سویس فی

10 نکته در مورد سویس فی که باید بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ مهر, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

سویس فی چیست؟

Sevis مخفف Student and Exchange Visitor Information System و در ارتباط با ویزای تحصیلی، غیرمهاجرتی یا ویزای توریستی ایالات متحده است. سیستم اطلاعات دانشجویان و کلیه بازدیدکنندگان را عموما سویس فی می‌نامند. این سیستم خودکار وظیفه رسیدگی به وضعیت افرادی که برای تجارت یا تحصیل به ایالات متحده سفر کرده‌اند، طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که مهاجرت این اشخاص در مدت زمان اقامتشان در آمریکا به چه صورت است.

این برنامه به صورت آنلاین توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده و وزارت رسیدگی به امور دانشجویان و گمرک فعالیت می‌کند. همین‌طور مورد تایید تمامی دانشگاه‌ها است. این سامانه توسط دولت آمریکا دائما در حال نظارت است و تمامی مدارس و همچنین آژانس‌های مهاجرت فدرال موظف به انجام قوانین آن هستند. بعد از ثبت‌نام افراد در‌ دانشگاه یک سند الکترونیکی برایشان ایجاد خواهد شد که این مجوز الکترونیکی پرونده‌ای با نام i-20 است تا به وضعیت ویزای افراد به دقت رسیدگی شود.

چه زمانی هزینه های SEVIS را پرداخت کنیم؟

هنگامی که I-20 یا DS-2019 خود را دریافت کردید، باید فرم SEVIS I-901 را تکمیل کنید تا اطلاعات شما در سامانه ثبت شود. دراین مدت شما ملزم به پرداخت هزینه SEVIS هستید. این هزینه را می‌توانید از طریق وب‌سایت اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده به صورت آنلاین بپردازید یا از طریق وسترن یونیون کوئیک پی اقدام به پرداخت آن کنید. برای پرداخت آنلاین باید فرم SEVIS I-901 را در وب‌سایت اف ام جی پر کنید. بعد از تکمیل فرم، شیوه پرداخت مستر کارت را انتخاب نمایید و اطلاعات کارت American Express را ارائه دهید. مطمئن شوید که نام فرم درخواست SEVIS با فرم I-20 یکسان است. پس از پرداخت هزینه یک پرینت از رسید آنلاین خود بگیرید. برای انجام هرگونه خدمات ارزی و تهیه حساب پیپل به قسمت پشتیبانی سفیرپیمنت مراجعه کنید.

هزینه سوییس فی چقدر است؟

هزینه پرداخت سویس فی چه مقداراست؟

این هزینه که توسط کنگره ایالات متحده در سال 2004 تعین شد، برای ویزای J-1 مبلغی معادل با 220 دلار و برای ویزای F-1 مبلغ 350 دلار است. تمامی افرادی که به قصد مهاجرت یا تحصیل به آمریکا سفر می‌کنند موظف به پرداخت این هزینه هستند که توسط خود افراد یا موسسات معتبر مهاجرتی می‌توانند اقدام کنند.

10پرسش بسیار مهم در مورد sevis fee

1- آیا SEVIS FEE همان هزینه زمان مصاحبه شماست؟
خیر این هزینه به صورت جداگانه است. پرداخت هزینه سویس فی در رابطه با هزینه مصاحبه نیست. این هزینه به صورت جداگانه پرداخت می‌شود.

2- آیا تمامی اشخاص موظف به پرداخت هزینه SEVIS هستند؟
خیر، کلیه اشخاصی که برای پرداخت هزینه‌هایی مثل تحصیل و یا زندگی در آمریکا زیر نظر دولت هستند از پرداخت این هزینه معاف خواهند شد.

۳- اگر به خاک آمریکا رسیدیم، آیا باید برگه پرینت حساب سویس را ارائه دهیم؟
خیر، در زمانی که به خاک آمریکا وارد شدید نیاز به پرداخت این هزینه ندارید.

4- به طور میانگین تا چه مدت زمانی فرصت پرداخت هزینه SEVIS را داریم؟
آخرین مهلت پرداخت این هزینه تا روز قبل از مصاحبه است؛ اما به تمامی کاربران توصیه می‌شود که حداکثر تا یک هفته قبل از مصاحبه اقدام به پرداخت این هزینه کنند.

۵- برای پرداخت سویس فی باید چه اطلاعاتی را ارائه دهیم؟
تمامی این اطلاعات در فرم مربوط به سفارش پرداخت هزینه SEVIS ذکر شده است.

۶- آیا امکان پرداخت این هزینه توسط اشخاص دیگری برای ما امکان پذیر است؟
بله، تمامی این پرداخت‌ها توسط سایت مربوطه به صورت آنلاین انجام خواهد شد و از هر حساب یا کارت‌های معتبر بین‌الملی قابل پرداخت است.

۷- اگر زمان پرداخت هزینه سویس فی در مصاحبه رد شویم، آیا مشمول به پرداخت مجدد این هزینه هستیم؟
خیر، اعتبار این رسید یکساله می‌باشد که می‌توانید تا چندین بار از آن استفاده کنید

8- من می‌خواهم همسرم را با ویزای F-2 به ایالات متحده بیاورم آیا باید هزینه سویس فی را پرداخت کنم؟
خیر، در زمان مهاجرت اگر شخصی همراه شما بوده و دارنده یکی از ویزاهای J-2/F-2/M2 باشد، هیچ‌گونه نیاز به پرداخت هزینه SEVIS ندارد.

شخصی که اطلاعات فرم پرداخت سویس فی را به اشتباه وارد کرده چه اقدامی باید انجام دهد؟
تنها راه ارتباطی از طریق سایت با آنها است تا هرگونه سوال و ابهام را رفع کنید.

از چه طریقی فیش پرداخت SEVIS FEE را مجددا دریافت کنیم؟
به آدرس اصلی سایت آنها مراجعه کنید و در قسمت Check I-901 Status با وارد کردن اطلاعاتتان می‌توانید مجددا این نسخه را دریافت کنید.

چکیده کلی و کلام پایانی

در این مقاله به صورت مختصر و مفید در مورد سویس فی و سوالاتی که اکثر افراد دارند مطالبی را برای شما ارائه کردیم که امیدواریم به مطالعه آن بهترین نتیجه را دریافت کنید؛ اما در نظر داشته باشید که تمامی امور مربوط به مهاجرت امری بسیار سخت و در بعضی موارد نیازمند تجربه بسیار بالاست. قبل از انجام هرگونه معامله و یا پرداخت هزینه خواهشمندیم این کار را به دست اشخاص با مهارت و وکلای عالی رتبه که در این زمینه تخصص لازم را دارند بسپارید به دلیل وجود تحریم‌ها و عوض شدن قوانین مهاجرتی در جهان باید همیشه با احتیاط در این عرصه قدم بردارید. تمامی نظرات و پیشنهادهایتان را برای ما ارسال کنید آماده پاسخ‌گویی به شما دوستان عزیز هستیم.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
majid کاربر سایت ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

با سلام
من این مقاله را کامل مطالعه کردم و یک سری سوالات داشتم و جوابش را گرفتم مرسی از شما فقط میخواستم بدونم حساب پیپل وریفای شده آمریکا هم دارین؟

       
    تیم محتوایی کاربر سایت ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

    با سلام و درود خدمت شما بله برای سفارش به قسمت پشتیبانی مراجعه کنید