whmcs پنل

WHMCS چیست و چه کاربردی دارد؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ مهر, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

برای راه انداختن کسب و کاری نیاز است تا کسی و یا ابزاری شما را برای صورت حساب‌ها، بسته‌های میزبانی ثبت دامنه و… راهنمایی کند. در این میان ابزاری وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در کسب و کار خود حرفه‌ای عمل کنید. WHMCS پلتفرم مدیریت مشتری پیشرو برای افرادی است که از میزبانی نمایندگی فروش کسب درآمد می‌کنند. این پلتفرم بسیار محبوب است و فهمیدن دلیل این محبوبیت هم سخت نیست. با تمام دامنه‌ها و حساب‌های مشتری که باید آنها را پیگیری کنید، ویژگی‌های ارائه شده توسط WHMCS Monsterhost بسیار از سایر رقبا پیشی می‌گیرد. در این مقاله ما قرار است در خصوص این که whmcs چیست و کاربرد whmcs برای مشتریان چیست نکاتی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

WHMCS چیست؟

قبل از آن که صحبتی را در این باره شروع کنیم باید این پلتفرم مدیریتی را برای شما به خوبی توضیح دهیم. به نظر شما whmcs چیست؟ WHMCS که نام آن مخفف Web Host Manager Complete Solution است، پیشرو سیستم مدیریت مشتری یکپارچه در جهان برای میزبانی نمایندگی فروش است. اما آیا میدانید کاربرد whmcs چیست؟ برای پاسخ به این وسال باید گفت همه چیزهایی را که برای راه اندازی کسب و کار میزبانی فروشنده خود نیاز دارید از جمله ثبت نام، صورتحساب، پشتیبانی، بسته‌های میزبانی، ثبت دامنه و درگاه‌های پرداخت انجام می‌دهد. به طور خلاصه این شرکت پلتفرم اتوماسیونی است که تک تک جنبه‌های کسب و کار میزبانی نمایندگی فروش شما را ساده می‌کند.

چرا بسیاری از فروشندگان از WHMCS استفاده می‌کنند؟

فروشندگان زیادی از خدمات این سرویس استفاده می‌کنند زیرا کار آن‌ها را ساده می‌کند. WHMCS مجموعه نرم افزاری است که کسب و کار میزبانی شما را خودکار و ساده می‌کند تا فروش مجدد هاست را برای شما آسان‌تر کند. محبوب‌ترین عملکرد WHMCS سرویس صورتحساب خودکار آن است که به طور خودکار صورتحساب مشتریان شما را صادر می‌کند، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد پیگیری پرداخت‌ها نخواهد بود! اما این تمام چیزی نیست که این پلتفرم انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید از WHMCS برای راه‌اندازی حساب‌ها و دامنه‌های جدید، مدیریت ارتباطات مشتری و راه‌اندازی ابزارهایی برای کمک به مشتریان خود استفاده کنید تا بتوانید زمان خود را آزاد کنید. دبلیو اچ ام سی اس همچنین با صدها مورد از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها از جمله cPanel سازگار است.

نحوه کار WHMCS با میزبانی Reseller

چهار مورد از قدرتمندترین روش‌هایی را که WHMCS در آن به شما کمک می‌کند تا یک کسب‌وکار میزبانی فروش سودآور را اداره کنید، عبارتند از:
۱. پکیج سازی
۲. سیستم صورتحساب خودکار
۳. سیستم پشتیبانی مشتری
۴. مدیریت خودکار دامنه

آموزش استفاده از WHMCS

پیشنهاد مطالعه: انتقال whmcs به هاست دیگر

پکیج سازی را ساده می‌کند

استفاده از WHMCS به این معنی است که شما نیازی به ایجاد تک تک نقاط فروش آنلاین، رابط مشتری، ویژگی‌های اضافی و منابع برای هر حساب cPanel جدید به صورت جداگانه ندارید. در عوض، می‌توانید بسته‌های WHM را ایجاد کرده و به مشتریان خود ارائه دهید. علاوه بر این، هنگامی که از میزبانی نمایندگی فروش کسب درآمد می‌کنید، یکی از بزرگترین دردسرها ارائه بسته‌هایی برای مشتریان است. اگر مراقب نباشید، می‌توانید بسته‌هایی را به دست آورید که به قدری شبیه به هم به نظر می‌رسند که حتی برای شما هم مشخص نیست که چرا مشتریان باید برای یک بسته بیشتر از بسته‌های دیگر پول بپردازند. یکی دیگر از کابوس‌های ساخت بسته این است که گاهی اوقات، باید ایجاد بسته خود را به پایان برسانید تا متوجه شوید که منبعی وجود دارد که به طور خاص به هیچ بسته‌‌ای اختصاص نداده‌‌اید، که مشتریان شما را بی‌نهایت گیج و ناامید می‌کند. با WHMCS، دیگر هرگز هیچ یک از آن اشتباهات را مرتکب نخواهید شد. هنگامی که از صفحه «محصولات/خدمات» استفاده می‌کنید، می‌توانید بسته‌های خود را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که همپوشانی زیادی بین بسته‌های شما وجود ندارد و هیچ منبع تخصیص‌ناپذیری وجود ندارد. به این ترتیب، همه مشتریان شما می‌توانند مطمئن باشند که ارزش پول خود را دریافت می‌کنند.

سیستم صورتحساب خودکار

این احتمالاً آن ویژگی ای است که فروشندگان هاستینگ بیش از همه از آن استقبال می‌کنند. نکته اصلی فروش مجدد میزبانی وب این است که راهی عالی برای کسب درآمد غیرفعال است. هرچه سیستم صورت‌حساب شما خودکارتر باشد، می‌توانید بدون زحمت ثروت خود را جمع آوری کنید.

مزایای صورتحساب خودکار

در ادامه برخی دلایل اصلی که سیستم صورت‌حساب خودکار به شما کمک می‌کند تا تجارت میزبانی فروش خود را ساده کنید ذکر شده اند:

  • با تمام درگاه‌های پرداخت اصلی ادغام شده است: مشتریان به‌شدت مشکوک هستند که اطلاعات حساس خود را با درگاه‌های پرداختی که قبلاً هرگز درباره آن‌ها نشنیده‌اند، در میان نگذارند. WHMCS با بزرگترین نام ها در درگاه های پرداخت ادغام شده است، به این معنی که مشتریان شما از درگاه های پرداختی استفاده می کنند که از قبل می شناسند و به آنها اعتماد دارند.
  • فاکتورهای PDF آسان: می توانید از WHMCS برای ایجاد آسان فاکتورهای PDF با ظاهر حرفه ای برای ارسال به مشتریان خود استفاده کنید.
  • یادآوری‌های پرداخت: به‌طور خودکار به مشتریان خود یادآوری می‌کند که پرداخت‌هایشان سر رسید است و اخطاریه‌های عقب افتاده برای پرداخت‌های ناموفق ارسال کنید.
  • گیت‌های پرداخت خارج از سایت: اگر نمی‌خواهید با مشکل سازگاری با PCI روبرو شوید، می‌توانید با استفاده از PayPal و 2CheckOut پرداخت‌ها را جمع‌آوری کنید.
  • قابلیت های چند ارزی: آیا مشتریانی از سراسر جهان دارید؟ مشکلی نیست! شما می‌توانید از پلتفرم WHMCS برای صدور صورت‌حساب به چندین ارز استفاده کنید.
  • کوپن ها و تبلیغات: تخفیف‌ها و تبلیغات آسان‌تر شده اند. WHMCS به شما کمک می کند تا کدهای تبلیغاتی را با معیارهای خاص ایجاد کنید و تخفیف‌های ثابت یا درصدی ارائه دهید.
  • هزینه تأخیر: با خدمات این مجموعه می توانید به طور خودکار هزینه تأخیر ثابت یا درصدی را اعمال کنید.
  • اعلان‌های ایمیل: WHMCS برای همه فاکتورها و پرداخت‌ها تأییدیه‌های ایمیلی را برای شما ارسال می‌کند!

و این تمام کاری نیست که WHMCS انجام می دهد. همچنین می‌توانید از آن برای دریافت پرداخت‌های درخواستی از کارت‌های اعتباری، ایجاد پیش‌نویس فاکتورهایی که مشتریانتان نمی‌بینند، پردازش باز پرداخت مستقیم از صورت‌ حساب‌ها، خودکارسازی رسیدگی به اختلافات مربوط به پرداخت و موارد دیگر استفاده کنید. وقتی می‌گوییم WHMCS جمع آوری پرداخت را در کسب و کار میزبانی نمایندگی شما به طور کامل ساده می‌کند، شوخی نمی‌کنیم.

سیستم whmcs چیست

سیستم پشتیبانی مشتری

WHMCS یک پورتال مشتری با کاربری آسان ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که مشتریان شما می توانند با مشاهده خدماتی که از شما خریداری کرده اند و مدیریت فاکتورها و بلیط‌های پشتیبانی خود، بر حساب های خود نظارت کنند. هر چه مشتریان شما بتوانند کار بیشتری را به تنهایی انجام دهند، شما به عنوان یک فروشنده هاستینگ باید کمتر کار کنید. این بدین معناست که در برخی مواقع کارهای زیادی از روی دوش شما برداشته و به عهده خود مشتریانتان است و این یک مزیت برای شما است.

پیشنهاد مطالعه:‌ اموزش تصویری whmcs

مدیریت خودکار دامنه

WHMCS همه چیزهایی را که برای فروش دامنه ها نیاز دارید، از جمله پیشنهادات نام و داشبورد مدیریت سلف سرویس برای مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهد. این موضوع خبر شگفت انگیزی برای تبدیل‌های فروش شماست. هنگامی که مشتریان شما به تازگی قصد خرید یک دامنه را دارند، WHMCS پیشنهادهای هوشمندانه‌ای برای نام های دامنه خوب ارائه می دهد که احتمال خرید حداقل یک دامنه را افزایش می دهد و اغلب منجر به فروش چندین دامنه می شود! WHMCS همچنین انتقال دامنه‌های خود را برای مشتریان شما آسان می‌کند و این ویژگی‌های شگفت انگیز را ارائه می دهد:

  • بررسی در دسترس بودن دامنه: مشتریان شما می توانند با استفاده از نظرسنجی بلادرنگ خدمات WHOIS در دسترس بودن دامنه‌ها را بررسی کنند.
  • حفاظت از شناسه: مشتریان شما برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند. با محافظت از شناسه، می توانید از آن اطمینان حاصل کنید.
  • تمدید خودکار: این نگرانی مشتریان شما را کم می‌کند. وقتی فرآیند تمدید را خودکار می‌کنند، می‌توانند با اطلاع از ایمن بودن دامنه خود راحت باشند.
  • مدیریت DNS: این به مشتریان شما امکان می دهد مستقیماً رکوردهای میزبان DNS مرتبط با دامنه خود را مشاهده و مدیریت کنند.
  • جستجوی WHOIS: با WHMCS، مشتریان شما می‌توانند اطلاعات WHOIS را برای هر دامنه مشاهده کنند!

چرا فروشندگان با استفاده از WHMCS از لحاظ زمانی بهتر عمل می‌کنند؟

همانطور که نیازهای مشتریان شما افزایش می‌یابد، آنها به منابع بیشتری نیاز خواهند داشت. با WHMCS می‌توانید به راحتی به آنها کمک کنید تا نیاز خود را به منابع بیشتر برآورده کنند. بهترین بخش این است که WHMCS کل این فرآیند را خودکار می‌کند، بنابراین لازم نیست هر حساب را برای هر مشتری نظارت کنید. شما حتی نیازی به ارتقای شخصی بسته ندارید. اگر مشتری به منابع بیشتری نیاز داشته باشد، WHMCS به طور خودکار پرداخت مشتری را جمع آوری می‌کند و بسته cPanel را به طور خودکار ارتقا می‌دهد!

پیشنهاد مطالعه: خرید و پرداخت شرکت های هاستینگ

خدمات سفیرپیمنت در حوزه WHMCS

مجوزهای موجود برای این سرویس منحصراً به صورت ماهانه در دسترس هستند. این موضوع انعطاف پذیری را برای تطبیق با رشد کسب و کار شما بدون تعهد قبلی فراهم می‌کند. شما می‌توانید به کمک سفیرپیمنت این مجوزهای ماهانه را خریداری کنید و به سرعت و سهولت خدمات خود را در  این زمینه پیش ببرید. فراموش نکنید که WHMCS سی روز ضمانت بازگشت پول را برای مشتریان جدید ارائه می‌دهد تا نرم افزار را بدون ریسک امتحان کنند. در صورت عدم رضایت، تا زمانی که درخواست کنسلی را در 30 روز اول خرید داشته باشید، ما مبلغ پرداختی شما را پس خواهیم گرفت.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد برخی اوقات کسب و کارها بدون داشتن یار و همراه کمکی امکان پذیر نیست و یا بسیار سخت و دشوار است. از این رو در این مسیر می‌توان از پلتفرم‌هایی استفاده کرد که این فرایند را برای شما سهولت بخشند. WHMCS اتوماسیون کسب و کار میزبانی وب خود را آسان می‌کند. با طراحی بصری و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن، جای تعجب نیست که نظرات تحسین برانگیز زیادی از فروشندگان برای استفاده از WHMCS وجود دارد! برای ساده سازی کسب و کار میزبانی فروش خود، امروز آن را به جمع ابزارهای میزبانی خود اضافه کنید! ما در این مقاله در خصوص این که کاربرد whmcs چیست و پرداخت whmcs به چه صورت است نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
شهرزاد کاربر سایت ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

سلام ممنونم از مقاله کاملی که ارائه کردید. کاربرد whmcs برای همگان شناخته شده نبود که با این مقاله کاملا شناخته شد.