معرفی و بررسی جامع سایت کوکوین

معرفی و بررسی جامع سایت کوکوین

آخرین بروز رسانی:  ۲۸ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  15 دقیقه

کوکوین از شناخته شده‌ترین صرافی‌های آنلاین در جهان است که با توجه به شرایط موجود، محدودیتی برای استفاده ایرانیان از خدمات خود اعمال نکرده است. این پلتفرم تمام نیاز شما از یک صرافی را با خدمات بی‌نظیر خود برآورده می‌کند و مطمئن باشید پس از استفاده از این صرافی دیگر نیازی به موارد مشابه نخواهید داشت. صرافی کوکوین برای ایرانیان بهترین گزینه حال حاضر به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله به آموزش کامل سایت کوکوین و اپلیکیشن آن بپردازیم.

سایت کوکوین چیست؟

“KuCoin” یک صرافی بزرگ ارز دیجیتال است که امکان خرید، فروش و ترید ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. این پلتفرم گزینه‌های معاملاتی اسپات، مارجین، معاملات فیوچرز و معاملات همتا به همتا (P2P) را ارائه می‌دهد. در مقایسه با برخی از رقبا، KuCoin کارمزدهای معاملاتی پایینی را ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند. به دلیل محدود شدن استفاده اکثر صرافی‌های برای هم‌وطنان، صرافی کوکوین برای ایرانیان بهترین گزینه جایگزین به نظر می‌رسد.

پیشنهاد برای مطالعه: خرید ارزدیجیتال با پی پال، خرید ارز دیجیتال با مسترکارت

دانلود صرافی کوکوین

خدمات KuCoin در وب‌سایت و برنامه iOS یا Android در دسترس هستند. بسیاری از معامله‌گران ارز دیجیتال ترجیح می‌دهند از اپلیکیشن KuCoin استفاده کنند، زیرا به شما امکان می‌دهد در هر زمان و هر مکان معامله کنید.

دانلود از App Store

اپلیکیشن KuCoin را می‌توان در اپ استور اکثر کشورها پیدا کرد. فقط KuCoin را در اپ استور جستجو کنید تا “App KuCoin” در صفحه نتیجه جستجو نمایش داده می‌شود.

دانلود کوکوین IOS

دانلود از Google Play

اپلیکیشن صرافی کوکوین برای ایرانیان در گوگل‌پلی موجود است.”KuCoin” را در فروشگاه Google Play جستجو کنید و “App KuCoin” در صفحه نتیجه جستجو نمایش داده خواهد شد. برای دریافت اپلیکیشن روی Install ضربه بزنید.

دانلود کوکوین برای اندروید

ثبت‌نام در کوکوین

در حال حاضر صرافی کوکوین برای ایرانیان قابل استفاده است اما پیشنهاد می‌شود با یک VPS وارد وب‌سایت KuCoin شوید. پس از آن باید صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر مشاهده کنید. روی گزینه “Sign Up” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
ثبت‌نام در کوکوین

ثبت‌نام با ایمیل

آدرس ایمیل خود را وارد کنید و روی گزینه “Send Code” کلیک نمایید. منتظر بمانید تا کد تأیید ایمیل به صندوق پستی شما ارسال شود و کد تأیید دریافتی را وارد کنید. سپس رمز ورود را تنظیم نمایید، تیک گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Sign Up ” کلیک کرده تا ثبت‌نام شما تکمیل گردد.
ثبت نام با ایمیل در کوکوین

ثبت‌نام با تلفن همراه

پس از انتخاب کد کشور، شماره تلفن خود را وارد کنید و روی دکمه “Send Cod” کلیک نمایید. منتظر بمانید تا کد تأیید پیامکی به گوشی شما ارسال شود و کد تأییدی که دریافت کرده‌اید را وارد کنید. رمز ورود خود را تنظیم  و تیک “شرایط استفاده” را بزنیدد. سپس روی “ثبت‌نام” کلیک نموده تا ثبت‌نام شما تکمیل شود.
ثبت‌نام با تلفن همراه در کوکوین

آموزش کار با صرافی کوکوین برای ایرانیان

واریز

واریز از طریق وبگاه

۱. به آدرس سایت کوکوین بروید و روی “Asseticon” در گوشه سمت راست بالای هدر کلیک کنید.
صرافی کوکوین برای ایرانیان

۲. روی “Deposit” کلیک و ارز را انتخاب نمایید.
ارسال پول در کوکوین

۳. آدرس ارز خود را کپی کرده و آن را در پلتفرم برداشت قرار دهید، سپس ارز را به حساب KuCoin مربوطه واریز کنید.
واریز در کوکوین
نکات:

  • اگر برای اولین بار است که ارز را واریز می‌کنید، ابتدا باید آدرس آن را در شبکه مربوطه فعال کنید.
  • برخی از کوین‌ها (مانند USDT و ETH) از چندین شبکه بلاک‌چین در KuCoin پشتیبانی می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که شبکه انتخاب شده با شبکه آدرس وارد شده مطابقت دارد.
  • اگر ارزی که می‌خواهید واریز کنید نیاز به یادداشت، برچسب، شناسه پرداخت یا پیام دارد، مطمئن شوید که به درستی وارد شده است؛ در غیر این صورت، کوین‌ها به حساب شما وارد نمی‌شوند.

واریز از طریق نرم‌افزار

۱.گزینه “Assets” را پیدا کنید و روی “Deposit” ضربه بزنید.
واریز ارز در کوکوین

۲. ارزی را که می‌خواهید واریز کنید از لیست یا از طریق جستجو پیدا کنید.
آدرس سایت کوکوین

۳. حسابی را که می‌خواهید به آن واریز کنید، انتخاب نموده سپس آدرس سپرده خود را کپی کرده و آن را در پلتفرم برداشت قرار دهید.
آموزش کامل سایت کوکوین

برداشت

برداشت از طریق سایت

در این قسمت به آموزش برداشت از صرافی کوکوین برای ایرانیان می‌پردازیم.

۱. پس از ورود به سایت کوکوین روی “Asset” در گوشه سمت راست بالای هدر کلیک کنید.

۲. روی “Withdraw” کلیک و ارز مورد نظر را انتخاب کنید. آدرس کیف پول و شبکه مربوطه را انتخاب کنید. مبلغ مورد نظر را وارد نمایید، سپس برای ادامه روی “Confirm” بزنید.

توجه داشته باشید که شما فقط می‌توانید از حساب اصلی KuCoin خود برداشت کنید، بنابراین قبل از اقدام به برداشت، مطمئن شوید که وجوه خود را به حساب اصلی منتقل نموده‌اید.
ورود به سایت کوکوین

۳. در پنجره امنیتی وارد شده برای ارسال درخواست برداشت، رمز عبور معاملات، کد تأیید و کد Google 2FA را وارد کنید.
برداشت پول از سایت کوکوین

برداشت از طریق نرم‌افزار

۱. وارد حساب خود در وب‌سایت صرافی کوکوین، سپس روی Assets > Withdraw ضربه بزنید تا وارد صفحه برداشت شوید.
برداشت پول از نرم‌افزار کوکوین

۲. یک ارز انتخاب کنید، آدرس کیف پول را پر کنید و شبکه مربوطه را انتخاب نمایید. مقدار را وارد، سپس برای ادامه روی “Confirm” ضربه بزنید.
وب‌سایت صرافی کوکوین

۳. اطلاعات برداشت خود را در صفحه بعد تأیید کنید، سپس رمز معاملاتی، کد تأیید و Google 2FA را برای ارسال درخواست برداشت وارد کنید.
کوکوین

انواع حساب‌های کوکوین

به منظور ارائه یک محیط حرفه‌ای‌تر و بهتر برای کاربران، صرافی کوکوین برای ایرانیان و سایر افراد جهان پنج نوع حساب ارائه می‌دهد.
۱. Main Account
دارایی‌های موجود در “Main account” عمدتاً برای ذخیره، برداشت و واریز وجوه و پرداخت هزینه‌های KCS استفاده می‌شود.

۲. Trading Account
دارایی‌های موجود در حساب تریدینگ عمدتاً برای معاملات اسپات و کارمزد پرداخت KCS استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید معامله اسپات انجام دهید، لطفاً توکن‌ها را مستقیماً به حساب معاملاتی خود واریز کنید یا دارایی‌های مربوطه را از حساب‌های دیگر به “Trading Account” منتقل کنید.

۳. Margin Account
دارایی‌های موجود در حساب مارجین عمدتاً برای استقراض مارجین و معاملات مارجین استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید بدهی را بازپرداخت کنید یا معامله مارجین انجام دهید، لطفاً توکن‌ها را مستقیماً به حساب مارجین خود واریز کنید. استفاده از این قسمت صرافی برای ایرانیان بیشتر توصیه می‌گردد.

۴. Futures Account
دارایی‌های موجود در حساب فیوچرز عمدتاً برای معاملات فیوچرز استفاده می‌شود.

۵. Finance Account
دارایی‌های موجود در حساب مالی عمدتاً برای سهام‌داری متفرقه و سهام‌داری نرم‌افزار استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : کوین مارکت کپ و سایت‌های مشابه

انتقال اعتبار بین حساب‌های کوکوین

کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را از طریق گزینه انتقال در صفحه “Assets” انتقال دهند؛ همچنین، کاربران می‌توانند این کار را در هر صفحه حساب انجام دهند.

صفحه وب:

کوکوین در ایران

اپلیکیشن:

انتقال پول در کوکوین

نحوه انجام معامله اسپات

پس از ورود به سایت کوکوین بر روی زبانه “Trade” و سپس “Spot Trading” کلیک کنید.
نحوه انجام معامله اسپات

جفت ارز معاملاتی خود را انتخاب کنید؛ برای مثال، اگر می‌خواهید KCS با BTC بخرید، روی جفت KCS/BTC کلیک کنید.
نحوه انجام معامله اسپات در کوکوین
رمز عبور ۶ رقمی معاملاتی خود را برای شروع سفارش وارد کنید. به دلایل امنیتی، هر ۲ ساعت یک‌بار از شما خواسته می‌شود که رمز معاملاتی را ارائه دهید.
آموزش معامله اسپات در کوکوین
نوع سفارش را انتخاب کنید، مشخصات سفارش خود مانند قیمت و مبلغ را وارد کنید، سپس دکمه خرید یا فروش را کلیک نمایید.
KuCoin از انواع سفارش Limit، Market، Stop Limit و Stop Market پشتیبانی می‌کند.
معامله اسپات در کوکوین

نکته: با توجه به حساس بودن انجام معامله فیوچرز پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش فیوچرز در سایت کوکوین را به صورت مستقیم دانلود کنید.

معرفی انواع سفارشات ترید

۱. Limit Order

تعریف: یک Limit Order سفارشی است که برای خرید یا فروش با قیمت مشخصی انجام می‌شود.

مثال: اگر قیمت فعلی بازار برای KCS ۰٫۹۶۲۸۹ USDT باشد و شما قصد خرید ۱۰۰ KCS هنگامی که قیمت به ۰٫۹۵ USDT کاهش یابد را دارید، می‌توانید یک Limit Order ثبت کنید.

دستورالعمل: Limit Order را انتخاب ، ۰٫۹۵ USDT را در کادر قیمت وارد کنید و ۱۰۰ KCS را در مقدار وارد کنید و برای ثبت سفارش روی خرید KCS کلیک نمایید.
حد سود در کوکوین

۲. Market Order

تعریف: Market Order سفارشی است که برای خرید یا فروش با بهترین قیمت موجود در بازار فعلی انجام می‌شود.

مثال: اگر قیمت فعلی بازار برای KCS ۰٫۹۶۲۶۳ USDT است و قصد دارید بلافاصله KCS به ارزش ۱۰۰۰ USDT بخرید، می‌توانید سفارش مارکت بدهید.

دستورالعمل: Market Order را انتخاب کنید، ۱۰۰۰ USDT را در کادر مقدار وارد کنید، سپس روی خرید KCS کلیک کنید تا سفارش را ثبت کنید. سفارش معمولاً در چند ثانیه انجام می‌شود.
استاپ لیمیت در کوکوین

۳. Stop Limit Order

تعریف: Stop Limit Order صرافی کوکوین برای ایرانیان سفارشی است که برای خرید یا فروش با قیمت مشخصی زمانی که قیمت به قیمت راه‌اندازی پیکربندی شده می‌رسد، قرار می‌گیرد.

مثال: اگر قیمت فعلی بازار KCS ۰٫۹۶۲۹ USDT باشد و شما فرض کنید که قیمت به ۱٫۰۶۶۶ USDT می‌رسد و پس از رسیدن به افزایش خود ادامه نمی‌دهد، می‌توانید زمانی که قیمت به ۱٫۰۶۵ USDT رسید، بفروشید.

دستورالعمل: Stop Limit Order را انتخاب کنید، ۱٫۰۶۶۶ USDT را در کادر stop price ، ۱٫۰۶۵ USDT را در کادر قیمت، و ۱۰۰ KCS را در کادر مقدار وارد کنید، سپس روی Sell کلیک کنید تا سفارش را ثبت کنید. هنگامی که آخرین قیمت به ۱٫۰۶۶۶ USDT رسید، سفارش فعال می‌شود و سفارش ۱۰۰ KCS با قیمت ۱٫۰۶۵ USDT انجام می‌شود.
حد ضرر در کوکوین

۴. Stop Market Order
تعریف: Stop Market سفارشی است که برای خرید یا فروش با قیمت فعلی، زمانی که قیمت به حد مورد نظر شما رسید انجام می‌شود.

مثال: اگر قیمت فعلی بازار KCS ۰٫۹۶۲۸۵ USDT باشد و شما فرض کنید که قیمت توقف به ۱٫۰۶۶۶ USDT می‌رسد و در صورت شکستن آن به افزایش ادامه نمی‌دهد، در این صورت می‌توانید زمانی که قیمت به قیمت پشتیبانی رسید، بفروشید.

دستورالعمل: Stop Market Order را انتخاب کنید، ۱٫۰۶۶۶ USDT را در کادر قیمت توقف، و ۱۰۰ KCS را در کادر مقدار وارد کنید، سپس روی “Sell KCS” کلیک کنید تا سفارش را ثبت کنید. هنگامی که آخرین قیمت به ۱٫۰۶۶۶ USDT رسید، این سفارش آغاز می‌شود و سفارش ۱۰۰ KCS با بهترین قیمت بازار انجام می‌شود.

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شد اپلیکیشن صرافی کوکوین برای ایرانیان قابل دسترسی است و تمام موارد بالا هم در سایت و هم در اپلیکیشن یکسان است.

بیشتر بخوانید: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد
استاپ مارکت در کوکوین

چکیده مقاله

در این مقاله به آموزش کامل سایت کوکوین پرداختیم. این صرافی با حجم معاملاتی بالا و کاربران جهانی یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای استفاده در ایران است؛ به عبارت دیگر، صرافی کوکوین برای ایرانیان با توجه به شرایط موجود بهترین گزینه به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه سیاست‌های استفاده از این صرافی برای هم‌وطنان ممکن است در آینده تغییر کند، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای استفاده از سایت یا اپلیکیشن حتماً از VPS استفاده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *