مقایسه پی پال با اسکریل

پی پال یا اسکریل، مسئله این است

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
10 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

پی پال چیست؟ چه تفاوتی با اسکریل دارد؟ بهتر است از کدام یک استفاده کنیم؟ مزیت‌های هر کدام چیست؟ پاسخ به همه این سوالات و به طور کلی هر گونه سوالی که به مقایسه پی پال با اسکریل و بیان کاربرد پی پال و دیگر سیستم‌های پرداخت ارزی ارتباط دارد را در ادامه خواهید یافت. در واقع قصد داریم اینجا ضمن معرفی این دو سرویس بین‌المللی نقل و انتقال پول آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده تا کارایی هر کدام مشخص شود؛ در نتیجه اگر شما نیز به دنبال سوالاتی از این قبیل هستید و هنوز نمی‌دانید که باید کدام یک از این سرویس‌ها را انتخاب کنید تا پایان همراه ما باشید.

 

لینک خرید اکانت پی پال
خرید حساب پی پال

 

پی پال (Paypal) چیست؟

شاید تا به حال این سوال برایتان پیش آمده باشد که انتقال پول به صورت کاملاً مجازی توسط چه کمپانی‌‌هایی صورت می‌گیرد و یا بزرگترین آنها کدام است؟

پی پال، غول پرداخت‌های جهان به عنوان بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین، به سرتاسر جهان خدمات مالی ارائه می‌دهد. اگر چه این کمپانی برخی کشورها را از خدمات خود محروم کرده است؛ ولی همچنان می‌شود با روش‌های دیگری از پی پال استفاده کرد.  برای افتتاح و شارژ حساب پی پال با سفیرپیمنت ارتباط بگیرید. به طور کلی پی‌پال یک مجموعه نقل و انتقال پول در سطح بین‌المللی است که امکان جابه‌جایی ارز را به صورتی کاملا امن فراهم کرده اما به دلیل تجریم‌های موجود در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد و باید از روش‌های دیگر یا یک واسطه کمک بگیرید.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت مجازی پی پال

 

چه تراکنش هایی با پی پال ممکن است؟

  • پرداخت در درگاه‌ پی پال اکثر وب‌سایت‌های خارجی
  • ارسال پول به هر نقطه‌ای از جهان و نگه‌داری آن
  • انتقال پول از حساب بانکی خود به پی پال و برعکس
  • انتقال پول به شخصی که حساب پی پال ندارد

اسکریل (Skrill) چیست؟

 Skrill هم مانند پی پال به عنوان یکی از سیستم‌های پرداختی مطرح در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند و تا کنون توانسته خدمات خوبی را ارائه دهد. اسکریل توانایی تبدیل هفتاد نوع ارز را به یکدیگر داشته و شما می‌توانید با یک اکانت جیمیل و یک حساب بانکی، اسکریل را به حسابتان متصل کنید تا بتوانید به سادگی انتقال وجه خود را انجام دهید.

چه تراکنش هایی با اسکریل امکان پذیر است؟

  • انتقال وجه به حساب‌های اسکریل افراد، حساب بانکی و کارت اعتباری
  • خرید‌ آنلاین در وب‌سایت‌های دارنده این امکان
  • تبدیل ارزهای فیات به یکدیگر
  • توانایی نگهداری سرمایه با امنیت بالا

 

تفاوت پی پال و اسکریل چیست؟

 

از لحاظ عملیات و هدف کلی، پی پال با اسکریل تفاوت چندانی ندارند؛ ولی در مقدار کارمزد، سرعت انجام تراکنش و… با یکدیگر تفاوت داشته که در ادامه هر کدام را توضیح می‌دهیم.

ثبت نام و ساخت، وریفای اکانت

برای آنکه بتوانید در پی پال و اسکریل ثبت نام کنید، فقط کافی است که یک ایمیل داشته باشید تا حساب خود را افتتاح کنید. البته قبل از آن باید شما از فیلتر شکن یا VPS استفاده کنید.

البته برای این که بتوانید از تمام امکانات خود استفاده کنید باید حسابتان را وریفای کنید که دغدغه بسیاری از ایرانیان همین موضوع است. هر دو شرکت، ایران را در لیست کشورهای تحریمی قرار داده‌اند و شما نباید حویت خود را به عنوان یک فرد ایرانی معرفی کنید. برای افتتاح حساب پی پال و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با سفیرپیمنت ارتباط بگیرید.

مقایسه پی پال با اسکریل

کارمزد دریافتی

مواردی که پی پال برای آن کارمزد دریافت می‌کند:

  • انتقال پول از حساب بانکی خود به دیگران
  • فروش کالا
  • ارسال پول به حساب پی پال دیگر افراد

مواردی مانند دریافت پول، خرید کالا و دریافت پول از حساب بانکی کارمزدی ندارد.

برای آگاهی از کارمزدهای دقیق پی پال، مقاله انواع کارمزدهای پی پال را مطالبه بفرمایید.

مواردی که اسکریل برای آن کارمزد دریافت می‌کند:

  • برای ارزهای دیجیتال
  • انتقال پول به حساب‌های اسکریل
  • تبدیل ارزها به یکدیگر

اسکریل برای سوئیفت، انتقال وجه به حساب بانکی و دریافت وجه کارمزدی دریافت نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه: خرید ارز دیجیتال با مسترکارت ممکن نیست!

خدمات

هر کدام از این دو شرکت با توجه به خدمات و گستردگی خود خدمات‌رسانی متفاوتی دارند که می‌توانید با یکدیگر مقایسه کنید و از مقایسه پی پال با اسکریل نتیجه بگیرید.

شما با استفاده از پی پال می‌توانید چندین ارز مختلف را در حسابتان نگه‌داری کنید؛ ولی در اسکریل این امکان فقط برای حساب‌های VIP در نظر گرفته شده است و البته در پی پال امکان اشتراک حساب وجود دارد که این امکان برای اسکریل وجو ندارد.

اسکریل به تمام کاربران خود امکان گرفتن مسترکارت را فراهم کرده است؛ ولی پی پال تنها این امکان را برای حساب‌های آمریکایی فراهم کرده است.

سرعت انجام تراکنش ها

برای بسیاری از افراد زمان تراکنش اهمیت زیادی دارد، به‌خصوص برای استفاده از تخفیفات کوتاه‌مدت و انتقال سریع وجه به افراد. حداکثر زمان انجام تراکنش‌های پی پال حداکثر 2 ساعت بوده؛ ولی حداکثر زمان تراکنش برای اسکریل بیش‌از 24 است.

البته این موارد بدبینانه‌ترین حالت ممکن است؛ ولی در مجموع سرعت پی پال برای انجام تراکنش بیشتر است.

پی پال یا اسکریل

پشتیبانی از زبان های مختلف و تبدیل ارزها به یکدیگر

پی پال تقریبا از تمام زبان‌ها پشتیبانی کرده؛ ولی اسکریل تنها از 7 زبان اروپایی حمایت می‌کند.

در مورد تبدیل ارزها به یکدیگر،‌ اسکریل عملکرد بهتری نسبت به پی پال داشته، به طوریکه اسکریل از 40 ارز و پی پال از 20 ارز برای تبدیل پشتیبانی می‌کند.

سیستم پاداش

اسکریل برای جذب کاربر و گسترش سیستم خود، این امکان را فراهم کرده تا بتوانید با معرفی اسکریل به افراد و جذب کاربر پاداش دریافت کنید؛ ولی پی پال تا به حال چنین طرحی را اجرایی نکرده است.

محبوبیت و میزان پذیرش

شاید تفاوت زیادی در زمان تاسیس پی پال با اسکریل نباشد (پی پال در سال 1999 و اسکریل در سال 2001)؛ ولی پی پال تا کنون توانسته به دلیل امنیت و کیفیت خدمات خود از محبوبیت بیشتری برخوردار شود.

شما در اکثر سایت‌های خارجی درگاه پی پال را مشاهده خواهید کرد؛ ولی برای اسکریل چنین نیست.

تفاوت وریفای کردن حساب اسکریل و پی پال

یکی مواردی که اسکریل به پی پال برتری دارد مدت‌زمان وریفای کردن حساب کاربری است که کاربر با وریفای کردن حساب خود به تمام امکانات این دو شرکت دسترسی دارد. مدت‌زمان وریفای کردن حساب پی پال حدوداً دو الی سه روز زمان می‌برد ولی درمورد وریفای کردن حساب اسکریل مدت‌زمان 24 ساعت تعیین شده که اطلاعات کاربر تأیید شده و حساب وریفای شود.

به‌طورکلی این یک آپشن برای اسکریل به‌حساب می‌آید ولی سرعت خدمات‌دهی پی پال به کاربرانش سریع‌تر از اسکریل است دقیقاً مواردی که باعث جذب اعتماد کاربر می‌شود.

کارمزد انتقال درون‌برنامه‌ای

قبلاً در بحث انواع کارمزدهای خرید پی پال درمورد انتقال‌های درون برنامه‌ای ذکر کردیم که پی پال فقط برای کاربران ایلات متحده امریکا در بخش انتقال به خانواده و دوستان کارمزدی دریافت نمی‌کند و رایگان است و برای انتقال‌های دیگر که درون برنامه‌ای هم باشند کارمزد دریافت می‌کند؛ برای اطلاع از انواع کارمزدهای پی پال می‌توانید به مقاله انواع کارمزدهای پی پال مراجعه کنید.

یکی دیگر برتری‌های اسکریل نسبت به پی پال را می‌توان حذف کارمزد برای انتقال‌های درون برنامه‌ای نام برد که اسکریل بابت انتقال‌های درون برنامه‌ای برای کاربرانش هیچ کارمزدی قرار نداده است.

حساب VIP اسکریل
وقتی شما حساب کاربری اسکریل خود را به حساب vip  ارتقاء می‌دهید به طبع خدمات بیشتری از سمت شرکت اسکریل برای شما در مباحثی همچون بیمه و امنیت پول در حال انتقال شما، افزایش سقف انتقال شما، کاهش نرخ کارمزد یا حتی در مواردی رایگان شدن این انتقال‌ها، سرعت انجام تراکنش‌ها برای شما اعمال می‌شود.

اما درمورد رایگان شدن کارمزدهای انتقال در حساب vip اسکریل باید نکته مهمی را ذکر کنیم که کارمزد فعالیت‌های شما زمانی رایگان می‌شود که حساب vip  شما در حالت نقره‌ای و یا طلایی باشد.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه پی پال و اسکریل

با توجه به این که هر دو شرکت معرفی شده ایران را تحریم کرده‌اند، امکان افتتاح حساب با هویت ایرانی وجود ندارد. با این حال خدمات سفیرپیمنت تمام موارد مرتبط با پی پال و اسکریل را پوشش می‌دهند تا شما با خیالی آسوده از امکانات این دو حساب مانند خرید اکانت پی پال، پی پال کارکرده، خرید اکانت اسکریل و… استفاده کنید.

به طور کلی سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی هرگونه خدمات در حوزه پرداخت‌های ارزی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای استفاده از این سرویس‌ها اعم از افتتاح حساب، وریفای یا احراز هویت و… درخواست خود را به تیم سفیرپیمنت ارجاع دهید تا این خدمات را در اختیار شما قرار دهند. ضمنا می‌توانید برای دریافت راهنمایی و یا مشاوره در این حوزه نیز با قسمت پشتیبانی این تیم ارتباط برقرار نمایید.

بیشتر بخوانید: نقد کردن درآمد ارزی پی پال

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

امروزه با گسترش ارتباطات و امکان تجارت با سراسر دنیا نیاز به سرویس‌هایی داریم که با آن‌ها بتوانیم در سطح بین‌المللی پول جابه‌جا نماییم. سرویس‌های پی‌پال و اسکریل دو نمونه از سرویس‌هایی هستند که در سطح بین‌المللی قابلیت ارائه خدمات و نقل و انتقال پول را دارند. در این مقاله به مقایسه اسکریل با پی پال پرداختیم تا مشخص شود که کدام یک از این مجموعه‌ها بهتر است و کدام یک برای استفاده پیشنهاد می‌شود. همچنین با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ایران وجود دارد کابران ایرانی اجازه استفاده از این سرویس‌ها را ندارند و در این مسیر با محدودیت‌هایی موجه هستند. برای برطرف کردن این چالش و استفاده از این سرویس سفیرپیمنت در خدمت شما خواهد بود.

با توجه به مقایسه پی پال و اسکریل ابتدا تصمیم بگیرید که کدام یک از این سرویس‌ها مناسب شما است و سپس برای استفاده از آن‌ها به تیم سفیرپیمنت درخواست داده تا حساب‌های کاربری آن‌ها برایتان فراهم شود. در صورتی که قبلا برای استفاده از این سرویس‌ها تجربه‌ای داشته‌اید یا اینکه سوالاتی در این زمینه برایتان به وجود آمده است آن‌ها را در قسمت نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت توسط کارشناسان متخصص سفیرپیمنت پاسخ آن‌ها را دریافت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(10)
   
محمدرضا گوردزی کاربر سایت ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

پی پال بهتر است یا اسکریل؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام
    در مقاله توضیح داده شده است.

   
وحید مرادمنش کاربر سایت ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

سلام
گیفت کارت اسکریل هم جزو خدمات شما هست یا حتما خودمون باید حساب اسکریل داشته باشیم ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. نه متاسفانه. گیفت کارت اسکریل بصورت مجزا ارائه نمیشه

   
محمدعلی نصراصفهانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

سلام گیفت کارت‌ اسکریل به صورت فیزیکی هست یا محازی صادر میشه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    اکانت اسکریل اروپایی و آمریکا دارای کارت هست. کارتهای مجازی اون رایگان هستند اما میتونید با پرداخت هزینه کارت فیزیکی اسکریل رو هم دریافت کنید. ولی باید آدرس معتبر در کشوری که اکانت از اون ساخته شده داشته باشید.

   
باهر کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۱

سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم پی پال هم چیزی مثل گیفت کارت اسکریل دارم یا خیر؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام. خیر دوست عزیز. پی پال برخلاف اسکریل، کارت بر روی بالانس ارائه نمیده.

   
Amir Ali omidi کاربر سایت ۲۲ دی ۱۳۹۹

سلام
خیلی تشکر دارم بابت متنی که قرار دادید و به بنده کمک کرد
من الان یه اکانت فریلنسر دارم و می خواستم بدونم برای نقد کردن از کدام باید استفاده کرد؟
جفتش را داره
ممنون میشم تفاوت هایی که دارند را بهم اطلاع بدید تا بتونم تصمیم بگیرم
برای نقد کردن درآمدم از سایت فریلنسر شما می تونید زحمتش رو بکشید؟

       
    سجاد سلمان طاهری کاربر سایت ۲۳ دی ۱۳۹۹

    با سلام و احترام

    خواهش می‌کنم، خوشحالیم که کمکی به شما انجام داده‌ایم

    شما برای نقد کردن درآمد ارزی خود می‌توانید از هر دو حساب استفاده کنید
    تفاوت‌های هر دو حساب به صورت کامل در مقاله ذکر شده است؛ اما با توجه به محبوبیت و کارمزد پایین‌تر پی‌پال به شما توصیه می‌کنیم که از این حساب استفاده کنید

    بله؛ انجام میشه و می‌توانید برای نقد کردن درآمد خود با واحد فروش سفیرپیمنت ارتباط بگیرید