علت لیمیت شدن حساب پی پال

بررسی ۴ علت لیمیت شدن حساب پی پال

آخرین بروز رسانی:  ۷ شهریور, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

علت محدود شدن حساب پی پال چیست؟ چرا لیمیت شدن حساب پی پال اتفاق می‌افتد؟ در یک دنیای عالی، خریداران و فروشندگان بدون هیچ وقفه‌ای وجوه را با کالاها و خدمات مبادله می‌کنند، اقلام به موقع تحویل داده می‌شوند، خدمات به خوبی ارائه شده و هیچ‌وقت اشتباهی رخ نمی‌دهد؛ متأسفانه، این دنیایی نیست که ما در آن زندگی می‌کنیم؛ محدودیت‌های حساب پی پال می‌تواند دردسرساز باشد. در ادامه در مورد اینکه چرا و چگونه ممکن است حساب پی پال شما محدود شود صحبت می‌کنیم.

 

لینک خرید اکانت پی پال
افتتاح حساب پی پال وریفای شده

 

لیمیت شدن حساب پی پال چیست؟

محدودیت‌های حساب PayPal محدودیت‌های موقتی هستند که روی حساب پی پال شما اعمال می‌شوند و می‌توانند از برداشت، ارسال یا دریافت پول جلوگیری کنند.

محدودیت‌هایی ممکن است برای حساب‌هایی اعمال شود که دارای فعالیت غیرعادی هستند، با شرایط PayPal مطابقت ندارند یا از آستانه تراکنش قابل قبول فراتر می‌روند.

محدود شدن حساب پی پال لزوماً به این معنی نیست که شما کار اشتباهی انجام داده‌اید؛ در عوض، آن‌ها قصد دارند به محافظت از خریدار و فروشنده در برابر اتهامات مشکوک یا فعالیت‌های ناجوانمردانه کمک کنند. به این ترتیب، پی پال به‌عنوان میانجی بین خریداران و فروشندگان برای ایمن‌سازی حساب‌ها و بهبود تجربه مشتری عمل می‌کند.

گفتنی است، لیمیت شدن حساب پی پال جهت تشویق فروشندگان برای حل اختلافات از طریق مرکز حل‌وفصل پی پال در سریع‌ترین زمان ممکن وجود دارد. عدم انجام این کار می‌تواند بر توانایی آنها برای انجام تراکنش‌های آینده از طریق پی پال تأثیر بگذارد.

 

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پی پال

 

روش بررسی محدود شدن حساب پی پال

معمولاً اگر لیمیت شدن حساب پی پال رخ دهد، توانایی شما برای شروع تراکنش‌ها، پذیرش پرداخت‌ها یا پردازش تراکنش‌ها ممکن است به حالت تعلیق درآید.

در برخی موارد، ممکن است یک اعلان از طریق ایمیل یا در صفحه نمای کلی حساب خود دریافت کنید. شما باید با ورود به حساب پی پال خود و انجام اقدامات لازم که در پیام ذکر شده است، به‌سرعت به این هشدار پاسخ دهید. این کار به شما کمک ‌می‌کند از محدودیت‌های حساب به طور کلی اجتناب کنید.

محدود شدن حساب پی پال

اگر فروشنده هستید و گمان می‌کنید که PayPal ممکن است محدودیتی برای حساب شما ایجاد کرده باشد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب تجاری PayPal خود شوید و برای بررسی جزئیات به مرکز حل و فصل مراجعه کنید. در آنجا، شما همچنین یک طرح کلی از هر اطلاعاتی را که توسط PayPal درخواست شده است، پیدا خواهید کرد.

درخواست اطلاعات PayPal بسته به موضوع مورد نظر متفاوت خواهد بود. برخی از نمونه‌هایی از اسناد رایج درخواستی عبارت‌اند از:

  • فاکتورهای تأمین‌کنندگان شما
  • اطلاعات در مورد پرداخت‌ها
  • اثبات اطلاعات حمل و نقل و/یا ردیابی
  • اطلاعات حساب یا پرداخت خریدار
  • اثبات آدرس
  • اثبات هویت

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت برای وریفای پی پال

 

علت محدود شدن حساب پی پال چیست؟

لیمیت شدن حساب پی پال راهی است تا این شرکت به شما هشدار دهد که مشکلی در حساب شما وجود دارد. محدود شدن حساب می‌تواند از یک معامله مشکوک، یک نمونه از عدم انطباق یا اختلافات تکراری ناشی شود.

در حالی که هیچ یک از این موارد لزوماً تقصیر شما نیست، PayPal ممکن است فعالیت حساب شما را محدود کند تا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند. درهرصورت، دلایل مختلفی برای محدودیت حساب پی پال وجود دارد:

  • فعالیت غیرمعمول حساب

یکی از دلایل رایج لیمیت شدن حساب پی پال، فعالیت غیرمعمول حساب است. اگر پی پال احساس کند که ممکن است شخصی بدون اطلاع شما به حسابتان دسترسی داشته باشد، این شرکت حساب شما را محدود کند تا از شما در برابر کلاهبرداری محافظت کند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پی پال فعالیت مشکوک را بررسی می‌کند تا مشخص کند که آیا خریدی را در این مدت انجام داده‌اید یا خیر.

نمونه‌هایی از فعالیت مشکوک برای خریداران و علت محدود شدن حساب پی پال می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

خریدهایی که خارج از منطقه خرید عمومی شما یا در زمان‌هایی که عموماً فعال نیستید، انجام شده است؛ به‌عنوان‌مثال، اگر در نیوجرسی زندگی می‌کنید، بعید است که در ساعت ۳ صبح در دبی خرید کنید.

مبالغ خرید غیرمعمول نیز یکی دیگر از علت‌های محدود شدن حساب پی پال است. در این حالت، اگر از حساب شما برای انجام چندین خرید متوالی یا خرید اقلام غیرمعمول گران‌قیمت به طور هم‌ زمان استفاده شود، PayPal ممکن است به طور موقت فعالیت شما را در حین بررسی محدود کند.

اگر صادرکننده کردیت کارت یا دبیت کارت شما هرگونه فعالیتی از این قبیل را به PayPal گزارش کند یا صراحتاً یک تراکنش را تقلبی توصیف کند، پی پال در پاسخ بلافاصله حساب شما را لیمیت می‌کند.

  • عدم انطباق

عدم انطباق نیز می‌تواند باعث لیمیت شدن حساب پی پال شما شود. اگر حساب شما با الزامات قانونی پی پال مطابقت نداشته باشد، شرکت حسابتان را تا رفع مشکل محدود می‌کند. به عنوان مثال، اگر محصولات ممنوعه‌ای مانند تنباکو، اسلحه گرم، یا لوازم مواد مخدر را بفروشید که با خط‌ مشی استفاده قابل قبول PayPal مطابقت ندارد، ممکن است حساب شما محدود شود. نقض مکرر نیز می‌تواند منجر به مسدود شدن حساب پی پال شود.

دریافت کمک‌های مالی و یا قبول سایر درآمدهای غیر مشمول مالیات، بدون ثبت‌نام به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و ارائه اسناد و مدارک مناسب نیز می‌تواند علت محدود شدن حساب پی پال باشد.

  • تغییرات ناگهانی محصول

ایجاد تغییرات ناگهانی و سریع در میزان درآمد و میزان فروش، می‌تواند باعث لیمیت شدن حساب پی پال شود. برای مثال، اگر معمولاً تیشرت‌های سفارشی یا سایر پوشاک می‌فروشید اما ناگهان شروع به فروش جواهرات یا لوازم الکترونیکی گران‌قیمت می‌کنید؛ این یک پرچم قرمز را به شرکت نشان می‌دهد که اتفاق غیرعادی در حال رخ‌دادن است.

محدود شدن حساب پی پال

  • اختلافات بیش از حد

اگر به طور منظم مشاجرات، ادعاها و بازپرداخت وجه پی پال را مشاهده کردید، ممکن است محدودیت حساب پی پال اعمال شود. بازپرداخت هزینه برای همه افراد درگیر، به‌ویژه برای شما، به‌عنوان یک تاجر، منجر به عوارض می‌شود.

شما متحمل هزینه‌های زیاد، عوارض انجام و تحویل و از دست دادن درآمد خواهید شد. سه دلیل کلی وجود دارد که باعث می‌شود شما با تعداد زیادی از منازعات، ادعاها یا بازپرداخت هزینه مواجه شوید:

  • خطای فروشنده

برخی از اشتباهات پنهان در رویه‌ها یا خط‌ مشی‌های شما ممکن است منجر به اختلاف شود؛ به‌ عنوان‌ مثال می‌توان به خطاهای صورت‌حساب، مشکلات حمل و نقل و انجام، یا خطاهای تراکنش اشاره کرد.

  • تقلب واقعی

یک کاربر غیرمجاز با حساب کاربری یک کاربر دیگر خرید و فروش انجام داده است و شما به نوبه خود نتوانستید خرید تقلبی را شناسایی و رد کنید.

  • تقلب دوستانه

یک مشتری به‌ظاهر قانونی علیه شما شکایت می‌کند. این افراد ممکن است خط‌مشی‌های شما را اشتباه متوجه شده باشند یا سعی دارند با دریافت بازپرداخت غیرقانونی، چیزی را به‌طوربهببب رایگان دریافت کنند.

آیا احتمال لیمیت شدن حساب پی پال به طور دائمی وجود دارد؟

بله این احتمال وجود دارد و در وهله اول به دلایل محدود شدن حساب شما بستگی دارد.

در برخی موارد، حساب پی پال شما ممکن است برای یک دوره زمانی خاص محدود شده و سپس بازگردانده شود اما در موارد دیگر ممکن است حساب شما برای همیشه محدود شود و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

علت محدود شدن حساب پی پال به‌صورت دائمی

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث لیمیت شدن حساب پی پال شما برای همیشه شود. یکی از احتمالات این است که شما شرایط خدمات پی پال را نقض کرده‌اید؛ به‌ عنوان‌ مثال درگیرشدن در فعالیت‌های کلاهبرداری یکی از موارد نقض شرایط خدمات پی پال است.

مشکلات اطلاعات حساب، مثلاً آدرس اشتباه یا قدیمی نیز می‌تواند علت محدود شدن حساب پی پال باشد. به هر دلیلی، اگر لیمیت شدن حساب پی پال شما به‌صورت دائمی رخ دهد، دیگر نمی‌توانید از آن حساب برای ارسال یا دریافت پرداخت استفاده کنید.

۳ راه پیشگیری از لیمیت شدن حساب پی پال

محافظت از توانایی خود برای انجام تجارت و اجتناب از محدود شدن حساب PayPal باید اولویت اصلی شما باشد. بهترین راه برای انجام این کار، جلوگیری از وقوع اختلافات در وهله اول است.

در حال حاضر اتخاذ چند روش برتر می‌تواند دردسرها و مشکلات بعدی را به‌شدت کاهش دهد. برای این منظور، توصیه می‌شود موارد زیر را در نظر بگیرید:

رعایت الزامات حفاظت از فروشنده

عدم رعایت الزامات حفاظت از فروشنده می‌تواند علت محدود شدن حساب پی پال باشد. برنامه حفاظت از فروشنده پی پال برای محافظت از فروش آنلاین، کاهش تقلب، به حداقل رساندن اختلافات و بهبود اعتماد مشتری طراحی شده است.

خودداری از انجام معاملات مشکوک

در صورت امکان باید از انجام تراکنش‌های پرخطر از طریق PayPal خودداری کنید تا این مورد باعث لیمیت شدن حساب پی پال شما نشود.

لیمیت شدن حساب پی پال

خودداری از انجام معاملات غیرمجاز

رایج‌ترین علت محدود شدن حساب پی پال ناشی از تراکنش‌های غیرمجاز است. این مورد معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که خریدار ادعا می‌کند که معامله آغاز نشده یا مجاز نیست.

شما می‌توانید از این ادعا‌ها با استفاده از موارد زیر جلوگیری کنید:

  • تأیید سفارش‌های قبل از ارسل
  • برچسب زدن و نمایش لوگوی صحیح شرکت و اعتبار تجاری روی بیانیه‌ها و بسته‌بندی
  • تأیید سفارش‌های تکراری
  • نیاز به امضا و گواهی تحویل برای همه سفارش‌ها
  • رعایت نکات احتیاطی هنگام حمل و نقل به خارج از کشور
  • بررسی خریداران و معاملات مشکوک

پیشنهاد مطالعه: نقد درآمد ارزی پی پال

خدمات سفیرپیمنت

سفیرپیمنت به‌ عنوان یکی از متخصص‌ترین و معتبرترین صرافی‌های آنلاین ارزی در ایران فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین با استفاده از مهارت و تجربه کافی که در اختیار دارد می‌‌تواند مشکلات ناشی از محدودیت‌‌های بین‌المللی شما را رفع کند.

اگر برای انجام معاملات بین‌المللی نیاز به افتتاح حساب و احراز هویت پی پال دارید، می‌توانید از سفیر پیمنت کمک بگیرید تا با کم‌ترین دردسر صاحب یک حساب وریفای شده کامل شوید؛ همچنین اگر به هر دلیلی دچار لیمیت شدن حساب پی پال شده‌اید می‌توانید از خدمات و مشاوره سفیرپیمنت در این حوزه بهره ببرید.

جمع‌بندی

لیمیت شدن حساب پی پال می‌تواند دردسرهای زیادی را برای فرد صاحب حساب به دنبال داشته باشد اما

برای محافظت از حقوق کاربران خود دست به این کار می‌زند.

فعالیت غیرمعمول حساب، عدم انطباق، تغییر ناگهانی درآمد و محصول و اختلافات بیش از حد از جمله علت‌های محدود شدن حساب پی پال هستند.
رایج‌ترین علت لیمیت شدن حساب پی پال، تراکنش‌های غیرمجاز است. شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده مانند خودداری از انجام تراکنش‌های غیرمجاز و رعایت الزامات حفاظت از فروشنده تا حد زیادی از محدود شدن حساب خود پیشگیری کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
کیان ارشی کاربر سایت ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

علت اصلی لمیت شدن حساب پی پال چیست؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

    سلام و عرض ادب
    پی پال سیستم امنیتی بسیار قوی داره و بات های تنظیم کرده که دقیقا مشخص نیست برچه اساسی حساب‌های پی پال را لیمیت می‌کنند.