آموزش خرید از envato

آموزش خرید از محصول envato و تم فارست

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

با توجه به گسترش ارتباطات در دنیای امروز امکان خرید و فروش از سایت‌های خارجی نیز وجود دارد. شما می‌توانید محصول مورد نظر را از سایت دلخواه یافته و برای خرید آن اقدام نمایید. از جمله محصولاتی که خرید آن‌ها از سایت‌های خارجی با چالش‌های کمتری همراه است، محصولات دیجیتال هستند که برای دسترسی به آن‌ها تنها نیاز به اینترنت خواهید داشت. مجموعه envato عرضه کننده محصولات دیجیتال مختلفی است که در میان طراحان وب و گرافیست‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مقاله قصد داریم تا آموزش خرید از envato را به همراه آموزش خرید ازThemeforest  به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های انونتو بیان کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

معرفی انونتو

برای آموزش خرید از انونتو ابتدا آن را معرفی کرده و سپس سوال چطور از انونتو خرید کنیم؟ را پاسخ می‌دهیم. سایت envato یک گروه از بازارهای محصولات دیجیتالی است که مورد استفاده بسیاری از طراحان وب قرار گرفته‌اند. در این بازارها شما می‌توانید بهترین محصولات در دسته تم‌ها، فایل‌های ویدیویی و تصویری، گرافیک، صوتی و… را از لحاظ خلاقیت و جدید بودن تهیه نمایید. مجموعه انویتو از سال 2006 فعالیت خود را به صورت محدود در استرالیا آغاز کرده و امروزه با عرضه بیشتر از هشت میلیون محصول در بازارهای مختلف سهم بزرگی از فروش این محصولات را متعلق به خود کرده است.

Envato به طور کلی خدمات خود را در پنج قسمت ارائه می‌کند که عبارت‌اند از:

 

آموزش خرید از envato

 

Envato market

داده‌های دیجیتالی را در envato market باید بیابید. این محصولات همه خلاقانه و معمولا جدیدترین‌های دنیا هستند. انونتو مارکت خود هفت بخش مجزا دارد که شامل موارد زیر است:

ThemeForest

اگر به دنبال خرید قالب، تم و… برای وب‌سایت خود هستید که سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال و… دارد باید به سایت تم فارست مراجعه نمایید. آموزش خرید از تم فارست را در ادامه ارائه کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه نمایید.

CodeCanyon

افزونه‌ها و کدهای اسکریپتی مناسب وردپرس، PHP، اندروید، ios و… را باید از CodeCanyon تهیه کنید. این قسمت نیز شامل 5 زیرمجموعه است:

VideoHive

پلاگین‌هایی که مخصوص ساخت ویدیو هستند که اصطلاحا به آن‌ها گرافیک‌های حرکتی می‌گویند را در این سایت عرضه کرده‌اند.

AudioJungle

اگر پروژه‌ای دارید مربوط به ساخت تیزر، تبلیغات، پادکست و… می‌توانید جلوه‌های ویژه صدا را در این سایت خریداری نمایید. با اینکار می‌توانید تیزرهای منحصر به فرد ارائه دهید.

GraphicRiver

برای ساخت رزومه، آگهی، سخنرانی و… اگر نیاز به عکس، آیکون و قالب داشتید در این سایت یافت می‌شود. جدیدترین و خلاقانه‌ترین عکس‌ها در این سایت عرضه شده‌اند.

PhotoDune

عکس‌های سهامی در دسته‌بندی‌های مختلف داخل این سایت عرضه شده است.

3DOcean

برای ارتقا بازی‌ها و انیمیشن‌های خود مدل‌های سه بعدی را در این سایت می‌توانید دانلود کنید. مدل‌های منحصر به فردی که خروجی کار شما را جذاب‌تر می‌کنند.

 

+Envato Tuts

اگر به دنبال آموزش‌های آنلاین، دوره‌های آموزشی و… در حوزه طراحی وب، کارهای گرافیکی و غیره هستید باید در این سایت به دنبال آن بگردید. دوره‌های با کیفیتی در این قسمت ارائه شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و حتی وارد بازار کار شوید.

Envato Elements

این سایت یک بازار مشترک است که افراد می‌توانند ابزارهای خود مانند فونت‌ها، قالب‌ها و… را در آن به اشتراک بگذارند. این بستر از سال 2015 در دسترس عموم قرار گرفته است.

Envato Hosted

در این سرویس شما می‌توانید با پرداخت حق اشتراک ماهانه و یا سالانه از بستری برخوردار شوید که همه خدمات به صورت یکجا برایتان ارائه می‌شود از جمله نصب تم، پشتیبان‌گیری کامل و… . این بستر مناسب افرادی است که اطلاعات کافی ندارند و در اینجا می‌توانند یک تم بسیار بهینه‌شده را در اختیار داشته باشند.

Envato Studio

Envato Studio بازاری آنلاین است که در آن خدمات دیجیتال عرضه می‌شود. این خدمات عبارت‌اند از طراحی لوگو و کارهای گرافیکی، بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهای دیجیتال، برنامه‌نویسی و…  که هزینه‌های اولیه نیز توسط مترجمان آزاد تعیین خواهد شد.

 

آموزش خرید از envato

قدم اول آموزش خرید از انونتو ورود به این سایت است پس ابتدا وارد سایت envato.com شوید.

 

چگونگی خرید از Envato

 

پس از ورود به سایت باید به حساب کاربری خود وارد شوید. چنانچه حساب کاربری در این سایت ندارید باید یک حساب ایجاد نمایید.

 

ورود به انونتو

 

در گام سوم به انتخاب محصول می‌رسیم. شما اکنون می‌توانید در بخش مورد نظرتان محصول دلخواه را یافته و آن را انتخاب نمایید. با انتخاب محصول باید روی گزینه add to card کلیک کنید تا انتخابتان وارد سبد خریدتان شود. در نهایت پس از تکمیل انتخاب‌هایتان روی go to checkout باید کلیک نمایید.

 

آموزش خرید از انونتو

 

اگر اطلاعات کاربری‌تان نقصی نداشته باشد وارد به مرحله بازبینی نهایی و پرداخت خواهید رسید. در این قسمت شما باید شیوه پرداختتان را مشخص نمایید. پس از پرداخت کردن مبلغ مورد نظر محصول یا محصولات خریداری شده شما قابل دانلود خواهند بود. در واقع مرحله پرداخت آخرین مرحله آموزش خرید از envato است.

 

آموزش خرید از Themeforest

 

نکات مهم در آموزش خرید از انونتو

در قسمت قبل تمام مراحل آموزش خرید از envato را مطالعه نمودید اما در ایران لازم است نکات مهم دیگری را نیز مدنظر داشته باشید؛‌ زیرا خدمات انونتو برای کاربران ایرانی تحریم بوده و به صورت مستقیم در دسترس نیست. در واقع برای استفاده از این سایت در ایران لازم است نکاتی را مد نظرتان داشته باشید. این نکات عبارت اند از:

توجه به آدرس آیپی

ipهایی که متعلق به کشور ایران باشند اجازه ورود به سایت را ندارند و به هنگام ورود معمولا با اخطار access denied مواجه می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید وارد این سایت شوید باید از نرم‌افزارهای تغییر ip استفاده کنید تا اجازه ورود داشته باشید. برای ساخت حساب کاربری نیز باید با همان آدرس آیپی باید وارد شوید. ضمنا این سایت به آیپی‌های ورودی حساس است و با همان ip وارد شده باید پرداخت را نیز انجام دهید؛ در غیر این صورت امکان مسدود شدن حساب شما وجود دارد.

اطلاعات هویتی

برای ایجاد حساب کاربری در این سایت باید اطلاعات هویتی شما متعلق به کشور دیگری باشد. در واقع نیاز دارید که با اطلاعات فرد دیگری ثبت نام را انجام دهید تا امکان استفاده از خدمات سایت را داشته باشید.

پرداخت ارزی

جهت خرید از این سایت شما باید پرداخت ارزی داشته باشید. روش‌های موجود که با آن‌ها می‌توانید پرداخت خود را انجام دهید پی‌پال و ویزا کارت است. البته افرادی که قبلا حساب کاربری خود را شارژ کرده‌اند می‌تواند از قسمت envato credit پرداخت داشته باشند. نکته مهم در این قسمت تحریم بودن ایران و عدم دسترسی به سرویس‌های پرداخت ارزی است که کار پرداخت را دشوار می‌کند اما راه چاره چیست؟ پس چطور از انونتو خرید کنیم؟ پیشنهاد ما سفیرپیمنت است.

 

سفیرپیمنت و پرداخت‌های ارزی

همانطور که گفتیم برای خرید از انونتو باید پرداخت ارزی داشته باشید. این کار با استفاده از سرویس‌های نقل و انتقال ارزی بین‌المللی همچون پی‌پال امکان‌پذیر است. در صورتی که شما به هر دلیلی به این سرویس‌ها دسترسی ندارید می‌توانید از سفیرپیمنت کمک بگیرید. مجموعه سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی آماده ارائه خدمات پرداخت ارزی برای خرید شما از سایت‌های خارجی مانند انونتو است. این مجموعه با تخصص و تجربه کافی در این زمینه می‌تواند چالش شما را در خرید از سایت‌های خارجی برطرف کند. همچنین می‌توانید از پشتیبانی سفیرپیمنت راهنمایی‌های لازم جهت خرید را نیز دریافت نمایید.

لازم به ذکر است که خدماتی چون افتتاح حساب پی‌پال و یا تهیه ویزا کارت نیز توسط سفیرپیمنت ارائه می‌شود. در صورتی که نیازمند اینگونه حساب‌ها هستید تا برای پرداخت‌های ارزی خودتان کارهای لازم را انجام دهید نیز می‌توانید درخواست خود را در پشتیبانی سفیرپیمنت ثبت نمایید.

 

آموزش خرید از تم فارست

آموزش خرید محصول از تم فارست و envato تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ به عبارت دیگر، همان مراحلی که برای آموزش خرید از انونتو بیان کردیم در پاسخ به سوال چطور از تم فارست خرید کنیم؟ نیز صحت دارد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با همان اکانت خود در انونتو از تم فارست نیز خرید کنید؛ از این‌رو در آموزش خرید از Themeforest اگر قبلا در انونتو حساب کاربری ساخته‌اید نیاز به افتتاح حساب جدید نخواهید داشت. ضمنا همه نکات لازم که برای خرید از این سایت‌ها در ایران بیان کردیم را مد نظرتان قرار دهید تا به مشکل برنخورید. پرداخت خرید از تم فارست نیز توسط تیم سفیرپیمنت انجام می‌شود؛ پس دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید.

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

سایت انونتو در قسمت‌های مختلف خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهد که در این مقاله همه آن‌ها را معرفی کردیم. پس از معرفی این قسمت‌ها به آموزش خرید محصول از تم فارست و envato پرداختیم. در نهایت برای آموزش خرید از تم فارست همانطور که گفتیم باید مراحل آموزش خرید از انونتو را دنبال نمایید. نکات لازم برای خرید از envato و تم فارست در ایران را نیز توضیح دادیم. در واقع با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد خرید از سایت‌هی خارجی با چالش‌هایی مواجه است. مهم‌ترین این چالش‌ها پرداخت‌های ارزی هستند که برای رفع آن سفیرپیمنت آماده ارائه خدمات است. این مجموعه می‌تواند در پرداخت‌های ارزی یاری‌رسان شما باشد.

در صورتی خرید از سایت‌های انونتو و تم فارست تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در این رابطه دارید آن را در قسمت نظرات مطرح نموده و یا با پشتیبانی سفیرپیمنت بپرسید.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *