شکایت از پی پال – دریافت ریفاند از فروشنده

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ دی, ۱۴۰۲
10 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

حساب پی پال بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین سستم پرداخت بین‌المللی است که در دهه اخیر جایگاه خود را میان فروشگاه‌های اینترنتی تثبیت کرده است. البته اقتدار پی پال به عنوان بهترین روش خرید آنلاین بی‌دلیل نیست. در سال‌های اخیر، پی پال به شکل جدی سیاست‌های فروشگاهی خود را ارتقا داده است. سیاست‌های پی پال به بهترین شکل از هر دو سمت خریدار و فروشنده محافظت می‌کنند. یکی از نمونه‌های آن محافظت در مقابل متقلبین و کلاهبرداران است. شکایت از پی پال

در سایت‌ها در مورد روش‌های ارتباط با پشتیبانی پی پال و حل مشکلاتی مانند محدود شدن حساب بسیار نوشته شده است. با این وجود، پیدا کردن اطلاعاتی در مورد روش‌های درخواست ریفاند و بازپرداخت بسیار مشکل است. از این‌رو، در این مقاله به صورت جامع، به بررسی نحوه گرفتن ریفاند می‌پردازیم. همچنین به شما آموزش خواهیم داد چگونه در صورت برخورد با فروشندگان کلاهبردار چگونه پول خود را از طریق پی پال بازپس بگیرید. اگر تا به حال به همچنین مشکلی برخورده‌اید یا مشتاق خرید اینترنتی هستید و می‌خواهید از خود در مقابل خطرات محافظت کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

ریفاند از پی پال چیست؟ شکایت از پی پال

ریفاند به معنای پس‌گرفتن مبلغی است که در یک فروشگاه اینترنتی پرداخت کرده‌اید. پی پال برای محافظت و ارتقا امنیت مشتریان، مبالغ انتقالی از طریق پی پال را برای مدتی نگه می‌دارد. این به آن معنا است که اگر فروشنده در انجام تعهد خود کوتاهی کرد، شما قادر خواهید بود با درخواست ریفاند پول خود را پس بگیرید.

 

 

برای آن که فروشنده‌ای بتواند از درگاه پرداخت پی پال استفاده کند، می‌بایست حساب بیزنسی در پی پال تشکیل دهد. از آنجایی که تمام تراکنش‌های داخلی پی پال در حساب شما قابل رویت است، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که مبلغ پرداختی به حساب چه کسی رفته است.

 

 

آموزش دریافت ریفاند

برای آن که بتوانید درخواست ریفاند ایجاد کنید می‌بایست اول وارد حساب پی پال خود شوید. برای این‌ کار بهتر است از طریق مرورگر اینترنتی وارد حساب خود شوید؛ زیرا درخواست ریفاند از طریق اپلیکیشن سخت‌تر است. از آدرس Paypal.com وارد حساب خود شوید. در پایین صفحه خانه می‌توانید تراکنش‌های اخیر را مشاهده کنید.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

ادامه آموزش ریفاند از PayPal

حال تراکنش مد نظر خود را پیدا کرده و انتخاب کنید. با کلیک روی این تراکنش تمام اطلاعات مربوط به تراکنش برای شما در پنجره جداگانه‌ای نمایش داده می‌شود. اولین قدم برای دریافت ریفاند ارتباط مستقیم با فروشنده است. توجه داشته باشید که حتماً دلیل درخواست ریفاند شما معتبر باشد؛ زیرا در غیر این صورت این شما خواهید بود که با عواقب آن روبرو می‌شوید. از جمله دلایل معتبر می‌توان به “عدم تحویل کالا”، “شکستگی یا خرابی محصول” و “دریافت محصول اشتباه” اشاره کرد.

 

آموزش ریفاند از پی پال

 

ارسال پیام به فروشنده برای ریفاند پی پال

در پنجره جدید می‌توانید مستقیماً به فروشنده پیام ارسال کرده و مشکل خود را مطرح کنید. توجه داشته باشید که دلایل خود را دقیق ذکر کنید و در صورت امکان از شواهد تصویری نیز استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که درخواست ریفاند فقط از بیزنس‌ها و فروشنده‌ها امکان‌پذیر است. اگر از حساب‌های دوستان یا خانواده درخواست ریفاند بفرستید پی پال مسئولیتی در قبال بازگشت پول ندارد و تنها خود فرد می‌تواند داوطلبانه پول شما را پس بدهد.

بهترین راه برای حل مشکل ریفاند، ارتباط با خود فروشنده است؛ اما اگر فروشنده از پذیرش مسئولیت شانه خالی کرد می‌توانید از قسمت گرازش مشکل (Report a problem) شکایت خود را مستقیماً با پی پال در میان بگذارید. توجه داشته باشید ارسال شکایت دوطرفه است و فروشنده نیز در صورتی که دلیل موجهی داشته باشد می‌تواند از مشتری شکایت کند.

 

شارژ حساب پی پال | تحویل دلار و یورو پی پال با قیمت عالی

 

گزارش ریفاند PayPal (شکایت از پی پال)

با کلید روی گزارش مشکل پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که بعضی از دلایل معمول بازپرداخت را به شما نمایش می‌دهد. در پایین این صفحه می‌بایست اطلاعات کامل کالایی که می‌خواهید برای بازپرداخت آن اقدام کنید را وارد کنید.

 

انواع راه‌های تماس با پی پال

 

حال مشکل موجود را به صورت کامل و مفصل برای پی پال مطرح کنید.

 

عواقب درخواست بی مورد ریفاند

 

آیا شکایت از پی پال فروشگاه باعث بسته شدن حساب می‌شود؟

اکثر شکایت‌های پی پال به صورت اتوماتیک رخ می‌دهد و فروشنده و خریدار مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. از این‌رو، پی پال مستقیماً در شکایات دخالت نمی‌کند. بنابراین شکایت‌های با فاصله زمانی و گهگاهی باعث مسدودیت حساب نمی‌شوند. با این وجود، در صورتی که میزان شکایت‌های حساب از حد نصاب بیشتر شود و یا به صورت مداوم پی پال در حل مشکل دخالت کند، پی پال حساب را مشکوک یا خلافکار تلقی کرده و آن را مسدود می‌کند. همچنین دامنه فروشگاه نیز در لیست سیاه قرار می‌گیرد و دیگر نمی‌توان درگاه پی پال دیگری به آن وصل کرد.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
خرید ویزا کارت مجازی paypal پی پال

 

عواقب درخواست ریفاند بی‌دلیل

همانطور که قبل‌تر گفتیم، شکایت‌های پی پال دوطرفه است و فروشنده نیز در صورت نیاز می‌تواند از خریدار شکایت کند. یکی از معمول‌ترین واکنش‌های فروشندگان به شکایات ارجاعی، درخواست پرداخت هزینه ارسال توسط مشتری است. همچنین در صورتی که فروشنده هزینه محصول را بازپرداخت کند و فروشنده محصول را پس نفرستد، فروشنده می‌تواند شکایت خود را در این خصوص ثبت کند. همچنین گاهی مشتریان خود به کالای خود صدمه می‌زنند و تقصیر آن را به گردن فروشنده می‌اندازند. در این موارد نیز، فروشنده با ارائه مدارک درست می‌تواند در مقابل اتهامات وارده دفاع کند.

 

 

توجه داشته باشید امکان بازپرداخت فقط در جهت امنیت مشتریان و فروشندگان طراحی گردید و باید تنها در زمان بروز مشکل از آن استفاده شود. در صورتی که بی‌دلیل و به صورت پی‌در‌پی شکایت ثبت کنید، این حساب شما خواهد بود که مشکوک تلقی و مسدود می‌شود.

 

بررسی نهایی شکایت از پی پال

 

جمع‌بندی شکایت از پی پال

پی پال در سال‌های اخیر به عنوان برترین سیستم پرداخت برای مصارف فروشگاهی شناخته می‌شود. دلیل اعتبار زیاد پی پال در خصوص خرید و فروش‌های اینترنتی، اعمال سیاست‌های محافظت کننده از مشتریان است. این سیاست‌ها از کلاهبرداری‌های اینترنتی جلوگیری کرده و به شما در انجام تراکنش‌های خود آرامش خاطر می‌دهد. همچنین در صورتی که در محصول یا خدمات دریافتی شما مشکلی وجود داشت می‌توانید نسبت به ثبت درخواست بازپرداخت اقدام کنید. اکثر این درخواست‌ها به طور مستقیم میان فروشنده و خریدار برطرف می‌شود؛ اما در صورت بروز نزاعی میان طرفین می‌توانید مشکل را به پی پال گزارش دهید تا پی پال در حل آن دخالت کند.

پی پال موظف به بازپرداخت تمام درخواست‌ها نیست و با بررسی هر درخواست، درستی آن را به صورت مجزا تعیین می‌کند. در این صورت پس از رفع مشکل به طرف مقصر اخطار می‌دهد. این اخطار می‌تواند به مشتری نیز باشد که بدون دلیل موجه درخواست بازپرداخت ثبت کرده باشد. امیدواریم با مطالعه این مقاله تمام سؤالات شما در خصوص درخواست بازپرداخت را برطرف کند. چنانچه سؤال یا پیشنهادی دارید می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما همواره مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

سوالات متداول؛ شکایت از پی پال

در صورتی که محصول دریافتی دچار مشکلی باشد یا اشتباه فرستاده شده باشد می‌توانید درخواست بازپرداخت برای آن ثبت کنید یا با ارتباط با فروشنده جایگزینی برای آن دریافت کنید.
اگر شکایت‌های وارده بر فروشگاه شما معدود باشد و به صورت معقول با خریدار برطرف شود مشکلی برای حساب پیش نخواهد آمد. با این وجود در صورت دریافت شکایات پی‌در‌پی و دخالت پی پال در حل آن‌ها، حساب شما می‌تواند بسته شود.
در سیاست‌های پی پال آمده که پی پال موظف به بازپرداخت تمام درخواست‌ها نیست و به صورت تک‌به‌تک آن‌ها را بررسی می‌کند تا درستی درخواست را تعیین کند. در صورت موجه بودن درخواست مبلغ بازپرداخت می‌شود.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(10)
   
سلمان سخاوتی کاربر سایت ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

سلام پی پال امکان بررسی شکایت در دفاتر خودش رو هم به صورت حضوری میده یا خیر ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. خیر. امکان مراجعه حضوری وجود نداره و صرفا باید از طریق اکانت اقدام به ثبت شکایت کنید

   
ابراهیم موسویان کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

خیلی عالی بود ممنون فقط اینکه وقتی شکایت از راه دور ثبت می‌کنیم توسط فرد بررسی میشه یا هوش مصنوعی

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    تمامی شکایتها توسط اپراتور بررسی میشن.

   
برنا کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۱

سلام از داخل خود تراکنش‌ها نمی‌تونیم شکایت از پی پال رو ثبت کنیم ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام. شما میتونید از قسمت report a problem بر روی تراکنش، شکایت خودتون رو ثبت کنید.

   
برنا کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۱

سلام از داخل خود تراکنش‌ها نمی‌تونیم شکایت رو ثبت کنیم ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    شما میتونید از قسمت report a problem بر روی تراکنش، اقدام به ثبت شکایت کنید.

   
سارا لویی کاربر سایت ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

سلام ینی ممکنه تراکنش های پی پال شما هم به مشکل بخوره ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

    با سلام و احترام
    بله، این امکان وجود داره و در استفاده از حساب پی پال، بهتر است که تمام نکات کامل رعایت شوند