گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس چیست؟ معرفی ویژگی‌های Google Voice

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ بهمن, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  15 دقیقه

Google Voice و قابلیت‌های آن برای مشاغل کوچکی که به دنبال یک پلتفرم VoIP ساده با ویژگی‌های اساسی برای ارتباطات تجاری هستند، مناسب است. همچنین برای کاربران Google Workspace و افرادی که اغلب در حال سفر هستند و هم‌زمان از چندین دستگاه استفاده می‌کنند، بهترین کارایی را دارد. اگر علاقه‌مند به کاوش بیشتر از ویژگی‌های گوگل ویس در ایران و جهان هستید و می‌خواهید بدانید که اصلا گوگل ویس چیست تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.

 

گوگل ویس چیست؟

قبل از اینکه بخواهید درباره ویژگی‌های گوگل ویس بدانید، ابتدا پاسخ به سوال گوگل ویس چیست را ارائه می‌کنیم. Google Voice سرویسی مبتنی بر VoIP از Google است. این سرویس به شما امکان برقراری تماس‌های بین‌المللی و داخلی را از طریق رایانه و تلفن هوشمند می‌دهد. درواقع شما با کمک این سرویس می‌توانید خط تلفنی مجازی تهیه کنید و مانند یک شماره عادی از آن استفاده نمایید. این برنامه روی دستگاه‌های مختلف قابل اجرا است و می‌توانید برای استفاده شخصی و تجاری از آن بهره ببرید.

 

گوگل ویس چیست؟ google voice

 

معرفی تاریخچه گوگل ویس

برای اولین بار معرفی گوگل ویس در سال ۲۰۰۹ توسط گوگل انجام شد. این سرویس ابتدا صرفا برای کشور ایالات متحده خدمات ارائه می‌کرد. به مرور قابلیت‌های آن افزایش یافت تا جایی که گوگل در سال ۲۰۱۷ سرویس ویژه بیزینس‌ها نیز به گوگل ویس اضافه کرد. در سال بعد مزایا گوگل ویس به مرور بیشتر شد و طرفداران بیشتری نیز پیدا کرد. از همان سال تا به امروز گوگل همواره در تلاش است تا کیفیت خدمات‌دهی این سرویس را افزایش دهد. در حال حاضر گوگل ویس به عنوان یکی از بزرگترین سرویس‌های فعال در این حوزه شناخته می‌شود.

 

انواع شماره مجازی

به طور کلی شما دو نوع شماره مجازی می‌توانید دریافت کنید. اولین مورد شماره موبایل مجازی است که دقیقا شبیه شماره موبایل‌های استاندارد است. این مورد از شماره‌های مجازی معمولاً برای برقراری تماس ایمن با مشتریان اختصاصی استفاده می‌شود. با کمک این نوع شماره می‌توانید با دستگاه تلفن همراه خود تماس برقرار کنید در حالی که بین تماس‌های شخصی و کاری تفاوت ایجاد نموده‌اید. اکثر افراد هدف خود را از خرید شماره مجازی گوگل ویس داشتن یک شماره موبایل با قابلیت ارتباط بین‌المللی بیان می‌کنند.

نوع دیگر شماره‌های مجازی، شماره تلفن ثابت مجازی هستند که در قالب یک شماره تلفن ثابت محلی ارائه می‌شوند. این شماره‌ها را معمولاً با کد STD و یک شماره ۸ رقمی دریافت خواهید کرد. این مورد برای ارتباطات درون‌سازمانی و اتصال تماس‌ها به دستگاه‌های دیگر برای اطمینان از تداوم کار از راه دور مفید است. بسیاری از سازمان‌های فروش و کسب و کارهای کوچک نیز ترجیح می‌دهند شماره تلفن ثابت مجازی را به عنوان شماره دفتر خود داشته باشند.

 

انواع شماره مجازی گوگل ویس

 

شرایط ساخت و استفاده از گوگل ویس در ایران

برای ساخت گوگل ویس نیاز به یک حساب Google معتبر و یک شماره تلفن ایالات متحده یا کانادا (چه تلفن همراه یا ثابت) دارید. این شماره تلفن همان چیزی است که Google برای تأیید هویت شما به آن کد ارسال می‌کند. از آنجایی که کاربران ایرانی ممکن است به شماره خارجی دسترسی نداشته باشند و از طرف دیگر استفاده از گوگل ویس برای آن‌ها تحریم است، جهت ساخت حساب و استفاده از گوگل ویس نیازمند رعایت نکاتی هستند. برای مثال باید حتماً از یک VPN قوی و ترجیحاً IP ثابت استفاده کنید تا حسابتان مسدود نشود.

اگر تابه حال از این سرویس استفاده نکرده‌اید و می‌خواهید نحوه کار کردن با آن را بیاموزید، به مقاله استفاده درست از گوگل ویس مراجعه نمایید. همچنین با توجه به چالش‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد و به آن اشاره کردیم، برای خرید اکانت گوگل ویس می‌توانید از سفیرپیمنت کمک بگیرید. تنها کافی است از طریق لینک زیر پس از مطالعه شرایط و توضیحات لازم، سفارش خود را ثبت نمایید.

خرید گوگل ویس google voice
خرید شماره مجازی گوگل ویس google voice

 

کاربرد شماره مجازی Google Voice برای کاربران ایرانی

حال که می‌دانید گوگل ویس چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است بدانید که در صورت استفاده از این سرویس در ایران، چه کاربردهای دیگری نیز برای شما خواهد داشت. به عبارت دیگر کاربران ایرانی با استفاده از شماره‌های مجازی گوگل ویس می‌توانند از مزیت‌های دیگری نیز بهره‌مند شوند. پاسخ سوال مهمترین مزایا گوگل ویس برای کاربران ایرانی چیست به شرح زیر است:

 

امکان فعالیت در سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند

همان‌طور که می‌دانید متأسفانه بسیاری از سایت‌های خارجی به دلیل وجود تحریم‌ها از ارائه خدمات به کاربران ایرانی امتناع می‌کنند. بهترین راه برای دسترسی به خدمات این سایت‌ها استفاده از یک شماره مجازی گوگل ویس در ایران است. با این روش شما در هنگام ثبت‌نام، شماره مجازی خود را وارد می‌کنید. از آنجا که گوگل ویس فارسی وجود ندارد و این پلتفرم نیز به ایرانیان خدمات‌دهی نمی‌کند، سایت موردنظر امکان تشخیص هویت ایرانی شما را نخواهد داشت. در این حالت شما بدون دغدغه از خدمات آن سایت بهره‌مند خواهید شد.

 

 

امکان تماس و پیامک از یک کشور مخصوص

گوگل ویس در ایران این امکان را به شما می‌دهد که شماره خود را در اختیار افراد مختلف در سراسر جهان قرار دهید و با کمترین هزینه به ارسال و دریافت تماس و پیامک بپردازید. در واقع شما می‌توانید با داشتن یک شماره مجازی بدون اینکه هویت شما و محلی که در آن قرار دارید را مشخص کنید، با فرد مورد نظر تماس بگیرید.

 

ثبت‌نام در شبکه‌های مجازی تحریمی

شما پس از دریافت یک شماره مجازی گوگل ویس قادر خواهید بود در تمام شبکه‌های مجازی ثبت‌نام کنید. این شماره دقیقاً مانند یک شماره تلفن واقعی عمل کرده و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. برای مثال اگر قصد فعالیت در tiktok را دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از شماره مجازی خواهد بود. با استفاده از این شماره دیگر چالشی برای دریافت کد و تایید شماره نخواهید داشت.

 

ویژگی های گوگل ویس

 

ویژگی‌ها و مزایا گوگل ویس چیست؟

در بخش قبلی توضیح دادیم که در ایران کاربرد گوگل ویس چیست و کاربران ایرانی چه قابلیت‌هایی را با آن به دست می‌آورند؛ اما به طور کلی مزایا گوگل ویس چیست؟ اگر همچنان در استفاده از گوگل ویس تردید دارید، مطالعه این مزیت‌ها می‌تواند به شما در انتخاب آن اطمینان دهد. لازم به ذکر است که مزیت‌های زیادی می‌توان برای این سرویس معرفی کرد که ما مهمترین آن‌ها را ارائه کرده‌ایم:

 

امکان فروارد کردن تمام تماس‌ها به یک شماره

گوگل ویس به شما امکان می‌دهد تماس‌های خود را به شماره‌های دیگر فروارد کنید. این مزیت زمانی که نوبت به خرید یک تلفن جدید یا تعویض اپراتور تلفن همراه می‌رسد، بیشتر خود را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی تنها کاری که باید انجام دهید این است که شماره Google Voice خود را به شماره جدید خود فروارد نمایید و همچنان تماس‌های خود را بدون مشکل دریافت کنید.

این مزیت همچنین این گزینه را برای شما دارد که تمام شماره تلفن‌های خود را به گوگل ویس منتقل کنید. بنابراین نیازی نیست شماره Google Voice خود را با همه به اشتراک بگذارید. استفاده از این قابلیت شامل هزینه می‌شود اما ممکن است برای شما ارزشش را داشته باشد. اگر قصد دارید برای تفکیک استفاده تجاری و شخصی، شماره تماس خود را جدا نگه دارید، این قابلیت خیلی برای شما مفید خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه: کسب درآمد از گوگل! راهی آسان و باورنکردنی!

 

متن‌های نامحدود رایگان دریافت کنید

از مزایا گوگل ویس پیامک رایگان در این سرویس است. اگر مانند اکثر مردم سرعت و راحتی ارسال یک پیام کوتاه سریع را ترجیح می‌دهید، این یک مزیت بزرگ است. به علاوه، در صورت نیاز، از هر پلتفرم و دستگاهی قابلیت ارسال پیامک را خواهید داشت. این روند منجر به همگام‌سازی در همه سیستم‌عامل‌ها می‌شود. در واقع نه تنها همه پیام‌های شما از هرکجا که به آن‌ها دسترسی داشته باشید به‌‌روز نگه داشته می‌شوند، بلکه اگر نیاز به تنظیم مجدد گوشی یا دریافت یک تلفن جدید دارید، پیام‌های متنی خود را از دست نخواهید داد.

شما همیشه می‌توانید بایگانی متون خود را به صورت آنلاین جستجو کنید تا هرگونه اطلاعاتی که ممکن است نیاز داشته باشید را پیگیری نمایید. به عبارت دیگر شما این امکان را خواهید داشت در هر کجا که هستید و با هر دستگاهی به حساب خود متصل و اطلاعات مورد نیازتان را که در قسمت پیامک‌هایتان قرار دارد، بردارید. این قابلیت بسیار می‌تواند برای افراد مفید باشد.

برقراری تماس با گوگل ویس از طریق جیمیل چیست

 

امکان برقراری تماس از جی‌میل

اگر یک حساب جیمیل دارید، می‌توانید مستقیماً از صندوق ورودی خود به صورت رایگان با ایالات متحده و کانادا تماس بگیرید. در این حالت مشکل این است هر بار که تماس می‌گیرید، Google Voice یک شماره تلفن تصادفی به شما اختصاص می‌دهد که گیرنده، آن را نمی‌شناسد. با استفاده از گوگل ویس در ایران، شما به راحتی این مشکل را رفع خواهید کرد. هنگامی که شماره Google Voice خود را انتخاب کردید، تمام تماس‌های خروجی Gmail شما از آن شماره برقرار می‌شود؛ به این ترتیب، گیرندگان می‌توانند تشخیص دهند که شما چه کسی هستید و امکان پاسخ‌دهی افزایش می‌یابد.

 

رونویسی پیام‌های صوتی

گوگل ویس نه تنها با پست صوتی ارائه می‌شود، بلکه همه چیز را یک قدم جلوتر می‌برد و از فناوری تشخیص گفتار پیشرفته خود برای رونویسی پیام‌های صوتی شما به متن استفاده می‌کند. به عبارت دیگر شما با کمک Google Voice می‌توانید صحبت‌های خود را به متن تبدیل کنید. این قابلیت کمک می‌کند تا سرعت بیشتری در ارسال پیام و  یا مستندسازی گفته‌هایتان داشته باشید.

تبدیل صدا به متن درذ گوگل ویس چیست

 

 

گوش دادن به پست صوتی در لحظه

در سرویس گوگل ویس لازم نیست منتظر بمانید تا یک پست صوتی به پایان برسد و سپس به آن گوش دهید. در واقع شما می‌توانید همزمان با اینکه شخص برای شما پست صوتی ارسال می‌کند آن را گوش کنید. این ویژگی Google Voice را اکثر خدمات تماس VoIP ندارند و می‌توان به عنوان یک ویژگی بسیار جذاب آن را معرفی کرد. همچنین در حین اینکه دارید صدای طرف مقابل را می‌شنوید، اگر بخواهید می‌توانید در آن تماس شرکت کنید.

 

تنظیم شرایط انتقال تماس گوگل ویس چیست

همان‌طور که گفتبم گوگل ویس به شما امکان می‌دهد همه شماره‌ها و تماس‌های خود را به یک شماره فروارد کنید. علاوه بر این قابلیت شما می‌توانید قوانین خاصی را برای تماس‌ها تنظیم نمایید و تعیین کنید چه تماس‌هایی کجا و چه زمانی دریافت ‌شوند. به عنوان مثال می‌توانید تنظیم کنید که تماس‌های تلفن همراهتان در ساعاتی که در یک جلسه هستید یا مهمان دارید، دریافت نشوند یا به دفتر منشی شما ارسال شود.

قابلیت دیگر آن است که می‌توانید برای زنگ خوردن اولویت‌بندی کنید. این یعنی مشخص کنید شخصی که سعی دارد با شما تماس بگیرد، ابتدا تماس او در کجا دریافت شود. برای مثال می‌توانید شما آن را طوری تنظیم کنید که ابتدا تلفن خانه زنگ بخورد. سپس اگر در خانه پاسخ ندادید، تلفن محل کارتان و بعد از آن تلفن همراهتان تماس را دریافت کند. همچنین می‌توانید تعیین کنید تا همه این موارد را به طور هم‌زمان زنگ بخورند. این یک ویژگی عالی برای صاحبان مشاغل کوچک یا پیمانکاران خواهد بود.

 

تغییر تلفن یا دستگاه در حین مکالمه

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سرویس آن است که می‌توانید تلفن‌ها را در هنگام تماس تغییر دهید. در واقع به هنگام زنگ خوردن دستگه تلفنتان می‌توانید دستگاه دیگری را برای پاسخ‌دهی انتخاب کنید. برای انجام این کار به سادگی کلید ستاره را فشار دهید تا سایر تلفن‌هایی که به گوگل ویس خود وصل کرده‌اید، زنگ بخورند. اکنون می‌توانید هر یک از آنها را برای پاسخ‌دهی انتخاب نمایید.

انتقال تماس‌ها بین دستگاه‌ها با گوگل ویس

 

امکان ضبط تماس‌ها

Google Voice به شما امکان می‌دهد تماس‌ها را به راحتی و با لمس یک دکمه ضبط کنید. شما با این ویژگی برجسته قادر خواهید بود به جلسات مهم و مصاحبه‌هایی که از طریق تلفن انجام می‌گردد، در هر زمان دسترسی داشته باشید. این کار برای صاحبان مشاغل که قصد مستندسازی گفتگوها و جلسات خود را دارند، بسیار مفید خواهد بود. دسترس‌پذیری به مواردی که ضبط می‌کنید نیز در این سرویس به خوبی فراهم است.

 

 

معرفی معایب گوگل ویس

در کنار مزیت‌های گوگل ویس باید معایب استفاده از آن را نیز بشناسید. اولین پاسخ به سوال معایب گوگل ویس چیست می‌تواند تحریم این سرویس برای کاربرای ایران باشد. در واقع کاربران ایرانی برای استفاده از این سرویس با محدودیت مواجه هستند. شما برای استفاده از خدمات این پلتفرم حتماً به یک VPN قوی نیاز دارید و نمی‌توانید از سرورهای ایران به آن متصل شوید. ضمن اینکه برای ساخت حساب کاربری یا شارژ اکانت گوگل ویس نیز چالش‌هایی وجود دارد. البته همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، سفیرپیمنت همراه شما در این زمینه خواهد بود.

مورد دومی که به عنوان یک عیب برای سرویس گوگل ویس مطرح خواهد بود، انسداد شماره توسط گوگل در صورت عدم فعالیت است. در صورتی که به مدت یک ماه از شماره مجازی گوگل ویس خود استفاده نکنید، دسترسی شما به حساب و شماره‌تان مسدود خواهد شد. از آنجایی که برای تهیه این حساب در ایران چالش‌هایی وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مورد توجه کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

منظور از رایگان بودن گوگل ویس چیست

در حالت کلی برای ساخت حساب و استفاده از گوگل ویس نیاز به پرداخت هزینه ندارید. به عبارتی افتتاح حساب در این سرویس رایگان است اما برای کاربران ایرانی این قضیه کمی فرق دارد. همانطور که گفتیم برای داشتن حساب کاربری در این سرویس شما باید حتما یک شماره حقیقی غیر از ایران داشته باشید. تهیه این شماره برای ایرانی‌ها هزینه‌بر خواهد بود. پس منظور از رایگان بودن گوگل ویس عدم نیاز به پرداخت هزینه برای استفاده از قابلیت‌های آن خواهد بود. این در حالی است که برای ایجاد حساب در ایران ناچار خواهید بود که هزینه‌ای را پرداخت کنید.

 

خدمات سفیرپیمنت برای google voice

 

خدمات سفیرپیمنت برای شماره مجازی گوگل ویس در ایران

سرویس گوگل ویس بسیار پرکاربرد بوده اما متاسفانه برای کاربران ایرانی این سرویس تحریم است. در واقع ایرانیان نمی‌توانند مستقیما اقدام به استفاده از گوگل ویس کنند. بدین منظور سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی به شما کمک خواهد کرد تا به این سرویس دسترسی داشته باشید. به طور کلی تیم ما انواع خدمات ارزی اعم از پرداخت در سایت‌های خارجی مختلف و یا نقد کردن درآمد ارزی را با قیمت مناسب انجام می‌دهد. ضمن اینکه شما می‌توانید خرید اکانت گوگل ویس را نیز از سفیرپیمنت انجام دهید.

در این مقاله ضمن معرفی گوگل ویس، گفتیم که مزایا و معایب گوگل ویس چیست. همچنین گفتیم که تیم سفیرپیمنت آماده ارائه انواع خدمات ارزی مورد نیاز شما است. در صورتی که قبلا تجربه استفاده از این سرویس را دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین پاسخگوی سوالات شما در همین بخش و یا پشتیبانی سفیرپیمنت هستیم.

سوالات متداول؛ گوگل ویس چیست؟

خیر افتتاح حساب در این سرویس رایگان است اما کاربران ایرانی نیاز به تهیه شماره مجازی و احراز هویت دارند که ملزم به پرداخت هزینه است.
خیر این سرویس برای ایرانی‌ها تحریم است و برای استفاده باید به کمک سفیرپیمنت این تحریم را دور بزنید.
امکان فعالیت در سایت‌هایی که به دلیل تحریم‌ها به کاربران ایرانی اجازه استفاده از خدمات را نمی‌دهند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *