معرفی جاب آفر

جاب آفر چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۱ آبان, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

امروزه افراد زیادی به دنبال مهاجرت به کشور‌های اروپایی هستند. تعداد دانشجویان و متخصصینی که سالانه از کشور مهاجرت می‌کنند، هر روز رو به افزایش است. این افراد عمدتاً یا به صورت تحصیلی و یا به صورت کاری اقدام به مهاجرت می‌کنند. از آنجایی که پذیرش تحصیلی بازه سنی کمتری را در بر می‌گیرد، بسیاری از متخصصین با پذیرش کاری مهاجرت می‌کنند. اینجا معرفی جاب آفر اهمیت می‌یابد.

با این وجود کسب ویزای کاری به آسانی میسر نمی‌شود و پیش‌نیاز‌های متعددی دارد. هرچند که این میزان در کشور‌های مختلف متفاوت است؛ اما همه کشور‌ها برای صدور ویزای کاری از فرد سابقه کاری مرتبط طلب می‌کنند. در کنار سابقه کاری، مهم‌ترین چیزی که برای اخذ ویزا به آن نیاز دارید نامه جاب آفر است. از این‌رو در این مقاله به صورت مفصل درباره آنکه جاب آفر چیست و چگونه می‌توان آن را به دست آورد توضیح خواهیم داد. همچنین فرایند جاب آفر و اخذ ویزا چندین کشور محبوب ایرانیان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر شما نیز از مشتاقان مهاجرت هستید و یا به عنوان شاغل از درآمد خود راضی نبوده و به دنبال استخدام در شرکت‌های بین‌المللی هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

جاب آفر چیست؟ معرفی جاب آفر

جاب آفر سندی است که شرایط استخدام برای یک نیروی جدید را در خود دارد. این نامه شامل حقوق، مزایا و سایر اطلاعات مهم است که به شما در تعیین مقبولیت شرایط پیشنهادی کمک می‌کند. به عنوان یک نامزد، ممکن است به صورت شفاهی – از طریق تلفن یا حضوری – شغلی به شما پیشنهاد شود و سپس نامه پیشنهاد رسمی دریافت کنید. گاهی نیز حتی قبل از برقراری جلسه مصاحبه، نامه جاب آفر برای شما ارسال می‌شود.

 

پرداخت هزینه سفارت با سفیرپیمنت

 

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای کاری، شما می‌بایست قبل از تعیین نوبت کنسولگری یا سفارت، جاب آفر معتبری از شرکت مورد نظر خود دریافت کرده باشید. ارائه ویزای کاری بلند مدت در اکثر کشور‌ها به کسب جاب آفر وابسته است. برای دریافت جاب افر راه‌های متعددی وجود دارد؛ اما چالش برانگیز‌ترین بخش دریافت و معرفی جاب آفر، ارائه رزومه و سابقه کاری مورد تأیید است.

 

جاب آفر چیست؟

 

چگونه جاب آفر بگیریم؟

پس از معرفی جاب آفر چگونگی دریافت آن اهمیت می‌یابد. در جواب به این سوال می‌توان گفت که به طور کلی 3 روش وجود دارد. در ادامه به چگونگی دریافت Job Offer و روش‌های متداول آن اشاره می‌شود.

 

درخواست انجام فرآیند کاریابی از مؤسسه‌های کاریابی

در روش اول معرفی جاب آفر شما از یک مؤسسه مهاجرتی درخواست انجام فرایند کاریابی را انجام می‌دهید. برای استفاده از این مؤسسات، شما ابتدا می‌بایست اطلاعات مقصد و کار مد نظر خود را با جزئیات مطرح کنید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد. این مؤسسات معمولاً با یک وکیل کاری در کشور مقصد طرف قرارداد هستند که فرایند کاریابی و قرار‌های کنسولگری را انجام می‌دهد. برای ثبت نام در این روش شما می‌بایست مدارکی چون کپی پاسپورت معتبر، رزومه و سوابق کاری، گواهی عدم سوءپیشینه، گواهی سلامت پزشکی، ترجمه مدارک تحصیلی و گواهیهای مهارتی و سوابق بیمه مرتبط با زمینه کاری خود را ارائه کنید. بدیهی است این روش هزینه قابل توجهی داشته و در صورتی که از مهارت زبانی مناسبی برخوردار هستید این روش پیشنهاد نمی‌شود.

 

ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل کدامند؟

 

درخواست معرفی جاب آفر از طریق آگهی‌های جذب نیروی متخصص

روش دوم که میان بقیه روش‌ها راحت‌تر و مؤثرتر است، اقدام از طریق آگهی جذب مهاجر متخصص است. گاهی دولت‌ها برای جبران کمبود نیروی کار خود در حوزه خاصی آگهی جذب مهاجر متخصص منتشر می‌کنند. شما می‌توانید از طریق سایت وزارت کار و نیروی انسانی کشور‌ها از این آگهی‌ها مطلع شوید. همچنین سایت‌هایی نیز وجود دارند که مرتب درباره موقعیت‌های جدید مهاجرتی کشور‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌کنند.

البته نکته قابل توجه آن است که به طور معمول اولویت پذیرش با کشور‌های نزدیک است. همچنین کشور‌های جذب کننده در بعضی موارد شرایط خاصی برای داوطلبان قرار می‌دهند که در بغضی مواقع ایرانیان را شامل نمی‌شود. روی هم رفته از آنجایی که کشور مقصد در حوزه خاصی کمبود نیروی انسانی دارد، شانس موفقیت و پذیرش درخواست بسیار بیشتر است. البته ممکن است همیشه کشور مورد نظر شما برای جذب نیروی انسانی فراخوانی منتشر نکرده باشد و این موضوع از اصلی‌ترین مشکلات این روش است. برای ثبت نام در این روش نیز به مدارک ذکر شده بالا نیاز خواهید داشت. ویژگی این روش آن است که برای فعالیت در مشاغل عمومی و پایه نیاز آنچنانی به تسلط زبانی نخواهید داشت.

 

اپلای و سپس مذاکره با شرکت‌ها در کشور مقصد

روش سوم اپلای و مذاکره با شرکتی در کشور مقصد است. این روش برای متخصصین با تجربه و مسلط به زبان بسیار مناسب است. در این روش شما مستقیماً به شرکتی که قصد کار در آن را دارید درخواست استخدام ارسال می‌کنید. برای این کار به یک نامه درخواست استخدام رسمی به همراه رزومه مناسب نیاز خواهید داشت. برای افزایش شانس موفقیت، بهتر است درباره موقعیت‌های شغلی موجود در شرکت مورد نظر نیز تحقیق کنید. این اطلاعات غالباً در وب‌سایت اصلی شرکت منتشر می‌شوند. پس از بررسی نامه و رزومه شما، مسئول استخدام شرکت جلسه مصاحبه‌ای با شما تنظیم خواهد کرد.

در این مصاحبه شما توانایی‌های خود را نشان داده و شانس موفقیت خود را افزایش می‌دهید. با این وجود، توجه داشته باشید هر شرکتی استاندارد‌های مختلفی داشته و در صورتی که در مصاحبه‌ای پذیرفته نشدید دلیلی بر عدم توانایی شما نخواهد بود. شرکت‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

 

Job Offer کشورهای مختلف

 

بررسی Job Offer کشور‌های مختلف و اخذ ویزای آن‌ها

تا به اینجا درباره معرفی جاب آفر و روش‌های دریافت آن توضیح دادیم. با این وجود، دریافت جاب آفر از همه کشور‌ها یکسان نیست و جاب آفر کشور‌های مختلف تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در ادامه تفاوت‌های جاب آفر چند کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

دریافت جاب آفر کانادا

اولین تفاوت اساسی دعوتنامه کاری کانادا این است که هر ساله وبسایت دولتی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور را منتشر میکند. از اینرو متقاضیان میبایست بر مبنای آن برای دعوتنامه و ویزای کار کانادا اقدام کنند.

به طور معمول، روشهای مختلفی برای شرکت در برنامه ویزای کار کانادا وجود دارد که از میان آنها محبوبترینشان اسکیل ورکر فدرال و برنامه نامزدی استانی کانادا است. در سیستم پذیرش کانادا چیزی به نام امتیاز پذیرش وجود دارد که می‌بایست در فاکتورهای مشخص شدهای نظیر سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کار، وجود پیشنهاد کار و میزان تطبیق پذیری، حداقل امتیاز 67 را کسب کنید.

 

 

موقعیت‌های منتشر شده برای پذیرش اسکیل ورکر شامل مشاغل پایه‌ای نیستند و معمولاً شغل‌های تخصصی، فنی، تجاری و مدیریتی را شامل می‌شوند. در مقابل برای اخذ مهاجرت استانی نیازی به جاب آفر نیست و فقط کافی است امتیاز شما به حد‌نصاب برسد.
به نکته‌ای که باید توجه داشت آن است که در حین مکاتبه و مصاحبه با کارفرمایان کانادایی، در کنار ایمیل معرفی جاب آفر رسمی، کارفرمای خارجی نیز باید در صورت داشتن شرایط لازم توسط شما، برای یک مدرک مهم یعنی LMIA اقدام کند. LMIA یک گواهی است که نشان میدهد، برای موقعیت شغلی موجود در کانادا، هیچ گونه نیروی بومی و دارای کارت اقامت دائم وجود نداشته و تنها میتوان از گزینه نیروی کار خارجی استفاده کرد. اگر به زبان تسلط داشته و از حداقل 3 سال سابقه کار حرفه‌ای برخوردار هستید، می‌توانید به سامانه‌های معروف کاریابی نظیر Job bank، Indeed، Monster و یا لینکدین بروید و از موقعیت‌های شغلی موجود مطلع شوید.

 

آزمون کانادایی WES چیست و چه کاربردی دارد؟

 

دریافت جاب آفر استرالیا

فرایند دریافت جاب آفر و اخذ ویزای استرالیا شباهت بسیاری به سیستم کانادا دارد. در برنامه مهاجرتی استرالیا نیز تنها زمانی که شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز منتشر شده باشد و مانند کانادا از حداقل امتیاز مهاجرتی 65 برخوردار باشید می‌توانید برای مهاجرت استرالیا اقدام کنید. به طور کلی، فاکتورهای تأثیرگذار برای شرکت در برنامه ویزای 189 استرالیا به موارد زیر وابسته هستند.

  1. سن متقاضی در زمان دریافت دعوت‌نامه باید زیر 45 سال باشد.
  2. نمره آیلتس حداقل 7 از شروط اولیه است.
  3. شغل مورد نظر شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز باشد.
  4. سلامت جسمانی کامل و عدم سوءپیشینه.
  5. داشتن سوابق کاری معتبر و قابل ارزیابی.

 

 

در واقع اگر از شرایط بالا برخوردار بوده و امتیاز کافی را کسب کرده باشید، برای مهاجرت حتی نیازی به جاب آفر نیز نخواهید داشت. در اختیار داشتن جاب آفر برای یک شغل تخصصی تنها امتیاز شما را افزایش می‌دهد. آز آنجایی که استرالیا یکی از کشور‌های پیشرفته با استاندارد‌های زندگی بالایی است معمولاً در مقابل مهاجرین سختگیری‌های زیادی انجام می‌دهند. همچنین هزینه‌های زندگی در استرالیا نسبتاً بالا بوده که با درآمد‌های بالای این کشور همخوانی دارد.

 

دریافت جاب آفر اروپا

 

دریافت جاب آفر اروپا

از آنجایی که اولویت جذب نیروی کار در کشورهای اروپایی با شهروندان بومی، افراد دارای اقامت دائم و شهروندان سایر کشورهای اروپایی است، پروسه بررسی مدارک و درخواست شما بین 30 تا 60 روز زمان خواهد برد.

در صورتی که با درخواست دعوت نامه کاری شما موافقت شود، ایمیلی برای شما ارسال شد و به شما این امکان را می‌دهد تا برای ویزای کار بلند مدت شنگن درخواست دهید. ویزای شنگن کاری معمولاً از اعتبار 1 تا 2 سال برخوردار است که می‌توانید با تمدید قرارداد کاری خود، مهلت ویزای شنگن را نیز در کشور مقصد تمدید کنید. نیروی کار خارجی میتواند با اخذ جاب افر و ویزای کار اروپا، مجوز ورک پرمیت و کارت اقامت یکساله شنگن را دریافت کرده و بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد، به سایر 25 کشور این حوزه از جمله فرانسه و آلمان سفر کند. همچنین اگر به مدت 55 سال در کشور مقصد اقامت داشته باشید می‌توانید برای اخذ ویزای دائم اروپا نیز اقدام کنید.

برای معرفی جاب آفر اروپا تسلط زبانی یکی از مستلزمات اصلی محسوب می‌شود. بهترین روش دریافت جاب آفر اروپا مکاتبه و مصاحبه مستقیم با شرکت‌های کشور مورد نظر است.

 

مشاغل پردرآمد ترکیه

 

دریافت Job Offer آمریکا

ویزای کار ایالات متحده آمریکا برای افرادی استفاده می‌شود که به‌طور موقت به ایالات متحده می‌روند و در آنجا مشغول به کار می‌شوند. مدت زمانی که قرار است در آمریکا مشغول به کار باشید باید در قرارداد کار یا درخواست ویزا ذکر شود. این نوع ویزای آمریکا به معنای اخذ گرین کارت یا اقامت دائم نیست به افراد اجازه نمیدهد به طور نامحدود در ایالات متحده کار کنند. متقاضیان باید فهرستی از شرایط ویزای ایالات متحده را فرآهم و مدارک مشخصی را ارائه دهند. لیست مدارک مورد نیاز برای جاب آفر آمریکا شباهت بسیاری با سایر کشور‌ها دارد که بالاتر مطرح کردیم. همچنین درخواست اخذ ویزای شما می‌بایست توسط هر 2 ارگان زیر تأیید شود در غیر این صورت امکان مهاجرت به ایالات متحده را نخواهید داشت.

 

 

درخواست تأیید شده توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)

تاییدیه گواهی کار توسط وزارت کار (DOL)

اصلی‌ترین روش دریافت جاب آفر از طریق مکاتبه مستقیم و آژانس‌های مهاجرتی است که با در اختیار داشتن وکیل حاضر در آمریکا فرایند حقوقی و قضایی آن را انجام دهند. از آنجایی که آمریکا فرهنگ کاری خاصی داشته و هر شرکت به شکل متفاوتی کارمندان خود را مدیریت می‌کنند، اولین و مهم‌ترین قدم تحقیق کامل درباره شرکت مورد نظر است.

یکی از سادهترین راهها برای جستجوی شغل، بررسی آنلاین است. میتوانید از وبسایت شرکت بازدید کنید و به دنبال شروع دوره استخدام باشید. محبوب‌ترین سایت‌های کاریابی آمریکا عبارتند از: Indeed، linkdin، Glassdoor، Upwork، USJobs و Snagajob.

 

بررسی نهایی جاب آفر و چگونگی آن

 

جمع‌بندی معرفی جاب آفر

در حال حاضر مهاجرت یکی از موضوعات رایج بحث در مجالس است. بسیاری از دانشجویان و شاغلین برای ارتقا موقعیت شغلی یا استاندارد زندگی خود به دنبال مهاجرت هستند. پس از مهاجرت تحصیلی، اصلی‌ترین و به مراتب موفق‌ترین نوع مهاجرت اقدام از طریق جاب آفر است. جاب آفر نامه رسمی پذیرش شغلی است که شما از شرکت یا ارگان کشور مقصد دریافت می‌کنید. قبل از آن که برای اخذ ویزا اقدام کنید، می‌بایست به دنبال دریافت جاب آفر از شرکت‌های مقصد باشید. دریافت جاب آفر به 3 روش انجام می‌شود که در این مقاله کامل درباره هرکدام توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید مراحل کسب جاب آفر و مهاجرت خود را تسهیل ببخشید. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید از طریق بخش نظارت با ما به اشتراک بگذارید. ما همواره مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

سوالات متداول؛ معرفی جاب آفر

برای کار‌های پایه که از طرف اداره کار کشور منتشر می‌شوند تسلط زبانی آنچنان مهم نیست؛ اما برای کار‌های تخصصی اکثر شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، مدرک آیلتس 7 را پیش‌نیاز استخدام خود قرار داده‎اند.
اگر از طریق آژانس مهاجرتی اقدام کرده باشید هزینه وکیل و انجام فرایند پذیرش را می‌بایست پرداخت کنید. در غیر این صورت مکاتبه مستقیم با شرکت‌های مورد نظر هزینه‌ای نخواهد داشت.
کشور‌ها گاهاً به نیروی کار پایه نیاز دارند و برای تکمیل نیاز خود فراخوان کاری منتشر می‌کنند. در این موارد به جاب آفر رسمی نیاز نخواهید داشت.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *