ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل کدامند؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

افراد بسیاری در جهان به‌دنبال ادامه تحصیل هستند و در این میان شاید افراد مقصد مناسبی را برای تحصیل پیدا نکنند. ممکن است، این افراد کشورها و دانشگاه‌هایی را برای تحصیل در رشته مورد نظر خود پیدا کنند که شرایط تحصیل بسیار سخت و هزینه بالایی دارند. در این مقاله قصد معرفی ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل را داریم که اگر شما هم متقاضی ادامه تحصیل در این کشورها هستید، انتخابی معقولانه و درست داشته باشید.

معرفی ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل

لیست بهترین کشورهای ارزان برای تحصیل به شرح زیر است:

تحصیل ارزان آلمان

آلمان گزینه‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را برای تحصیلات عالی ارائه می‌دهد و این کشور را به عنوان مقصد اول در لیست ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. تحصیل رایگان در آلمان در دانشگاه‌های دولتی برای مقاطع کارشناسی و دکترا قابل انجام است. دانشجویان فقط باید هزینه هر ترم که تقریباً 250 یورو می‌باشد را بپردازند. آلمان جزو ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی در اروپای غربی است.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

دانشجویان کارشناسی ارشد در صورتی که مدرک خود را در آلمان نگرفته باشند، باید شهریه پرداخت کنند که میانگین شهریه آن در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی به ترتیب تقریبا 20000 تا 30000 یورو است؛ علاوه بر این، دانشجویان در آلمان باید حدود 850 یورو در ماه برای هزینه‌های زندگی خود درآمد کسب کنند.

نروژ

نروژ که به خاطر مناظر زیبایش در جهان شناخته شده است، مقصدی محبوب برای تحصیلات عالی نیز می‌باشد. دانشگاه‌های دولتی آموزش رایگان را به تمام دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند و فقط مبلغ کمی از 35 تا 71 دلار در هر ترم باید پرداخت کنند واین یعنی نروژ از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل درنظرگرفته می‌شود؛ با این حال، در حالی که تحصیل تقریباً رایگان است، هزینه زندگی در نروژ نسبتا بالاتر است.

هزینه‌های زندگی یک دانشجو حدود 17200 دلار در سال می‌باشد، با این حال به خاطر داشته باشید که چندین گزینه برای اخذ بورسیه در این کشور وجود دارد.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

تحصیل ارزان مکزیک

مکزیک نیز جزو ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل شناخته می‌شود. این کشور خانه تمدن باستانی مایاها و یکی از محبوب‌ترین و مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور با داشتن 35 مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، نه تنها دارای میراث فرهنگی غنی است، بلکه امکان آموزش عالی برای دانشجویان خارج از کشور را نیز دارد.

نرخ شهریه در مکزیک بر اساس موضوع، دانشگاه و مدرک تحصیلی بسیار متفاوت است. شهریه دوره کارشناسی در کالج‌های دولتی به طور متوسط از 378 تا 818 دلار در سال متغیر است؛ از سوی دیگر، دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌های بالاتری دارند که به طور متوسط بین 1636 تا 1653 دلار در سال متغیر خواهد بود. هزینه زندگی در مکزیک به میزان قابل توجهی کمتر است. یک دانشجو باید بین 400 تا 500 دلار در ماه بودجه داشته باشد؛ با این وجود مکزیک یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

تحصیل ارزان تایوان

تایوان به تدریج به یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی در آسیا تبدیل شده است که نتیجه ابتکارات دولت برای اعطای مدارک بیشتر به زبان انگلیسی است. هزینه‌های تحصیل در تایوان بسته به رشته، دانشگاه و موضوع تحصیل متفاوت است.

شهریه هر ترم بسته به موضوع و سطح تحصیل از 1650 تا 4700 دلار متغیر است؛ همچنین چندین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور وجود دارد که هم توسط کالج‌ها و هم توسط دولت تأمین می‌شود. در تایوان، مخارج زندگی ممکن است به 3700 دلار در هر ترم برسد.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

تحصیل ارزان لهستان

تحصیل در لهستان با میراث فرهنگی غنی و آموزش با کیفیت بالا و همچنین هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین، به طور فزاینده‌ای به‌عنوان یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین کشورهای اروپا برای تحصیل در خارج از کشور و بلوک شرقی اروپا در جهان تبدیل شده است. اگرچه لهستان آموزش عالی رایگان را برای مردم خود فراهم می‌کند اما دانشجویان خارج از کشور باید شهریه پرداخت کنند. دانشجویان بین‌المللی در کالج‌های دولتی ممکن است بین 2230 تا 4180 دلار در سال حقوق دریافت کنند.

از سوی دیگر، دانشگاه‌های خصوصی می‌توانند سالانه تا 6600 دلار هزینه دریافت کنند. هزینه‌های زندگی در لهستان به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است، به طوری که یک دانشجو حدود 650 دلار در ماه برای پوشش تمام هزینه‌ها پرداخت می‌کند. این سرزمین یکی ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در اروپای شرقی است.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

تحصیل ارزان مالزی

مالزی به‌ عنوان یکی از کشورها برای تحصیل ارزان در آسیا است. آنچه این کشور را محبوب‌تر می‌کند، وجود دانشگاه‌ها و شعبه‌ای از برخی از معتبرترین مؤسسات جهان است، جایی که دانشجویان می‌توانند مدرک مشابهی را با هزینه‌ای بسیار کمتر از دانشگاه واقعی دریافت کنند. مؤسسات مالزی معمولاً حدود 3950 دلار در سال برای شهریه دریافت می‌کنند. هزینه زندگی نیز به میزان قابل توجهی در مالزی پایین است و دانشجویان بین 3440 تا 4600 دلار در ماه برای مسکن، غذا و حمل‌ونقل باید هزینه کنند.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

تحصیل ارزان دانمارک

دانمارک به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان و همچنین معدن طلای آموزش عالی و داشتن زندگی سبزتر شناخته شده است. این شهر به دلیل داشتن یکی از بزرگترین سیستم‌های مدرسه در جهان، با شهرهای مدرن و پویا که در مکان‌های باشکوهی واقع شده‌اند، مورد توجه قرار گرفته است. تحصیل در دانمارک به معنای تجربه برتری تحصیلی و همچنین کیفیت بالای زندگی با محوریت پایداری است. دانمارک همچنین هزینه‌های هنگفتی را در مؤسسات آموزشی خود انجام داده است و این کار باعث شده است که این کشور بیشترین برنده جایزه نوبل در جهان شود. دانمارک یکی ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در اروپای غربی است.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

تحصیل ارزان اسپانیا

اسپانیا نه تنها یک مقصد گردشگری محبوب است، بلکه یکی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل است. با انتخاب اسپانیا برای ادامه تحصیل این فرصت را خواهید داشت که در دانشگاه‌های این کشور درس بخوانید و مدرک معتبر دریافت نمایید و در عین حال از شهرهای شگفت‌انگیز اسپانیا نیز دیدن کنید. اخذ مدرک از اسپانیا به شما در دستیابی به اهداف شغلی کمک زیادی می‌کند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در یک موسسه دولتی بین 680 تا 1300 یورو در سال است و نرخ شهریه برای مقطع کارشناسی ارشد در مؤسسات دولتی و خصوصی تقریباً یکسان است. این هزینه اغلب بین 720 تا 1440 یورو برای هر دوره تا 3900 تا 7800 یورو نسبتاً متغیر است.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

تحصیل ارزان فرانسه

تقریباً هر مؤسسه‌ای در جهان زیر نظر سیستم آموزشی فرانسه است. فرانسه در زمینه‌های مختلفی جز بهترین دانشگاه‌های جهان است و از این میان می‌توان به دانشگاه سوربن اشاره کرد. دانشجویان صرف نظر از نوع شغلی که برای دنبال کردن انتخاب می‌کنند، ممکن است به سادگی مدرک دریافت نمایند. این کشور در حوزه‌های مهندسی هسته‌ای، هوا و فضا، اقتصاد، زبان‌شناسی، آموزش، هنر، تاریخ، پزشکی و حقوق محبوب است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA که تحصیلات خود را در فرانسه آغاز می‌کنند به طور متوسط 2770 یورو در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و 3770 یورو در سال برای مقاطع کارشناسی‌ارشد هزینه پرداخت خواهند کرد. پرداختی دکترا برای همه دانشجویان یکسان است و به طور متوسط حدود 380 یورو هزینه دارد.

ارزانترین کشورها برای تحصیل

شرایط لازم برای تحصیل در سایر کشورها

داشتن حداقل معدل برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی

این نمره برای دانشگاه‌های عدد متفاوتی است به فرض مثال برای کانادا داشتن معدل 18 و برای ایتالیا 14 می‌باشد.

دارا بودن یک معتبر زبان خارجی مانند آیلتس یا تافل برای دانشگاه‌های انگلیسی زبان

نمره ناکافی: آیلتس کمتر از 6 و تافل کمتر از 78

  • نمره پایین: آیلتس 6 و تافل بین 79 تا 91
  • نمره متوسط: آیلتس 6.5 و تافل بین 92 تا 100
  • نمره بالا: آیلتس 7 یا بالاتر و تافل 100 یا بالاتر

البته این نمره به موارد زیر هم بستگی دارد:

  • کشور محل تحصیل
  • دانشگاه مورد نظر
  • رشته تحصیلی
  • مقطع تحصیلی

داشتن حداقل میزان تمکن مالی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

دارا بودن از شرایط تمکن مالی یکی از شروط واجب برای مهاجرت در خارج از کشور است که این مقدار برای هر کشوری مقداری متفاوت است؛ به فرض مثال برای کشور کانادا حدودا 10000 دلار سالیانه و برای آلمان چیزی نزدیک به 9000 تا 11000 دلار در سال است. داشتن این شرط اولین و مهمترین گام برای ادامه تحصیل در خارج است.

حداکثر گپ تحصیلی برای تحصیل

چنانچه شما از دانشگاه محل تحصیل خود به مدت 3 یا 4 سال فارغ‌التحصیل شده‌اید به شرط ارائه دلیل می‌توانید از دانشگاه مربوطه و دلخواه پذیرش دریافت کنید. منظور از گپ تحصیلی فاصله بین آخرین مدرک تحصیلی شما از دانشگاه است. این گپ برای دانشگاه‌های مختلف کمی متفاوت است.

چکیده ‌کلی ‌از مقاله

در این مقاله به توضیحات کاملی در رابطه با ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل پرداختیم و کشورهای مختلفی را در باب تحصیل با یکدیگر مقایسه کردیم. چنانچه شما به دنبال یک دانشگاه برتر برای مهاجرت و گرفتن مدرک معتبر هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً با تحقیقات کامل‌تری برای این موضوع اقدام کنید تا در امر مهاجرت خود بهترین نتیجه را کسب نمایید. از اینکه وقتتان را به جهت مطالعه این مطلب گذاشتید کمال تشکر را داریم.

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”از ایران برای تحصیل در چه کشورهایی می‌توان اقدام کرد؟”]دانمارک،ایتالیا،فرانسه،ترکیه،هند،‌روسیه،آلمان[/accordion_item][/accordion]

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”شرایط تحصیل ارزان در کشورهای خارجی چیست؟ “]داشتن معدل بالا، تمکن مالی، نداشتن گپ تحصیلی، نمره زبان عالی، سن مناسب با تحصیل[/accordion_item][/accordion]

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *