یونیتی

یونیتی(Unity) بهترین انتخاب برای موتور بازی سازی

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

یونیتی یک موتور بازی‌سازی است. در دنیای بازی‌ها لازم است تمام جزئیات ریز به ریز کد نویسی شوند. کاری که یونیتی به عنوان یک موتور بازی‌سازی انجام می‌دهد این است که بسیاری از کدهای مشترک بازی‌ها را داراست و ابزارهایی در اختیار برنامه‌نویس قرار می‌دهد تا بسیار راحت‌تر از قبل به ساخت بازی بپردازد. برنامه‌نویس با استفاده از ابزارهای موتور بازی‌سازی دیگر لازم نیست تا تمام کدها را دوباره بازنویسی کند و همین امر باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌شود.

همراهان عزیز، در این بخش قصد داریم ضمن معرفی یونیتی(unity)، به بررسی خدمات و امکانات این شرکت بپردازیم؛ پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید: آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com به صورت تصویری

یونیتی، موتور بازی سازی چند سکویی

اگر در مورد این شرکت کمی تحقیق کرده باشید، حتما با عبارت « موتور بازی سازی چند سکویی» مواجه شده‌اید. بله درست فهمیده‌اید؛ یکی از اصلی ترین شاخصه‌هایی که unity را به عنوان یک موتور بازی‌سازی سطح بالا از دیگر رقبا متمایز کرده است، چند سکویی بودن یا به عبارت دیگر، امکان خروجی گرفتن برای پلتفرم‌های مختلف است. توسط یونیتی قادر خواهید بود تقریبا برای تمام سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌ها بازی بسازید.

این شرکت در سال 2004 در کشور دانمارک شروع به کار کرد. اولین رونمایی رسمی از محصول این شرکت در سال 2005 برای سیستم عامل مک بود. طی سال‌های آتی دامنه فعالیت این شرکت افزایش پیدا کرد و در حال حاضر پلتفرم‌هایی مثل بلک بری ۱۰، ویندوز فون ۸، مک، ویندوز، لینوکس، اندروید، ای او اس، یونیتی آنلاین، فلش پلیر، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، پلی استیشن وی تیتا (psp)، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس۱ را پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مزیت‌هایی که مشتریان یونیتی را جذب خود کرده، رابط کاربری آسان و روان این موتور بازی سازی است. به خاطر اینکه اغلب فعالیت‌های ساخت بازی در محیط بصری انجام می‌شود، نیاز به کد نویسی به‌ یک پنجم کاهش پیدا کرده است. این جنجال باعث شده است که بسیاری از بازی سازان در تمام سطوح، به خصوص مبتدیان، از این موتور بازی برای ساخت اولین بازی خود استفاده کنند

کسب درآمد توسط سایت یونیتی(Unity)

دنیای بازی بسیار وسیع و گسترده است. به همین دلیل وب سایت یونیتی بخشی برای فروش محصولات دارد. در این قسمت سایت شما می‌توانید به طور گسترده‌ای امکانات و قالب های مختلف مثل صداها، انواع مدل‌ها، ساختارهای ۲ بعدی و ۳ بعدی، بافت‌ها و انواع متریال‌ها و … را خریداری و استفاده کنید. خبر خوب اینکه قیمت محصولات در سایت نسبتا پایین و مقرون به صرفه است و می‌توانید با قیمت کاملا مناسبی محصول مورد نظرتان را تهیه کنید.

نکته جالب این است که بسیاری از محصولاتی که در یونیتی به فروش می‌رسند، در این شرکت تولید نشده‌ا‌ند؛ بلکه این محصولات به دست دیگر شرکت‌ها و برنامه‌نویسان نوشته شده‌اند و یونیتی تبدیل به فضایی شده تا این افراد محصولاتشان را بفروشند که خب طبیعتا مقداری از درصد فروش به یونیتی می‌رسد. شاید فکر می‌کنید که این محصولات توسط افراد و شرکت‌های خاصی تولید و فروخته می‌شوند؛ در جواب باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. شما به راحتی می‌توانید در این سایت ایجاد حساب کنید و پس از‌ آن محصولی را که برای موتور بازی‌سازی unity ساخته‌اید، بارگذاری کنید. این شرکت پس از بررسی محصول تولیدی شما و تایید آن، اجازه فروش محصول را صادر می‌کند.

یونیتی

معرفی بخش‌های اصلی وب‌سایت Unity

در ادامه به معرفی بخش‌های اصلی این سایت می‌پردازیم:

۱ـ Products (محصولات): همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در این می‌توانید از محصولات متنوع و مفید برای ساخت راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر بازی‌های خود بهره ببرید. ذکر این نکته ضروری است که برای استفاده از خدمات این سایت باید حساب کاربری داشته باشید.

۲ـ Solutions (راه حل‌ها): شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید از این موتور بازی‌سازی نه تنها برای ساخت بازی بلکه برای فعالیت‌های صنعتی و مدل‌سازی‌های ۳ بعدی، پروژه‌های فیلم و انیمیشن‌سازی، ساخت برنامه‌های شبیه‌ساز، پروژه‌های مهندسی و معماری و حتی ساخت و طراحی تبلیغات استفاده می‌شود.

برای هر صنعت ذکر شده در این بخش از وب سایت یونیتی، نکات و ابزارهایی وجود دارد که استفاده از یونیتی در آن صنعت را آسان تر و بهتر می کند.

نکته قابل توجه این‌ جاست که برخی از شرکت‌های بزرگ صنعتی از یونیتی استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال در صنعت خودرو سازی و طراحی اتومبیل، شرکت‌های آئودی و تویوتا از مشتریان Unity بوده‌اند.

۳ـ Made with Unity (ساخته شده با یونیتی):‌ در این بخش یونیتی نمونه کارهایی که با آن ساخته شده را آورده و بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد. البته جدای از این موضوع، در مورد روند ساخت هر یک از بازی‌هایی که در این بخش معرفی شده‌اند. اطلاعات مفیدی وجود دارد که می‌تواند تجربه‌های ارزشمندی برای دیگر کاربران باشد.

۴ـ  Learning (یادگیری):‌ این بخش یکی‌ از جذاب‌ترین بخش‌های سایت است. در این قسمت آموزش‌های و مهارت‌هایی که برای بازی‌سازی لازم است، قرار دارد. این آموزش‌ها کاملا سطح ‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید متوجه شوید که آموزشی که قصد تهیه‌ی آن را دارید، برای چه سطحی مناسب است.

آموزش‌های یونیتی فقط مختص به فراگیران بازی‌سازی نیست بلکه آموزش‌های متعددی برای تیم‌ها و حتی اساتید این علم وجود دارد. قیمت مناسب سطح آموزش امکانات و محیط آموزشی خوب این شرکت باعث می شود افراد علاقه مند به این رشته برای یادگیری به این سایت هدایت شوند.

اگر در این زمینه حرفی برای گفتن دارید، یونیتی این فرصت را به شما داده است که یکی از اساتید این حوزه شوید و به شاگردان خود در این مکان آموزش دهید. البته این کار منوط به اخذ مجوز، و شرکت در برخی دوره‌هاست.

 قیمت آموزش‌های این سایت بسیار مناسب است و حتی بخشی از آموزش‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند. چون این شرکت در ایران شناخته شده است. می توانید آموزش های زیادی در مورد نحوه استفاده از یونیتی در سایت های مختلف ایرانی و سایت های اشتراک ویدیو پیدا کنید

۵ـ Support & Services (پشتیبانی و خدمات): در این قسمت می‌توانید با قسمت پشتیبانی یونیتی مرتبط مختلف این شرکت استفاده کنید.

۶ـ Community (انجمن): ‌یکی از ارزشمندترین امکانات این سایت‌، امکان مرتبط شدن با دیگر کاربران یونیتی است. در این بخش می‌توانید با ارتباط با دیگر کاربران، از تجربه‌ها و چالش‌های آن‌ها مطلع شوید. می‌توانید مشکلات خود را در قالب سوال مطرح کنید تا دیگر کاربران و کارشناسان به سوال شما پاسخ دهند.  می‌توانید در مورد پروژه‌هایتان با آن‌ها مشورت کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش مقالات، اطلاعات به‌ روز و ارزنده‌ای در زمینه این شرکت و دنیای بازی‌سازی به دست آورید.

کلام آخر معرفی وب‌سایت Unity

همراهان عزیز! در این مقاله سعی کردیم تا ضمن معرفی وب‌سایت Unity (یونیتی) به معرفی شاخص‌ترین امکانات و ویژگی‌های این موتور بازی‌سازی بپردازیم. امید است که بتوانید از امکانات کم نظیر این شرکت استفاده کنید.

می‌توانید برای خرید و استفاده از امکانات و آموزش‌های این شرکت روی ما حساب کنید. در صورتی که شما هم از افرادی هستید که توسط این شرکت درآمد ارزی دارید. می‌توانید برای نقد کردن درآمدتان به ریال و ارزهای دیگر، از خدمات سفیرپیمنت استفاده کنید.

لطفا ما را از هرگونه نظرات و مشکلات خود در این زمینه مطلع کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *