سرور مجازی هتزنر

تحلیل و بررسی انواع VPS در هتزنر

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

با ظهور و گسترش فناوری و تکنولوژی‌های مجازی‌سازی، تعداد شرکت‌ها و سازمان‌هایی که سرورهای مجازی را جهت میزبانی وب‌سایت‌ها انتخاب می‌کنند، به شکل قابل توجهی رو به افزایش است. سرورهای مجازی، برای مدیران وب‌سایت‎‌ها فرصتی است که بدون توجه به نگرانی از خرابی سخت‌افزار سرورهای فیزیکی و درگیری با پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های فنی، بتوانند از مزایای سرورهای اختصاصی بهره‌مند شوند. در این مقاله شما پس از آشنایی با سرور مجازی ابری، می‌خوانید که سرور مجازی هتزنر چه مزایایی دارد و برای راه‌اندازی VPS هتزنر چه باید کرد؟ برای آشنایی کامل با این موارد تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هتزنر چیست؟

Hetzner Online شرکت میزبانی وب و دیتاسنتر است که در Gunzenhausen، آلمان قرار دارد. این شرکت را مارتین هتزنر در سال ۱۹۹۷ تأسیس کرد. در سال ۲۰۰۱، هتزنر اولین دیتاسنتر خودگردان خود را در نورنبرگ آلمان افتتاح نمود. بزرگ‌ترین پارک مرکز داده Hetzner Online در سال ۲۰۰۸ در فالکنشتاین آلمان ساخته شد. پس از مدت کوتاهی، هتزنر دومین پارک مرکز داده را در نورنبرگ افتتاح کرد و فعالیت خود را از اولین مرکز داده نورنبرگ به آنجا منتقل کرد. علاوه بر این، این شرکت عملیات خود را در یک مکان اضافی در هلسینکی فنلاند در سال ۲۰۱۸ آغاز نمود.

Hetzner Online خدمات کالوکیشن را در سه مکان ارائه می‌دهد. مراکز کالوکیشن در نورنبرگ، فالکنشتاین/ وگتلند و هلسینکی دارای گواهینامه ISO 27001 هستند؛ بنابراین استانداردهای ایمنی بین‌المللی را برآورده می‌کنند. مهم‌تر از همه، این شرکت ثبت دامنه، گواهینامه‌های SSL و خدمات کنسول DNS را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند دامنه‌ها را ثبت کنند، از VPS هتزنر استفاده کنند، DNS خود را مدیریت کنند و از گواهی‌های SSL استفاده نمایند.

علاوه بر این موارد، هتزنر حساب‌های میزبانی وب و سرورهای مدیریت شده با پشتیبانی فنی نیز ارائه می‌کند. این سرویس‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند روی پروژه‌های خود بدون در نظر گرفتن این موارد تمرکز کنند و مدیریت را به کارکنان واجد شرایط این شرکت بسپارند. با توجه به مواردی که ذکر کردیم بدیهی است که این مجموعه نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌نماید و در حال حاضر هتزنر مخاطبانی از سراسر جهان دارد.

 

 

سرور مجازی ابری چیست؟

سرور ابری یک سرور مجازی (به جای یک سرور فیزیکی) است که در یک محیط رایانش ابری اجرا می‌شود. این سرورها از طریق یک پلتفرم رایانش ابری از طریق اینترنت ساخته، میزبانی و به شما تحویل داده می‌شوند تا بتوانید از راه دور به آن‌ها دسترسی داشته باشید. سرور ابری همچنین به عنوان سرور مجازی یا VPS نیز شناخته می‌شوند. سرورهای ابری تمام نرم‌افزارهای مورد نیاز برای اجرای عملکرد دلخواه شما را دارند و به همین دلیل می‌توانند به عنوان واحدهای مستقل عمل کنند.

 

مزیت‌های سرور مجازی ابری

بهتر است قبل از اینکه برای سرور مجازی هتزنر اقدامی کنید، به طور کلی از مزیت‌های سرور مجازی ابری مطلع شوید و سپس برای تهیه آن سراغ هتزنر بروید. برای سرورهای مجازی ابری مزیت‌های مختلفی را می‌توان معرفی نمود اما در ادامه چند مورد از اصلی‌ترین مزیت‌های این سرویس‌ها را توضیح می‌دهیم. مهمترین مزیت‌های سرور مجازی ابری به شرح زیر است:

  • یک سرور ابری به کاربر تجاری ثبات و امنیت می‌دهد: با داشتن VPS هتزنر هرگونه مشکل نرم‌افزاری از محیط شما جدا می‌شود. سایر سرورهای ابری روی سرور ابری شما تأثیری نمی‌گذارند و بالعکس. به عبارتی، اگر کاربر دیگری سرور مجازی خود را بیش از حد بارگذاری کند، این بر خلاف سرورهای فیزیکی هیچ تأثیری بر سرور ابری شما نخواهد داشت.
     
  • نصب و راه‌اندازی آسان: این سرورها نیاز به انجام مراحل خاصی برای نصب و راه‌اندازی اولیه ندارند و به راحتی می‌توانید کار با آن‌ها را شروع کنید.
     
  • سرورهای ابری پایدار، سریع و ایمن هستند: آنها مشکلات سخت‌افزاری که در سرورهای فیزیکی مشاهده می‌شود را نخواهند داشت و برای مشاغلی که می‌خواهند بودجه IT خود را پایین نگهدارند احتمالاً پایدارترین گزینه است.
     
  • سرورهای ابری خدمات سریع‌تری را نسبت به هزینه پرداختی شما ارائه می‌دهند: با داشتن سرور مجازی شما منابع بیشتر و خدمات سریع‌تری نسبت به قیمت مشابه سرور فیزیکی دریافت خواهید کرد؛ همچنین با استفاده از سرورهای مجازی، شما هزینه‌های ناشی از نگهداری سخت‌افزار سرور را کاهش می‌دهید.
     
  • قابلیت ارتقا: با افزودن حافظه و فضای دیسک و همچنین مقرون به صرفه بودن، ارتقا آن بسیار آسان و سریع است.

 

چرا VPS هتزنر؟

اکنون می‌دانید که سرور مجازی ابری چیست و با مجموعه هتزنر نیز آشنا شدید. حال سوال اینجاست که چرا باید سرور مجازی هتزنر را تهیه کنم؟ در واقع بین تعداد زیادی ارائه‌دهنده سرویس‌های میزبانی چرا باید VPS هتزنر گزینه منتخب باشد؟ برای پاسخ به این سوال مزیت‌هایی که تهیه سرور مجازی هتزنر دارد را در ادامه توضیح داده‌ایم. این موارد عبارتند از:

  • هتزنر یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود در بین شرکت‌های مشابه است و کسب و کارهای کوچک می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه از آن استفاده کنند.
  • در زمان راه‌اندازی سرور از شما هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.
  • این شرکت تضمین ارائه بهترین عملکرد شبکه را به شما می‌دهد.
  • در صورت بروز مشکل پشتیبانان هتزنر در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی شما خواهند بود.
  • سرورهای اختصاصی در کمتر از ۷ ساعت به شما تحویل داده خواهد شد.
  • ارائه داشبورد حرفه‌ای برای دسترسی و کنترل سرورها
  • VPS هتزنر با ارائه بهترین سیستم‌های امنیتی، اطلاعات شما را به صورت محرمانه حفظ خواهد کرد.

 

چگونه سرور مجازی هتزنر تهیه کنیم؟

برای تهیه سرور مجازی هتزنر مراحلی را لازم است پشت سر بگذارید که در ادامه آن‌ها را شرح داده‌ایم. در گام اول باید به کلود سایت هتزنر وارد شوید. اگر نیاز به توضیح برای استفاده از پنل هتزنر دارید، حتما مقاله آموزش کار با پنل هتزنر را مطالعه نمایید. پس از اینکه وارد کنسول هتزنر شدید باید روی گزینه “ADD SERVER” کلیک کنید.

تهیه vps هتزنر

 

سفارشی‌سازی سرور

برای اینکه بتوانید به سرور مجازی هتزنر دلخواه خود برسید، قابلیت‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند VPS هتزنر خود را سفارشی‌سازی کنید. در واقع می‌توانید سروری را آماده کنید که دقیقا مطابق میل‌تان باشد. ویژگی‌های مختلفی برای سفارشی‌سازی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم. به عبارت دیگر شما می‌توانید سرور خود را با ویژگی‌های زیر سفارشی کنید:

  • مکان: در این قسمت از بین کشورهای موجود، موقعیت مکانی سرور خود را مشخص نمایید.
     
  • سیستم عامل: قابلیت انتخاب سیستم عامل دلخواه برای شما وجود دارد. امکان تغییر این تنظیمات پس از ایجاد سرور هست اما تمام داده‌های قبلی روی دیسک از بین خواهند رفت.
     
  • برنامه‌ها: اگر برنامه‌ای را انتخاب کنید، از قبل روی سرور شما نصب می‌شود.
     
  • نوع سرور: نوع سرور هتزنر خود را از بین گزینه‌های موجود مشخص کنید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که بهترین تطابق را با نیازهای شما داشته باشد. شما می‌توانید در هر زمان این عملکرد را تغییر دهید.

سفارشی‌سازی Vps هتزنر

 

  • حجم: از این بخش برای افزایش فضای ذخیره سازی VPS هتزنر شما استفاده می‌شود.
     
  • شبکه: سرورها با استفاده از شبکه‌ها، برای ارتباط مستقیم با یکدیگر استفاده می‌کنند.
     
  • فایروال‌ها: فایروال‌ها برای محدود کردن ترافیک بر اساس قوانین استفاده می‌شوند.

 

ویژگی‌های اضافی

علاوه بر مواردی که در بالا برای سفارشی‌سازی سرور معرفی کردیم، امکان تنظیم ویژگی‌های اضافه‌تری نیز وجود دارد. شما می‌توانید جهت هر چه بهتر شدن سرور خود این موارد را نیز تنظیم کنید تا سرویس مورد نظر مطابق نیازتان آماده شود. در نهایت نیز بر روی گزینه “CREATE & BUY NOW” کلیک کنید تا VPS هتزنر شما ایجاد و آماده استفاده شود.

  1. Cloud-init نرم‌افزاری است که برای پردازش و اجرای اسکریپت‌ها استفاده می‌شود. در اینجا، در صورت نیاز می‌توانید آن اسکریپت‌ها را آپلود کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این فیلد به ۳۲ کیلوبایت محدود شده است.
  2. پشتیبان‌گیری‌ها کپی‌های خودکار روزانه هفت روز گذشته دیسک سرور شما هستند.
  3. کلید “SSH” برای احراز هویت در سرور استفاده می‌شود. پس از ایجاد سرور، دیگر امکان افزودن کلید SSH از طریق کنسول ابری Hetzner وجود ندارد.
  4. قسمت Name نام سرور شما خواهد بود. لطفاً توجه داشته باشید که استفاده از نام‌ها بیش از یک‌بار در هر پروژه امکان‌پذیر نیست. برای شناسایی واضح سرور مربوطه به نام‌های منحصربه‌فرد نیاز است تا بتوان از نام به جای آدرس IP در دستورات استفاده کرد.

 

تنظیمات سرور مجازی هتزنر

 

محاسبه و پرداخت هزینه VPS هتزنر

تمام سرورهایی که شما با خرید VPS هتزنر دریافت می‌کنید دارای سقف قیمت ماهیانه و ساعتی هستند و صورت‌حساب شما از سقف قیمتی آن تجاوز نمی‌کند. اگر سرور ابری خود را قبل از صدور فاکتور ماهیانه حذف کنید نرخ ساعتی به شما تعلق خواهد گرفت. قابل ذکر است در صورتی که سرور خود را حذف نکنید حتی در صورت عدم استفاده، برای آن صورت‌حساب صادر می‌شود و شما ملزم به پرداخت هزینه آن هستید.

پس از صدور فاکتور، شما در قسمت “Overview” کلود سایت هتزنر قابلیت دسترسی به آن را دارید. برای پرداخت کافی است روی گزینه “Pay Now” موجود در کنار صورت‌حساب کلیک کنید. با انجام این کار هتزنر روش‌های پرداختی را به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید فاکتور خود را با استفاده از روش مطلوب پرداخت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و پرداخت فاکتور خود می‌توانید به صفحه پرداخت فاکتور هتزنر مراجعه نمایید.

 

خدمات سفیرپیمنت؛ سرور مجازی هتزنر

با توجه به اینکه دیتاسنتر هتزنر خدمات خود را در سراسر جهان ارائه می‌کند، کلیه پرداخت‌های این مجموعه اعم از شارژ پنل هتزنر و یا پرداخت فاکتورهای مربوطه به صورت ارزی انجام می‌شوند. سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی برای استفاده از سرویس‌های دیتاسنتر هتزنر نیز همراه شما خواهد بود. شما می‌توانید علاوه بر درخواست برای پرداخت فاکتور هتزنر به سفیرپیمنت، خرید اکانت هتزنر را نیز انجام دهید. برای خرید اکانت hetzner از لینک زیر استفاده نمایید.

خرید اکانت هتزنر hetzner
خرید اکانت hetzner هتزنر

 

سوالات متداول؛ سرور مجازی هتزنر

کیفیت بالا در کنار قیمت بسیار مناسب.
هزینه‌ها به صورت ساعتی محاسبه می‌شوند و تا یک سقف معینی می‌توانید از سرویس خود استفاده کنید.
بله تا زمانی که سرورتان را به کلی حذف نکرده باشید، حتی اگر از آن هیچ استفاده‌ای نکنید، باید هزینه آن را به صورت ساعتی پرداخت نمایید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *