا شد. در سال 1909، ساخت هتل لوکس به پایان رسید.

هتل مجهز به آب، برق و تلفن بوده و تنها مشکل آن نداشتن امکانات گرمایشی بود؛ زیرا به عنوان یک هتل تابستانی طراحی شده بود. هتل استنلی مهمانان مشهوری از جمله مولی براون، جان فیلیپ سوسا، تئودور روزولت، امپراتور ژاپن و انواع شخصیت های هالیوود داشته است. همچنین، هتل استنلی میزبان استفان کینگ بود که تجربه اقامت او در این هتل الهام بخش او برای نوشتن کتاب درخشش شد. علاوه بر مهمانان معمولی خود، هتل همچنین بیان می‌کند که میزبان تعدادی از بازدیدکنندگان دیگر نیز هست. مشهورترین این بازدیدکنندگان خود فریلن استنلی می‌باشد.

او اغلب در لابی و اتاق بیلیارد که اتاق‌های مورد علاقه‌اش در زمان حیات بود، دیده می‌شود. گفته می‌شود که در طی بازدید گروهی یک تور از اتاق بیلیارد، او پشت سر یک عضو تور، ظاهر شده است. متصدیان هتل قدیمی نیز گزارش داده‌اند که چندین بار او را دیده‌اند. آن‌ها می‌گویند که بلافاصله بعد از تلاششان برای گرفتن استنلی، او ناپدید می‌شود.

نه تنها خود فریلن استنلی بلکه فلورا استنلی نیز از این هتل خارج نمی‌شود و همچنان مهمانان را با پیانو خود سرگرم می‌کند. کارکنان و مهمانان، صدای شنیدن موسیقی را از اتاق پیانو گزارش کرده‌اند و هنگامی که آن‌ها به پیانو نگاه می‌کنند، می‌توانند حرکت کلیدهای پیانو را ببینند. با این حال، به محض اینکه کسی برای بررسی بیشتر بیاید، موسیقی متوقف می‌شود و هیچ جنبشی بر روی کلیدهای پیانو دیده نمی‌شود.

هتل stanley

اتاق های متعددی در هتل وجود دارد که به نظر می‌رسد خالی از سکنه هستند. یکی از آن‌ها اتاق 407 است که گفته می‌شود گاهی اوقات توسط دانراون اشغال می‌شود. او در گوشه‌ای از اتاق در نزدیکی درب حمام ایستاده است.

در یکی از این اتاق‌ها، شاهدان گزارش دادند که یک نور در یک گوشه در حال روشن و خاموش شدن است. در حالی که نور خاموش بود، آن‌ها به روح گفتند که اگر آنجا است، چراغ را روشن کند. پس از آن چراغ روشن شد. با این حال، زمانی که چراغ‌ها خاموش شدند و آن‌ها سعی در خوابیدن داشتند، در طول زمانی که از آسانسور استفاده نمی‌شد ، صداهایی دائما از آسانسور نزدیک شنیده می‌شد.

در زمان‌های دیگر، یک چهره شبح وار گزارش شده‌ است که به پنجره اتاق ۴۰۷، زمانی که اتاق رزرو نشده است، نگاه می‌کند. اتاق ۴۱۸ بیش‌ترین گزارش‌ها را از روح کودکان می‌گیرد. کارکنان هنگام تمیز کردن این اتاق، صداهای عجیبی را از آن شنیده و تغییر حالت تخت‌خواب، زمانی که اتاق خالی بوده‌ است را مشاهده می‌کنند. وقتی مهمانان در اتاق می‌مانند، اغلب گزارش می‌دهند که در شب صدای بازی بچه‌ها در راهرو را می‌شنوند. بنا بر گزارش‌ها، یک زوج صبح زود از هتل بیرون رفتند و شکایت کردند که بچه‌ها در راهرو تمام شب آن‌ها را بیدار نگه داشته‌اند. با این حال، در آن زمان هیچ بچه‌ای در هتل نبود.

بسیاری از گزارش‌ها توسط مهمان‌های اتاق‌های ۲۱۷ و ۴۰۱ گزارش شده‌است. راهنماهای تور داستانی از روح کودک کوچکی نقل می‌کنند که توسط بسیاری از کارکنان در مناطق مختلف هتل دیده شده‌ است. بنا بر گزارش‌ها، استفان کینگ همچنین این کودک را دید که با پرستار خود در طبقه دوم تماس گرفته بود. دیگر کارکنان نیز صدای پایی را گزارش می‌دهند و نشانه‌هایی که در سراسر ساختمان دیده می‌شوند.

هتل استنلی

در لیست ملی ثبت مکان‌های تاریخی امروزی، هتل استنلی در تمام طول سال باز است و امکانات گوناگونی از جمله اتاق‌های تاریخی، اقامتگاه‌های متناسب با آپارتمان برای اقامت طولانی و اتاق‌های ویلایی ارائه می‌دهد. این هتل هم تورهای تاریخی و هم ماوراء الطبیعی را پیشنهاد می‌کند.

اطلاعات بیشتر :

The Stanley Hotel
333 Wonderview Avenue
Estes Park, Colorado 80517
800-976-1377

خدمات سفیرپیمنت

سفیرپیمنت مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌ های ارزی است که می‌تواند شما را در در زمینه‌های ارزی، نقل و انتقال پول، خدمات پرداخت و… در طول سفر و رزور هتل یاری کند.

چکیده کلی از این مقاله

هتل استنلی به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی آمریکا همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. این هتل به دلیل صداهای ترسناکی که در آن شنیده می‌شود و اتفاقات ترسناکی که در محیط آن می‌افتد، طرفداران زیادی دارد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *