گران ترین شهر های ترکیه

معرفی گران‌ترین شهر‌های ترکیه برای زندگی

آخرین بروز رسانی:  ۷ آبان, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

ترکیه یکی از کشور‌های زیبا و قدمت دار دنیا است و بسیاری از مردم دنیا به آن علاقه دارند. ترکیه کشوری با معماری شگفت‌انگیز، تاریخ غنی، غذاهای فراموش نشدنی، مناظر مسحورکننده، هتلهای شگفت انگیز و… است. همچنین ترکیه از 3 طرف با دریا احاطه و این کشور را مقصد مورد علاقه توریست‌ها می‌کند. جالب است بدانید که سواحل ترکیه جزء دیدنی‌ترین سواحل دنیا قرار دارند. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ترکیه، این کشور یکی از ارزان‌ترین کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که ایرانیان برای مسافرت به ترکیه نیاز به ویزا ندارند، ترکیه مقصد مورد علاقه ایرانیان برای مسافرت و مهاجرت است. در این مقاله گران ترین شهر های ترکیه برای زندگی و سفر را معرفی می‌کنیم تا بتوانید شهر مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. همچنین اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، تعدادی از ارزان‌ترین شهر های ترکیه را نیز معرفی می‌کنیم. اگر شما هم مشتاق سفر یا مهاجرت به ترکیه هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

گران ترین شهر های ترکیه برای زندگی یا تفریح

وقتی صحبت درباره شهر‌های گران ترکیه است، همیشه شهر اروپایی استانبول در ذهن‌ها تداعی می‌شود. با وجود آن که استانبول رتبه اول گران‌ترین شهر‌های ترکیه را دارد، شهر‌های دیگری نیز هستند که به دلیل زیبایی و موقعیت‌ مکانی قیمت‌های بسیار‌ بالایی دارند. در ادامه 5 مورد از گران ترین شهر های ترکیه برای زندگی را معرفی می‌کنیم.

 

گران ترین شهر های ترکیه

 

استانبول یکی از گران ترین شهر های ترکیه

بر اساس گزارش منتشر شده روزنامه خبر ترکیه، در طی یک تحقیق، قیمت مناطق مختلف استانبول مشخص شد. بر اساس این تحقیق 50 مورد از گران‌ترین مناطق ترکیه ناحیه‌های نزدیک به دریا شناسایی شدند که طبیعتاْ از ارزش توریستی بالایی برخوردار هستند. Bishketash گران‌ترین منطقه استانبول است که قیمت هر متر مربع خانه در آن 510 دلار است. پس از آن Sariyar دومین منطقه استانبول با قیمت 400 دلار خواهد بود. Buzja Ada که میان استانبول و چاناک کله قرار دارد، سومین منظقه گران استانبول محسوب می‌شود و هر متر مربع 310 دلار قیمت دارد.

 

معرفی 0 تا 100 معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان ترکی (Tomer)

 

ازمیر

بر اساس گزارش عمر ترک اوغلو، هماهنگ کننده عمومی وب سایت املاک و مستغلات تابو سور، 27 ناحیه از استانبول و 12 ناحیه از ازمیر جزء 50 مورد ازگران ترین منطقه های ترکیه بود. ازمیر سومین شهر پر‌جمعیت و دومین مگا سیتی ترکیه است که در کنار دریای اژه قرار دارد. به دلیل محبوبیت توریستی سواحل این شهر و هزینه‌های زندگی نسبتاً بالای آن، ازمیر دومین شهر گران ترکیه است. Chashmeh گران ترین منطقه ازمیر است که قیمت هر متر مربع خانه در آن زیر 300 دلار قیمت دارد. اگر می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید و به دنبال شهری با قیمت‌های مقرون ‌به‌صرفه هستید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، ازمیر قطعاً یکی از گزینه‌های مناسب است.

 

 

آنکارا

این شهر پایتخت ترکیه و دومین شهر پر‌جمعیت ترکیه است. آنکارا دومین میزان خرید و فروش‌های خانه را در ترکیه دارد هزینه‌های زندگی در آنکارا نسبتاً بالا هستند. با این وجود در تحقیق انجام شده، فقط یکی از مناطق آنکارا میان گران ترین مناطق ترکیه قرار گرفت. میانگین یک آپارتمان ۱ خواب در آنکارا متری 50 دلار قیمت دارد. منطقه Cankaya که دستگاه‌های دیپلماسی خارجی در آن واقع شده‌اند گران ترین منطقه آنکارا است و قیمتی بالغ بر 110 دلار بر متر مربع دارد.

 

گرانترین شهر ترکیه برای تفریح

 

مولگا

مولگا یکی دیگر از شهر‌های ساحلی در جنوب غربی ترکیه است که آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های توریستی، این شهر را به یکی از گران ترین شهر های ترکیه تبدیل کرده‌اند. بر اساس تحقیق 6 مورد از گران ترین مناطق ترکیه در مولگا قرار دارند. گران ترین منطقه مولگا Bodrum نام دارد که قیمت تقریبی هر متر مربع خانه در آن بالای 400 دلار ثبت شده است. ناحیه داشا و مارماریس به ترتیب با قیمت‌های 150 و 120 دلار در هر متر مربع دومین و سومین ناحیه‌های گران مولگا هستند.

 

آنتالیا از گران ترین شهر های ترکیه

آنتالیا پس از استانبول دومین شهر توریستی ترکیه محسوب می‌شود. این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها توریست از سراسر دنیا است. در آنتالیا بالا‌ترین هزینه زندگی به اجاره اختصاص دارد و دیگر مخارج زندگی در آنتالیا نسبت به سایر شهر‌ها کم‌تر است. ناحیه Kas گران‌ترین منطقه آنتالیا است که قیمت هر متر مربع خانه در آن 180 دلار قیمت دارد. کاماردی دومین ناحیه در آنتالیا با قیمت زیر 150 دلار است.

 

لیست صرافی های ترکیه

 

ارزان‌ ترین شهر های ترکیه برای زندگی یا مسافرت

ترکیه کشور بسیار بزرگی است و هر ناحیه ویژگی‌های خاص خود را دارد. از این‌رو، ناحیه‌های مختلف ترکیه تفاوت قیمتی بسیار زیادی با یک دیگر دارند. اگر مقداری از شهر‌های ساحلی و توریستی ترکیه دور شویم، قیمت‌های خرید ملک و مسافرت به شدت کاهش پیدا می‌کند. در ادامه 5 تا از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین شهر‌های ترکیه را معرفی می‌کنیم.

 

ارزان ترین شهر های ترکیه

 

Agri Merkez یکی از ارزان‌ ترین شهر های ترکیه

در طی یکی از تحقیق‌های انجام شده مشخص شد که آگری مرکز یکی از ارزان‌ترین شهر‌های ترکیه برای خرید ملک است. علاوه بر این، این شهر در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و هزینه‌های مسافرت برای مهاجران ایرانی بسیار کم‌تر است. این شهر در مسیر عبوری مسافران و محموله‌های بین ایران و ترکیه واقع شده است. با کمی بررسی و جست‌وجو می‌توانید به قیمت 3500 دلار یک خانه شیک خریداری کنید. همچنین این شهر برای دام‌پروری و صنایع دامی بسیار مشهور است.

 

Muş

موش یکی از شهر‌های شرقی ترکیه است که اکثر ساکنان آن کرد‌ها هستند. موش از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا محسوب می‌شود و از زمان مهاجرت آریایی‌ها، تمدن در این ناحیه وجود داشته است. این شهر توسط رود مورات و کوه کورتیک احاطه شده و در آن بقایای قلعه‌ا‌ی باستانی از دوران ارامنه وجود دارد. میانگین ملک‌های این شهر 4200 دلار است و خانه‌های لوکس و مجلل زیادی نیز برای خرید در این شهر وجود دارد.

 

 

Bitlis

بیتلیس یکی از شهر‌‌های جنوب شرقی ترکیه است. این منطقه طبیعتی سرسبز و حاصلخیز دارد و مردم منطقه اغلب به کشاورزی مشغول هستند. این منطقه از قدمت بسیاری برخوردار است و بنا‌های تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد. به دلیل نزدیکی این شهر به مرز‌های ایرانی، این شهر هم برای مهاجرت و هم برای مسافرت گزینه مناسبی است. هزینه‌های میانگین خانه در بیلتیس اطراف 5000 دلار است. اگر شما به دنبال فرار از شلوغی شهر هستید و به دنبال مقصدی سرسبز برای آرامش می‌گردید، بیلتیس می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

ارزان ترین شهر های ترکیه برای زندگی

 

Konya

شهر تاریخی قونیه به خاطر مکانهای تاریخی بسیاری از جمله مساجد باستانی، میدانهای زیبا، موزهها، پارکها و غذای مقرونبهصرفه مشهور است. این شهر واقع در جنوب آنکارا، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه و بسیار نزدیک به کاپادوکیه است. پارک تپه علاءالدین در مرکز شهر قونیه قرار گرفته است که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر است. در حالی که قونیه از نظر مذهبی کاملاً محافظهکار است؛ اما از نظر فرهنگی شهری امن و جذاب است که در رتبه اول ارزانترین مکانها در ترکیه قرار دارد. تفریحات مدرن و باستانی محبوبیت این شهر را افزایش داده است. هزینه‌های اقامت مسافرتی در این شهر روزی 20 دلار است که به نسبت شهر‌های ترکیه بسیار مقرون به‌صرفه‌ است.

 

ویزا کارت ترکیه چیست و چه تفاوتی با دیگر ویزاکارت‌ها دارد؟

 

Side از ارزان‌ ترین شهر های ترکیه

سیده یک شهر تفریحی کوچک است که در امتداد خط ساحلی دریای مدیترانه در جنوب ترکیه قرار دارد. این شهر تفریحی همسایه آنتالیا است و هزینه‌های آن به مراتب کم‌تر است. شهر سیده جاذبه‌های بسیاری دارد مانند قدم زدن در ساحل وسیع، چرخش در شهر تاریخی، کایاک سواری در رودخانه‌های مواج و مهم‌‌تر از همه بازدید از معبد آپولو. در شب مرکز شهر سیده به وسیله بار‌ها و کافه‌‌های متعدد چراغانی می‌شود که محیطی خاطره‌انگیز ایجاد می‌کنند. هزینه‌های سفر به این شهر تقریباً 30 دلار در روز است.

 

بررسی نهایی گران ترین و ارزان ترین شهر های ترکیه

 

جمع‌بندی گران ترین شهر های ترکیه

ترکیه امروزه یکی از مقاصد محبوب و جذاب برای مهاجران و توریست‌های ایرانی است. راحتی دسترسی، هزینه‌های نسبتاً کم‌تر و ورود بی دغدغه همه از ویژگی‌های مهم ترکیه است. ترکیه توسط ۳ دریا از ۳ جهت احاطه می‌شود که این سواحل سالانه میلیون‌ها توریست به سمت‌ خود جذب می‌کنند. شهر‌هایی مانند استانبول، آنتالیا، ازمیر و… از معروف‌ترین شهر‌‌های ترکیه هستند. با این وجود همه شهر‌های ترکیه گران قیمت نیستند و بسیاری از شهر‌های ترکیه قیمت‌های اسکان بسیار معقولی دارند.

ما در این مقاله به بررسی گران ترین شهر های ترکیه پرداختیم و از نظر مسکن و مسافرت، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم. همچنین تعدادی از شهر‌های ارزان‌تر ترکیه را نیز معرفی کردیم که گزینه‌های مناسبی برای ایرانیان هستند. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما همواره مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

سوالات متداول؛ گران ترین شهر های ترکیه

برای خرید خانه و اسکان در شهر‌های بزرگ‌تر قطعاً هزینه‌های زندگی افزایش می‌یابند؛ اما در ترکیه شهر‌های بسیاری وجود دارند که هزینه‌های زندگی حتی کم‌تری نسبت به ایران دارند.
شهر‌های مانند قونیه و سیده به شهر‌های توریستی بزرگ مانند آنتالیا و کاپادوکیه نزدیک هستند و از جاذبه‌های مشابهی برخوردارند. این شهر‌ها می‌توانند جایگزین مناسب و ارزان‌تری باشند.
به صورت عمومی هزینه اسکان در شهر‌های شرقی ترکیه به دلیل استقبال کم‌تر توریست‌ها، قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به ایران دارند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *