دیتاسنتر Vultr

معرفی دیتاسنتر vultr به همراه مزایا و معایب آن

آخرین بروز رسانی:  ۲۱ شهریور, ۱۴۰۲
6 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

برای معرفی ولتر Vultr اینطور می‌توان گفت که یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب، دیتاسنتر vultr است. این دیتاسنتر خدمات زیادی را به کاربران خود اختصاص می‌دهد که در این مقاله قرار است در خصوص آن صحبت کنیم. اگر به دنبال یک میزبان مطمئن برای هاست و سرورهای ابری یا VPS هستید، مجموعه ولتر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این مطلب ویژگی‌های vultr را به طور کامل بررسی کرده‌ایم تا بتوانید با اطمینان برای استفاده از خدمات ولتر تصمیم بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

 

معرفی ولتر Vultr

در گام اول معرفی ولتر Vultr باید گفت که این مجموعه سرورهای ابری SSD با عملکرد بالا ارائه می‌کند. هدف آن ایجاد مطمئن‌ترین و کارآمدترین سرویس برای راه اندازی سرور ابری سریع SSD است. این مجموعه با ارائه یک بستر استاندارد برای همه مشتریان تلاش می‌کند تا به هدف خود دست یابد. David Aninowsky در سال 2014 vultr‌ را تأسیس کرد. تیم Vultr همان تیم  Choopla و GameServers.com نیز هست. آنها با بیش از 15 سال تجربه، یکی از معتبرترین برندهای سرور ابری وب هستند که امروزه نیز مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

این مجموعه درایوهای 100٪ حالت جامد solid-state drives یا همان SSD را با استفاده از آخرین نسل پردازنده‌های مرکزی اینتل در یک صفحه کنترل غنی از ویژگی‌ها ارائه می‌دهد.شما می‌توانید بین 14 مکان در سراسر جهان، سرور خود را انتخاب کنید و سرور ابری خود را در عرض ۶۰ ثانیه تحویل بگیرید. ارزان‌ترین سرور ابری Vultr  مبلغی در حدود ماهانه 5.00 دلار دارد.

 

معرفی ولتر vultr

 

ویژگی های Vultr

همانطور که گفتیم Vultr مانند بسیاری از رقبای خود مانند DigitalOcean ،Amazon Web Services ،Cloudways (دیجیتال اوشن) و Microsoft Azure، ارائه دهنده سرورهای ابری SSD با عملکرد بالا است. آنچه که Vultr را متمایز می‌کند، تمرکز آن بر گزینه‌های انعطاف‌ پذیر در سطح قیمت پایین است. این گزینه‌ها حتی برای کاربران در مقیاس کوچک مانند کارآفرینان فردی و مشاغل کوچک نیز جذاب هستند. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در معرفی ولتر Vultr می‌توان به آن‌ها اشاره نمود را در زیر معرفی کرده‌ایم. همچنین توضیحات برخی از آن‌ها را در ادامه می‌توانید مطالعه نمایید.

  • شبکه جهانی
  • کنترل پنل سفارشی
  • سرعت برجسته
  • آدرس‌های IP اختصاصی
  • Intel Core فوق‌العاده سریع
  • پرداخت پول به ازای دریافت خدمات
  • مراکز داده بسیار متنوع
  • سه نوع برنامه سرور قدرتمند
  • امنیت بالای محدوده

 

شبکه جهانی در معرفی ولتر vultr

بزرگترین افتخار Vultr این است که 14 مکان شهری به نام خود دارد. این ویژگی شبکه ولتر را به بزرگترین شبکه در سراسر جهان تبدیل می‌کند که یک امتیاز فروش عظیم برای توسعه دهندگان به حساب می‌آید. این ویژگی جدا از تمام مزیت‌هایی است که با خود به همراه دارد. در واقع برای معرفی ولتر Vultr اشاره به این که شبکه گسترده‌ای در جهان دارد، یک برگ برنده خواهد بود.

 

کنترل پنل سفارشی

کنترل پنل یکی از جنبه‌های اصلی هر سرویس ابری است و کنترل پنل Vultr با توجه دقیق به مشتری توسعه یافته است. بسیاری از ویژگی‌ها تنها با یک کلیک قابل نصب هستند. این زمان صرفه جویی شده به توسعه دهنده اجازه می‌دهد تا روی مسائل مهمتری تمرکز کند. کنترل پنل ابری Vultr دارای ویژگی های مفیدی است که از چند جهت می‌تواند برای شما مفید باشد.

حساب کاربری vultr

شما به کمک کنترل پنل سفارشی ولتر، سرور خود را بدون فرآیندهای طولانی با یک کلیک ساده، از طریق دسکتاپ یا تلفن همراه مستقر کنید. از طرفی با داده‌هایی مانند استفاده از پهنای باند و پردازنده، تجزیه و تحلیل فوری از سلامت کلی سرورهای خود دریافت کنید. ضمنا می‌توانید با کلیک ماوس اسنپ‌شاپ ایجاد کنید. همچنین رابط بصری ولتر کمک می‌کند تا برای استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

 

سرعت فوق العاده و آدرس های IP اختصاصی

سرعت فوق‌العاده ولتر از همان ابتدا نیز مشهود است؛ زیرا فرایند فعال سازی اولیه تنها چند دقیقه طول می‌کشد. به علاوه، سیستم استقرار معمولاً در کمتر از یک دقیقه کامل خواهد شد. از ویژگی‌های دیگری که در معرفی ولتر vultr می‌توان گفت، ارائه آدرس IP اختصاصی است که می‌تواند تغییر کند. این یک توهم برای یک سرور اختصاصی است در حالی که هسته‌های بسیار سریع Intel این قابلیت اطمینان خارق العاده را ارائه می‌دهند.

پرداخت پول به ازای دریافت خدمات

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب دیتاسنتر vultr که البته جذاب‌ترین جنبه آن نیز هست، پرداخت پول به ازای دریافت خدمات خواهد بود. در vultr نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، خدمات فوق‌العاده‌ای را دریافت خواهید کرد. این ویژگی موجب جلب توجه بسیاری از مشتریان بوده و مخاطبان این دیتاسنتر روز به روز افزایش یافته‌اند. همچنین این قابلیت برای مدیریت هزینه‌های مخاطبان نیز بسیار تاثیرگذار است.

 

اهمیت شبکه جهانی در معرفی ولتر Vultr

برای اینکه به خوبی با ولتر و مزیت‌های آن آشنا شوید باید تاثیر شبکه جهانی آن را در ارائه خدمات بدانید. در وهله اول، مکان سرورها و میزبانی مهم است. همانطور که رانندگی به یک مکان دوردست بیشتر از رانندگی به مکانی نزدیک طول می‌کشد، سرویس دهی داده‌ها از یک مرکز داده‌های دور به معنای دیرتر رسیدن اطلاعات به گیرنده مورد نظر است. با انتخاب استراتژیک یک مرکز داده در نزدیکی کاربران، عملکرد وب‌سایت خود را بهبود می‌بخشید (چیزی که اگر یک تجارت الکترونیکی دارید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است).

از طرف دیگر یک شبکه گسترده به میزبان اجازه می‌دهد تا از داده های شما در چندین مکان پشتیبان تهیه کند، اطمینان حاصل کند که مشکلات یک مرکز به معنای فاجعه برای داده‌های شما نیست. علاوه بر این، مشکلات مربوط به یک قسمت از شبکه احتمالاً باعث خرابی وب‌سایت شما نمی‌شود. Vultr میزبانی با عملکرد بالا، استقرار سریع و ابزارهای توسعه دهنده را ارائه می‌دهد و شبکه جهانی آن نقش مهمی در معرفی قابلیت‌های ولتر و جذب مخاطب دارد.

 

دیتاسنتر Vultr و مزیت‌های آن

 

امنیت سرویس میزبانی

به هنگام خرید یک سرویس میزبانی برای خود حتما به مسئله امنیت آن باید توجه کنید. در بحث معرفی ولتر vultr‌ و ویژگی‌های آن نیز اشاره کردیم که این سرویس‌دهنده جهانی امنیت بالایی را برای کاربران خود تامین می‌کند. با این حال بهتر است قبل از تهیه یک سرویس میزبانی جزئیات دقیق‌تری از امنیت آن را جویا شوید. در زیر 9 سوال مهم را ارائه کرده‌ایم که پشنهاد می‌کنیم حتما پاسخ آن‌ها را قبل از خرید دریابید.

  • آیا مرکز داده در مکانی گسسته است؟
  • آیا دسترسی فیزیکی برای پرسنل مربوطه به اندازه کافی محدود شده است؟
  • آیا محیط فیزیکی مرکز داده امن است؟
  • آیا اقدامات امنیتی انسانی نظیر محافظین امنیتی وجود دارد؟
  • آیا روش های آزمایش مناسب وجود دارد؟
  • آیا ارزیابی مکرر ریسک برنامه ریزی شده است؟
  • آیا در صورت خرابی نوعی تهیه نسخه پشتیبان وجود دارد؟
  • تیم پشتیبان مرکز داده شما چقدر قابل اعتماد است؟
  • آیا مرکز داده مستقیماً توسط هاست شما کنترل می شود؟

 

انواع هاست‌های ولتر

در حال حاضر، Vultr سه نوع مختلف هاست را ارائه می‌دهد. این سه نوع هاستی که ولتر دارد هر کدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. بهتر است ابتدا انواع هاست ولتر را بشناسید و سپس برای تهیه آن‌ها اقدام نمایید. در ادامه ما اطلاعاتی را در رابطه با این هاست‌ها ارائه کرده‌ایم. همچنین توضیح داده‌ایم که هر نوع هاست مناسب چه گروهی از افراد خواهد بود.

Cloud Computer (VC2)

Cloud Computer (VC2) میزبانی مبتنی بر ابر است که به تعهد طولانی مدت احتیاج ندارد. با استفاده از این گزینه می‌توانید تقریباً بلافاصله از هر پانزده مکان در سراسر جهان مستقر شوید. به عنوان کاربر، دسترسی به نمونه سرور خود، دسترسی به API، انتخاب سیستم عامل و یک صفحه کنترل غنی از ویژگی برای مدیریت همه موارد مربوط به وب‌سایت و میزبانی خود دسترسی خواهید داشت. Cloud Compute 2 گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که با میزبانی پیشرفته شروع به کار می‌کنند.

شبکه جهانی ولتر vultr

 

Bare Metal Simplified

برای کسانی که دارای برنامه‌های وب و وب‌سایت‌های پرمصرف هستند، Vultr گزینه Bare Metal Simplified را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این مورد را به عنوان یک سرور اختصاصی( اما با شخصی سازی) تصور کنید که کار با کمترین دردسر را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر اینکه می‌توانید منابع اضافی را با استفاده از اتوماسیون جابه‌جا کنید‌، می‌توانید در عرض چند دقیقه در هاست مستقر شوید.

با توجه به اینکه گفتیم این کار شبیه میزبانی اختصاصی است، شما می‌توانید کنترل کامل محیط خود و همچنین دسترسی بدون محدودیت به همه موارد ارائه شده توسط سخت‌افزار فیزیکی پشتیبانی از وب سایت خود را بدست آورید. اگر قدرتمندترین گزینه را برای سایت خود می‌خواهید اما لزوماً نمی‌خواهید تمام وقت خود را صرف مدیریت سیستم کنید، این گزینه برای شما است.

 

Block Storage

Vultr گزینه Block Storage را ارائه می‌دهد. این کار را نمی‌توان دقیقا یک میزبانی وب دانست، بلکه یک راه حل ذخیره سازی بسیار در دسترس (99.99999٪ در دسترس) است که سه بار تکرار می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که هرگز داده‌های خود را از دست نمی‌دهید. اگر اطلاعات زیادی دارید و مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید آن‌ها را حفظ کنید، گزینه Block Storage را در نظر بگیرید.

 

مزایای Vultr چیست؟

چنانچه با مطالعه توضیحاتی که راجع به معرفی ولتر vultr ارائه کردیم قصد استفاده از خدمات این مجموعه را دارید، ادامه مقاله نیز برای شما مفید خواهد بود. در صورتی هم که هنوز به شناخت کامل از این مجموعه نرسیده‌اید، اطلاعات کامل‌تری را در ادامه توضیح داده‌ایم که به شما برای تصمیم‌گیری کمک می‌کند. مهم‌ترین مزیت‌های مجموعه ولتر که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید عبارتند از:

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی و مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

 

تنوع برنامه‌های پرداختی و خدمات برای کاربر

برنامه‌های قیمت‌گذاری Vultr به صورت ساعتی انجام می‌شود بدین معنی که شما فقط هزینه آنچه را که استفاده می‌کنید پرداخت خواهید کرد. با این حال، با محدودیت 28 روز ماهانه، هرگز در هر ماه مجبور به پرداخت بیش از 672 ساعت نخواهید بود. با انتخاب تنوعی از هشت طرح موجود، این پلتفرم آماده است تا پاسخگوی همه نیازها باشد. محبوب ترین طرح 1 CPU را ارائه می‌دهد، اما کاربران می‌توانند حداکثر 24 CPU داشته باشند.
در همین حال، پهنای باند 2000 گیگابایتی و 1024 مگابایت حافظه برای بیشتر افراد کافی است. با این حال، بزرگترین بسته‌ها دارای نرخ های 15000 گیگابایت و 65536 مگابایت هستند. Vultr همچنین خدمات ذخیره سازی (VLS) و ابری اختصاصی (VDS) را ارائه می‌دهد. باز هم، درجه بالایی از انعطاف پذیری وجود دارد که امکان تهیه بسته‌بندی متناسب با نیازهای فردی را فراهم می‌کند.

جلب رضایت کاربران در ولتر

 

پشتیبانی مشتری

Vultr همچنین با حضور در سراسر جهان مشاوره عالی و پشتیبانی از مشتری را به خوبی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بسیاری از سوالات متداول و راهنماهای مفید را در وب‌سایت آن‌ها پیدا کنید. همچنین امکان تماس مستقیم با تیم خدمات مشتری از طریق ایمیل، بلیط فروشی یا رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. علاوه بر پشتیبانی داخلی، یک انجمن آنلاین فعال نیز وجود دارد. این انجمن را می‌توان در فروم‌های vultr.com یافت که می‌تواند برای توسعه دهندگان با هر سطح تجربه بسیار مفید باشد.

دیگر مزایا

Vultr  هشت سرور ابر عمومی و 4 طرح اختصاصی سرور ابری را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. این گزینه را دارید که بین صورتحساب ماهانه یا ساعتی انتخاب کنید. ولتر فعال سازی سریع حساب دارد و در اکثر موارد، ظرف 60 ثانیه سرور شما را فعال می‌کنند. این خود مزیتی بزرگ است که کاربران را به استفاده از این دیتاسنتر ترغیب می‌کند.

چند نکته منفی در معرفی ولتر Vultr

مانند هر دیتاسنتر دیگری، چند نکته منفی نیز در ارتباط با ولتر وجود دارد. پرداخت‌ها در اول ماه انجام می‌شود که می‌تواند کمی محدود کننده باشد. پرداخت پول به ازای دریافت خدمات است. در همین حال، برخی از توسعه دهندگان ممکن است با مواردی مانند blocked SMTP روبرو شوند که چون پشتیبانی خوبی دارد، با تماس با تیم پشتیبانی می‌توان این مشکل را اصلاح کرد.

 

خدمات سفیر پیمنت در ارتباط با ولتر

پرداخت‌های ساعتی و ماهانه‌ی ولتر به صورت دلاری بوده و برای پرداخت آن‌ها به کارت بین‌المللی ارزی نیاز خواهید داشت. متاسفانه اکثر این کارت‌ها در ایران تحریم هستند و کاربران نمی‌توانند پرداخت‌های ارزی را انجام دهند. سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی کمک می‌کند تا پرداخت‌های ارزی خود را انجام دهید. جهت پرداخت هزینه خرید هاست و سرور از سایت های خارجی می‌توانید روی کمک تیم ما حساب باز کنید. در حوزه نقد کردن درآمد ارزی خود نیز سفیرپیمنت خدمات مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد. پاسخگوی سوالات شما در بخش نظرات یا پشتیبانی خواهیم بود.

 

جمع‌بندی معرفی ولتر vultr

همان‌طور که در معرفی ولتر vultr گفتیم، دیتاسنتر vultr یک شرکت در زمینه‌ی پردازش‌های ابری است. این دیتاسنتر در سرتاسر جهان با قابلیت ذخیره سازی SSD طرفداران بسیاری دارد و یک گزینه‌ی مناسب برای توسعه دهندگان وب است. دیتاسنتر ولتر از مزایای بسیاری نظیر هشت سرور ابری عمومی و چهار طرح اختصاصی سرور ابری با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه برخوردار است. از این رو خرید حساب آن برای مشتریان نه تنها مزایای زیادی دارد بلکه مقرون به صرفه نیز هست.

خرید اکانت Vultr ولتر
افتتاح حساب والتر Vultr

 

خرید اکانت OVH
وریفای اکانت ovh با مدارک واقعی

 

خرید اکانت لینود linode
احراز هویت اکانت linode لینود

 

خرید اکانت هتزنر hetzner
وریفای اکانت hetzner هتزنر

 

خرید دیجیتال اوشن digitalocean
خرید اکانت digitalocean دیجیتال اوشن

سوالات متداول؛ معرفی ولتر Vultr

سرورهای حساب کاربری شما به صورت ساعتی صورت حساب می‌گیرند که البته حداکثر نرخ 28 روزه است. هرگونه هزینه اضافی که در حساب شما باشد، در فاکتوری که ولتر در ابتدای ماه بعد ارسال می‌کند جمع می‌شود. به عبارت دیگر شما در یک ماه سقف استفاده ساعتی خواهید داشت. در صورتی که میزان استفاده شما از این مقدار بیشتر شود، مابه‌التفاوت آن را در فاکتور بعدی خود باید پرداخت کنید.
بله و این کاملاً به محدودیت‌های پهنای باند اختصاص یافته به برنامه خاص شما بستگی دارد. شما می‌توانید این آمار را در صفحه کنترل خود که Vultr ارائه می‌کند، بررسی کنید. به عبارت دیگر در زمان خرید جزئیات برنامه انتخابی شما مشخص خواهد بود و طبق آن برنامه محدودیت‌های پهنای باند برای شما اعمال می‌شود. اگر این مسئله برای شما اهمیت زیادی دارد، حتما به هنگام انتخاب برنامه به آن توجه داشته باشید.
طبق وب‌سایت رسمی آنها، Vultr از آخرین معماری CPU اینتل به روز استفاده می‌کند و 100٪ حافظه درایو حالت جامد را برای شما فراهم می‌کند. با توجه به این مسئله به هنگام خرید سرویس از ولتر نگران سخت‌افزار و زیرساخت‌های آن نباشید. این مجموعه همواره در تلاش است تا بهترین‌ها را برای کاربران خود فراهم کند تا بتواند رضایت آن‌ها را به دست بیاورد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(6)
   
حسن حسینی کاربر سایت ۰۲ اسفند ۱۴۰۱

سلام میخواستم بدونم چه کشوری برای ساخت سرور سرعت و قیمت کلیک بالاتری دارد

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

    سلام
    آمریکا

   
سیروس گلی کاربر سایت ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

با سلام و عرض ادب
وریفای و افتتاح اکانت این سایت vultr والتر را سفیرپیمنت انجام میدهد؟
من نیاز به این پنل دارم ولی متاسفانه بخاطر تحریم امکانش را ندارم
لطفا اگر بله، قیمت و راه خرید را بفرمایید
با تشکر

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    با سلام و احترام
    بله؛ انجام میشه
    از طریق پنل کاربران می‌تونید قیمت‌ها را بررسی و اقدام به ثبت سفارش کنید
    با تشکر

       
    علی اکبر مقادی کاربر سایت ۰۱ مرداد ۱۴۰۲

    لطفا برای خرید اکانت والتر راهنمایی کنید

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۰۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام و احترام
    از منوی بالا صفحه و گزینه فروشگاه، وارد صفحه خرید اکانت ولتر شوید و از این طریق می‌تونید اقدام به ثبت سفارش بفرمایید.