پی پال ایران

استفاده از پی پال ایران؛ پی پال در ایران فعال است؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ شهریور, ۱۴۰۲
7 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

اگر قصد استفاده از پی پال ایران را دارید؟ و می‌خواهید پرداخت‌های ارزی بین المللی یا خرید پی پال را در کشور ایران انجام دهید؛ مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید است.

احتمالا شما به دلیل استفاده از خدمات وب‌سایت‌های خارجی نظیر بازی، آموزش و… درگاه پرداخت پی پال را مشاهده کرده باشید. پی پال یکی از معتبرترین سامانه‌های پرداخت آنلاین است که ارتباط مالی وسیعی میان کشورها و افراد در سراسر دنیا ایجاد کرده است؛ ولی متاسفانه پی پال به دلیل اجرای قوانین کشور آمریکا به ایران خدمات پرداختی ارائه نمی‌دهد و مسیر را برای هموطنان ایرانی بسیار دشوار می‌کند. پی پال اگرچه ایران را به صورت رسمی تحریم کرده است ولی همچنان می‌شود با استفاده از روش‌هایی، خدمات پی پال را در ایران استفاده کرد، که در ادامه برای شما عزیزان بیان می‌کنیم.

 

لینک خرید اکانت پی پال
افتتاح حساب پی پال پرسونال و بیزینس

 

با وجود تحریم رسمی ایران توسط پی پال، چرا ایرانیان به دنبال استفاده از حساب پی پال هستند؟ مگر پی پال چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

در ابتدا به معرفی پی پال و مزایای استفاده از آن می‌پردازیم و در نهایت راه‌های استفاده از پی‌پال در ایران را بیان می‌کنیم.

پی پال چیست؟

پی پال به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به راحتی برای دوستان، خانواده، همکاران تجاری و غیره پول ارسال کنند. برای شروع ارسال و انتقال پول از طریق پی پال، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. راه‌اندازی یک حساب کاربری با پی پال رایگان است و فقط به آدرس ایمیل و برخی اطلاعات اولیه نیاز دارد.

هنگامی که یک حساب پی پال دارید، می‌توانید با هر شخص دیگری که دارای حساب پی پال است، پول ارسال و دریافت کنید. اگر می‌خواهید برای شخصی بدون حساب PayPal پول بفرستید و از شما بپرسند «پی پال چیست؟»، می‌توانید نحوه ثبت نام برای یک حساب رایگان را به او نشان دهید. ارسال پول برای خانواده و دوستان رایگان است. اگر از آن برای ارسال پول به عنوان بخشی از تراکنش تجاری استفاده کنید، PayPal  هزینه پردازش کمی را دریافت می‌کند.

  •  پی پال یک جایگزین درگاه پرداخت است که راه‌حل‌های مناسبی را برای مشاغل و افراد ارائه می‌دهد.
  • پی پال طیف گسترده‌ای از خدمات تجاری را با نرخ‌های رقابتی و بدون قراردادهای بلندمدت به بازرگانان ارائه می‌دهد.
  • برای افراد، PayPal انتقال پول ساده، کارت‌های اعتباری و نقدی و همچنین خدمات نقدی و چک الکترونیکی را عرضه می‌کند.
  • پی پال با ارائه جزئیات خرید و  امنیت دیجیتال در صنعت از کاربران و مشتریان خود محافظت می‌کند.
  • می‌توانید از طریق وب‌سایت، برنامه‌های تلفن همراه و … از PayPal استفاده کنید.
  • پی پال همچنین ابزارها و خدماتی را برای پشتیبانی از تجارت الکترونیک، POS و تراکنش‌های مبتنی بر اشتراک ارائه می‌دهد.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت مجازی پی پال

 

اعتبار پی پال

با اعتبار  PayPal، شما یک کارت اعتباری فیزیکی واقعی ندارید. در عوض، می‌توانید از حساب اعتباری پی پال خود در هر جایی که PayPal را می‌پذیرد استفاده کنید. مانند بسیاری از کارت‌های اعتباری، اگر موجودی خود را به طور کامل هر ماه پرداخت نکنید، از شما بهره و یا کارمزد دریافت می‌شود.
Venmo  یک کارت فیزیکی به نام مستر کارت Venmo ارائه می‌دهد که می تواند در هر بازرگانی که مستر کارت را می‌پذیرد استفاده شود. در حالی که Venmo Mastercard دارای برخی عملکردهای داخلی در مورد اضافه برداشت است، درست‌تر است که Venmo Mastercard را به عنوان یک کارت نقدی مرتبط با موجودی Venmo شما در نظر بگیرید تا یک کارت اعتباری واقعی.

پی پال پول نقد

پی پال پول نقد، حسابی است که هر پولی را که با PayPal دارید نگهداری می‌کند. پی پال پول نقد به عنوان یک ویژگی جداگانه در سال 2019 معرفی شد. اکنون، وقتی شخصی از طریق PayPal برای شما پول می‌فرستد، می‌توانید انتخاب کنید که آیا آن را به حساب بانکی خارجی خود منتقل کنید یا آن را در حساب PayPal Cash یا پی پال پول نقد خود نگه دارید. می‌توانید از هر پولی که در حساب پی پال پول نقد خود دارید برای ارسال به خانواده و دوستان یا در برخی موارد برای خرید بدون نیاز به اتصال به حساب بانکی خارجی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از موجودی PayPal Cash خود برای پرداخت از طریق پرداخت گوگل یا پرداخت سامسونگ استفاده کنید.

PayPal  چگونه کار می کند؟

پی پال به عنوان یک پلت فرم خدمات بین دو نفر (یا کسب و کار) که مایل به تبادل پول هستند، کار می‌کند. اگر به دنبال ارسال پول برای دوستان و خانواده هستید، هیچ هزینه‌ای وجود ندارد. اگر پولی را به عنوان بخشی از خرید یا پرداخت یک سرویس ارسال می‌کنید، پی پال قبل از واریز موجودی به گیرنده، هزینه پردازش کمی را از مبلغ دریافت می‌کند.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که به دنبال پذیرش PayPal به عنوان روشی برای پرداخت هستید، ابتدا باید یک حساب تجاری PayPal ایجاد کنید. در حالی که می‌توانید با یک حساب شخصی پی‌پال چیزهایی بفروشید، اگر صاحب یک کسب‌وکار بوده و به دنبال ساده‌سازی فعالیت‌های خود هستید، ممکن است حساب تجاری پی پال منطقی‌تر باشد. هر دو نوع حساب پی پال محافظت در برابر کلاهبرداری، امنیت پیشرفته و رمزگذاری را برای همه تراکنش‌ها ارائه می‌دهند.

مزایا و معایب پی پال

در اینجا برخی از مزایا و معایب PayPal وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

مزایای پی پال:

  • استفاده از پی پال آسان است و یک روش بسیار ساده برای ارسال پول به دوستان و خانواده است.
  • پرداخت با پی پال سطح بیشتری از امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری را به شما می‌دهد. اگر با استفاده از پی پال برای خریدی که در نهایت تقلبی است، پرداخت می‌کنید، PayPal می‌تواند به بازگرداندن پول شما کمک کند.
  • پی پال اطلاعات بانک یا کارت اعتباری شما را رمزگذاری می‌کند و این اطلاعات را ایمن نگه می‌دارد.
  • بدون هزینه برای ارسال پول به دوستان و خانواده.

معایب پی پال:

  • در حالی که استفاده از PayPal برای ارسال پول به دوستان و خانواده رایگان است، اگر به عنوان بخشی از یک تراکنش تجاری از طریق PayPal پول ارسال می‌کنید، هزینه‌هایی از شما دریافت می‌شود.
  • همچنین اگر بخواهید به پول خود دسترسی فوری داشته باشید، پی پال ۱٪ کارمزد دریافت می‌کند. انتقال بانکی رایگان چندین روز طول می کشد.
  • پی پال به این شهرت دارد که با مسدود کردن حساب‌ها بسیار تهاجمی است و اگر تصمیم بگیرند حساب شما را مسدود کنند، پول شما را نگه می‌دارند تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که هیچ اشتباهی انجام نداده‌اید.

پی پال در کدام کشورها در دسترس نیست؟

پی پال در حدود ۱۹۱ کشور در دسترس است، این سرویس در برخی کشور‌ها خدمات محدودی ارائه می‌دهد اما با برخی از کشور‌های دیگر، که بسیاری از آن‌ها در خاورمیانه یا آفریقا هستند، هیچ معامله و ارتباطی ندارد. به عنوان مثال در هند و ویتنام فقط می‌توانید به یک حساب بانکی محلی پول انتقال دهید؛ در ۶۴ کشور دیگر فقط می‌توانید به حساب بانکی ایالات متحده پول منتقل کنید و در ۸۳ کشور دیگر می‌توانید یک حساب پی پال داشته باشید اما نمی‌توانید به حساب بانکی پول برداشت کنید.
پی پال لیستی از کشور‌هایی که در آن‌ها هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهد، نگهداری نمی‌کند؛ با این حال، مقایسه فهرست کشور‌های عضو سازمان ملل متحد و لیست PayPal از کشور‌هایی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد، ۲۸ کشور بدون خدمات پی پال مشخص می‌شوند. این کشور‌ها عبارتند از: افغانستان، بنگلادش، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی)، گینه استوایی، گابن، غنا، هائیتی، ایران، عراق، لبنان، لیبریا، لیبی، موناکو، مولداوی، مونته نگرو، میانمار، پاکستان، پاراگوئه، سنت لوسیا، سودان جنوبی سودان، سوریه، تیمور شرقی، ازبکستان و زیمبابوه. بنیاد و پایه پی پال به طور عمومی جزئیات اینکه چرا به کشور‌های خاصی خدمات نمی‌دهد را مشخص نمی‌کند. گمانه زنی‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که دلایل رایج می‌تواند شامل مقررات و امنیت ناکافی در سیستم بانکی یک کشور، عدم رعایت قوانین مالیاتی ایالات متحده توسط یک کشور یا ممنوعیت تجارت ایالات متحده باشد که یک کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در دسترس بودن پی پال در کشور‌ها می‌تواند تغییر کند؛ به عنوان مثال، در‌آوریل ۲۰۱۳، PayPal برای اولین بار در مصر در دسترس قرار گرفت.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پی پال اجاره‌ای کلیک کنید.

 

چگونه در ایران پرداخت‌ پی پال Paypalداشته باشیم؟

روزانه تعداد بسیار زیادی تراکنش در جهان از طریق پی پال انجام می‌شود و درواقع سهولت استفاده از این سیستم پرداخت باعث شد تا افراد زیادی به آن جذب شوند.

پی پال یک کمپانی بی‌طرف نیست و از قوانین آمریکا شدیداً پیروی می‌کند و به همین دلیل همه کشورها از جمله ایران نمی‌توانند از خدمات بی‌نظیر این کمپانی به طور مستقیم بهره‌مند شوند. علاوه‌براینکه ایرانیان مقیم کشور و کشورهای مورد تحریم دیگر در استفاده از پی پال دچار محدودیت هستند، افراد خارجی هم برای استفاده از پی پال داخل هر یک از این کشورهای مورد تحریم دچار مشکل خواهند شد.

با این وجود افردا متخصص در حوزه پرداخت‌ های بین ‌المللی می‌توانند خرید و فروش دلار پی پال را به سادگی انجام دهند تا ایرانیان عزیز از خدمات این غول پرداختی بهره‌مند شوند.

مشکلات پی پال در ایران

همواره ممکن است استفاده از خدمات پی پال من‌جمله دریافت و یا پرداخت‌های مالی از طرف این سیستم خدمات ارزی بین المللی شامل محدودیت‌هایی باشد؛ بنابراین اگر قصد استفاده از خدمات پی پال را دارید باید به مشکلات پی پال در ایران و قوانین کلی پی پال مشرف باشید.

نحوه ساخت حساب پی پال در ایران

استفاده از خدمات پرداخت پی پال نیازمند افتتاح حساب در وب‌سایت (www.paypal.com) یا نرم‌افزار پی پال می‌باشید. افتتاح حساب پی پال بسیار ساده است و  تنها با ایمیل و اطلاعات بانکی (که این اطلاعات باید از افراد حقیقی مقیم خارج از کشور باشد) می‌شود افتتاح حساب را انجام داد. در هر صورت سفیرپیمنت با وجود محدودیت‌های موجود برای افتتاح حساب پی پال، حساب ‌های وریفای شده را به متقاضیان ارائه می‌دهد تا بدون مشکل از آن استفاده کنند.

تقریبا حساب‌هایی که وریفای نشده‌اند بعد از مدتی به دلایل مختلف لیمیت می‌شوند تا شما مدارک مورد نیاز را به پی پال ارائه دهید؛ البته ممکن است که حساب شما به دلایلی دیگر هم لیمیت شود که در مقاله لیمیت شدن پی پال جداگانه و مفصل بررسی کردیم.

پرداخت paypal در ایران

شارژ حساب پی پال در ایران

برای شارژ حساب پی پال خود با هر نوع ارز بین ‌المللی مانند دلار و… باید از مستر یا ویزا کارت استفاده کنید و یا از دوستان یا آشنایان خود از طریق پی پال تقاضای وجه کنید تا درخواست شما در قالب یک درگاه برای آن‌ها ارسال شود.

توجه کنید که از منبع دریافتی پول در حساب پی پال اطمینان حاصل کنید؛ چون‌ پی پال تراکنش‌ حساب‌های مشکوک را زیر نظر دارد و احتمال دارد که امتیاز حساب شما نزد پی پال به دلیل یک تراکنش مشکوک کاهش یابد و منجر به لیمیت حساب شما شود. حتما شخص ارسال کننده پول را بشناسید و از سالم بودن حسابش اطمینان حاصل کنید.

نحوه ورود و ایجاد اکانت پی پال از طریق IP غیر ایران

همانطور که می‌دانید برای ایجاد حساب کاربری پی پال شما نباید اطلاعات یک کاربر ایرانی را وارد کنید و باید مراقب باشید که پی پال تشخیص ندهد که یک کاربر ایرانی هستید. اطلاعات حساب، اطلاعات شخصی و محل سکونت را متناسب با کشورهایی وارد کنید که جزو تحریم پی پال نباشند.

مطالعه بیشتر در مقاله   رفع تحریم پی پال

نکته قابل توجه اینجاست که اگر در هنگام استفاده از حساب، IP شما یک لحظه در ایران ثبت شود حساب‌تان limit و یا hold خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می‌شود که از آی‌پی‌های اختصاصی که VPS نامیده می‌شوند استفاده کنید و یا از فیلترشکن‌هایی که ip ثابت ارائه می‌دهند کمک بگیرید. به هر حال، حتی اگر شما در طول روز چند بار تغییر ip داشته باشید باز هم محدود خواهید شد؛ چون شما در مدت یک روز نمی‌توانید به چند کشور سفر کنید.

استفاده از پی پال در ایران

خدمات سفیرپیمنت و پرداخت پی پال در ایران

برای ساخت و استفاده از حساب پی پال شما باید از اطلاعات آشنایان و دوستان مقیم خارج از کشور استفاده کنید و یا از مجموعه‌هایی که این اطلاعات را به طور گسترده دارند کمک بگیرید تا حسابی با اطلاعات واقعی داشته و با مشکلی روبه‌رو نشوید. تیم حرفه‌ای، با تجربه و امین سفیرپیمنت مفتخر است در انجام امور ارزی بین المللی سفیر شما باشد. از جمله خدمات سفیرپیمنت می‌توان به انجام خرید اکانت پی پال، خرید پی پال، شارژ کیف پول پی پال، ارائه جایگزین پی پال برای ایرانیان، آموزش نحوه استفاده از پی پال در ایران، ساخت حساب پی پال و… اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پی پال

جمع‌بندی

پی پال یکی از معتبرترین سامانه‌های پرداخت آنلاین است که ارتباط مالی وسیعی میان کشورها و افراد در سراسر دنیا ایجاد کرده است. به دلیل سیاست‌های کشور آمریکا و تحریم‌های بین المللی، پی پال در ایران در دسترس نیست و برای استفاده از پی پال در ایران نیاز دارید تا از ترفندهای خاصی استفاده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(7)
   
مهدیه صادقی کاربر سایت ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

ایا پی پال در ایران در دسترس است؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

    سلام و عرض ادب
    پی‌پال ایران را تحریم کرده است و با آدرس و در ایران قابل استفاده نیست.

   
سهراب پاکزاد کاربر سایت ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

سلام و خداقوت
به نظر من اگر ادم بتونه شخص معتبری رو پیدا و با اون کار کنه خیلی بهتره از اینه که داخل ایران بخواد از پی پال استفاده کنه

   
امیرعلی کاربر سایت ۲۳ تیر ۱۴۰۱

سلام و روز به خیر
پیشنهاد شما برای استفاده از پی پال در ایران کدوم کشوره؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام. استفاده از کشورهای آسیایی رو توصیه میکنیم. چون اصولا سختگیری های کمتری دارند. البته باید در نظر داشته باشید که پی پال در همه کشورها سختگیری های زیادی داره و استفاده از اون خیلی پرمخاطره است.

   
شایان کاربر سایت ۱۵ تیر ۱۴۰۱

سلام و روز به خیر
امکانش هست نحوه استفاده از پی پال در ایران رو به صورت تصویری داخل سایت قرار بدید چون الان این مقاله همش توضیحی بود و می‌ترسم که اشتباه کنم

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    دوست عزیز، مقالات فعلی بروز خواهند شد و استفاده تصویری از اکانت به زودی در وبلاگ آپلود خواهد شد.