بهترین مراکز تخصصی زبان آلمانی در ایران

بهترین مراکز تخصصی زبان آلمانی در ایران

آخرین بروز رسانی:  ۲ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

با توجه به گسترده شدن روابط بین‌الملل و ارتباطات مدرن، فراگیری زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، فرانسه، آلمانی و… یکی از نیازهای امروزی بشر شناخته می‌شود. آلمانی یکی از این زبان‌های پرکاربرد است. شما با شرکت در یک مؤسسه زبان آلمانی و کسب مهارت کافی می‌توانید فرصت‌های بی‌بدیلی را برای خود ایجاد کنید. در این مقاله پس از بررسی اهمیت زبان آلمانی،بهترین مراکز تخصصی زبان آلمانی حال حاضر در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتربخوانید: نمونه سوالات جامع آزمون گوته

چرا زبان آلمانی اهمیت بالایی دارد؟

تجارت: بزرگ‌ترین اقتصاد در اروپا مربوط به کشور آلمان است و شما با دانستن زبان شرکای تجاری آلمانی شانس بیشتری برای ارتباط مؤثر و در نتیجه گسترش کسب‌وکار خود خواهید داشت.

کسب‌وکار: دانش آلمانی فرصت‌های شغلی شما را با شرکت‌های آلمانی در سراسر دنیا افزایش می‌دهد. تسلط بر زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا برای یک کارفرمای ساکن در این کشور اولویت انتخاب قرار گیرید.

صنعت گردشگری: توریست‌های آلمانی معمولاً به سفرهای دور و دراز می‌روند و بیشترین هزینه را در گذراندن تعطیلات دارند. آنها از این که راهنمای تور آنها مسلط به زمان آلمانی باشد بسیار استقبال و برای آن هزینه‌های خوبی پرداخت می‌کنند.

علم و تحقیق: آلمانی دومین زبان پرکاربرد علمی است. آلمان سومین مشارکت‌کننده بزرگ در تحقیق و توسعه شناخته می‌شود و به دانشمندان خارج از کشور بورسیه‌های تحقیقاتی ارائه می‌دهد. این فرصت به خصوص برای محققان بسیار جذاب بوده و رغبت آن‌ها را برای رفتن به مؤسسه زبان آلمانی و فراگیری این گویش افزایش می‌دهد.

دانش و پژوهش: تحولات در رسانه‌ها و فناوری اطلاعات نیازمند ارتباطات چندزبانه است. طیف گسترده‌ای از وب‌سایت‌های مهم در دنیا به زبان آلمانی هستند؛ از طرفی آلمان از نظر انتشار سالانه کتاب‌های جدید رتبه ۵ را در جهان دارد؛ بنابراین، دانش آلمانی به شما امکان دسترسی گسترده به اطلاعات را می‌دهد.

درک فرهنگی: یادگیری آلمانی بینشی در مورد شیوه زندگی، امیدها و رؤیاهای مردم در کشورهای آلمانی زبان به شما می‌دهد و افق دیدتان را گسترده‌تر می‌کند.

سفر: از مسافرت خود نه‌تنها در کشورهای آلمانی زبان، بلکه در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی که با این زبان صحبت می‌کنند، به ویژه در اروپای شرقی بهترین استفاده را ببرید.

لذت از ادبیات، موسیقی، هنر و فلسفه: آلمانی زبان گوته، کافکا، موتسارت، باخ و بتهوون است. با وجود هزاران مؤسسه زبان آلمانی در کشور و کسب مهارت کافی، با خواندن و یا گوش دادن به آثار آن‌ها به زبان اصلی بهترین‌ها را تجربه کنید.

فرصت تحصیل و کار: آلمان هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را برای گذراندن تحصیلات در این کشور بورسیه می‌کند. امکان اخذ ویزای کاری نیز برای بسیاری از افراد در آن امکان‌پذیر است؛ به همین دلیل به دانشجویان پیشنهاد می‌شود با گذراندن دوره در یک مؤسسه زبان آلمانی معتبر این مهارت را کسب کنند.

کاربردهای زبان آلمانی برای کار و مهاجرت

همان‌طور که به آن اشاره کردیم یکی از کاربردهای زبان آلمانی در کار و تجارت است. طبق آخرین تحقیقات ۱۰۵ میلیون نفر در کشورهای مختلف به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز این گویش را به عنوان زبان رسمی و برخی به عنوان زبان دوم خود اعلام کرده‌اند.
با توجه به نکات ذکر شده، شما با داشتن مهارت کافی در یک زمینه و کسب مهارت کافی به وسیله یک مؤسسه زبان آلمانی معتبر، علاوه بر امکان کار و مهاجرت در به آلمان این فرصت را در کشورهای دیگر همچون اتریش، بلژیک و سوئد نیز خواهید داشت.

مؤسسه زبان آلمانی

کاربردهای زبان آلمانی در ایران

از آنجا که ایران و آلمان هر دو کشور آریایی هستند، یادگیری این زبان برای ایرانیان می‌تواند بسیار مفید باشد. شما با دانستن این زبان می‌توانید از فرهنگ اصیل و سرشار مردم آلمان آگاهی یابید؛ همچنین با مطالعه ادبیات و هنر آنها تجربه جدیدی از عقاید و تفکرات را درک خواهید کرد.
از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مردم آلمان، کشور ایران است؛ به همین دلیل با دانستن زبان آنها افزون بر داشتن ارتباط مؤثر می‌توانید در مقام راهنمای سفر مشغول به فعالیت شده و درآمد خوبی نیز از این راه کسب کنید.

شما می‌توانید با تسلط کامل بر این زبان به عنوان مدرس در یک مؤسسه زبان آلمانی مشغول به کار شوید و با یاد دادن این زبان به افراد مختلف احساس رضایتمندی را در خود توسعه دهید.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

اندازه‌گیری این المان به موضوعات مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال اینکه شما چند ساعت در روز مطالعه و تمرین خواهید داشت؟ میزان علاقه به این زبان در شما چه اندازه است؟ آیا به صورت شخصی در حال یادگیری هستید؟ در غیر این صورت از مؤسسه زبان آلمانی معتبر استفاده می‌کنید؟ و…
با توجه به گزارشات سایت FSI، آلمانی از نظر دشواری در یادگیری، جزو زبان‌های متوسط محسوب می‌شود. افرادی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند با مطالعه ۳ ساعت در روز، ۱۳ ماه طول می‌کشد که به حد متوسط در این زبان برسند.

لیست آموزشگاه‌های آلمانی مطرح و معتبر سطح کشور

1. آموزشگاه زبان آلمانی گاما

از مؤسسات برجسته در این زمینه است. مؤسسه زبان آلمانی گاما با داشتن سه شعبه در تهران، اصفهان و شیراز مشغول به فعالیت می‌باشد.
شهریه ثبت‌نام کلاس‌ها در این آموزشگاه بسیار منطقی و منصفانه در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید با صرف هزینه عالی در بهترین کلاس زبان آلمانی شرکت کنید.

2. آموزشگاه زبان اسپیکان

این مؤسسه با برگزاری دوره مطابق با کتاب “Starten wir” جزو بهترین مراکز به خصوص برای قبولی در آزمون‌های سفارت است. اساتید این آموزشگاه از افراد شاخص تحصیل کرده در آلمان یا ساکن در آلمان هستند که همگی توانسته‌اند مدرک معتبر بین‌المللی مربوط به این حوزه را اخذ کنند.
زبان‌آموزان می‌توانند در شعب یوسف‌آباد و تهرانپارس برای سطوح مختلف و رده سنی‌های متفاوت در کلاس زبان آلمانی این آموزشگاه شرکت کنند.

3. مؤسسه زبان آلمانی نصیر

این مرکز نیز با به‌کارگیری کتاب “Starten wir” و اساتید برجسته موفق شده است زبان‌آموزان بسیاری را به مدت ۲۵ سال راهنمایی کند. بسیاری از دانشجویان و محققان برجسته مقیم آلمان و اتریش از خدمات این آموزشگاه زبان آلمانی استفاده کرده‌اند. به‌جرئت می‌توان گفت شما قادر خواهید بود باتجربه‌ترین و بهترین کلاس زبان آلمانی را در این مؤسسه پیدا کنید.

کلاس زبان آلمانی

4. آموزشگاه زبان آلمانی ایران کمبریج

این مؤسسه توانسته است با استفاده از اساتید برجسته در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتایج عالی و مطلوبی را برای زبان‌آموزان فراهم آورد.
ایران کمبریج با ایجاد دوره‌های متنوع این امکان را به شما می‌دهد که با داشتن هر نوع برنامه و مشغله‌ای بتوانید به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

5. آموزشگاه سفیر

سفیر با فراهم آوردن شعب مختلف در نقاط مختلف کشور این امکان را به شما می‌دهد که بدون دغدغه موقعیت به یادگیری این زبان بپردازید. قیمت کلاس زبان آلمانی در این مؤسسه کاملاً به‌صرفه است. شما می‌توانید دوره‌های فشرده زبان آلمانی را نیز همراه با این مؤسسه زبان آلمانی در سریع‌ترین زمان با بازدهی بالا بگذرانید.

انواع مدارک آموزشگاه‌های زبان آلمانی

سطح A1
در این سطح شما موارد ابتدایی از زبان آلمانی را فراگرفته‌اید. شما با گذراندن این سطح دامنه لغات خود را گسترش داده‌اید و قادر به نوشتن جملات ساده آلمانی خواهید بود.

سطح A2
متوجه شدن متون ساده در این مرحله است و شما با گذراندن این سطح متوانید زبان آلمانی را در موقعیت‌های مناسب به کار گیرید.

سطح B1
پیگیری یک بحث ساده و ادامه آن، همچنین آشنایی با قواعد و دستورهای زبان آلمانی در این سطح آموزش داده می‌شود.

آموزشگاه زبان آلمانی

 

سطح B2
با تسلط بر انواع فعل و دستور زبان پایه شروع به تمرین خواندن، نوشتن و بحث در مسائل پیچیده‌تر می‌کنید.

سطح C1
در این سطح نیز شما قادر خواهید بود در مورد موضوعات متعددی نوشته و صحبت کنید. لازمه ورود به این دوره تسلط کامل بر دستور زبان آلمانی است.

سطح C2
لغات آلمانی و دستور زبان آن در شما نهادینه شده است و می‌توانید روان و بدون مکث آلمانی صحبت کنید. در این مرحله شما می‌توانید استفاده از متن علمی، ادبی و فرهنگی را آغاز کنید. با ورود به مؤسسه زبان آلمانی معتبر و صرف وقت احتمالاً شما قادر به گذراندن این سطح خواهید بود.

بیشتربخوانید:

سخن پایانی

اکنون با داشتن اطلاعات کافی وقت آن است که با آموزش زبان آلمانی برای آینده خود قدمی بزرگ بردارید. توانایی صحبت به زمان آلمانی اگرچه ممکن است زمان اندکی را از شما بگیرد اما فرصت‌های خاص و شگفت‌انگیزی را در زمینه کار، تحصیل، فرهنگ و… برای شما ایجاد می‌کند. با وجود چندین مؤسسه زبان آلمانی در کشور، شما هیچ بهانه‌ای برای عقب انداختن این کار نخواهید داشت. آموزشگاه‌های معرفی شده در این مقاله نیز سعی کرده‌اند با درنظرگرفتن موقعیت زبان‌آموزان بهترین کلاس زبان آلمانی را برای آن‌ها فراهم آورند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *