بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو

معرفی 7 مورد از بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چگونه از شاخص‌های فنی در معاملات استفاده کنید؟ در این مقاله به بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو و استراتژی هایی را که می توانید برای سود بردن از سیگنال های تریدینگ ویو استفاده کنید، معرفی می کنیم.

تجارت فنی شامل بررسی نمودارها و تصمیم‌گیری بر اساس الگوها و شاخص‌ها است. این الگوها شکل‌های خاصی هستند که می‌توانند اطلاعاتی در مورد اینکه احتمالاً قیمت بعدی کجا خواهد رفت را به شما بدهند.

اندیکاتورها اضافات یا همپوشانی‌هایی بر روی نمودار هستند که اطلاعات اضافی را از طریق محاسبات ریاضی قیمت و حجم ارائه می‌دهند؛ آن‌ها همچنین به شما می‌گویند که قیمت احتمالاً به کجا خواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید: خرید اکانت تریدینگ ویو

 

اندیکاتور چیست؟

اندیکاتور تابعی است که بر اساس آمار معاملات (مانند قیمت‌های افتتاح و بسته‌شدن، قیمت‌های حداقل و حداکثر، حجم معاملات و…) . تجزیه و تحلیل تغییرات مقادیر اندیکاتورها امکان پیش‌بینی حرکت آتی بازار را فراهم می‌کند.
مقادیر توابع نشانگر را می‌توان در نمودار به‌صورت خطوط، ستون‌ها، نقاط، اشکال هندسی و … نمایش داد.

قبل از اینکه بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو را معرفی کنیم، در مورد انواع اندیکاتورها و اندیکاتورهای موجود در پلتفرم تریدینگ ویو، به بحث می‌پردازیم.

 

چه اندیکاتورهایی در پلتفرم TradingView موجود است؟

برای مشاهده اندیکاتورهای موجود، روی دکمه Indicators در پنل بالای نمودار کلیک کنید، پنجره‌ای باز می‌شود:

 

بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو

 

در قسمت سمت چپ پنجره نشانگرها، می‌توانید دسته‌بندی شاخص‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.

  • Built-ins

لیست built-in شامل بیش از صد مورد از محبوب‌ترین و بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو است. این موارد گزینه‌های مختلفی برای میانگین متحرک، کانال‌های قیمت و نوسانگرها هستند.

  • Public Library

Public Library شاخص‌هایی هستند که روی Pine Script توسعه‌یافته و توسط کاربران فعال منتشر می‌شوند.

  • My scripts

اسکریپت های من بخشی از اندیکاتورهایی هستند که شما ذخیره کرده اید.

  • Volume Profile

این بخش، مجموعه‌ای از نشانگرها است که به شما امکان می‌دهد یک نمایه حجم برای دوره زمانی قابل‌مشاهده، بر اساس جلسه یا محدوده زمانی انتخاب شده به‌صورت دستی را روی نمودار نمایش دهید. لطفاً توجه داشته باشید که نشانگرهای نمایه حجم فقط برای کاربرانی که اشتراک تهیه کرده‌اند، در دسترس است.

 

چگونه از بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو استفاده کرده و آن‌ها را روی نمودار اعمال کنیم؟

فقط کافی است اندیکاتور موردنظر خود را در سمت راست پنجره انتخاب نموده و روی آن کلیک کنید؛ نشانگر روی نمودار ظاهر شده و نام، پارامترها و مقادیر آن در نمودار نمایش داده می‌شود.

تریدینگ ویو احتمالاً بهترین پلتفرم نمودار نشانگر معاملاتی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان است. در این نرم‌افزار می‌توانید کتابخانه وسیعی از شاخص‌های تجاری برتر را مرور کنید، ایده‌های سرمایه‌گذاری را کشف کرده و با جامعه بزرگ و فعال معامله‌گران تبادل نظر داشته باشید؛ همچنین یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های نمودارگیری و بهترین پلتفرم نشانگر معاملاتی است که توسط میلیون‌ها معامله‌گر با سطوح مختلف تجربه استفاده می‌شود.

نسخه‌های مختلف تریدینگ ویو می‌توانند به شما کمک‌ کنند از هرکجا و در هر دستگاهی کنترل داشته باشید. می‌توانید هشدارها را تنظیم کنید و انتخاب کنید که آیا سیگنال‌های معاملاتی باید به‌صورت پیامک، پیام بازشو یا ایمیل ارسال شوند. این نوع انعطاف در دسترسی چیزی است که TradingView را بسیار محبوب کرده است.

چه یک معامله‌گر کوتاه‌مدت یا یک سرمایه‌گذار بلند‌مدت باشید، استفاده از بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو به‌احتمال زیاد نتایج معاملات شما را بهبود می‌بخشد.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از اندیکاتورهای معاملاتی نه‌تنها شما را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد، بلکه افراد را با وجود هرگونه عدم‌اطمینانی که در بازار احساس می‌کنند، ترغیب به انجام معاملات می‌کند.

به‌عنوان یک معامله‌گر، نیازی نیست دقیقاً بدانید که بازار به کجا می‌رود؛ اما درک احتمالات مختلف و دانستن اینکه از چه فرصت‌هایی استفاده کنید، کلید اصلی تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر سودآور است. در یک نظرسنجی توسط Greenwich Associates، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که 78 درصد از متخصصان بازار سرمایه معتقدند که فناوری در کل، بازارها را بهتر و کارآمدتر کرده است.

 

معرفی انواع اندیکاتور در تریدینگ ویو

۴ نوع شاخص و اندیکاتور اصلی وجود دارد:

  • Trend

اندیکاتورهای Trend یا همان روند به شما می‌گویند که بازار به کدام سمت حرکت می‌کند، اگر اصلاً روندی وجود داشته باشد. آن‌ها گاهی اوقات نوسانگر نیز نامیده می‌شوند؛ زیرا تمایل دارند؛ مانند یک موج بین مقادیر بالا و پایین حرکت کنند

  • Momentum

اندیکاتورهای مومنتوم به شما می‌گویند که روند چقدر قوی است و همچنین می‌توانند به شما بگوید که آیا برگشتی رخ خواهد داد یا خیر؟

بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو در بخش مومنتوم می‌توانند برای انتخاب قیمت بالا و پایین مفید باشند. Volume
اندیکاتورهای حجم به شما می‌گویند که چگونه حجم در طول زمان تغییر می‌کند و چند واحد بیت‌کوین در طول زمان خریدوفروش می‌شود.

این ویژگی مفید است؛ زیرا هنگامی که قیمت تغییر می‌کند، حجم نشان می‌دهد که حرکت چقدر قوی است. احتمال حفظ حرکات صعودی در حجم بالا بیشتر از حرکات با حجم کم است.

  • Volatility

شاخص‌های نوسان به شما می‌گویند که قیمت در یک دوره معین چقدر تغییر می‌کند. نوسانات بخش بسیار مهمی از بازار است و بدون آن هیچ راهی برای کسب درآمد وجود ندارد! قیمت باید تغییر کند تا بتوانید سود کنید، درست است؟ هر چه نوسانات بیشتر باشد، قیمت سریع‌تر تغییر می‌کند.

 

چرا استفاده از بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو مهم است؟

اندیکاتورها به شما ایده می‌دهند که قیمت در یک بازار معین به کجا می‌رسد. این چیزی است که ما به‌عنوان معامله‌گران در پایان روز می‌خواهیم، بدانیم.
به‌عنوان یک معامله‌گر، وظیفه شما این است که بفهمید بازار ممکن است به کجا برسد و برای هر احتمالی آماده باشید. نیازی نیست دقیقاً بدانید که بازار به کجا می‌رود؛ اما احتمالات مختلف را درک کنید و برای هرکدام که محقق می‌شود، موقعیت داشته باشید.
زیاد به جهت بازار وابسته نشوید، تا زمانی که قیمت در حال حرکت است، می‌توانید سود ببرید. بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو به شما در انجام این کار کمک می‌کنند.

 

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو کدام است؟

در ادامه این مطلب به معرفی ۷ مورد از بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو می‌پردازیم.

  • Bollinger Bands

Bollinger Bands یک اندیکاتور نوسان است. این شاخص از یک میانگین متحرک ساده و 2 خط در 2 انحراف استاندارد در دو طرف خط میانگین متحرک مرکزی تشکیل شده‌ است.
وقتی باند باریک است، بازار ساکت است و وقتی باند گسترده باشد، بازار پرسروصدا است.

از باندهای بولینگر می‌توانید برای تجارت در بازارهای پرطرف‌دار استفاده نمایید. در بازارهای متنوع، مراقب Bollinger Bounce باشید. قیمت تمایل دارد ازیک‌طرف باند به سمت دیگر جهش کند و همیشه به میانگین متحرک باز می‌گردد. شما می‌توانید این را مانند بازگشت به میانگین در نظر بگیرید. قیمت به طور طبیعی باگذشت زمان به میانگین باز می‌گردد.

در این وضعیت، باندها به‌عنوان سطوح حمایت و مقاومت پویا عمل می‌کنند؛ اگر قیمت به بالای باند رسید، برای محافظت در برابر شکست، یک سفارش فروش با توقف ضرر درست بالای باند قرار دهید. قیمت باید به سمت پایین و میانگین و شاید حتی به باند پایین بازگردد، جایی که می‌توانید سود ببرید.

 

اندیکاتور تریدینگ ویو

 

زمانی که بازار روند روبه‌رشدی دارد، می‌توانید از Bollinger Squeeze برای زمان‌بندی ورود تجارت خود و گرفتن شکست‌های اولیه استفاده کنید. وقتی باندها به هم نزدیک‌تر می‌شوند (فشرده می‌شوند)، نشان‌دهنده این است که یک شکستگی در شرف وقوع است. چیزی در مورد جهت به شما گفته نمی‌شود، بنابراین آماده باشید که قیمت به هر سمتی پیش برود.

 

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

 

  • Ichimoku Kinko Hyo (AKA Ichimoku Cloud)

Ichimoku Kinko Hyo با نام مستعار Ichimoku Cloud، مجموعه‌ای از خطوط است که روی نمودار ترسیم شده است.
این مورد یکی از بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو است که حرکت قیمت آتی را اندازه‌گیری کرده و مناطق حمایت و مقاومت آینده را تعیین می‌کند.

در نگاه اول، این نشانگر ممکن است یک شاخص بسیار پیچیده به نظر برسد، بنابراین در اینجا معنای خطوط های مختلف آمده است:

Kijun Sen (خط آبی) که به آن خط استاندارد یا خط پایه نیز گفته می‌شود، این خط با میانگین بالاترین و پایین‌ترین مقدار برای 26 دوره گذشته محاسبه می‌شود.

Tenkan Sen (خط قرمز) یا همان خط عطف. با میانگین بالاترین و کم‌ترین سطح در 9 دوره گذشته به دست می‌آید.

Chikou Span (خط سبز): که به آن خط عقب‌افتاده نیز می‌گویند. قیمت بسته‌شدن امروز آن 26 دوره عقب است.

Senkou Span (باند قرمز/سبز) اولین خط Senkou با میانگین‌گیری Tenkan Sen و Kijun Sen محاسبه شده و 26 دوره قبل ترسیم می‌شود. خط دوم Senkou با میانگین بالاترین و کمترین سطح در 52 دوره گذشته و ترسیم آن در 26 دوره قبل محاسبه می‌شود.

 

معرفی اندیکاتور تریدینگ ویو

 

بنابراین چگونه می‌توان این خطوط را به سود معاملاتی تبدیل کرد؟ Senkou Span به‌عنوان سطوح حمایت و مقاومت پویا عمل می‌کند. اگر قیمت بالاتر از Senkou Span باشد، خط بالایی به‌عنوان حمایت اول و خط پایین به‌عنوان حمایت دوم عمل می‌کند. اگر قیمت‌ها زیر Senkou Span باشند، خط پایین به‌عنوان مقاومت اول و خط بالا به‌عنوان مقاومت دوم عمل می‌کند. به همین سادگی!

  • Relative Strength Index (RSI)

مورد بعدی از معرفی بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو، (RSI) است. این اندیکاور یکی از شاخص‌های حرکت است. یک خط از 0 تا 100 مقیاس‌بندی شده که شرایط خرید و فروش بیش از حد در بازار را مشخص می‌کند.

خوانش بالای 70 نشان‌دهنده بازار بیش از حد خرید و خوانش زیر 30 نشان‌دهنده بازار بیش از حد فروش است. کل ایده پشت RSI این است که قسمت‌های بالا و پایین را انتخاب کنید تا با معکوس شدن روند، وارد بازار شوید.

 

اندیکاتور

 

  • Moving Average Convergence Divergence (MACD)

MACD نیز یکی از بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو است که به معرفی آن می‌پردازیم. این اندیکاتور یک نشانگر روند است و از یک خط سریع، یک خط آهسته و یک هیستوگرام تشکیل شده است.

  • Parabolic Stop and Reverse (SAR)

Parabolic SAR نیز یک شاخص روند است. نقاط روی نمودار بالا یا پایین قیمت قرار می‌گیرند و جهت بالقوه حرکت قیمت را نشان می‌دهند.

 

اندیکاتور تردینگ ویو

 

چگونه می‌توان از چنین اندیکاتور ساده‌ای در معاملات استفاده کرد؟ زمانی که نقطه‌ها بالاتر از قیمت هستند، بازار در روند نزولی قرار دارد و زمانی که نقاط زیر قیمت هستند، بازار در روند صعودی قرار می‌گیرد.
از Parabolic SAR در بازارهای متغیر، زمانی که قیمت در حال حرکت است، استفاده نکنید. نویز زیادی وجود خواهد داشت و نقاط از این‌طرف به سمت دیگر می‌چرخند و سیگنال واضحی به شما نمی‌دهند.

  • Stochastic

مورد بعدی از معرفی بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو، Stochastic است.  اندیکاتور یک شاخص حرکت که  برای یافتن جایی که یک روند ممکن است به پایان برسد استفاده شود.

این ویژگی دارای 2 خط  که در یک نمودار جداگانه ترسیم شده است.
stochastic می‌تواند به شما در انتخاب یک نقطه ورود به یک روند در همان ابتدا کمک کند. هنگامی که خطوط تصادفی بالای 80 باشد، بازار بیش از حد در خرید است و احتمالاً یک روند نزولی در پی خواهد بود.

 

بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو

 

  • Average Directional Index (ADX)

در این قسمت به معرفی آخرین مورد از لیست بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو می‌پردازیم. عدد میانگین جهت شاخص (ADX) از 0 تا 100 متغیر در نظر گرفته شده  که سیگنالی از قدرت روند به شما بدهد. اگر ADX زیر 20 باشد، روند ضعیف است. اگر بالای 50 باشد، روند قوی است. البته به‌خاطر داشته باشید که ADX جهت روند را به شما نشان نمی‌دهد و فقط قدرت را به شما می‌گوید.

 

بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو

 

این اندیکاتور بهتر است در ترکیب با سایر شاخص‌ها استفاده شود، زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد جهت روند به شما نمی‌دهد.

 

بیشتربخوانید: تمدید اکانت تریدینگ ویو (پرداخت تمدید اشتراک سایت تریدینگ ویو)

 

جمع‌بندی

در این مقاله ما بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو را برای شما بررسی کرده و فهرست ۷ مورد از بهترین و محبوب‌ترین شاخص‌های معاملاتی را ارائه دادیم.
آیا به دنبال یک شاخص برتر هستید؟ اکثر معامله‌گران جدید پول خود را از دست می‌دهند، بنابراین داشتن اندیکاتورهای معاملاتی دقیق و یک استراتژی سیستماتیک را نمی‌توان در فرایند معامله دست‌کم گرفت.
امیدواریم این شاخص‌ها شانس موفقیت شما را به طور چشمگیری افزایش دهند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *