استخراج ارز دیجیتال با موبایل

آیا استخراج ارز دیجیتال با گوشی ممکن است؟

آخرین بروز رسانی:  ۵ آذر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

شاید هر بار که کلمه ماشین ارز دیجیتال را می‌شنوید، یک دکل کامپیوتری بسیار قدرتمند یا حتی یک مزرعه بزرگ با ده‌ها قطعه سخت‌افزاری کامپیوتری متصل به هم که شبانه‌روزی کار می‌کنند و همچنین یک قبض عظیم برق را تصور کنید! با همه این موارد اگر به شما بگوییم که می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود ارز دیجیتال استخراج کنید، چه؟ در این مقاله، ما در مورد استخراج ارز دیجیتال با موبایل صحبت خواهیم کرد.

استخراج ارزهای دیجیتال در طول سال‌ها محبوبیت قابل‌توجهی به دست آورده است و معمولاً به تنظیمات رایانه‌ای گسترده و پرهزینه نیاز دارد که مقادیر قابل‌توجهی برق و منابع مالی مصرف می‌کنند. در حالی که دستگاه‌های ماینینگ ASIC و رایانه‌های شخصی سطح بالا روش‌های غالب برای استخراج هستند، از نظر تئوری می‌توان با استفاده از هر دستگاه مجهز به CPU و قابلیت‌های محاسباتی کافی، از جمله گوشی هوشمند، ارزهای دیجیتال را استخراج کرد. فرض کنید تلفن همراهی دارید که با سیستم‌عامل iOS یا اندروید کار می‌کند؛ در این صورت، به جای خرید usdt با کارت اعتباری، می‌توانید به صورت جداگانه یا از طریق خدمات ماینینگ ادغام شده، در استخراج ارز دیجیتال شرکت کنید.

 

استخراج ارز دیجیتال با موبایل چگونه انجام می‌شود؟

اول از همه، باید به این سوال پاسخ دهیم که به طور کلی استخراج ارز دیجیتال چیست؟
به بیان ساده، ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال به فرآیند فنی اطلاق می‌شود که شامل فرآیندهای سخت‌افزاری و رمزنگاری برای حل توابع و ثبت داده‌ها بر روی یک بلاک چین است؛ ماینرها از قدرت شبکه‌های کامپیوتری برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده و در ازای آن پاداش‌هایی به شکل ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. استخراج معمولاً با استفاده از CPU (مبتنی بر پردازنده)، GPU (مبتنی بر کارت ویدیویی) یا از طریق ASIC (مدارهای مجتمع ویژه برنامه) انجام می‌شود. شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال مبتنی بر ماینینگ، بیت کوین است، با این حال موارد دیگری مانند مونرو، لایت کوین، زی کش و… نیز قابل استخراج هستند.

 

ملزومات استخراج ارز دیجیتال با موبایل

 

برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل به چه مواردی نیاز است؟

آنچه شما نیاز دارید یک گوشی هوشمند با سیستم iOS یا Android ، یک برنامه استخراج ارز دیجیتال و یک اتصال اینترنتی پایدار است؛ با این حال، ممکن است هنگام جستجوی برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال با مشکلاتی مواجه شوید. گوگل پلی استور و اپ استور اپل از مدت‌ها پیش اپلیکیشن‌های استخراج کریپتو را ممنوع کرده‌اند. اپ استور این ممنوعیت را توضیح می‌دهد و می‌گوید که برنامه‌ها «نباید به سرعت باتری را تخلیه کنند، گرمای بیش از حد تولید کنند، یا فشار غیرضروری بر منابع دستگاه وارد کنند». برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال با موبایل همه موارد فوق را انجام می‌دهند؛ آن‌ها می‌توانند استرس زیادی را بر روی پردازنده‌های تلفن وارد کنند که می‌تواند منجر به تخلیه باتری، گرم شدن بیش از حد و موارد دیگر شود.

 

 

همه این موارد به این معنی است که هیچ راه ساده‌ای برای دانلود برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال با موبایل از پلی استور و اپ استور وجود ندارد و باید آن‌ها را از اینترنت دانلود کنید که می‌تواند خطرات بالقوه‌ای را برای گوشی هوشمند شما به همراه داشته باشد. بنابراین، گزینه‌های موجود برای کسانی که هنوز می‌خواهند استخراج ارز دیجیتال با موبایل را امتحان کنند، چیست؟ خوب، از نظر فنی سه راه برای انجام این کار وجود دارد: رمزنگاری مبتنی بر موبایل را هدف قرار دهید، از طریق برنامه‌های استخراج ابری استخراج انجام دهید و از نرم‌افزار استخراج کامل استفاده کنید.

 

استخراج ارز دیجیتال مبتنی بر موبایل

واضح است که ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از طریق استخراج ارز دیجیتال با موبایل، استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر موبایل است. شاید بارزترین و مشهورترین نمونه این مورد، پی کوین باشد؛ پروژه‌ای که توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد توسعه یافته است و خود را “اولین ارز دیجیتالی که می‌توانید در تلفن خود استخراج کنید” می‌نامد.
برای شروع کسب درآمد از Pi، به عنوان یک کاربر باید برنامه پروژه را که برای iOS و اندروید موجود است، دانلود کنید. در ادامه هر 24 ساعت یکبار باید برنامه را بررسی نمایید تا دکمه لایتنینگ را برای شروع ماینینگ بزنید. هنگامی که در حال استخراج هستید، می‌توانید نرخ ساعتی خود را با دعوت از سایر کاربران برای پیوستن به انجمن افزایش دهید. پس از 3 روز استخراج، درآمد شما با ایجاد یک حلقه امنیتی که به امنیت کلی شبکه کمک می‌کند، قابل افزایش است.
نمونه دیگری از ارزهای دیجیتال که می‌توان از طریق موبایل استخراج کرد، Eagle است. این ارز دیجیتال نیز شبیه به پی کوین طراحی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال خود را با فشار دادن یک دکمه در هر ساعت، استخراج کنند. دقیقا مانند شبکه Pi، Eagle نیز از یک مدل جهت تشویق کاربران موجود برای ارجاع برنامه به سایر کاربران در ازای نرخ پایه درآمد بالاتر استفاده می‌کند.

 

 

استخراج ابری

استخراج ابری به اتصال تلفن هوشمند شما به خدمات استخراج ابری قانونی اشاره دارد و شاید این نوع روش ارجح‌ترین باشد، زیرا از طریق این روش، کاربر می‌تواند به راحتی عملیات استخراج ارز دیجیتال با موبایل از راه دور را ردیابی و تغییرات را در حال حرکت ایجاد کند.
شما می‌توانید استخراج ابری را با استفاده از دو نوع برنامه در گوشی هوشمند خود اجرا کنید:

  • نوع اول شامل شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که به کاربران فرصت اجاره سخت‌افزار، نرخ هش و پشتیبانی از یک مزرعه استخراج رمزنگاری عملیاتی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، کاربران بخشی از تمام پاداش‌های بلوک بیت کوین را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.
  • نوع دوم برنامه ماینینگ ابری، معمولاً از کاربران می‌خواهد که چک-این روزانه را روی سرور انجام دهند یا به داده‌های تلفن، مانند خدمات مکان، دسترسی داشته باشند. کاربران در ازای این بررسی‌ها یا دسترسی به داده‌ها، ارزهای دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

 

برنامه های استخراج تمام عیار

این روش خطرناک‌ترین روش استخراج ارز دیجیتال با موبایل است. برای انجام این کار، باید اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال جانبی را دانلود کنید و آن‌ها را روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید. ما این نوع رویکرد را توصیه نمی‌کنیم، اما اگر همچنان می‌خواهید این روش را امتحان کنید، می‌توانید برنامه F-Droid را دانلود نمایید (فقط برای اندروید موجود است). همانطور که ممکن است حدس زده باشید، این نوع برنامه‌ها به طور بالقوه می‌توانند با بدافزار به گوشی شما آسیب برسانند. علاوه بر این، استخراج کریپتو یک فرآیند شدید است که می تواند تأثیر منفی بر طول عمر تلفن شما داشته باشد. هر چه استرس بیشتری در حین استخراج انفرادی به گوشی خود وارد کنید، سخت افزار شما بیشتر ضعیف می‌شود. بعلاوه، گوشی شما نمی‌تواند با دستگاه‌های کامپیوتری قدرتمند سازگار باشد و حتی قابلیت‌های محاسباتی آن‌ها همیشه برای سوددهی در ماه‌های اول استخراج کافی نیست.

 

آموزش استخراج ارز دیجیتال با موبایل

 

آموزش استخراج ارز دیجیتال با موبایل

استخراج ارز دیجیتال با موبایل شامل استفاده از قابلیت‌های پردازش دستگاه‌های موبایل iOS و Android برای استخراج ارزهای دیجیتال است. ماینرهای موبایل بر اساس میزان استفاده از توان محاسباتی خود پاداش دریافت می‌کنند. برای شروع استخراج کریپتو، باید به یک برنامه استخراج و یک اتصال شبکه پایدار تکیه کنید. این برنامه‌های تخصصی شما را قادر می‌سازد تا به منابع ماینینگ و انجمن‌های ماینرهای همکار بپیوندید. با استفاده از قدرت پردازش گوشی هوشمند شما، این منابع ماینینگ مجموعاً ارز دیجیتال را با نرخ هش از پیش تعیین شده استخراج می‌کنند. با گذشت زمان، در نتیجه تلاش‌های استخراج خود، مقدار کافی ارز دیجیتال را جمع‌آوری خواهید کرد که می‌تواند به ارز سنتی فیات تبدیل شود.

 

مزایا و معایب استخراج ارز دیجیتال از طریق تلفن همراه

 

مزایای استخراج ارز دیجیتال با موبایل

به طور کلی، هش ارز دیجیتال با موبایل مزایای بسیار کمی دارد. بیایید نگاهی به این مزایا بیندازیم:

  • بدون نیاز به دکل قدرتمند

تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند است، بنابراین مجبور نیستید یک کامپیوتر گران قیمت بخرید.

 

خرید ارز دیجیتال با پی پال

 

  • به گوشی هوشمند درجه یک نیاز ندارد.

تلفن هوشمند قدیمی شما برای استخراج ارز دیجیتال کافی است.

  • معمولاً نیازی به هزینه اضافی ندارد.

در بیشتر موارد، تنها چیزی که برای شارژ نگه داشتن گوشی و دسترسی به اینترنت به آن نیاز دارید، برق است.

  • وقت گیر نیست

لازم نیست به گوشی خود بچسبید، به سادگی برنامه را نصب کنید و یک یا دو بار در روز آن را بررسی نمایید.

 

بدی های استخراج کریپتو با تلفن همراه

 

نقاط ضعف استخراج ارز دیجیتال با موبایل چیست؟

مطمئناً ماینینگ کریپتو در گوشی شما نقاط ضعف خاص خود را دارد و اصلی‌ترین آن سودآوری است.
حتی استخراج روی دکل‌های پیشرفته مانند ASIC ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی گاهی سال‌ها طول بکشد تا به سودآوری برسد. متأسفانه، استخراج سنتی در گوشی‌های هوشمند نمی‌تواند سود کافی برای توجیه قبض‌های زمان، برق، اینترنت و مشکلات عملکردی که ممکن است با آن مواجه شوید، به دست آورد.

استخراج از طریق برنامه‌ها کمی متفاوت است؛ به عنوان مثال، اگر پی کوین را در نظر بگیریم، می‌توانید با ارجاع برنامه به سایر کاربران درآمد خود را افزایش دهید. هرچه افراد بیشتری به حلقه شما بپیوندند، وضعیت شما و در نتیجه درآمد شما بالاتر خواهد بود. اگر مایل به افزایش حلقه ارتباطی خود نیستید، حداکثر مقداری که می‌توانید در روز دریافت کنید، 3.6 پی کوین است. فعلاً نمی‌توان گفت که این مقدار کم است یا زیاد، زیرا پروژه هنوز در حال توسعه است و در هیچ بورسی لیست نشده است. بنابراین اگر می‌خواهید شبکه Pi را امتحان کنید، باید به خاطر داشته باشید که تمام سکه‌های Pi که دریافت می‌کنید هنوز با ارز دیجیتال یا فیات قابل مبادله نیستند.

 

معرفی برترین سایت های تحلیل ارزهای دیجیتال

 

به طور کلی، استخراج ارز دیجیتال با موبایل می‌تواند درآمد اضافی برای شما به همراه داشته باشد، اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. در واقع، خرید و فروش کریپتو از طریق مبادلات یا از طریق سهامداری سودآورتر است. موضوع دیگر امنیت است؛ از آنجایی که هر برنامه ماینینگ در فروشگاه‌های رسمی موجود نیست، باید آن را مستقیماً از وب سایت پروژه دانلود کنید. مطمئناً، می‌توانید قبل از دانلود هر چیزی در گوشی خود، بررسی‌های لازم را انجام دهید و ابتدا نظرات را بررسی کنید. با این حال، همیشه این خطر وجود دارد که در پایان توسعه‌دهنده مشکلی پیش بیاید و این شما هستید که باید با عواقب آن روبرو شوید.

 

خطرات استخراج ارز دیجیتال با موبایل

قبل از اینکه به سراغ هش ارز دیجیتال با موبایل بروید، خطرات مرتبط را به دقت ارزیابی کنید:

  • آسیب احتمالی به موبایل: استفاده از موبایل برای مقابله با الگوریتم پیچیده مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به تخلیه شدید باتری و داغ شدن بیش از حد شود. این فشارهای مداوم روی تلفن ممکن است در نهایت منجر به آسیب دائمی شود.
  • خطرات بدافزار: تنها راه ممکن برای استخراج مستقیم ارز دیجیتال در اندروید شامل بارگذاری برنامه‌های جانبی است. متاسفانه، این عمل به طور قابل توجهی احتمال معرفی بدافزارهای ناخواسته را بر روی گوشی افزایش می‌دهد. چنین بدافزاری می‌تواند با سایر برنامه‌ها تداخل داشته باشد یا از قدرت پردازش تلفن برای استخراج ارزهای دیجیتال جایگزین بدون اطلاع کاربر سوء استفاده کند.
  • پاداش محدود برای تلاش: استخراج ارزهای دیجیتال با موبایل مستلزم تلاش قابل توجهی است، اما احتمالاً بازده آن در مقایسه با روش‌های دیگر، نسبتاً ناچیز است. حتی ماینرهایی که از قطعات و تجهیزات تخصصی برای ساخت ریگ‌های ماینینگ ASIC خود استفاده می‌کنند، ممکن است متوجه شوند که سرمایه‌گذاری و خرید مستقیم توکن‌ها نتایج بهتری به همراه دارد.

 

بررسی نهایی استخراج ارز دیجیتال با موبایل

 

جمع‌بندی

در نتیجه، استخراج ارز دیجیتال با موبایل آسان نیست. در واقع، برنامه‌های ماینینگ به دلیل سیاست‌هایشان دیگر در فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل در دسترس نیستند، بنابراین تنها گزینه‌ها یا استخراج ابری یا آن دسته از برنامه‌هایی برای استخراج کریپتو هستند که می‌توانند جانبی بارگذاری شوند. با این حال، انجام این کار دستگاه شما را در معرض خطر نقض امنیتی قرار می‌دهد و می تواند باتری تلفن شما را به خطر بیندازد، بنابراین باید همیشه این را در نظر داشته باشید.

سوالات متداول؛ استخراج ارز دیجیتال با موبایل

به بیان ساده، استخراج ارز دیجیتال به فرآیند فنی گفته می‌شود که شامل فرآیندهای سخت‌افزاری و رمزنگاری برای حل توابع و ثبت داده‌ها بر روی یک بلاک چین است: ماینرها از قدرت شبکه‌های کامپیوتری برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده و در ازای آن پاداش‌هایی به شکل ارز دیجیتال دریافت می‌کنند.
اپلیکیشن ماینینگ تنها روشی است که می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای شروع استخراج بیت کوین استفاده کنید. این برنامه‌های ماینینگ شما را در استخرهای ماینینگ یا تیم‌هایی از ماینرهای دیگر ثبت نام می‌‌نمایند که از سخت‌افزار موجود در گوشی هوشمند شما برای تولید مقدار مشخصی هش ریت هنگام استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.
به طور کلی، استخراج از طریق موبایل می‌تواند درآمد اضافی برای شما به همراه داشته باشد، اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. در واقع، سودآوری بالقوه از خرید و فروش کریپتو از طریق مبادلات یا از طریق سهامداری سودآورتر است.
استخراج کریپتو یک فرآیند پیجیده است و به پردازش زیادی نیاز دارد، در نتیجه به گوشی آسیب می‌رساند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *