علی اکسپرس

شرایط و نحوه خرید از علی اکسپرس (AliExpress) چگونه است؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

علی اکسپرس جزو معروف‌ترین سایت‌های فروشگاهی است که طرفداران زیادی دارد. چندی است که این سایت بین کاربران ایرانی هم شناخته شده است و برای خرید از این سایت اقدام می‌کنند اما با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. در واقع خرید از این سایت خارجی نیازمند رعایت نکاتی است و باید از قبل درباره آن مطلع شده باشید. در این مقاله قصد داریم تا آموزش خرید از علی اکسپرس را به طور کامل ارائه کنیم تا با مطالعه آن بتوانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. اگر شما هم تمایل به خرید از علی اکسپرس دارید و نیازمند آموزش کامل خرید از علی اکسپرس هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علی اکسپرس چیست؟

 

علی اکسپرس چیست؟

 

علی اکسپرس (AliExpress) یک وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی چینی است. تنوع اجناس این فروشگاه اینترنتی بسیار بالاست. هر آنچه که در این سایت به فروش می‌رسد، توسط خرده فروشانی که اکثر آن‌ها چینی هستند، عرضه می‌گردد. در واقع سایت علی اکسپرس رابط فروشندگان و مشتریان بسیار زیادی است اما خودش جنسی را نمی‌فروشد؛ بلکه فروشندگان بسیار زیادی در این سایت ثبت نام کرده و محصولاتشان را برای فروش می‌گذارند. درصدی از فروش این محصولات به سایت علی اکسپرس تعلق می‌گیرد.

پس لازم است قبل از خرید، در مورد فروشنده به خوبی تحقیق کنید تا بعدا برای شما مشکلی پیش نیاید. خوشبختانه سایت علی اکسپرس این کار را برای شما آسان کرده است. این فروشگاه اینترنتی یک سیستم اعتبار سنجی برای فروشندگان در نظر گرفته است. وقتی روی پروفایل فروشنده کلیک کنید، می‌توانید امتیاز فروشنده و نظرات کسانی که از این فروشنده چیزی را خریداری کرده‌اند، مطالعه کنید. با مشاهده پروفایل فروشنده، می‌توانید درصد رضایت مشتریان را نیز ببینید. معمولا نظرات کاربران و مشتریان، واقعی و قابل اعتنا هستند. علاوه بر موارد فوق می‌توانید سابقه‌ی فعالیت هر فروشنده را در این سایت مشاهده کنید. طبیعتا سابقه‌ی بیشتر هر فروشنده به معنای اعتبار بالاتر اوست.

 

چه کسانی از علی اکسپرس استفاده می‌کنند؟

 

چه کسانی از علی اکسپرس استفاده می‌کنند؟

زمانی که AliExpress در سال 2010 راه‌اندازی شد، صرفاً مخاطبان کارآفرین را هدف قرار داده بود، زیرا سایتی بود که بیش از همه در زمینه  B2B، یعنی تجارت به تجارت تخصص داشت. با این حال، از همان ابتدا، مشکلات برخورد با چنین مشتریان پیچیده‌ای، مانند یک شرکت خارجی که می‌تواند عمده فروشی برای فروش به مصرف‌کننده نهایی باشد، باعث شد که پروژه علی اکسپرس چندان پربار نباشد.

بنابراین شاهد تغییر ناگهانی مسیرها بودیم و این بازار شروع به رسیدگی به یک پایگاه مشتری که عمدتاً از مصرف‌کنندگان نهایی تشکیل شده بود، کرد. امروزه این پلتفرم برای همه کسانی که به دنبال محصولات خاص، با کیفیت متغیر، قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه و در دسترس هستند، باز است. تنوع بسیار زیاد اقلامی که در این بازار یافت می‌شود، آن را به مرجعی برای کسانی تبدیل کرده است که قصد خرید تک محصولی یا چند واحدی از آن را دارند. البته، این سایت امکان خرید بیش از صد عدد از یک قلم واحد را ندارد.

 

آیا علی اکسپرس قابل اعتماد است؟

 

آیا علی اکسپرس قابل اعتماد است؟

احتمالاً از خود می‌پرسید که Aliexpress چقدر می‌تواند قابل اعتماد باشد و آیا می‌توان از قیمت مناسب محصولات ارائه شده در سایت برای خرید عمده استفاده کرد؟ بیایید با ارزیابی قابلیت اطمینان آن شروع کنیم. مطمئناً تنظیم یک قانون کلی غیرممکن است زیرا علی اکسپرس محصولات خود را مستقیماً نمی‌فروشد، بلکه صرفاً به عنوان ویترینی برای تولیدکنندگان چینی، حتی تولیدکنندگان بسیار کوچک، که می‌خواهند به بازارهای بین‌المللی گسترده‌تر ورود کنند، عمل می‌کند.

به همین دلیل می‌توانید تامین‌کنندگان بسیار قابل اعتمادی پیدا کنید، اما اکثریت کسانی نیستند که بخواهید با آن‌ها تجارت کنید. در واقع، دریافت محصولات کاملاً متفاوت با عکس‌های ارسال شده در سایت یا در مدت زمان بسیار طولانی‌تر از آنچه در صفحه محصول ذکر شده است، غیرمعمول نیست.

ممکن است شما همچنین محصولاتی از برندهای بزرگ، به ویژه در زمینه الکترونیک و تلفن را بیابید که با قیمت‌های مقرون به صرفه به فروش می‌رسند. این محصولات مطمئنا جعلی هستند، این مورد پدیده‌ای است که اغلب در علی اکسپرس و به طور کلی در چین رخ می‌دهد.

شما باید همیشه مراقب کلاهبرداری‌ها باشید. در واقع، فروشندگان زیادی وجود دارند که می‌خواهند برای کالاهایی که ممکن است تحویل داده نشوند، پیش‌پرداخت دریافت کنند. توصیه ما این است که همیشه قبل از اقدام به خرید و پیروی از قوانین ایمنی ذکر شده در پورتال، همه بازخوردها و نظرات به دست آمده توسط فروشنده را با دقت بخوانید.

علی اکسپرس چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از AliExpress، ابتدا باید از طریق لینک ثبت نام در گوشه سمت راست بالای وب‌سایت رسمی AliExpress برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید. با وارد کردن دستی آدرس ایمیل خود در فرم ثبت نام یا با ورود به حساب کاربری Facebook، Google یا VK خود، یک حساب جدید ایجاد کنید.

پس از ایجاد حساب کاربری اولیه، AliExpress نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، ملیت و مجموعه‌ای از چندین دسته خرید مورد علاقه شما، مانند مد مردانه، لوازم جانبی فنی و لوازم الکترونیکی مصرفی را از شما می‌پرسد.

سایر اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود شامل وضعیت تاهل، تاریخ تولد فرزندان، صنعت مورد نظر شما، میانگین حقوق شما، تخمین میزان هزینه‌‌ای که هنگام خرید آنلاین در ماه می‌کنید و سایر فروشگاه‌های آنلاینی که استفاده می‌کنید، می‌شود.

هنگامی که نمایه شما تنظیم شد، می‌توانید AliExpress را جست‌وجو کنید و محصولات را از طریق نوار جستجو در بالای سایت پیدا کنید. محصولات را می‌توان با انتخاب دکمه خرید در حال حاضر از صفحات جداگانه آنها خریداری کرد یا با انتخاب دکمه افزودن به سبد خرید  اضافه کرد. فرآیند خرید در AliExpress بسیار شبیه به اکثر فروشگاه‌های آنلاین دیگر مانند آمازون یا تارگت است.

تفاوت علی بابا و علی اکسپرس

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده است که آیا علی اکسپرس همان علی باباست یا این که با هم فرق دارند؟ خب در پاسخ به این سوال باید بگوییم وب‌سایت علی اکسپرس یکی از زیر مجموعه‌های علی بابا (AliBaba) است ولی این دو کاملا جدای از هم و متفاوت هستند. درست است که هر دو فروشگاه اینترنتی هستند اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

سایت علی بابا برای تولیدات داخلی چین ساخته شده و بیشتر اوقات خرید و فروش‌های عمده در آن انجام می‌شود و از آن برای خرده‌فروشی استفاده نمی‌شود. این در حالی است که فروشندگان سایت علی اکسپرس عمدتا خرده‌فروش هستند. این فروشندگان از کشورهای مختلفی هستند که اجناس چینی و غیر چینی را به فروش می‌رسانند.

 

ویژگی‌های سایت علی اکسپرس چیست؟

 

ویژگی‌های سایت علی اکسپرس چیست؟

مزیت‌های ارزشمندی وجود دارد که کاربران را برای خرید از این سایت ترغیب می‌کند. در واقع سایت علی اکسپرس قابلیت‌هایی دارد که توانسته رضایت بسیاری از مخاطبان را برای سفارش از علی اکسپرس جلب کند. این مزیت‌ها را می‌توانید در قسمت‌های مختلف به هنگام خرید و یا جستجو در سایت مشاهده کنید. اصلی‌ترین مزایای خرید از علی اکسپرس نسبت به دیگر رقبا عبارت‌اند از:

  • قیمت مناسب اجناس
  • امکان خرید به صورت خرده و عمده
  • تنوع بسیار بالای اجناس و دسته‌بندی دقیق محصولات
  • پست رایگان
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  • امکان پرداخت توسط ارزهای مختلف
  • تخفیف‌های ویژه
  • امتیازبندی فروشندگان
  • امکان رهگیری محصول خریداری شده
  • امکان عودت کالا

علی اکسپرس و کاربران ایرانی

همانطور که می‌دانید هیچ چیز خالی از عیب نیست. متاسفانه کاربران ایرانی نمی‌توانند مستقیما از خدمات وب‌سایت علی اکسپرس استفاده کنند. برای ورود به این سایت باید از فیلترشکن استفاده کنید و در صورتی که تمایل به خرید از طریق این سایت دارید، باید برای تحویل گرفتن کالا آدرس سایر کشورها وارد کنید و سپس راهی برای ارسال کالا از آن کشور به ایران پیدا کنید؛ به عبارت دیگر آموزش کامل خرید از علی اکسپرس که در بالا ارائه شد نمی‌تواند مورد استفاده کاربران ایرانی به راحتی قرار بگیرد چرا که این دسته از کاربران تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی اجازه استفاده از خدمات این سایت را ندارند.

البته درحال حاضر شرکت‌هایی نیز در ایران هستند که می‌توانید برای خرید از علی اکسپرس به آن‌ها مراجعه کنید. این شرکت‌ها نیز توسط کشورهای ثالث کالا را به ایران وارد می‌کنند؛ یعنی روشی که این مجموعه‌ها برای خرید از سایت علی اکسپرس استفاده می‌کنند و محصول مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهند همان روش خرید مستقیم و ارائه آدرس کشور دیگری است. تفاوتی که وجود دارد این است که شما دیگر چالشی از این بابت مخصوصا برای ارسال کالا از کشور واسط به ایران نخواهید داشت و محصولتان را در همین ایران تحویل خواهید گرفت.

 

معرفی خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

 

معرفی خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

برای خرید مستقیم از aliexpress لازم است که یک حساب ارزی داشته باشید که برای کاربران ایرانی مقدور نیست اما نگران نباشید؛ لازم نیست پول خود را برای افتتاح حساب ارزی هدر دهید. شما می‌توانید با استفاده از خدمات بدون کارمزد سفیرپیمنت از تمام سایت‌های خارجی مثل علی اکسپرس خرید کنید. لازم به ذکر است این مجموعه تنها خدمات خرید محصولات را به مشتریان عزیز ارائه می‌کند و مسئولیت ارسال محصول به ایران به عهده مشتری می‌باشد.

تیم سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی با تجربه و تخصصی که در حوزه پرداخت‌های ارزی دارد ضمن ارائه نکات لازم در آموزش خرید از علی اکسپرس نکات مهمی که در زمان پرداخت نیز باید به آن توجه داشته باشید را در اختیار شما قرار خواهد داد. شما می‌توانید قبل از هر گونه اقدامی برای خرید و پرداخت فاکتور با پشتیبانی این مجموعه ارتباط گرفته و در حوزه پرداخت هزینه خرید از علی اکسپرس مشاوره بگیرید. همچنین با ثبت درخواست پرداخت ارزی به پشتیبانی دیگر هیچگونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت. برای درخواست پرداخت ارزی با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

با توجه به شهرت سایت علی اکسپرس و استفاده کاربران ایرانی، در این مقاله آموزش کامل خرید از علی اکسپرس را ارائه کردیم تا به هنگام خرید بتوانید با کمک آن خریدی مطمئن را تجریه کنید. بزرگترین چالش کاربران ایرانی مسئله تحریم است که از زمان ورود به سایت تا لحظه خرید و سپس نحوه ارسال کالا موانعی را به وجود آورده است. همانطور که گفتیم شما برای خرید از علی اکسپرس نیازمند استفاده از سرویس‌های بین‌المللی نقل و انتقال پول یا همان پرداخت ارزی هستید که امکان دسترسی به آن برای شما راحت نخواهد بود.

تیم سفیرپیمنت با تجربه و سابقه‌ای درخشان در زمینه خدمات ارزی به شما برای پرداخت فاکتور خرید از علی اکسپرس کمک کرده و این چالش را برای شما برطرف می‌کند. دقت داشته باشید که این مجموعه مسئولیتی در زمینه ارسال کالا ندارد و این مسئله به عهده مشتری خواهد بود. در صورتی که سوالی درباره نکات آموزش خرید از علی اکسپرس دارید می‌توانید آن را در قسمت نظرات همین مقاله و یا در قسمت پشتیبانی این سایت مطرح کنید. همچنین در صورتی که تجربه خرید از این سایت را دارید نیز آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

۱- امکان ارسال مستقیم کالا به ایران از طریق این سایت وجود دارد؟

خیر. متاسفانه همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، باید توسط کشور ثالث اقدام به خرید از علی اکسپرس کنید و آدرسی خارج از ایران بنویسید. خدمات سفیرپیمنت صرفا راهنمایی و آموزش خرید از علی اکسپرس در زمینه پرداخت ارزی است. همچنین برای پرداخت فاکتور نیز خدمات‌رسانی می‌کند اما مسئله نقل و انتقال به عهده شخص است.

 

۲- رهگیری محصول خریداری شده امکانپذیر است؟

بله. بعد از خرید محصول،‌ یک کد رهگیری به شما داده می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از آن، ببینید که  ارسال کالا در چه مرحله‌ای قرار دارد. در واقع شبیه کد رهگیری پستی که امکان ردیابی مرسوله را فراهم می‌کند شما با کد رهگیری علی اکسپرس می‌توانید فرایند ارسال و تحویل کالا را رصد کنید.

 

۳- در صورت ایراد در کالا امکان عودت وجود دارد؟

بله. خوشبختانه عودت کالا برای مشتریان امکان‌پذیر است. از جمله مزیت‌هایی که خرید از علی اکسپرس دارد همین عودت کالا است که باعث شده است کاربران با خیال راحت نسبت به خرید اقدام کنند.

 

۴- آیا واقعاً ارزش دارد برای خرید از فروشگاه علی اکسپرس از پی پال استفاده کنیم؟

در حال حاضر مشارکت بین پی‌پال و علی اکسپرس بسیار محدود شده است و تنها چند تأمین‌کننده محدود پرداخت از طریق پی‌پال را می‌پذیرند.

البته ظاهراً علی اکسپرس تصمیم گرفته دوباره بدون هیچ‌گونه محدودیتی با پی‌پال همکاری کند؛ زیرا بسیاری از خریداران به خرید با پی‌پال عادت کرده‌اند و استفاده از آن را روشی مطمئن برای پرداخت می‌دانند. در ضمن تعداد زیادی از خریداران تصور می‌کنند سایر پلتفرم‌های پرداختی امنیت لازم را ندارد.

 

۵- خرید از علی اکسپرس بدون استفاده از پی پال خرید امنی است؟

شما می‌توانید برای خرید از علی اکسپرس بدون پی‌پال از کارت اعتباری هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً با فروشنده تماس بگیرید و در مورد پرداخت با سایر پلتفرم‌های پرداختی با او صحبت کنید و با یکدیگر به توافق برسید. در صورت توافق برای پرداخت با روش‌های دیگر، طبیعتاً پرداخت با پی‌پال می‌تواند مشکل‌ساز شود.

شما می‌توانید تمام سؤالات خود را با کارشناسان بخش Protecting the buyer علی اکسپرس مطرح کنید تا دیگر مردد نباشید. در کل در حال حاضر بهتر است برای خرید از علی اکسپرس از پی‌پال استفاده نکنید.

 

۶- آیا استفاده از علی پی (Ali Pay) به‌جای پی پال منع قانونی دارد؟

خیر. امنیت علی پی بالاتر از استانداردهای متداول است. برای ورود به حساب کاربری علی پی و پرداخت از طریق آن، باید دو رمز عبور جداگانه وارد کنید. این شیوه امنیتی می‌تواند از ورود سایر افراد به حساب کاربری شما بدون اطلاع شما جلوگیری کند. همچنین AliPay متعهد شده است درصورتی‌که در هنگام خرید کلاه‌برداری شود، وجه به صاحب حساب کاربری بازگردانده ‌شود.

 

۷- آیا امکان پرداخت به برخی از تأمین‌کنندگان موردنظرتان از طریق پی‌پال امکان‌پذیر است؟

هم‌اکنون تنها تعداد معدودی از تأمین‌کنندگان علی اکسپرس پرداخت از طریق پی‌پال را می‌پذیرند. برای اطمینان از این موضوع باید با آن‌ها تماس بگیرید. متذکر می‌شویم دریافت هرگونه ایمیل یا پیام در رابطه با خرید از طریق حساب کاربری پی‌پال در فروشگاه علی اکسپرس وجاهت قانونی ندارد و نباید به آن‌ها توجه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *