آزمون DALF

آزمون dalf فرانسه را بهتر بشناسید

آخرین بروز رسانی:  ۳۰ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

زبان فرانسوی از دیگر زبان‌های حائز اهمیت است و برای سنجش آن سالانه آزمون‌های متعددی به صورت داخلی و بین‌‌المللی برگزار می‌گردد. شرکت در این آزمون‌ها نه تنها به سنجش میزان دانش شما در این زبان می‌پردازد بلکه مزایایی نیز به دنبال دارد. آزمون dalf از جمله آزمون‌های طراحی شده در این زمینه است که برای سنجش مهارت‌های زبان فرانسه برای غیر فرانسه‌زبانان به کار می‌رود. در ادامه ماهیت این آزمون را به طور خلاصه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

آزمون dalf چیست؟

آزمون دالف یا Diplôme Approfondi de Langue Française یا دیپلم تکمیلی زبان فرانسه، آزمون رسمی‌ای است که مدارک آن از سوی وزارت علوم فرانسه برای سنجش مهارت‌های زبان فرانسه داوطلبان خارج از فرانسه اعطا می‌شود. این آزمون شبیه به آزمون DELF است ولی در یک مرکز آزمون مشترک و یک زمان معین برگزار نمی‌شود. همچنین این آزمون به سنجش مهارت‌های پیشرفته داوطلبان خود می‌پردازد. این نوع آزمون ۲ تست DALF را در خود جای داده است که یکی برای سطح C1 و دومی برای سطح C2 است.

مدرک C1 را معمولا برای متقاضیان دوره دکتری اهمیت زیادی دارد اما آزمون C2 زبان فرانسوی معمولا نادر است و برای پذیرش در دانشگاه‌های مهم فرانسوی و دوره‌های دکتری به کار می‌رود. کسب مدرک C2 نیازمند زندگی در کشور فرانسه و ارتباط و تعامل با مرد این کشور است.

 

محتوای آزمون DALF

محتوای آزمون DALF شامل 4 بخش درک شنیداری، درک مطلب، درک نوشتاری و درک شفاهی است. در مجموع نمره این آزمون 100 در نظر گرفته شده است از این‌رو هر کدام از این 4 بخش‌های گفته شده 25 نمره دارند. اگر شخصی 50 نمره از 100 نمره را کسب کند، در آزمون پذیرفته می‌شود. همچنین سوال‌های این آزمون به صورت جواب کوتاه، جدول، تستی، تشریحی و شفاهی است.

 

منابع آزمون dalf           

داوطلبان آزمون DALF می‌توانند با دانلود منابع معتبر  و یا خرید نمونه سوالات آزمون‌ و نمونه تمارین برای آمادگی در این آزمون از شانس بالاتری برای کسب نمره قابل قبول برخوردار شوند. در ادامه تعدادی از منابع این آزمون را برای شما خواهیم گفت.

  • ABC DALF C1-C2
  • Activites Pour Le Cadre Europeen
  • DALF C1-C2 250 Activities
  • Edito C1
  • Essential French Grammar
  • Le DALF 100% Reussite C1-C2 Les Mots
  • Production ecrite niveau C1-C2
  • Reussir le DALF C1-C2
  • Vocabulaire progressif du Francais

 

آزمون DALF

 

ثبت نام آزمون DALF

داوطلبان به منظور ثبت نام آزمون DALF می‌بایست به مراکز مجاز برگزارکننده این آزمون‌ها در ایران مراجعه کرده و سپس به صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام کنند. هر داوطلب پس از ثبت‌نام یک کد داوطلبی دریافت می‌کند که نگهداری از آن الزامی است. همچنین هزینه ثبت‌نام در هر سطح 55 یورو می‌باشد. مدارک لازم در هنگام ثبت‌نام شامل موارد زیر است :

  1. کپی پاسپورت
  2. دو عدد عکس 3*4 پشت نویسی شده لاتین ( حجاب کامل اسلامی برای بانوان )
  3. کپی مدرک آزمون DELF در صورتی که متقاضی قبلا در آزمون شرکت کرده است و کد داوطلبی
  4. هزینه آزمون به صورت یورو

تفاوت آزمون delf و dalf

با توجه به مطالب گفته شده، آزمون دلف DELF و آزمون دالف DALF دارای تفاوت‌هایی با یک دیگر می‌باشند. آزمون دلف DELF سطوح مبتدی و یا سطح A1 تا سطح B2 را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آزمون دالف DALF که سطح C1 تا C2 را شامل می‌شود، مربوط به سطوح پیشرفته یا حرفه‌ای این آزمون است. این دو آزمون از لحاظ محتوا با یکدیگر تفاوتی ندارند. تنها تفاوت این دو آزمون در این است که در ابتدا متقاضی باید سطوح ابتدایی را در آزمون DELF بگذرانند و سپس اقدام به شرکت در آزمون DALF نماید. همچنین تفاوت محتوای آزمون‌ها در سختی قسمت‌های آن است.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

آزمون DALF به عنوان یک آزمون‌‌ خارجی و بین‌المللی در زمینه سنجش زبان فرانسه، نیازمند پرداخت‌های ارزی به منظور ثبت‌نام و یا خدمات دیگر می‌باشد. از این‌رو می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های یورویی این آزمون از سفیرپیمنت کمک بگیرید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند. چنانچه درباره این موضوع و یا خدمات سفیرپیمنت سوالی و یا نظری داشتید می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید. خدمت به شما وظیفه ماست.

 

نتیجه

آزمون دالف DALF یا دیپلم تکمیلی زبان فرانسه، آزمونی است که از سوی وزارت علوم فرانسه برای سنجش و ارزیابی مهارت‌های زبان فرانسه داوطلبان خارج از فرانسه برگزار می‌شود. این آزمون به سنجش سطوح پیشرفته داوطلبان خود می‌پردازد و به نوعی در ادامه آزمون دلف فعالیت می‌کند. این آزمون از لحاظ محتوایی تفاوتی با آزمون دلف ندارد و تفاوت عمده آن در سختی بخش‌های آن است.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *