واچر هتل چیست

واچر هتل چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۳ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنند، یکی از کلمات متداولی که قطعا نام آن را شنیده‌اید، واچر هتل است. در این مقاله قصد داریم معنی واچر هتل را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

 

واچر در لغت به چه معناست؟

واچر در لغت یک سند، رسید، مهر یا موارد مشابه ازین دست است که شواهدی از هزینه نشان می‌دهد. در واقع، واچر برگه‌ای است که به شما نشان می‌دهد، در ازای پرداخت هزینه‌ی مشخص شده می‌توانید در آینده‌ی نزدیک از یک سرویس یا خدمت استفاده کنید. در لغت می‌توان آن را معادل کوپن دانست.

 

واچر هتل

 

واچر هتل چیست؟

باید گفت در اصل واچر هتل یک «کوپن» است. واچر هتل برای یک سرویس پیش پرداخت خاص (اقامت در هتل) که توسط یک آژانس مسافرتی ارسال می‌شود به مهمان داده می‌شود. بعنوان یک نوع «رسید»، مسافر می‌تواند خدمتی را که برای آن هزینه کرده است، مطالبه کند.

 

واچر هتل در بیان ساده‌تر

اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم، وقتی اتاق خود را در هتلی به صورت آنلاین رزرو می‌کنید و هزینه آن را با استفاده از اینترنت پرداخت می‌کنید، رسید پرداخت به شما ارائه می‌شود. این رسید همان واچر هتل است که می‌توانید از راه‌های مختلف دریافت کنید. برای مثال می توانید آن را مستقیماً از پذیرش هتل دریافت کنید یا می توانید آن را به صورت آنلاین از وب سایت رزرو خود دریافت کنید. نکته قابل توجه این است که اطلاعات این رسید باید دقیقاً مطابق گذرنامه شما باشد.

 

زمان استفاده واچر هتل

واچر هتل معمولاً هنگام رزرو هتل از طریق شخص ثالث (نه مستقیم در هتل) استفاده می‌شود. در واقع، شاهدی است که نشان می‌دهد نام مسافر به عنوان مهمان در هتل ذکر شده است و رزرو وی پرداخت شده است. پس از نهایی شدن رزرو، آژانس مسافرتی (یا OTA) به مشتری یک کوپن می‌دهد یا آن را از طریق ایمیل یا نامه برای او ارسال می‌کند؛ سپس این واچر در هنگام ورود به هتل ارائه می‌شود.

 

مورد استفاده واچر هتل چه زمانی است؟

واچرها در صنعت سفر بسیار رایج هستند، اغلب از آنها هنگام خرید مسافرت از تور استفاده می‌شود (واچر نشان می‌دهد که برخی از هزینه‌های تور پیش پرداخت شده است). سپس واچرها با اجزای تور مانند اقامت، غذا، گشت و گذار، بلیط و غیره در طول سفر واقعی عوض می‌شوند. این واچر به هتل‌ها این امکان را می‌دهد تا پیش از پرداخت هزینه از آژانس مسافرتی بدون دریافت هزینه از مشتری، هزینه‌های خود را دریافت کنند.

 

واچر هتل چیست

 

بسته به نوع واچر، یک کوپن فقط می‌تواند مقدار مشخصی از خدمات یا نرخ یا کل اقامت مهمان را پوشش دهد.

انواع مختلف واچر وجود دارد. واچرهای تبلیغاتی یا هدیه از جمله آنها هستند. زیرا کوپن‌ها ممکن است بخشی از مسابقات و سایر تبلیغات بازاریابی باشند. این تبلیغات توسط انواع هتل‌ها به منظور کسب درآمد یا ارتقاء اضافی انجام می‌شود. علاوه بر واچر با نرخ تخفیف اتاق، هتل‌ها می‌توانند واچر را برای خدمات اضافی مانند: ارتقا امکانات انواع اتاق هتل، رستوران، آبگرم، پارکینگ، امکانات پولی واقع در هتل و تورهای برگزار شده توسط هتل ارائه دهند.

هتل ممکن است کوپن‌هایی را برای این خدمات به عنوان نوعی کمپین بازاریابی، مطابق با برنامه وفاداری یا به عنوان پاسخ به شکایت مشتری ارائه دهد. یک مسافر همچنین می‌تواند در یک مسابقه یک اقامت کامل در یک هتل را به دست آورد یا یک کوپن هتل از یکی از بستگان/ شریک/ شرکتی که در آن کار می‌کند (به عنوان پاداش) و غیره دریافت کند.

 

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟

واچر هتل به معنی تأیید رزرو اتاق در هتل است و برخی اطلاعات مانند نام مهمان، تاریخ ورود و خروج و اطلاعات مربوط به هتل و نوع اتاق‌ها و خدمات را نشان می‌دهد. درحقیقت واچر مدرکی است که ثابت می‌کند، مهمان بهای اتاق را به طور کامل پرداخته است؛ اما شما نمی توانید بهای پرداختی را در آن ببینید.

 

نکات بعد از دریافت واچر

  1. پس از دریافت واچر هتل، ابتدا اطلاعات خود را با اطلاعات مندرج بر روی واچر مطابقت دهید تا تفاوتی میان آن‌ها نباشد.
  2. برای کشورهایی که نیازمند ویزای شینگن برای سفر هستند، حتما پیش از تهیه‌ی ویزا اقدام به دریافت واچر هتل نمایید.
  3. واچری را انتخاب کنید که در نزدیکی مرکز شهر باشد و به سراغ هتل‌های حومه نروید.
  4. رسید پرداخت خود برای واچر را همیشه همراه داشته باشید.

 

جزئیات اطلاعات مندرج در ووچر هتل شامل چیست؟

این جزئیات باید شامل نام هتل و آدرس دقیق آن، نام شما و همراهانتان، تاریخ ورود و خروج شما، نوع اتاقی که رزرو کرده‌اید، تعداد روزهای اقامت و اطلاعات گذرنامه شما باشد.

 

واچر هتل چیست

 

خدمات سفیرپیمنت در حوزه هتل

اگر قصد سفر به خارج از کشور و رزرو هتل خارجی را دارید، نیازمند پرداخت بین‌المللی می‌باشید. سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند به آسانی پرداخت‌های بین‌المللی خود را از داخل کشور انجام دهید. با سفیرپیمنت بدون دردسر می‌توانید تحریم‌های بانکی علیه ایران را پشت سر بگذارید.

 

نتیجه

واچر هتل که در واقع کوپن یا رسید رزرو هتل است. به شما کمک می‌کند پیش از سفر از آماده بودن و امکانات هتل محل اقامتتان آگاه شوید. این برگ را می‌توان رسیدی دانست که اطلاعاتی درباره خدمات دریافتی شما، تعداد شب‌های اقامتتان، همراهانتان و… را نمایش داده و به هتل نشان می‌دهد که شما پیش از این، هزینه‌ی خدمات خود را پرداخت کرده‌اید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *