linode چیست؟ بررسی جامع لینود

معرفی جامع دیتاسنتر لینود

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ مرداد, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

در دنیای امروز دیتاسنترهای زیادی خدمات میزبانی وب را ارائه می‌دهند و لینود یکی از آن‌ها است. این مجموعه به عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری در سراسر دنیا فعالیت می‌کند. دیتاسنتر linode چیست سوالی است که شاید شما نیز داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل توضیح دهیم که دیتاسنتر لینود چیست. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

 

تاریخچه لینود linode چیست؟

 

لینود چیست؟ تاریخچه لینود

راه‌اندازی شرکت لینود به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد و موسس آن کریستوفر آکر است. دفتر اصلی این مجموعه در نیوجرسی کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در حال حاضر خدماتش در ۱۹۶ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید بدانید که دلیل نام‌گذاری linode چیست باید گفت که نام لینود برگرفته از لینوکس، سیستم عامل مشهور و کلمه نود ( node) است.

تعداد بیش از هشتصد هزار مشتری از خدمات لینود استفاده می‌کنند که نشان از کیفیت و اعتبار آن دارد. دیتاسنتر لینود 13 مرکز داده در نواحی مختلف دارد که به هر شخصی از نزدیکترین محل، خدمات خود را ارائه می‌کند. این کار کمک می‌کند که سرعت دریافتی شما از دیتاسنتر لینود بالاتر باشد. در واقع هر چقدر فاصله شما با سرویس میزبانی کمتر باشد، سرعت نقل و انتقال اطلاعات برای شما بیشتر خواهد بود.

 

دلایل محبوبیت Linode چیست؟

همانطور که در پاسخ به سوال Linode چیست گفتیم دیتاسنتر Linode یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابری در جهان است. لینود را به دلیل شبکه قدرتمند و کنترل پنل کاربر پسند خود به خوبی می‌شناسند. دیتاسنتر لینود به عنوان یک پلتفرم رایانش ابری قابل دسترس است که یک محیط امن و قابل اعتماد برای میزبانی وب‌سایت یا برنامه شما فراهم می کند.
از طرفی Linode همواره تلاش می‌کند تا زیرساخت ابری با عملکرد بالا، پشتیبانی و موارد دیگر را با قیمت مقرون به صرفه ارائه دهد. زیرساختی که شما از دیتاسنتر Linode دریافت می‌کنید، سریع و بسیار مقرون به صرفه همراه با پشتیبانی عالی است. با توجه به این توضیحات می‌تون مهم‌ترین دلایلی محبوبیت دیتاسنتر لینود را در موارد زیر خلاصه نمود که عبارتند از:

  • زیرساخت بسیار باکیفیت
  • قیمت‌های خیلی مناسب و کاملا رقابتی
  • پشتیبانی حرفه‌ای
  • کنترل‌پنل ساده و رابط کاربری فوق‌العاده
  • گستردگی خدمات
  • و…

 

مراکز داده لینود کجا هستند؟ Linode

 

مراکز داده لینود کجا هستند؟

در بخشی که راجع به پرسش Linode چیست صحبت کردیم، گفتیم که این مجموعه حدودا 13 مرکز نگهداری اطلاعات دارد. این مراکز در 9 کشور مختلف و هر کدام از آن‌ها در یک شهر متفاوتی قرار دارند. این امر کمک می‌کند تا شما سایت یا برنامه خود را در هر لوکیشنی میزبانی نمایید. دیتاسنتر Linode همواره تلاش می‌کند تا همه سرورهای ابری در تمامی مراکز نگهداری، ویژگی‌های یکسانی داشته باشند اما در حال حاضر برخی از خدمات در بعضی از این مراکز قابل ارائه نیستند. مراکز نگهداری سرور یا همان دیتاسنترهای لینود عبارت است از:

  • ایالات متحده آمریکا: نیوآرک، دالاس، آتلانتا، فرمونت، شیکاگو، واشینگتن
  • سنگاپور: سنگاپور
  • انگلستان: لندن
  • آلمان: فرانکفورت
  • کانادا: تورنتو
  • استرالیا: سیدنی
  • ژاپن: توکیو
  • هند: بمبئی
  • فرانسه: پاریس

 

بهترین دیتاسنتر لینود کدام است؟

 

چگونه بهترین دیتاسنتر لینود برای دریافت خدمات را انتخاب کنیم؟

نزدیک بودن شما به محل میزبانی سایت یا برنامه می‌تواند در سرعت اتصال به سرور شما تفاوت ایجاد کند. در حالت ایده‌آل برای میزبانی ابری سایت یا برنامه شما باید از چندین نقطه در سراسر جهان میزبانی شود و پاسخ درخواست‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطب ارائه شود. از طرفی تنها دریافت اطلاعات از سرور را آن هم تنها با بررسی یک مرتبه‌ای نباید معیار ارزیابی خود قرار دهید. در واقع بهتر است بررسی خود را چندین مرتبه در روزهای مختلف و ساعت‌های متفاوتی تکرار نمایید تا نتیجه مطمئن‌تری داشته باشد.

برای تست اینکه مناسب‌ترین دیتاسنتر Linode چیست برای شما، بهتر است با روش‌های مختلفی معیارهایی را ارزیابی نمایید و سپس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. دو معیار اصلی برای بررسی و ارزیابی سرعت دانلود وتاخیر شبکه هستند. این دو مورد و نحوه بررسی آن‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید این موارد را مورد آزمایش قرار دهید.

 

تاخیر شبکه یا Network Latency

یکی از مواردی که برای انتخاب دیتاسنتر لینود باید مدنظر شما باشد، بررسی میزان تاخیر شبکه از دیتاسنتر است. این کار را با ابزار پینگ لینوکس روی آیپی‌های ورژن چهار یا شش می‌توانید انجام دهید. از پینگ سرور اغلب برای بررسی اینکه آیا سرور فعال است و یا به ICMP پاسخ می‌دهد، استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه دستورات پینگ زمان برگشت باکس درخواست به سرور را نیز برمی‌گردانند، معمولا از آن برای اندازه‌گیری تأخیر شبکه استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با دستورات مخصوص به هر کدام از نوع آیپی مدنظر این بررسی را برای دیتاسنترهای لینود انجام دهید تا بتوانید برای انتخاب میان آن‌ها تصمیم‌گیری نمایید. پیشنهاد می‌کنیم این بررسی را برای هر دو نوع آیپی انجام دهید اما در نظر داشته باشید که آیپی ورژن 6 در بعضی از موارد ممکن است پشتیبانی نشود و صرفا برای جابه‌جایی اطلاعات بین دو سرور مورد بررسی و استفاده قرار بگیرند. با دستورات زیر می‌توانید تاخیر شبکه را بررسی نمایید:

IPv4: ping -c 5 speedtest.dallas.linode.com

IPv6: ping6 -c 5 speedtest.dallas.linode.com

 

 

Download Speed یا سرعت دانلود

معیار بسیار مهم دیگری که برای شما مشخص می‌کند مناسب‌ترین دیتاسنتر linode چیست که بهتر از آن خدمات دریافت کنید، سرعت دانلود است. برای بررسی این معیار باید در نظر داشته باشید که سرعت دانلود را خیلی نمی‌توانید ساده بررسی کنید. برای مثال مواردی همچون سرعت اینترنت خود شما و یا تعدد مخاطبانی که از اینترنت شما استفاده می‌کنند نیز روی سرعت دانلود شما از سرور تاثیر می‌گذارد.

از جمله ویژگی های دیتاسنتر لینود این است که شما می‌توانید با دانلود فایل bin از مرکز مورد نظر خود، سرعت دانلود را آزمایش کنید. دستورات زیر به شما کمک می‌کنند تا با کمک cURL یا wget فایل مربوطه را دانلود کنید تا سرعت دانلود دیتاسنتر لینود برای شما مشخص شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کار را چند مرتبه و در ساعت و روزهای مختلف انجام دهید چرا که در هر مرتبه ممکن است زمان‌های متفاوتی را دریافت نمایید. توجه کنید که URLهای مورد نیازتان را می‌توانید از این صفحه بردارید و موارد زیر تنها برای مثال هستند.

 curl -O http://speedtest.dallas.linode.com/100MB-dallas.bin
wget http://speedtest.dallas.linode.com/100MB-dallas.bin

 

ویژگی‌های سرور linode چیست؟

شما با استفاده از خدمات دیتاسنتر لینود می‌توانید از ویژگی‌های این مجموعه بهره‌مند شوید. ویژگی‌هایی که در ادامه ذکر کردیم تنها بخشی از قابلیت‌ها و ویژگی های دیتاسنتر لینود است. مواردی که مطرح می‌کنیم جزء مهمترین‌ها و البته اصلی‌ترین ویژگی‌ها هستند. پاسخ سوال ویژگی های دیتاسنتر linode چیست نیز می‌تواند همین موارد باشد که برای کاربران نیز مهم هستند. اصلی‌ترین ویژگی‌های سرور لینود عبارتند از:

  • Developer Friendly: بسیاری از توسعه‌دهندگان برای راحتی بیشتر نیاز به API و CLI خواهند داشت. با استفاده از سرورهای لینود شما به این موارد دسترسی خواهید داشت. پس اگر شما یک توسعه‌دهنده هستید و به دنبال یک سرور ابری ساده و در عین حال پیشرفته می‌گردید، Linode بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
  • قیمت‌گذاری منصفانه و قابل پیش بینی: با استفاده از لینود نگران نرخ‌های بالای صورت‌حساب و مهمتر از همه نرخ‌های غیرقابل پیش بینی نباشید.در این مجموعه نه تنها قیمت‌ها به‌صرفه و مناسب است؛‌ بلکه به دلیل وضوح قیمت‌گذاری و البته ساده‌بودن روند آن همه چیز قابل پیش‌بینی است.
  • عملکرد: لینود 99.99% SLA را ارائه می‌دهد که عملکردی بسیار عالی است.
  • سخت‌افزار: سرورهای لینود سخت‌افزارهای پیشرفته و قدرتمندی دارند. شما به یک قیمت کم می‌توانید سخت‌افزار AMD و Nvidia دریافت کنید.
  • پشتیبانی: شما با استفاده از سرورهای دیتاسنتر لینود از یک پشتیبانی صد در صدی کاملا حرفه‌ای بهره‌مند خواهید شد.
  • رابط کاربری آسان: سرورهای لینود یک رابط کاربری ساده و آسان دارند.

 

وریفای اکانت لینود linode
خرید اکانت وریفای شده لینود

 

 

ساختار قیمت‌گذاری در linode چیست؟

ساختار قیمت‌گذاری در لینود بسیار ساده است و از این نظر به هنگام استفاده مشکلی نخواهید داشت. تمام موارد هزینه‌ها و پرداخت‌ها را می‌توانید در حساب کاربری خود و در قسمت pricing می‌توانید مشاهده نمایید. به عنوان مثال، حداقل هزینه‌های Linode، 5 دلار در ماه برای استفاده از 1 گیگابایت پردازنده اشتراکی است. برای CPUهای اختصاصی، حداقل باید 30 دلار در ماه برای 4 گیگابایت رم بپردازید. برنامه High Memory Plan را نیز می‌توانید با قیمت 60 دلار در ماه برای 24 گیگابایت رم استفاده نمایید.

همچنین NodeBalancers ماهانه 10 دلار برای کاربران هزینه دارد. حداقل هزینه‌های پشتیبان‌گیری و Object Storage به ترتیب از 2 و 5 دلار در ماه است. لازم به ذکر است که مجموعه لینود برای تخمین هزینه‌های شما «Cloud Estimator» و «Cloud Pricing Calculator» را نیز دارد. شما با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید هزینه نهایی سرویس خود را تخمین بزنید.

 

linode چیست؟ در نهایت

 

خدمات سفیرپیمنت؛ دیتاسنتر لینود Linode

دیتاسنتر لینود یکی از بزرگترین دیتاسنترهای ارائه‌دهنده خدمات میزبانی ابری در دنیا است. خدمات این مجموعه در بیش از 196 کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله تلاش کردیم ضمن ارائه پاسخی کامل به سوال linode چیست، در رابطه با ویژگی های دیتاسنتر لینود نیز صحبت کنیم. ساختار قیمت‌گذاری در دیتاسنتر linode را نیز توضیح دادیم. شما هم می‌توانید برای بهره‌مندی از مزیت‌های این مجموعه هم‌اکنون برای خرید اکانت لینود اقدام کنید.

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و چالش‌هایی که برای ایجاد حساب کاربری لینود و یا شارژ اکانت لینود وجود دارد، تیم سفیرپیمنت به عنوان همراه دائمی و سفیر شما در خدمات ارزی انواع خدمات مربوط به دیتاسنتر لبنود را ارائه میدهد. جهت استفاده از خدمات لینود و یا سایر خدمات ارزی از جمله خرید از سایت های خارجی و یا نقد کردن درآمد ارزی، می‌توانید از طریق پنل کاربری خود در سفیرپیمنت اقدام به ثبت سفارش نمایید. همچنین پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم.

 

خرید اکانت Vultr
خرید اکانت Vultr

 

 

وریفای اکانت OVH
وریفای اکانت OVH

 

خرید اکانت digitalocean
خرید اکانت دیجیتال اوشن

 

وریفای اکانت hetzner
خرید اکانت هتزنر
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
بهداد یاورپور کاربر سایت ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

وی پی اس‌های لینود چقدر امنیت دارن؟ میشه بهش اعتماد کرد و ازشون برای ورود به حساب پی پال استفاده کرد؟ آخه قیمت‌هاش خیلی مناسبه مشکلی ندارن؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

    سلام
    لطفا مقاله را مطالعه کنید. بله و می‌تونید با پی پال در این اکانت ها پرداخت بزنید.