انواع روش شارژ حساب وب مانی

انواع روش شارژ حساب وب مانی و نحوه ارسال پول

آخرین بروز رسانی:  ۱۶ مرداد, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

وب مانی یک سیستم پرداخت بین‌المللی است که به عنوان محبوب‌ترین کیف‌پول الکترونیک شناخته شده است. اخیرا بسیاری از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین از وب مانی پشتیبانی می‌کنند ، یکی از این وب‌سایت‌های معروف سایت Freelancer.com است که فریلنسرهای گرامی می‌توانند به راحتی از این سرویس بهره ببرند.

قاعدتا برای خرید  از سایت‌های خارجی نیاز دارید که کیف پول وب مانی خود را شارژ کنید، برای شارژ حساب وب مانی راه‌های گوناگونی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

وب مانی چیست؟

همانطور که گفتیم، Webmoney یک سیستم پرداخت وجه جهانی است که بیش از 39 میلیون کاربر در نقاط مختلف جهان بر حسب نیاز خود از آن استفاده می‌کنند. دفتر مرکزی وب مانی در روسیه است که از سال 1998 میلادی شروع به فعالیت کرد. اگرچه وب مانی رقیبی قدرتمند برای پی پال محسوب نمی‌شود؛ ولی ایرانیان به دلیل عدم محدودیت در افتتاح حساب و انتقال وجه با احراز هویت ایرانی، ترجیح در استفاده از وب مانی نسبت به پی پال دارند. درواقع پی پال با وجود تحریم‌های به وجود آمده امکان استفاده از این سرویس را از ایرانیان سلب نموده است.

 

روش های شارژ حساب وب مانی

برای شارژ حساب وب مانی روش‌های گوناگونی وجود داشته که در صورت تمایل و شرایط مختلف می‌توان از هر کدام استفاده کرد. شما می‌توانید از روش مستقیم شارژ اقدام به شارژ حساب وب مانی خود کنید؛ یعنی اینکه از طریق مستر یا کردیت کارت، حساب بانکی، رسید پرداخت (Invoice)، درخواست از دیگران و… می‌توانید خود اقدام به شارژ حسابتان کنید.

روش دیگر هم این است که شما در صورتی که کارت‌های اعتباری و حساب بانکی خارجی نداشته و یا حتی شخصی را برای صدور Invoice و دیگر موارد سراغ ندارید می‌توانید درخواست خود را از طریق یک صرافی داخل کشور ثبت کنید تا صرافی مبلغ مورد نظر را به حساب شما Send کند.

در ادامه روش‌های گفته شده را به تفصیل بیان می‌کنیم تا بیشتر با وب مانی آشنا شوید.

 

 استفاده از روش مستقیم برای شارژ حساب وب مانی

همانطور که اشاره کردیم شما با این روش می‌توانید خودتان حساب وب مانی‌تان را شارژ نمایید. مراحلی که اشاره می‌کنیم در داخل اپلیکیشن وب مانی است و تفاوت چندانی با نسخه وب آن ندارد.

  1. زمانی که وارد حساب خود شدید، گزینه Send را انتخاب نمایید
  2. گزینه Add fund را انتخاب کنید
  3. نحوه شارژ حساب خود را مشخص کنید
    Send an invoice: شارژ از طریق ارسال رسید پرداختRequest a loan: درخواست از دیگرانFrom a bank account: از طریق حساب بانکیFrom a prepaid card: استفاده از کارت های اعتباری (کردیت و مستر کارت)
  4. بعد از انتخاب کردن هر کدام از روش‌های فوق خواهید توانست حساب خود را شارژ کنید.

 

استفاده از صرافی‌های داخل کشور برای شارژ حساب وب مانی

شما می‌توانید با استفاده از صرافی‌های خدمات ارزی در داخل کشور حساب وب مانی خود را شارژ کنید. شما برای این کار نیاز است تا فقط آدرس کیف پول وب مانی خود را برای صرافی ارسال کنید تا آنها دلار، یورو و… را به حساب شما انتقال دهند. صرافی‌ها پول را به حساب شما Send می‌کنند که در ادامه نحوه فرستادن پول در حساب وب مانی را بررسی می‌کنیم.

 

نحوه ارسال پول یا Send money در حساب وب مانی

  1. برای ارسال پول در وب مانی شما باید ابتدا وارد حساب خود شوید و گزینه Send را انتخاب کنید
  2. گزینه Transfer را انتخاب نمایید
  3. در این مرحله شما می‌توانید انتخاب کنید که پولتان به حساب وب مانی (To a purse)، حساب بانکی (bank account)، کارت اعتباری (bank card) و دیگر حساب های وب مانی خود ارسال کنید.
  4. اگر گزینه To a purse که معمولا برای ارسال پول در وب مانی استفاد می‌شود را انتخاب کنید شما باید در قسمت‌های To: شماره کیف پول وب مانی دریافت کنند Amount: مقدار وجه ارسال و Description: توضیحات از هدف انتقال (این قسمت اختیاری است) اطلاعات لازم را وارد کنید و در نهایت ok را انتخاب کنید تا رسید انتقال و تایید نهایی برای شما نمایش داده شود.

 

آیا انتقال وب‌مانی به پی پال ممکن است؟

خیر، وب مانی متدی برای انتقال پول به پی پال قرار نداده است؛ ولی اگر تمایل دارید تا موجودی حساب خود را به پی پال انتقال دهید. کاشان‌پی می‌تواند با کمترین کارمزد این کار را برای شما انجام دهید و با تبدیل ارز شما به ریال و از ریال به ارز انتخابی شما، داراییتان را با پی پال منتقل کند.

 

 خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

کاربران عزیز، شما می‌توانید  در صورت تمایل، حساب وب مانی خود را از طریق سفیرپیمنت شارژ کرده و از تمام خدمات ارزی این مجموعه استفاده کنید. اگر در مورد نحوه فرآیندهای شارژ حساب، خرید وب مانی و همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل در این حوزه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با تیم محتوا و پشتیبانی مجموعه ارتباط بگیرید.

 

نتیجه

خیلی از مواقع شارژ حساب های ارزی عملیاتی پر ریسک و برای افراد به دلیل در میان بودن دارایی‌شان دلهره‌آور است. به همین دلیل بهتر است تا کامل با نحوه شارژ حساب‌های ارزی خود از جمله وب مانی، پرفکت مانی و… آشنا شوید ت با خیالی راحت از آنها استفاده کنید و خریدهای خود را انجام دهید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
Saeed کاربر سایت ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

سلام دوستان
یکی از روش های خوبی که درآمد دلاری داره شرکت تو نظر سنجی ها هست
من یکیشا بهتون معرفی میکنم
تو گوگل سرچ کنید خیل زیاده
این سایت بدون فیلتر شکن و با نظر سنجی روبل روسیه پرداخت می‌کند و به کیف پول وب مانی واریز می‌کند و از آنجا میتوانید به صرافی ایرانی واریز نمایید راستی
برای پاداش ثبت نام هم در ابتدا ۴۵ تا روبل روسیه هدیه می‌دهد
https://questex.live/r/l1wx4f8s