معرفی سایت gumroad

معرفی سایت gumroad+مزایا و معایب آن

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

تولیدکنندگان محتوایی که می‌خواهند به صورت آنلاین درآمد کسب کنند، امروزه گزینه‌های زیادی برای انجام این کار دارند. سایت گوم رود یکی از این گزینه‌ها است. طبق سایت gumroad، بیش از 46000 سازنده در سال 2021 از طریق این سایت کسب درآمد داشته‌اند. فرصت‌های زیادی در این سایت برای هر کسی که می‌خواهد به به صورت آنلاین درآمد کسب کند، وجود دارد. این مقاله از سایت سفیرپیمنت به معرفی سایت gumroad می‌پردازد؛ اگر به دنبال کسب درآمد آنلاین هستید این مطلب برای شما مفید است.

 

سایت gumroad چیست؟

گوم رود یک بازار دیجیتال آنلاین است که در آن هر کسی می‌تواند محصولات یا خدمات را خریداری کرده و یا بفروشد. این سایت راه‌حلی برای تمام مشکلات افرادی که می‌خواهند یک محصول دیجیتال را در وب سایت خود بفروشد، دارند. سایت gumroad یک راه فوق‌العاده ساده و آسان برای تبدیل هر وب سایت یا وبلاگ به یک فروشگاه تجارت الکترونیک ایمن و امن ارائه داده و این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که هیچ سرویس دیگری نمی‌تواند این کار را به طور موثر اجرا کند.
به گفته Fastcompany، ایده این پلتفرم زمانی شکل گرفت که Sahil Lavingia، طراح سابق Pinterest و بنیانگذار gumroad، می‌خواست نماد واقعی خود را بفروشد. با این حال، نیاز به تلاش زیادی برای فروش مستقیم آن به مصرف کنندگان نهایی داشت. وقتی یک ذهن خلاق با مشکلاتی روبرو می‌شود که میلیون‌ها نفر روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، محصولات و خدمات درخشان متولد می‌شوند.
در معرفی سایت gumroad باید به این نکته اشاره کنیم که Sahil Lavingia اولین نسخه از پلتفرم gumroad را در یک آخر هفته در سال 2011 ساخت. اگرچه امروزه بسیاری از مصرف‌کنندگان انتظار دارند برای فیلم‌ها، کتاب‌های الکترونیکی یا موسیقی هزینه‌ای نپردازند، Sahil معتقد است که gumroad به‌عنوان یک بازار دیجیتال، می‌تواند ذهنیت مردم را تغییر دهد و به رشد اقتصاد سازندگان کمک کند.
در واقع، تولیدکنندگان محتوا، سازمان‌های خیریه نیستند؛ ایجاد چیزی که به دیگران کمک کند چیزهای جدید بیاموزند، مهار‌ های جدید کسب کنند و مشکلاتشان را حل کنند، زمان، انرژی و تلاش می طلبد. اگر تولیدکنندگان محتوا برای کاری که انجام می‌دهند پاداش دریافت کنند، زمان بیشتری را صرف ایجاد ارزش بیشتر برای مردم خواهند کرد. این همان چیزی است که سایتgumroad در آن به سازندگان کمک می‌کند. اگر ایده‌هایی دارید، از به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دنیا خجالت نکشید. از طریق این لینک https://gumroad.com/ می‌توانید فروش خود را در گوم رود شروع کنید.

 

آیا گوم رود امن است؟

Gumroad از سال 2011 کار می کند و در سال ۲۰۱۲ بیش از 1.1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سال 2012 دریافت کرده است، با این‌حال برخی از مردم هنوز مطمئن نیستند که این پلتفرم چقدر امن است.
من با اطمینان به شما می‌گویم که سایت گوم رود برای خرید و فروش آنلاین کاملا امن است. برای اطمینان بیشتر شما در این خصوص به موارد زیر توجه کنید:
طبق ویکی‌پدیا، موسیقی‌دانان معروفی مانند امینم، بون جووی، دیوید بنر و بسیاری دیگر در سایت gumroad فروش داشته‌اند.
درآمد Gumroad در سال 2020 نسبت به سال 2019، 94 درصد افزایش یافته است.
46000 سازنده در Gumroad در سال 2020 درآمد کسب کردند، از جمله 8 نفر که بیش از 1,000,000 دلار درآمد داشتند.

 

هزینه استفاده از خدمات سایت gumroad چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های معرفی سایت gumroad، بررسی هزینه‌های استفاده از این پلتفرم است. استفاده از گوم رود کاملا رایگان است و هیچ هزینه ماهانه یا هزینه پنهانی وجود ندارد؛ در عوض، زمانی که محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین در این سایت می‌فروشید، gumroad درآمد کسب می‌کند. به عنوان مثال، من کتاب‌های الکترونیکی را به قیمت 29.99 دلار می‌فروشم. هزینه دریافتی Gumroad برای هر فروش من 2.99 دلار یا همان 9٪ از فروش است؛ اگر من از ۱۰۰۰ دلار درآمد عبور کرده باشم، هزینه دریافتی از من 7% فروش خواهد بود. در واقع سایت gumroad به وفاداری پاداش می‌دهد؛ به همین دلیل افرادی که به‌طور مداوم در در این سایت می‌فروشند، هزینه کمتری می‌پردازند. در اینجا جدول هزینه‌های سایت گوم رود را می‌بینید:

 

هزینه خدمات در سایت gumroad

 

gumroad شاید ارزان‌ترین نباشد، اما قطعا یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌ها برای شروع فروش سریع محصولات و خدمات آنلاین است.

 

Gumroad Discover چیست؟

در معرفی سایت gumroad به Gumroad Discover نیز باید اشاره کنیم. Gumroad Discover به اصطلاح بازاری است که در آن می‌توانید پیشنهادات موجود از سایر سازندگان را بررسی کنید. هنگامی که اولین محصول دیجیتال خود را منتشر کردید، این بازار نیز برای شما در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، Gumroad Discover محصولات شما را به مشتریان احتمالی توصیه کرده و به شما کمک می‌کند سریع‌تر رشد کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از gumroad:

با بیان مزایا و معایب و بررسی گوم رود از جنبه‌های دیگر و به‌صورت ریزبینانه بهتر می‌توان به معرفی سایت gumroad پرداخت.

 

مزایا استفاده از gumroad

 

مزایا:

وعده Gumroad مبنی بر امکان فروش محصولات دیجیتال در هر وب سایت یا وبلاگی بدون هیچ کدنویسی اضافی درست است. به سادگی محصول را در Gumroad ایجاد کنید (محصول دیجیتال را با یک یا دو تصویر پیش نمایش جذاب آپلود کنید و توضیح کوتاهی برای آن بنویسید). سپس پیوند تولید شده خودکار را در هر نقطه از وب سایت خود اضافه کنید. این صادقانه تمام چیزی است که لازم است! سپس مشتریان شما می توانند محصول را مستقیماً در وب سایت شما (با خیال راحت و ایمن) بدون نیاز به رفتن به Gumroad خریداری کنند.
مزیت عمده فروش محصولات دیجیتال با Gumroad (به جای استفاده از راه حل “واسطه” شخص ثالث مانند آمازون) این واقعیت است که شما تمام اطلاعات مشتری خود را دریافت خواهید کرد. در مقابل، آمازون به شما نمی گوید مشتریان شما چه کسانی هستند – آنها این اطلاعات را برای خود و تلاش های بازاریابی و روابط خود نگه می دارند.
قیمت گذاری بسیار منصفانه است.
من شخصاً ویژگی آمار را دوست دارم. علاوه بر دیدن مواردی مانند تعداد دفعات بازدید و خرید هر محصول، می‌توانم ببینم که این فروش‌ها از کجا سرچشمه گرفته‌اند (به عنوان مثال: Google، وب‌سایت خودم، ایمیلی که شخصی برای شخص دیگری فوروارد کرده است، و غیره).
یک تیم توسعه فعال (و مشتاق) پشت این محصول وجود دارد. پشتیبانی همیشه سریع است و آنها در توییتر بسیار فعال هستند. این یکی از مهم‌ترین بخش‌های بررسی سایت gumroad است.

 

معایب:

Gumroad برای افرادی که فقط تعداد انگشت شماری از محصولات دیجیتالی برای فروش دارند بسیار مناسب است. اما برای افرادی که صدها محصول دارند (و در حال رشد هستند)، کمی دشوارتر است. در زمان نگارش این مقاله، ساختار سازمانی محصولات در Gumroad چندان سازمان‌یافته نیست. همه محصولات شما به ترتیبی که آپلود می‌شوند، بدون هیچ روش تمیزی برای گروه‌بندی یا برچسب‌گذاری بر اساس دسته‌بندی فهرست می‌شوند (برچسب‌گذاری امکان‌پذیر است، اما راهی برای سازماندهی آنها وجود ندارد). حداقل یک نوار جستجو وجود دارد، بنابراین یافتن چیزهایی که به طور خاص به دنبال آن هستید کار چندان دشواری نیست.
من شخصاً دوست دارم ویژگی‌های سفارشی‌سازی بیشتری را برای پاپ‌آپ‌هایی که با کلیک روی دکمه «خرید» در سایت من فعال می‌شوند، ببینم. اساسا، من می خواهم سعی کنم تا حد امکان با طراحی بصری سایت خود مطابقت داشته باشم. بله، چند چیز وجود دارد که می توان آنها را سفارشی کرد (مثلاً رنگ دکمه)، اما در حال حاضر خیلی گسترده نیست.

 

سایت gumroad برای چه کسانی مناسب است و برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

سایت gumroad برای چه کسانی قابل استفاده است؟

 

Gumroad برای شما مناسب است اگر:

شما یک تولید کننده محتوا هستید که می خواهید تمام وقت خود را صرف ایجاد محصولات عالی کنید و جنبه های فنی وب سایت خود را به هم نزنید. راه حل Gumroad بسیار سریع و آسان برای ادغام است.

شما فقط یک محصول برای فروش دارید. اگرچه فروش هر تعداد محصول که می خواهید بسیار آسان است. Gumroad راه حل نهایی برای کسانی است که فقط یک محصول دارند. چرا؟ زیرا بسیار سبک و ساده است! نیازی به خرید یا اشتراک در یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیچیده تر (و گران قیمت) نیست که برای مشاغل بزرگ طراحی شده است، وقتی چیزی به همین سادگی وجود دارد.

قبلاً هرگز چیزی آنلاین نفروخته اید. رویکرد Gumroad برای فروش محصولات دیجیتال بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. نیازی به نگرانی در مورد مواردی مانند جمع آوری پرداخت و پردازش پرداخت نیست زیرا آنها از آن مراقبت می کنند.
شما وب سایت ندارید در واقع، من نمی توانم باور کنم که اینقدر در این بررسی Gumroad هستم و حتی هنوز به این موضوع اشاره نکرده ام (زیرا این یک معامله بسیار بزرگ است). به هر حال، بله، این درست است – برای قرار دادن پیوندهای Gumroad حتی به یک وب سایت یا وبلاگ نیاز ندارید. در رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و پینترست نیز کار می کند!

 

Gumroad برای شما مناسب نیست اگر:

شما به جای محصولات دیجیتال قابل دانلود، محصولات فیزیکی را می فروشید. در این صورت، Shopify احتمالا بهترین راه حل برای نیازهای شما خواهد بود.

شما به دنبال یک فروشگاه آنلاین فوق العاده تمیز و شیک هستید. باز هم، بهتر است به Shopify بروید زیرا ویترین فروشگاهی شیک یکی از محصولاتی است که آنها ارائه می دهند. Gumroad توانایی ایجاد یک فروشگاه آنلاین را ارائه نمی دهد – آنها به سادگی به شما اجازه می دهند محصولات دیجیتال را در وب سایت یا وبلاگ موجود خود (یا حساب رسانه های اجتماعی) بفروشید.

شما هزاران محصول دیجیتال دارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *