صرافی های اصلی قم

لیست کامل صرافی قم (بروزرسانی: بهمن 1402)

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ بهمن, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

صرافی قم مجاز به خرید و فروش ارز در کشور از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می‌شوند و اسامی و مشخصات عمومی آنها از قبیل آدرس، شماره تماس، تاریخ دریافت مجوز و …. در وب‌سایت رسمی این بانک معرفی می‌شود.

دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها که با 48 ماده و 13 تبصره در هزار و صد و هشتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 1393/5/28 به تصویب رسید، صرافی ها بر حسب توان و ظرفیت خود نسبت به خرید و فروش ارزهای بین المللی و انجام عملیات مربوط به حواله های ارزی اقدام می‌نمایند.

صرافی قم بصورت متمرکز خدماتی همچون خرید و فروش نقدی ارز و ارسال حواله های دلاری را به عموم مردم و گردشگران محترم ارائه می دهند. در لیست زیر اسامی صرافی ‌قم با مجوز رسمی بانک مرکزی به همراه آدرس و شماره تلفن آن‌ها هر یک بصورت جداگانه بیان شده است. در این مقاله به بررسی و معرفی لیست صرافی قم خواهیم پرداخت. (آخرین بروزرسانی: بهمن 1402)

 

صرافی چیست؟

 

صرافی چیست؟

صرافی تجارتی است که به مسافران کمک می‌کند تا انواع مختلف ارز را مبادله کنند. کشورهای مختلف از ارزهای مختلفی استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال، ایالات متحده از دلار و بخش‌های زیادی از اروپا از یورو استفاده می‌کنند. به طور معمول، مشاغل از ارز صادر شده توسط دولت محلی استفاده می‌کنند، اگرچه در برخی موارد ممکن است مشاغل مایل به انجام معاملات با چند ارز مختلف باشند.

اگر به کشوری سفر می‌کنید که از ارزی متفاوت از ارز کشور خودتان استفاده می‌کند، به احتمال زیاد نمی‌توانید از پولی که با خود آورده‌اید در اکثر موارد استفاده کنید. در عوض، باید از یک صرافی دیدن کنید تا ارز خود را با ارز مورد استفاده در کشور مقصد، معامله کنید. به عنوان مثال، اگر از ایران به ژاپن سفر می‌کنید، باید پول خود را با ین مبادله کنید. برخی از صرافی‌های ارز حتی به شما این امکان را می‌دهند تا ارزهای سنتی را با ارزهای دیجیتال مبادله کنید.

راه‌های دیگری نیز برای دریافت ارز محلی وجود دارد؛ بسیاری از بانک‌ها به شما اجازه می‌دهند از کارت نقدی خود در کشورهای خارجی برای برداشت پول به ارز محلی استفاده کنید حتی اگر حساب شما دارای نوع متفاوتی از پول است، شما ارز موجود در حساب بانکی خود را با نوع دیگری از پول مبادله می‌کنید.

صرافی‌ها نرخ مبادله بین ارزهای مختلف را فهرست می‌کنند. اغلب، باجه‌های مبادله ارز در فرودگاه‌ها و دیگر مراکز مسافرتی، نرخ مبادله‌ کمی بیشتر از سایر نقاط ارائه می‌کنند یا هزینه‌های بالایی دریافت می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند از مبادله ارز سود کسب کنند.

 

 

صرافی چگونه کار می‌کند؟

صرافی به شما این امکان را می‌دهد تا یک ارز مانند دلار را به ارز دیگری مانند یورو تبدیل کنید. شما به یک صرافی مبلغی را به یک ارز می‌دهید و آن‌ها مقداری از ارز دیگر را با قدرت خرید مشابه به شما پس می‌دهند و هر گونه کارمزد یا هزینه‌های دیگر را کم می‌کنند.

با مبادله ارز، مسافران می‌توانند کالاها را با استفاده از ارزی که اکثراً از هر کجا که بازدید می‌کنند پذیرفته می‌شود، خریداری کنند.

برخی از افراد در بازار ارز (فارکس) معامله می‌کنند تا سعی کنند بر اساس نوسان نرخ ارز درآمد کسب کنند. به عنوان مثال، اگر یک معامله‌گر فارکس پیش‌بینی کند که روبل در مقایسه با دلار به میزان بیشتری افزایش ارزش خواهد داشت، ممکن است دلار را با روبل مبادله کنند، مدت کوتاهی منتظر بمانند، سپس روبل خود را با دلار مبادله کنند. اگر ارزش روبل افزایش یافت (یا دلار ارزش خود را از دست داد)، معامله‌گر با دلارهای بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا داشت مواجه می‌شود.

معامله‌گران فارکس همچنین ممکن است به دنبال فرصت‌های آربیتراژ باشند، جایی که می‌توانند با بهره‌گیری از تفاوت نرخ‌های مبادله بین چندین ارز یا بین بازارهای مختلف مبادله، سود به دست آورند.
معاملات فارکس، بر خلاف بازارهای سهام، 24 ساعته باز است، بنابراین معامله‌گران می‌توانند هر زمان که بخواهند مبادلات خود را انجام دهند. با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنان بازارهای فارکس را تنظیم و نظارت می‌کند.

 

صرافی های قم

 

کجا می‌توانم ارز را به صورت رایگان تبدیل کنم؟

تبادل ارز به صورت رایگان دشوار است اما غیرممکن نیست. اگر تبدیل ارز زیادی انجام دهید، بانک شما ممکن است بتواند این تبدیل را به صورت رایگان برای شما انجام دهد. به عنوان مثال، بانک آمریکا برای تبدیل بیش از 1000 دلار هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اگر بانک شما هزینه‌های خودپرداز (به ویژه برای دستگاه‌های خودپرداز در کشورهای خارجی) را بازپرداخت می‌کند و کارمزد تراکنش‌های خارجی را دریافت نمی‌کند، می‌توانید از کارت نقدی خود برای برداشت رایگان از حساب خود به ارز محلی نیز استفاده کنید.

 

لیست صرافی های قم

 

لیست صرافی قم

همانطور که قبلا گفتیم. در اینجا قصد داریم به معرفی لیست صرافی های قم بپردازیم. که لیست صرافی ها عبارت اند از:

 

نام صرافی آدرس

شماره تلفن

ابوالحسن جلالی و شرکا  خيابان ارم – گذر خان – پلاک 5 37848982
ابوالفضل احمدی وشرکا خيابان طالقانی – بين سه راه بازار و چهاراه بازار – پلاک 98 – طبقه همکف 37755502
احمد نمک شناس و شرکا خیابان انقلاب – جنب کوچه دو – پلاک 30 32925907
امجدی و شرکا خيابان ارم – روبروی حرم – روبروی در اتابکی – پلاک 276 37833148
حسين صبوری و شرکا خيابان ارم – جنب پاساژ برليان – داخل کوچه 10 – پلاک 3 32915964
حمايتيان و شرکا خيابان بسيج – کوچه 4 – پلاک 1 37737027-37736119
سارا غروی و شرکا خيابان ارم – کوچه 10 – پلاک 819
سید حسن مرتضوی شاهرودی بازار – کوچه انقلاب 6 – خیابان انقلاب – پلاک 128 – طبقه همکف 37732241
عظيمی و شرکا خيابان ارم – مقابل حرم مطهر – پلاک 786 37743144
محسن ذوالفقاری و شرکا پاساژ برلیان – طبقه همکف – پلاک 2 37716364
محمدرضا ميرزايی و شرکا خیابان ارم – پاساژ برليان – طبقه زير همکف – پلاک 13 09125510351

 

لیست صرافی‌های مجاز شهرهای مهم ایران:

 

خدمات سفیرپیمنت درباره صرافی قم

 

سفیرپیمنت؛ صرافی قم

لازم به ذکر است که اگر شما قصد خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشید، لیست بالا برای شما ناکارآمد است و بایستی از صرافی‌های اینترنتی استفاده کنید. صرافی سفیرپیمنت یکی از سامانه های پر سرعت برای انجام هرگونه مبادله ارز های دیجیتال و الکترونیک است. افتتاح حساب پی پال، خرید مسترکارت و ویزا کارت و خرید از سایت های خارجی از مهم ترین خدمات سفیرپیمنت است. در این مقاله به بررسی و معرفی جامع لیست صرافی های قم پرداختیم.

در صورتی که در لیست صرافی قم، صرافی مدنظر شما وجود ندارد، برای تصمیم‌گیری بهتر برای دیگران آن را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا در لیست بروز شود.

سوالات متداول؛ صرافی قم

صرافی به نوع خاصی از شرکت‌ها گفته می‌شود که فعالیت اصلی آن‌ها خرید و فروش انواع ارزهای رایج، طلا و دیگر فلزات گران‌بها است.
محبوب‌ترین صرافی های قم به محل قرار گیری شما در این شهر و نوع خدماتی که نیاز دارید بستگی دارد. لیست بهترین صرافی‌های قم با آدرس و شماره تلفن در ابتدای متن آورده شده است.
بله، نرخ صرافی‌های قم اندکی با یکدیگر تفاوت دارد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *