تم فارست

معرفی کامل تم فارست در Envato/نحوه خرید و فروش محصولات در این وب‌سایت

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
14 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

در این مقاله جامع به معرفی شرکت تم فارست، تم فارست چیست، استاندارد های تم فارست،‌ قالب تم فارست، تم فارست فارسی و خرید از این فروشگاه می‌پردازیم. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند، درک بهتری از فارست چیست؟ داشته باشید و بتوانید به آسانی در این سیستم ثبت‌نام نموده و حساب کاربری ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت‌های خارجی خرید قالب وردپرس را بشناسید

تم فارست (ThemeForest) چیست؟

تم فارست در واقع یکی از زیرمجموعه‌های موسسه انویتو است که در حوزه خرید و فروش قالب‌های وب‌سایت نظیر HTML، CMS و… فعالیت می‌کند. افراد بسیار زیادی از این مجموعه خریداری کرده و حدود 7 میلیون برنامه‌نویس،‌ طراح وب‌سایت و… از طریق این وب‌سایت کارهایشان را به فروش می‌رسانند.

شما به سادگی می‌توانید قالب مد نظر خود را انتخاب نمایید، اظهار نظر دیگران درباره آن محصول را بررسی کنید و همینطور با طراح قالب تعامل داشته باشید؛ تا بتوانید از محصول اطمینان حاصل کنید و در نهایت خرید خود را انجام دهید.

ویژگی منحصر به فرد تم فارست پشتیبانی از محصولات خریداری شده به مدت 6 ماه است.

 

بازار Envato Market چیست؟

بازار انویتو در حال حاضر از 7 بخش تشکیل شده است که قالب‌ های تم فارست تنها بعضی از این بازار هستند. مارکت‌های مختلف انویتو مانند گرافیک ریور، کد نیون، Audio jungle، videoHive و… هم وجود دارند که شما می‌توانید محصولات دیجیتال، لایسنس، قالب وردپرسی، موشن گرافی و هزاران محصول دیگر ار خریداری کنید.

تاریخچه شرکت انویتو

مجموعه انویتو در سال 2006 در ملبورن استرالیا راه‌اندازی شد. Envato با هدف ارائه خدمات با کیفیت در سرا تا سر جهان راه‌اندازی شد. ایده راه‌اندازی توسط سه نفر (Coliss Taeed, Cyan Taeed, Jun Rug)در یک گاراژ در سیدنی مطرح شد و  بعد از سالها به یک مجموعه بسیار قدرتمند به نام انواتو تبدیل شد. این مجموعه در سال 2015 به عنوان مناسب‌ترین و جالب‌ترین شرکت برای خانم‌ها انتخاب شد.

 

تم فارست فارسی

 

بخش وردپرس در ThemeForest چقدر بزرگ است؟

شاید برخی تصور کنند که تم فارست فقط قالب ‌های وردپرسی ارائه می‌دهد؛ ولی جالب اینجاست که تنها یک سوم قالب‌ های تم فارست وردپرسی است و دو سوم دیگر شامل قالب ‌های دیگری مانند جوملا و… می‌شوند.

قالب های سایت تم فارست

ThemeForest بهترین و بیشترین قالب ‌های وردپرس را تا به امروز عرضه کرده است؛ البته قالب‌های دیگری مانند HTML، جوملا، دروپال و… هم توسط این وب‌سایت ارايه می‌‌شود. تیم Envato قبل از قرار دادن تِم برای فروش، بازبینی‌ها و تست‌های لام را انجام می‌دهند تا قالب‌ها با کیفیت مناسبی به فروش برسد.

داخل وبسایت تم فارست گزینه‌هایی برای کاربران قرار داده شده است که بتوانند به راحتی قالب خود را پیدا کنند. مثلا شما می‌توانید قالب‌ها را بر اساس قیمت و به روز بودن مرتب کنید و یا در صورت داشتن زمان اندک، در قسمت بهترین فروشندگان، قالبی با کیفیت مناسب پیدا کنید.

 

قالب تم فارست

استانداردهای مارکت تم فارست

تم فارست استانداردهای به خصوصی برای ثبت نام، نحوه قرار دادن محصولات و ارائه آنها در نظر گرفته است. اولویت تم فارست، کاربران است. برای همین تمام تلاش خود را می‌کند که رضایت آنها را جلب کند. در ادامه مواردی که تم فارست برای ارائه محصولات و پشیبانی در نظر گرفته است را بیان می‌کنیم.

مزایا و معایب ThemeForest

مانند اکثر راه حل‌های موجود در بازار، ThemeForest  مجموعه‌ای از مزایا و معایب خاص خود را دارد. در اینجا به برخی از مزایا و معایب استفاده از این سایت اشاره می‌کنیم.

مزایای ThemeForest

  • انتخاب های زیاد

Themeforest خانه بیش از 40000 تم است. این سایت انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که یک موضوع برای تقریباً هر نوع وب‌سایتی وجود دارد.

کمتر سایتی مشابه Themeforest وجود دارد که به عنوان یک بستر خرید تم‌های مختلف، انتخاب‌های زیادی را زیر یک سقف ارائه دهد که این موضوع، Themeforest را به یک راه حل جذاب تبدیل می‌کند.

  • سهولت استفاده و راحتی

استفاده از Themeforest نیز فوق العاده آسان است. تم‌ها در دسته‌های مختلف سازماندهی شده‌اند و می توانید از فیلترها برای محدود کردن و مرتب کردن انتخاب‌های خود استفاده کنید. فرآیند خرید سریع و آسان است، بنابراین وقتی چیزی را که دوست دارید پیدا کردید، فقط با چند کلیک می‌توانید آن را خریداری کنید.

معایب ThemeForest

  • کدگذاری متناقض

تقریباً هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند یک موضوع را به بازار ارسال کند و این منجر به عدم سازگاری با نحوه ساخت تم‌ها می‌شود. می‌توانید با تم‌هایی مواجه شوید که به زیبایی کدگذاری شده‌اند اما شانس یکسانی برای برخورد با مضامین با کدنویسی نامرتب نیز وجود دارد که می‌تواند در زیبایی سایت و افزونه‌ها مشکلاتی ایجاد کند.

  • این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی‌های مداوم را دریافت نکنید

این نقطه ضعف خاص همچنین از این واقعیت ناشی می‌شود که توسعه دهندگان مختلف می‌توانند تم‌ها را به بازار Themeforest اضافه کنند. برخی از افراد ممکن است فقط یک تم را بفروشند و سپس آن را ترک کنند. با این حال، اگر یک قالب مناسب انتخاب کنید یا اگر یک تم را از یک توسعه دهنده حمایت کننده و متعهد خریداری می‌کنید، احتمال اینکه مشکلی ایجاد شود بسیار کم است.

نحوه ثبت محصول در تم فارست

برای اینکه بتوانید محصول خود را در تم فارست به فروش برسانید باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

1) قوانین GPL را در نظر بگیرید

فایلی با فرمت txt باید در قالب شما موجود باشد که شامل GPL1 بشود. این فایل اطلاعاتی در مورد قوانین نحوه استفاده و نشر محصولات تم فارست ارائه می‌دهد؛ البته موارد گفته شده به صورت خودکار برای قالب ‌های وردپرس انجام می‌‌شود و نیازی نیست تا فروشندگان این فایل را به قالب‌های خود اضافه کنند.

2) فایل‌های خود را بررسی کنید

گاهی پیش می‌آید که از یک افزونه پولی در قالب خود استفاده کرده‌اید. برای اینکه بتوانید تأییدیه قالب خود را دریافت کنید باید License این افزونه را برای تم فارست ارسال کنید تا محصول شما به عنوان یک محصول استاندارد قبول شود.

3) فایل راهنمایی برای محصول خود بسازید

برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی و با کمترین دغدغه از محصولتان استفاده کنند، بهتر است که فایل راهنمایی را برای محصولتان در نظر بگیرید. البته از طرفی شما زمان کمتری را برای پاسخ دادن به سوالات کاربران صرف خواهید کرد.

نکته اینجاست که شما باید حتما به مشتریان خود پاسخ دهید و اگر این کار را انجام ندهید، فروش محصولتان متوقف خواهد شد. برای پاسخ‌گویی تا 48 ساعت زمان دارید، گاهاً‌ تا یک هفته هم قابل پذیرش خواهد بود.

4) فایل را در تم فارست آپلود کنید

خب رسیدیم به مرحله نهایی که آپلود فایل در تم فارست است. برای اینکه بتوانید محصول خود را در تم فارست ثبت کنید باید یک حساب کاربری در Envato بسازید؛ ولی خب قضیه به همین سادگی نیست و به دلایل تحریم ثبت نام برای ایرانیان با مشکلاتی همراه است.

تحریم ایران توسط Envato

متاسفانه انویتو ایران را تحریم و محدوده ایران را برای ثبت‌ نام در وب‌سایتش حذف کرده است؛ ولی با توجه به اینکه راه‌حلی برای دور زدن این تحریم وجود داشته، ایرانیان بزرگوار توانسته‌اند که به فروشندگان بزرگ تم ‌فارست هم تبدیل شوند. در ادامه در مورد روش‌های دور زدن تحریم انویتو بیشتر توضیح می‌دهیم.

البته شما خواهید توانیست بدون فیلترشکن وارد وب‌سایت شوید؛ ولی برای ثبت‌نام محدوده ایران در نظر گرفته نشده است و شما نمی‌توانید به عنوان یک فرد ایرانی در وب‌سایت ثبت ‌نام کنید.

 

استاندارد های تم فارست

نحوه دور زدن تحریم‌های Envato چگونه است؟

در مرحله اول شما باید بتوانید وارد وب‌سایت انویتو شوید که با انواع فیلتر شکن‌ها و سرورهای مجازی قادر به انجام این کار خواهید بود.

بعد از ورود و وارد کردن اطلاعات (اطلاعات واقعی ایرانی خود را وارد نکنید)  باید برای اینکه بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید یک حساب ارزی را به انویتو معرفی کنید.

معمولا افتتاح حساب ارزی برای افراد ایرانی بسیار دشوار است؛ ولی شما می‌توانید با پی پال، مستر کارت و دبیت کارت هم درآمد خود را نقد کنید که افتتاح یک حساب پی پال برای برداشت درآمد توصیه می‌شود.

توجه‌: تم فارست حساب‌هایی را که فروش پایین دارند بررسی می‌کند و در صورتی که به حسابتان مشکوک شود، آن را مسدود خواهد کرد. توصیه می‌شود که به صورت گروهی در این وب‌سایت فعالیت کنید تا فروشتان کم نشود.

پس از دور زدن تحریم‌ها

بعد از ثبت‌نام و اتصال حساب، شما می‌توانید محصولات خود را داخل این وب‌سایت قرار دهید تا ایرادات محصولاتتان توسط تیم فنی ThemeForest اعلام شود و شما اقدام به رفع آنها کنید. قرار دادن محصول در این وب‌سایت واقعا مانند هیچ یک از وب‌سایت‌های دیگر نیست و روند خاص خود را دارد. به همین دلیل محصولات انویتو زبان زد عام و خاص باشد.

فروش محصولات تم فارست در سایت شما

به دلیل رعایت شدن قانون کپی رایتینگ توسط تم فارست، شما به هیچ وجه نمی‌توانید محصولات خریداری شده را در وب‌سایت خود به فروش برسانید؛ ولی بعضی از محصولات تم فارست تحت لایسنس صد در صد GPL عرضه می‌شود که فروش چنین محصولاتی از نظر فروشنده و تم فارست مانعی ندارد.

تم فارست فارسی چیست؟

تم فارست فارسی در واقع یک پوسته وردپرسی است که وب‌سایتتان را تبدیل به فروشگاهی مانند تم فارست می‌کند. امکاناتی مانند شارژ حساب کاربری برای خرید محصولات، قابلیت خرید و فروش محصول توسط کاربر، اتصال به درگاه و امکانات گسترده‌تر دیگر که می‌توانید این قالب را از وب‌سایت‌های ایرانی تهیه بفرمایید.

نحوه خرید از ThemeForest

قالب‌هایی که در این وب‌سایت منتشر می‌شود از قیمت‌های مناسبی برخوردارند و قیمت آنها بستگی به نوع قالب و ویژگی‌های آن دارد که متخصصان این حوزه از ویژگی‌های یک قالب مناسب مطلع هستند. برای خرید قالب وردپرس ابتدا به دایرکتوری تم‌ وردپرس مراجعه کنید. قالب یا افزونه خود را انتخاب و روی لینک سفارش خرید کلیلک کنید. ارز و آدرس قالب را وارد کنید تا به صفحه پرداخت هدایت شوید.

می‌توانید پرداخت‌های خود را با پی پال، ویزا و کردیت کات انجام دهید و یا در صورت تمایل پرداخت ریالی محصول را با سفیرپیمنت تجربه کنید.

راه‌های پرداخت در وب‌سایت تم فارست:

1) پرداخت با استفاده از حساب کاربری پی پال

برای اینکه خرید خود را توسط پی پال انجام دهید کافی است ابتدا گزینه Buy Now و بعد Checkout with PayPal را انتخاب کنید تا وارد صفحه پرداختی پی پال شوید.

2) پرداخت از ویزا / مستر کارت

با انتخاب لوگوی ویزا یا مسترکارت خواهید توانست به سادگی مراحل پرداخت را با این روش انجام دهید. کارمزد استفاده از این متد یک تا دو دلار است.

3)اعتبار حساب از سایت انواتو

برای اینکه بتوانید از اعتبار حساب انواتوی خود برای پرداخت استفاده کنید باید ابتدا حساب خود را شارژ کنید که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

 

استاندارد های تم فارست

 

شارژ اکانت تم فارست

برای شارژ حساب تم فارست، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و گزینه‌ی Make a deposit را انتخاب کنید تا اینکه به مرحله شارژ حساب منتقل شوید. شما می‌توانید با پی پال، ویزا و مستر کارت حساب خود را شارژ کنید.

نکته قابل توجه اینجاست که شارژ حساب شما تا یک سال اعتبار دارد و بعد از آن شارژتان از بین می‌رود. برای شارژ حساب خود باید مبالغی با مضرب 10 را در نظر بگیرید و شما کارمزدی برای خرید محصول از طریق شارژ حساب پرداخت نخواهید کرد.

سفیرپیمنت آماده ارائه خدمات در زمینه پرداخت‌های ارزی اعم از پرداخت تم فارست، خرید اشتراک انواتو و… برای مشتریان خود است.

سوالات متداول

پشتیبانی محصولات در سایت تم فارست چگونه است؟

سایت تم فارست خود پشتیبانی محصولات را به عهده نمی‌گیرد و شما باید مشکلات خود را در بخش فروم صفحه محصول از فروشنده بپرسید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(14)
   
اسی کاربر سایت ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

سلام در سایت تم فارست بعد از انتخاب محصول به مرحله تکمیل کردن فرم میرسه که از لیست کشورها کشور ایران نیست چکار باید بکنم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

    سلام
    بله ایران نیست و باید کشور دیگه‌ای را انتخاب کنید
    ترجیحا همون کشوری که متد پرداخت شما هم از اون کشور باشد

   
محمد کاربر سایت ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

سلام وقت بخیر چنتا سوال داشتم
1. آیا باید با نام واقعی ثبت نام کنم؟ اگر بله متوجه نمیشن از ایران هستم؟
2. میشه اول فایل رو ارسال کنم و بعد از اطمینان از تایید دنبال کار مالیاتی در یک کشور خارجی برم؟
3. من قصد دارم برای تغییر آی پی با ریموت دسکتاپ وارد بشم آیا وی پی ان با آی پی ثابت هم شدنی هست؟
4. آیا آی پی کشوری که وارد میشم باید حتما با کشوری که میخوام مالیات رو از اونجا رد کنم یکی باشه؟
5. در قالبم از افزونه پریمیوم استفاده کردم، میتونم اول مطمئن شم قالب تایید میشه و بعد لایسنس افزونه رو تهیه کنم؟
ممنون از شما

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

    با سلام و عرض ادب

    ۱- بهتره از هویت و آدرس کشور دیگری استفاده کنید
    ۲- بله
    ۳- بله
    ۴- خیر؛ ولی با آی‌پی ایران برای محکم کاری وارد نشوید

   
مهمان کاربر سایت ۲۵ آذر ۱۴۰۰

سلام. اگه قالب های html رایگان انگلیسی و دانلود کنم و پس از شخصی سازی و تبدیل به قالب وردپرس در تم فارست برای فروش قرار بدم مشکلی پیش نمیاد؟ یا حتما باید قالب توسط خودم طراحی شده باشه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

    سلام، وقت بخیر
    بستگی به شخص‌سازی داره ولی در اکثر مواقع به مشکل میخورد و در اصل باید توسط خودتون طراحی شده باشه

   
sara کاربر سایت ۰۶ آذر ۱۴۰۰

سلام من به صورت تستی یه قالب آپلود کردم و ازم اطلاعات مالیاتی خواست. گزینه شخص حقیقی رو زدم و گفتم ساکن آمریکا نیستم.
و برای گزینه Tax ID Type گزینه آخر یعنی I will not or am unable to provide a Tax ID Number رو زدم آیا درسته ؟
توصیه ای برای قسمت مالیات دارید که باید رعایت کنم ؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام. وقت بخیر
    لطفا کشور اکانتتون برای غیر از اروپا و آمریکا انتخاب کنید تا موارد مربوط به مالیات مشکل ساز نشوند.

   
Matin کاربر سایت ۰۸ بهمن ۱۳۹۹

سلام خسته نباشید….
من فایلی را برای فروش در سایت تم فارست بارگزاری کردم……..
چه مدت طول میکشه که فایل مورد تایید قرار بگیره؟

       
    تیم محتوای کاشان‌پی کاربر سایت ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    سلام، وقت شما بخیر باشه
    معمولا تایید فایل در تم فارست حدود 3 الی 4 هفته طول می‌کشد

       
    کاربر کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۰

    سلام. میشه توضیح بدید چطور؟؟ من میرم بهم دو تا قیمت می ده

       
    kashanpay2 کاربر سایت ۱۹ تیر ۱۴۰۰

    سلام کاربر عزیز
    محصولات تم فارست دارای پشتیبانی رایگان ۶ ماهه هستند. در صورت نیاز به زمان پشتیبانی بیشتر، مبلغی اضافه‌تر از قیمت محصول باید پرداخت کنید. دلیل ۲ قیمتی بودن آن این است.

   
علیرضا علیخانی کاربر سایت ۲۲ دی ۱۳۹۹

سلام روز خوش
برای پرداخت با پی پال داخل این سایت یکی به من گفت که حتما باید اسم اکانت پی پال با اسم اکانتی که برای تم فارست هست یکی باشه
این درسته؟
اگر حتما باید اینجوری باشه می تونید با اسم اکانت من یه حساب پی پال بسازید که باهاش بتونم پرداخت کنم؟

       
    سجاد سلمان طاهری کاربر سایت ۲۳ دی ۱۳۹۹

    با سلام و احترام

    خیر؛ برای این سایت در صورتی که نام صاحب حساب پی‌پال و صاحب اکانت سایت یکی نباشد مشکلی برای پرداخت بوجود نمیاید
    بله، امکان‌پذیر هست