تنها هتل 9 ستاره جهان

تنها هتل 9 ستاره جهان!

آخرین بروز رسانی:  ۳ مرداد, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

متأسفیم که شما را ناامید می‌کنیم، اما این پست در مورد یک هتل نه ستاره نیست؛ اما لطفاً به خواندن ادامه دهید زیرا هیچ هتل 7 ستاره ای نیز وجود ندارد. در سیستم رتبه بندی ستاره ای اکثر کشورهایی که من می‌شناسم رتبه‌ی هتل از رتبه ستاره پنج ستاره تجاوز نمی‌کند.

آیا هتل 9 ستاره در جهان وجود دارد؟

این پست در مورد این است که رسانه‌ها چگونه تصورات ما از حقیقت را دستکاری می‌کنند و چگونه به نظر می‌رسد که هر چیزی را که می‌خوانیم به طور واقعی می‌پذیریم. من از مثال یک هتل و مخاطبان متخصص در مدیریت مهمانداری برای نشان دادن منظورم استفاده می‌کنم.

برای نمونه برج العرب هرگز از من استفاده نمی‌کند تا مرا شگفت زده کند. من هر بار که کلاس مربوط به مهمانداری را شروع می‌کنم از این سوال استفاده می‌کنم “رتبه بندی برج العرب در ستاره چقدر است”

من این سوال را برای جمع آوری اطلاعات در دو مورد می‌پرسم

الف) دانش دانش آموزان من در باب مهمان داری

ب) قدرت تفکر انتقادی و تحقیق آنها

وقتی تماشاگران به من می‌گویند برج چه؟ سپس می‌دانم که نمی‌توانم بحث را شروع کنم، اما بهترین موقعیت زمانی است که مخاطبان هتل را می‌شناسند و مطمئن هستند که هتل دارای رتبه 7 ستاره است.

در حدود 5 سال پیش، من شروع به جمع آوری اطلاعات از دانشجویان مهمانداری، مدیران مهمانداری و استادان گردشگری کردم که این سوال را پرسیدم. در اینجا نتایج (نمونه کوچک) آمده است:

تعداد مهمانداران 156 نفر

پاسخ‌ها:

7 ستاره = 108

نمی‌دانم/مطمئن نیستم = 35

5 ستاره = 13

در نمونه مختلط من از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، حدود 69 درصد از دانشجویانی که مشغول پذیرایی هستند، معتقدند برج العرب 7 ستاره است. یکی قاطعانه چنین می‌گوید زیرا او حتی یک مقاله در مورد آن در یک مجله نوشته است که امتیاز 71 را برایش به ارمغان آورد! او آنقدر در این حقیقت غرق شده بود که حتی پس از ارائه همه شواهد نیز نمی‌توانست باور کند که چنین نیست.

پیشنهاد مشاهده: هتل 10 ستاره

مدیران هتل و رستوران 47 نفر 

پاسخ‌ها:

7 ستاره = 29

نمی‌دانم/اهمیتی نمی‌دهم = 0

5 ستاره = 18

نمونه در اینجا عمدتا مدیران هتل در پست‌های مدیریت ارشد و میانی با حداقل 1 سال سابقه مدیریت در صنعت است. هنوز هم به طور شگفت انگیزی 62 درصد معتقدند که این هتل 7 ستاره است.

پیشنهاد مشاهده: زیباترین هتل جهان

11 نفر مدرس گردشگری و مهمانداری

پاسخ‌ها:

7 ستاره = 6

نمی‌دانم/اهمیتی نمی‌دهم = 0

5 ستاره = 5

نمونه بسیار کوچکتر، اما حتی در اینجا 55 درصد از متخصصان معتقدند برج العرب یک هتل 7 ستاره است.

تنها هتل 9 ستاره جهان

بگذارید این را روشن کنم، من استدلال نمی‌کنم که برج العرب شایسته این نیست که از نظر کیفیت بیش از 5 ستاره در نظر گرفته شود. من همچنین مطمئن هستم که ممکن است برج العرب روزی واقعاً 7 ستاره کسب کند، زیرا سیستم رتبه بندی کشورشان تغییر کرده و این تغییر را برآورده می‌کند.

حماسه 7 ستاره در مهمان نوازی به همین جا ختم نمی‌شود. LinkedIn دارای گروهی به نام هتلداران 7 ستاره است و یک گروه مهمانداری 7 ستاره مستقر در اسپانیا وجود دارد. من گمان می‌کنم جذابیت بازاریابی یک هتل 7 ستاره بسیار قوی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت اما هنوز متوجه نشدیم چه زمانی حیله بازاریابی به پایان می‌رسد و دستکاری در کجا شروع می‌شود؟

آنچه درک آن را برای خود دشوار می‌دانم این است که چرا ما اجازه می‌دهیم خودمان به راحتی تحت کنترل قرار بگیریم حتی زمانی که موضوع مورد بحث موضوعی است که ما سعی می‌کنیم در آن تخصص پیدا کنیم. مثال‌های زیادی از نحوه دستکاری تصور عمومی‌ وجود دارد، اما من فکر می‌کنم برای صنعت ما مورد 7 ستاره احتمالاً یکی از قوی ترین موارد است.

پیشنهاد مشاهده: هتل استنلی

اگر تغییر یا دستکاری تصورات متخصصان در زمینه تخصص خود آسان است، تصور کنید که دستکاری تصورات عموم مردم چقدر آسان است. اکنون که قدرت رسانه‌ها حداقل تا حدی در اختیار مردم است، مهارت‌های تحقیق و تفکر انتقادی/تحلیلی باید مهارت‌هایی باشد که هر مدیر مهمانداری به آن مجهز است. منتظر نباشید آنچه را که به عنوان دانش عمومی‌ ارائه می‌شود به چالش بکشید زیرا فردا ممکن است بدانید که هتل یا رستوران شما شکست خورده است!

خدمات سفیرپیمنت در حوزه هتل

سفیرپیمنت با تیمی از متخصصین به شما کمک می‌کند تا کلیه‌ی خدمات رزرو هتل خارجی و بین‌المللی خود را انجام دهید. همان طور که می‌دانید امکان دسترسی به کارت‌های بین‌المللی پرداخت در کشور ما وجود ندارد و به همین جهت باید از شرکت‌های واسط برای استفاده از این خدمات استفاده کنید.

نتیجه

تنها هتل 9 ستاره در جهان به معنای واقعی کلمه وجود ندارد. این تنها فریب رسانه‌ها است که ذهن انسان‌ها را گیج می‌کند. هتل العرب دوبی به عنوان یکی از بهترین برج‌های جهان باز هم یک هتل پنج ستاره است؛ زیرا رتبه‌بندی ستاره‌ها بیشتر از 5 مورد نیست.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
محمد تقی قربانی کاربر سایت ۰۶ آذر ۱۴۰۱

با سلام باید دید که یک هتل چه امکاناتی دارد یک نیروی انسانی هتل خیلی مهم است چرا چون این امکان وجود داشت باشد یک ثروتمند زبان بلد نباشد آیا کسی هست جواب اورا بدهد و نمای هتل خیلی مهم است چون باید مثل داخل آن خیر کنند باشد و……بله میشود یک هتل 10 ستاره یا بیشتر از 10 ستاره داشت باشد چون نما بیرون خیلی مهم است