اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو به صورت کامل

فیبوناچی در تریدینگ ویو چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  15 دقیقه

ابزار‌های موجود در تریدینگ ویو یکی از قدرتمند‌ترین سلاح‌هایی است که یک معامله‌گر می‌تواند در دسترس داشته باشد. برای به‌دست‌آوردن فرصت‌های سودآور، یک معامله‌گر نه تنها باید به ابزار‌های مهم دسترسی داشته باشد، بلکه باید درک قوی از هدف ابزار و دستکاری مناسب آن نیز داشته باشد.
در این مطلب، یکی از محبوب‌ترین ابزار‌های تحلیل تکنیکال یعنی فیبوناتچی در تریدینگ ویو را بررسی می‌کنیم که اگر به‌درستی از آن استفاده شود، یکی از بهترین ابزار‌های موجود در تریدینگ ویو شما خواهد بود.

 

جدول محتوا پنهان

فیبوناچی در تریدینگ ویو چیست؟

فیبوناچی، بر اساس ایدئولوژی‌های ریاضیدان لئوناردو فیبوناچی کار می‌کند. فیبوناتچی در تریدینگ ویو یک ابزار معاملاتی است که با توجه به مبنای ریاضی آن، در شناسایی سطوح حمایت و مقاومت با استفاده از نسبت‌های فیبوناچی، به جعبه ابزار بسیاری از معامله‌گران راه یافت.
این ابزار از این ایدئولوژی پیروی می‌کند که قیمت‌ها تمایل دارند بخشی از روند قبلی را دوباره دنبال کنند و اغلب، قبل از اینکه دوباره به روند اولیه خود ادامه دهند، به یک نسبت کلیدی باز می‌گردند.

بازار‌ها تمایل به حرکت در امواج و عقب‌نشینی دارند (بازگشت). در یک روند صعودی، ما امواج بزرگی به سمت صعودی و اصلاحات کوچک‌تر به سمت نزولی داریم، این مورد در یک روند نزولی برعکس است.. در اینجا مثالی از حرکت در روند صعودی آورده شده است :

 

فیبوناچی در تریدینگ ویو

 

توجه داشته باشید که عقب‌نشینی‌ها یا اصلاحات همیشه در داخل موج قبلی فرو می‌روند. فیبوناچی در تریدینگ ویو روشی برای استفاده از احتمالات و تلاش برای حدس‌زدن است که در کجا بازگردانی متوقف می‌شود تا یک موج جدید دوباره شروع شود؛ این سیگنال ورود ما خواهد بود، پس‌از‌آن، معاملات فیبوناچی همچنین می‌تواند برای دانستن اینکه موج بعدی قبل از شروع مجدد اصلاحی جدید کجا متوقف می‌شود، استفاده شود که به آن اکستنشن فیبوناتچی می‌گویند.

 

دنباله جادویی اعداد فیبوناچی

فیبوناچی در تریدینگ ویو از دنباله اعداد فیبوناچی استفاده می‌کند. دنباله فیبوناچی با جمع دو عدد قبلی برای به‌دست‌آوردن عدد بعدی تشکیل می‌شود. این دنباله با دو عدد ٠ و ١ شروع می‌شود؛ سپس آن‌ها را جمع کرده تا عدد سوم دنباله محاسبه شود : ٠ + ١ = ١، دنباله ما اکنون این است : ٠، ١، ١. سپس دو عدد آخر را دوباره جمع می‌کنیم : ١ + ١ = ٢، دنباله ما اکنون ٠، ١،‌١، ٢ است. با ادامه این مراحل و جمع‌کردن دو عدد اخر، دنباله ما این شکل را به‌دست می‌آورد : ٠، ١،‌١، ٢، ٣، ۵، ٨، ١٣، ٢١، ٣٤، ۵۵، ٨٩، ١٤٤، ٢٣٣ و….

 

سطوح کلیدی فیبوناچی در تریدینگ ویو

از اعداد دنباله فیبوناچی برای محاسبه سطوح کلید فیبوناچی جادویی استفاده می‌شود.

 

سطح فیبوناچی 61.8%

فیبوناچی دریافت که هر عدد از دنباله حدود 61.8% از عدد بعدی دنباله، کوچک‌تر است. اگر عددی را انتخاب کرده و بر عدد بعدی تقسیم کنیم، عدد 61.8% را بدست می‌آوریم که به‌عنوان سطح اصلاح فیبوناچی استفاده می‌شود.

 

سطح فیبوناچی 38.2%

این سطح فیبوناچی از رابطه بین یک عدد از دنباله و عددی که دو قدم جلو‌تر است به‌دست می‌آید. بیایید بخشی از دنباله را انتخاب کنیم : “… ۵۵، ٨٩، ١٤٤، …” حالا عدد اول را بر سوم تقسیم می‌کنیم :
144/55=0.382

 

سطح فیبوناچی 23.6%

برای به‌دست آوردن این سطح فیبوناچی در تریدینگ ویو، از عددی که دو قدم جلو‌تر است، استفاده می‌کنیم. بیایید بخش دیگری از دنباله را به‌عنوان مثال انتخاب کنیم : «… ١٣، ٢١، ٣٤، ۵۵، …» حالا عدد اولی را بر چهارمی تقسیم می‌کنیم : 13/55 = 0.236

 

تمام سطوح فیبوناچی در تریدینگ ویو

علاوه بر سطوحی که در بالا دیدیم، معاملات فیبوناچی از دو سطح دیگر نیز استفاده می‌کند : یک ٧٨. ٦٪ است که جذر ٦١. ٨٪ است و دیگری سطح ۵٠٪ که به‌عنوان یک قرارداد استفاده می‌شود.

 

اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو چیست؟

فیبوناچی به ما می‌گوید یک عقب‌نشینی قبل از شروع مجدد موج جدید تا چه اندازه به سمت موج قبلی رفته است. اصلاح فیبوناچی با درصد اندازه‌گیری می‌شود و اساسا به ما می‌گوید که چند درصد از موج توسط عقب‌نشینی پاک شده است. به این مثال نگاه کنید :

 

اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو

‌در شکل به وضوح می‌بینیم که پس از موج به سمت بالا، قیمت در داخل موج قبلی حدود ۵٠٪ عقب‌نشینی کرده و سپس دوباره موج جدیدی را آغاز کرده است.
هرچه عقب‌نشینی عمیق‌تر به موج برود، درصد اصلاح فیبوناچی بیشتر است. اصلاح فیبوناچی ١٠٠% به این معنی است که قیمت دوباره به مبدا موج بازگشته است.

 

افزونه فیبوناچی در تریدینگ ویو چیست؟

افزونه فیبوناچی به ما می‌گوید که موج دوم در مقایسه با موج قبلی چقدر بزرگ بوده است. مشابه با اصلاحات، اکستنشن‌های فیبوناچی نیز بر حسب درصد اندازه‌گیری می‌شوند. افزونه یا اکستنشن ١٠٠٪ فیبوناچی به این معنی است که موج دوم به‌اندازه موج اول است.

 

افزونه فیبوناچی در تریدینگ ویو

 

در شکل بالا می‌بینیم که قیمت پس از رسیدن به سطح ٩٠ درصدی فیبوناچی به عقب برگشت. به این معنی که اندازه موج دوم حدود ٩٠ درصد اندازه موج اول است.

 

اصلاح فیبوناچی در مقابل پسوند (افزونه) فیبوناچی در تریدینگ ویو

اصلاح فیبوناچی به ما می‌گوید که چند درصد از موج اول توسط عقب‌نشینی حذف شده است و عمدتا برای یافتن ورودی‌های تجارت استفاده می‌شود. در مقابل پسوند فیبوناچی به ما می‌گوید که موج دوم در مقایسه با موج اول چقدر بزرگ بوده است.

پسوند‌های فیبوناچی معمولا جهت یافتن اهداف برای بستن معاملات استفاده می‌شوند. در ادامه این مطلب از سایت سفیرپیمنت به نحوه رسم اصلاح و افزونه فیبوناچی در تریدینگ ویو می‌پردازیم.

 

رسم اصلاح فیبوناچی

برای رسم اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو به ٢ نقطه نیاز دارید :

  • نقطه ١ – شروع ضربه
  • نقطه ٢ – پایان ضربه

برای رسم اصلاح فیبوناچی، منوی Gann and Fibonacci Tools را پیدا کنید.

 

رسم اصلاح فیبوناچی

 

روی اولین نتیجه یعنی “Fib Retracement” کلیک نمایید.

 

فیبوناچی

 

در ادامه، فقط باید دو نقطه خود را انتخاب کنید. نقاط همیشه از چپ به راست انتخاب می‌شوند؛ به این معنی که اگر حرکت صعودی بود، اولین نقطه برای محاسبه فیبوناچی اصلاحی، کمتر از نقطه دوم خواهد بود و اگر حرکت نزولی باشد، اولین نقطه برای محاسبه فیبوناچی اصلاحی، بالا‌تر از نقطه دوم است. در شکل زیر، یک مثال در مورد حرکت صعودی آورده شده است.

 

فیبوناچی در تریدینگ ویو

 

بعد از انتخاب نقاط، مناطق مختلف با رنگ‌های متفاوت، مطابق با سطوح مختلف اصلاح فیبوناچی مشخص می‌شوند. اگر می‌خواهید سطوح خاصی را اضافه یا حذف کنید، می‌توانید به‌راحتی با رفتن به تنظیمات ابزار اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو این کار را انجام دهید. سطوح فیبوناچی ممکن است به شکل یک عدد اعشاری به‌جای یک درصد ظاهر شوند که در اصل، با هم برابر هستند؛ فقط باید اعداد اعشاری را در ١٠٠ ضرب کنید.

 

نحوه رسم پسوند‌های فیبوناچی

برای رسم پسوند فیبوناچی در تریدینگ ویو به ٣ نقطه نیاز دارید :

  • نقطه ١- شروع ضربه
  • نقطه ٢ – پایان ضربه
  • نقطه ٣ – پایان دوره بازگشت

در ابتدا، منوی Gann and Fibonacci Tools را پیدا کنید.

 

پسوندهای فیبوناچی

 

روی نتیجه دوم یا همان گزینه Trend-Based Fib Extension کلیک نمایید.

 

فیبوناچی و تریدینگ ویو

 

در ادامه باید سه نقطه موردنظر انتخاب شوند. مانند اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو، در این بخش نیز همیشه سه نقطه از چپ به راست انتخاب می‌شوند. اولین نقطه شروع پا، دومی انتهای ساق و سومی پایان اصلاح است.

 

تریدینگ ویو

 

بعد از تعیین نقاط باید بتوانید سطوح مختلف پسوند فیبوناچی را ببینید. با رفتن به تنظیمات ابزار TradingView’s Fibonacci Extension می‌توانید به‌راحتی سطوحی را که می‌خواهید در نمودار‌های خود مشاهده کنید، اضافه یا حذف نمایید.

 

راهنمای منوی گزینه ابزار اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو

اکنون، بیایید نگاهی به سفارشی کردن طراحی خود با استفاده از تنظیمات برگزیده طراحی موجود در TradingView بیندازیم.

تعهد TradingView به تنوع فراتر از اصول اولیه است. این پلتفرم به‌کاربران این امکان را می‌دهد که ابزار‌ها را کاملا شخصی‌سازی کنند.

 

از کجا می‌توانم نوار ابزار اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو را پیدا کنم؟

تغییر تنظیمات فیبوناچی تریدینگ ویو آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که نوار ابزار آن را پیدا کنید. پس از ترسیم سطوح Fib، نوار ابزار به طور خودکار ظاهر می‌شود. همچنین، شما می‌توانید روی طراحی خود دوبار کلیک نمایید تا نوار ابزار را مشاهده کنید.

 

  • Toolbar | Templates

در این قسمت، می‌توانید قالب‌های ذخیره شده خود را بارگیری کنید. زمانی که تنظیمات برگزیده طراحی Fib خود را سفارشی کرده باشید، این بخش، به‌کارتان خواهد آمد.

 

  • Toolbar | One Color for all Lines

این آیتم منو گزینه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که سطوح چندرنگ پیش‌فرض فیبوناچی در تریدینگ ویو را به یک رنگ انتخابی خود تغییر دهید.

 

  • Toolbar | Line Tool

این آیتم منو با نیاز‌های معامله‌گرانی که خطوط ضخیم‌تر را ترجیح می‌دهند، چه برای نشان دادن اهمیت سطوح شناسایی‌شده یا صرفا برای تجسم بهتر، مطابقت دارد.

 

  • Toolbar | Settings Tool

‌با کلیک بر روی نماد چرخ‌دنده، یک پنجره با ٣ تب Style، Coordinates وVisibility ظاهر می‌شود. در بخش‌های بعدی در مورد جزئیات این سه‌بخش صحبت خواهیم کرد.

 

تنظیمات فیبوناچی در تریدینگ ویو

 

  • Toolbar | Visual Order

در این قسمت، ٤ اولویت سفارش بصری وجود دارد. تنظیم این مورد زمانی مفید است که همپوشانی‌های طراحی دیگری مانند خطوط روند یا میانگین‌های متحرک دارید. این اولویت موقعیت، طراحی شما را برای تجسم روان‌تر دستکاری می‌کند.

 

  • Toolbar | Clone، Copy

“Clone” به شما این امکان را می‌دهد تا یک نسخه تکراری از طراحی خود ایجاد کنید. clone فورا کپی را به‌عنوان یک همپوشانی بر روی طراحی موجود شما قرار می‌دهد.
“copy” نیز یک نسخه تکراری ایجاد می‌کند که در کلیپ بورد شما کپی می‌شود؛ سپس می‌توانید انتخاب کنید که در کجای طراحی شما قرار بگیرد.

 

  • Toolbar | Lock

با قفل کردن، شما از حذف تصادفی یا تغییرات ناخواسته جلوگیری می‌کنید.

 

  • Toolbar | Hide

با کلیک بر روی گزینه Hide، طراحی شما به طور موقت ناپدید می‌شود. برای ظاهر کردن مجدد آن، کلیک راست کرده و روی گزینه “Object Tree” کلیک نمایید، یک پانل در سمت راست شما ظاهر می‌شود که تمام اشیاء را در نمودار نشان می‌دهد. روی نماد چشم کلیک کنید. طراحی شما مجدد به همان شکل قبلی ظاهر می‌شود.

 

فیبوناچی تریدینگ ویو

 

  • Toolbar | Remove

remove را برای حذف طراحی اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو می‌توانید، انتخاب کنید.

 

چگونه ویژگی‌های استایل ابزار اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو را تغییر دهید؟

 

Style |Trend Line

خط روند، به طور پیش‌فرض، خط مورب نقطه‌چینی است که دو نقطه بحرانی شما را به هم متصل می‌کند. خط روند دارای ٣ عنصر قابل تنظیم است :

  • Visibility (چک باکس) : با زدن یا برداشتن تیک این کادر، خط روند ظاهر یا ناپدید می‌شود.
  • Color : می‌توانید از میان مجموعه‌ای از رنگ‌ها، خط روند خود را سفارشی کنید.
  • Style : از بین سبک‌های مختلف خط (نقطه‌چین، خط‌چین، توپر) انتخاب نمایید.

 

اصلاح فیبوناچی در تریدینگ ویو

 

Style | Levels Line

برای ترجیحات رنگ، به بخش “Additional Lines” مراجعه کنید.

 

Style |Line Extension

به‌جای گسترش دستی طراحی فیبوناچی در تریدینگ ویو، در بخش فرعی “Let’s Draw”، با علامت زدن کادر/باکس‌های افزونه به طور خودکار طراحی فیب را مطابق با جهت علامت‌گذاری شده گسترش دهید.

 

Style |Additional (Level) lines

یک ویژگی استایل مفید، فراتر از اولویت بصری با ٣ گزینه قابل تنظیم : visibility، level value و grid colors است. این ویژگی به‌کاربران انعطاف‌پذیری مطلق در راه‌اندازی الگوی Fibonacci Retracement می‌دهد.

 

٣ عنصر قابل تنظیم :

  • Visibility تیک زدن یا برداشتن تیک باعث می‌شود سطح فیبوناچی در تریدینگ ویو، ظاهر یا ناپدید شود.
  • Level values : اگر می‌خواهید فراتر از سطوح کلیدی فیبو پیش‌فرض بروید (مثلا  0.382، 0.618 ،0.236)، می‌توانید با تنظیم پارامتر‌های سطح خود، الگوی خود را سفارشی کنید.
  • Color : می‌توانید از یک کتابخانه جامع رنگ‌ها، رنگ موردنظر خود را انتخاب نمایید.

چرا می‌خواهید سطوح فیبوناچی در تریدینگ ویو را تغییر دهید؟

این موضوع مربوط به استراتژی معاملاتی، سبک یا هدف خاص است؛ برای مثال، نسبت اصلاحی ۵٠% یک توالی فیب رسمی نیست اما برخی از معامله‌گران از این سطح استفاده می‌کنند.

 

نحوه تنظیم موقعیت دقیق فیبوناچی در تریدینگ ویو

  • Coordinates Properties

تب Coordinates یک تنظیم قدرتمند است که به دقت ترسیم کمک می‌کند. دقت یک نیاز اساسی در تجزیه‌و‌تحلیل فیبوناچی است.
شما این امکان را دارید که با پرکردن دستی در هر دو جنبه قیمت و زمان، نقاط/مختصات را بر روی نمودار خود به طور دقیق ترسیم کنید. این یک روش ساده‌تر برای کاربرانی است که به‌جای ترسیم خطوط روند، مقادیر ورودی را ترجیح می‌دهند.

  • Coordinates | (Price، Bar) Coordinates

این برگه به دو بخش تقسیم می‌شود : مختصات #١ و #٢.

  • Coordinates |Price

جعبه قیمت به شما این امکان را می‌دهد که دو نقطه بحرانی را دقیقا روی نمودار خود رسم کنید.

  • Coordinates |Time

جدا از تعیین سطح قیمت، می‌توانید جنبه زمانی نمودار خود را نیز تغییر دهید. تنظیم دقیق زمان با نشان دادن می‌له/شمعدانی است که می‌خواهید نقطه A و نقطه B خود را در آن قرار دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: آموزش نصب تریدینگ ویو از 0 تا 100

 

جمع‌بندی

تریدینگ ویو یک پلتفرم قدرتمند مبتنی بر وب است که به‌عنوان یک جامعه تجارت آنلاین نیز عمل می‌کند. رابط کاربری شیک آسان تریدینگ ویو آن را به پلتفرم انتخابی برای بسیاری از معامله‌گران در تمام سطوح تبدیل می‌کند.
این پلتفرم، طیف گسترده‌ای از ابزار‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توانند با انواع سبک‌های معاملاتی مطابقت داشته باشند.

فیبوناچی در تریدینگ ویو روشی برای معامله پس از عقب‌نشینی است که سطوح خاصی را لمس می‌کند. سطوح اصلاحی فیبوناچی که باید روی آ‌ن‌ها تمرکز کنیم، سطوح 23.6، 38.2، 50، 61.8 و 78.6 درصد است. پسوند یا افزونه فیبوناچی به ما می‌گوید که موج دوم در مقایسه با قبلی چقدر بزرگ بوده است و می‌توان از آن برای تعیین اهداف استفاده کرد.
سطوح اصلاح فیبوناچی برای معامله باید بر اساس شرایط فعلی بازار انتخاب شود.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *