آزمون SAT

هر آنچه که از آزمون Sat باید بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  18 دقیقه

همان‌طور که میدانید قبول شدن در دانشگاه‌های داخلی هم چندان کار ساده‌ای نیست و نیاز به موفقیت در آزمونی به نام کنکور سراسری دارد. اما قبول شدن در دانشگاه‌های معتبر خارجی دشواری‌های بیشتری نسبت به نمونه داخلی دارد. آزمون ‌های بین ‌المللی از جمله آزمون‌هایی هستند که شرایط را برای داوطلبانی که قصد پذیرش در دانشگاه‌های کشورهای خارجی را دارند هموار کرده است. نمونه‌ای از این آزمون‌های بین المللی آزمون ست است. مدرک آزمون SAT به داوطلبان خود امکان ادامه تحصیل در مقطع لیسانس و در دانشگاه‌های خارجی را می‌دهد؛ از این‌رو این آزمون برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند بسیار مناسب است. در ادامه این آزمون را بررسی خواهیم کرد.

 

جدول محتوا پنهان

آزمون SAT چیست؟

آزمون SAT یا scholastic Aptitute Test از جمله آزمون‌های محبوب  و معتبر در حوزه بین المللی است که استعداد و مهارت دانش آموزان و دانشجویانی که متقاضی ورود به دانشگاه‌های آمریکایی هستند را مورد سنجش قرار می‌دهد. کسب نمره‌ی قبولی در این آزمون، چندان دشوار نیست و در پایان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان را برای داوطلبان خود به ارمغان می‌آورد. زبان غالب و رسمی این آزمون انگلیسی است و در دو نوع ساختار برگزار می‌گردد. نوع اول این آزمون General SAT و نوع دوم Subject SAT می‌باشد که هر یک کارکرد های خود را دارا می‌باشند. نوع اول آزمون یا General SAT برای متقاضیانی مناسب است که قصد پذیرش از مراکز آموزشی را دارند و نوع دوم آن آزمون Subject SAT برای داوطلبانی مناسب است که می‌خواهند از دانشگاه‌های معتبر پذیرش شوند. در ادامه مطلب به طور کامل به بررسی جزئیات این آزمون خواهیم پرداخت.

 

ساختار آزمون SAT ترکیه

 آزمونست دربرگیرنده‌ی سه بخش عمده ریاضی، درک مطلب و انشاء است و مهارت داوطلب را در این زمینه ها مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در ادامه در خصوص این بخش توضیحاتی خواهیم داد:

قسمت درک مطلب  (Sat Reading Test)

درک مطلب عموما در تمامی آزمون‌ها وجود دارد و همانطور که از نام آن مشخص است توانایی داوطلبان را در درک مفاهیم و اطلاعات داده شده در متن، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این بخش از آزمون دارای سوالات چهار گزینه‌ای است و شامل ۵۲ سوال است که لازم است داوطلبان در مدت ۶۵ دقیقه به آن‌ها پاسخ دهند. ناگفته نماند که ممکن است برخی از قسمت‌های متن‌ داده شده در امتحان، با دیگر قسمت‌ها ارتباط موضوعی داشته باشد؛ از این‌رو دقت در خواندن و درک آن‌ها به داوطلب در روند آزمون کمک می‌کند.

همچنین توجه داشته باشید که این بخش از آزمون شامل داده‌های اطلاعاتی مانند جدول، نمودار یا گراف است و از این رو لازم است دقت و توجه بیشتری به خرج دهید. البته پاسخگویی به سوالات نیازی به دانش تخصصی در مورد مطالب ارائه شده ندارد و هدف اصلی آزمون، ارزیابی نحوه‌ی درک مطلب توسط شرکت‌کننده است. همچنین این بخش از آزمون SAT فاقد نمره منفی برای شرکت‌کنندگان است.

 

قسمت ارزیابی زبان و نوشتار

ارزیابی زبان و نوشتار یکی دیگر از قسمت‌هایی است که در آزمون ست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این قسمت، سه معیار مهم در زمینه زبان داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از این بخش می‌توان توانایی شرکت‌کننده در خواندن، پیدا کردن اشتباهات و نکات ضعف زبان و تصحیح اشتباهات، را برآورد کرد. از این رو این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و تمامی سوال‌های آن به صورت چند گزینه‌ای  می‌باشد.

قسمت ریاضی

بخش ریاضی این آزمون از دیگر بخش‌های مهم است که پاسخگویی به آن اجباری است. سوالات مطرح شده در قسمت ارزیابی ریاضی مربوط به حل مسائل ریاضی، هندسه، جبر، آمار و احتمال و استفاده از فرمول‌های ریاضیمی‌باشد که بیشتر به صورت چند گزینه‌ای مطرح می‌شوند و داوطلب باید گزینه‌ی صحیح را از میان سایر گزینه‌ها انتخاب کند. البته سوالات تشریحی نیز در این آزمون وجود دارد و داوطلبان باید با انجام محاسبات ریاضی، پاسخ را مکتوب کند. بخش ریاضی آزمون ست از دو قسمت تشکیل شده است. بخش اول دارای ۲۰ سوال است و برای آن زمانی حدود ۲۵ دقیقه در نظر گرفته شده است. در این بخش استفاده از ماشین حساب مجاز نیست و تمامی محاسبات باید به صورت ذهنی انجام شوند. اما در بخش بعدی که شامل ۳۸ سوال ریاضی است داوطلب ۵۵ دقیقه وقت برای پاسخگویی در اختیار دارد و میتواند با استفاده از ماشین‌حساب به سوالات ریاضی پاسخ دهد. نکته مهم دیگری که وجود دارد آن است که این دو بخش فاقد نمره منفی می‌باشند.

 

قسمت انشاء

یکی از قسمت‌های مهم آزمون ست مربوط به قسمت انشا است. از آنجایی که در آزمون SAT مهارت‌های خواندن، تجزیه و تحلیل اطلاعات و همچنین نوشتاری داوطلبان مورد ارزیابی قرار می‌‌گیرد که البته توجه داشته باشید پاسخگویی به آن اختیاری است. اما باید بدانید که برای برخی از دانشگاه‌ها و موسسات جواب گویی به آن بسیار ضروری است. موضوعاتی که در این بخش مطرح می‌شوند در مورد تجربیات شخصی افراد نیست و موافق بودن یا نبودن داوطلب در مورد موضوع انشاء مورد سوال قرار نمی‌گیرد. بلکه موضوعاتی خاص است که داوطلب وظیفه دارد در خصوص آن متنی را در مدت 50 دقیقه بنویسد.

 

محل برگزاری آزمونSAT

این آزمون هرساله در مراکز برگزاری داخل و خارج از آمریکا انجام می‌گیرد. کشورهایی همچون استرالیا، ژاپن، انگلیس، کانادا، نروژ، هلند، آلمان، ترکیه، افغانستان، فرانسه و… میزبان برگزاری آزمون SAT می‌باشند. در حال حاضر در خاورمیانه به جز ایران و افغانستان تمامی کشورها دارای مراکز برگزاری آزمون هستند. به منظور اطلاع از نزدیک‌ترین مکان برگزای آزمون به محل زندگی‌تان به وب‌سایت College Board مراجعه کرده و لیست موجود در آن را بررسی کنید.

 

شرایط و قوانین آزمونSAT

این آزمون همانند سایر آزمون‌های دیگر، قوانین مخصوص به خود را دارد که رعایت آن از طرف داوطلبان الزامی است.

  • یکی از ویژگی‌های آزمون SAT آن است که در این آزمون هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. به عبارتی برای کسانی که سنشان بالای 16 سال بوده و مدرک دیپلم دارند یا افرادی که در مقاطع 11 و 12 دبیرستان تحصیل می‌کنند، این آزمون مناسب است و میتوانند در این آزمون شرکت کنند.
  • به همراه داشتن مدارک شخصی و  اصل مدرک گذرنامه برای حضور در آزمون ضروری است.
  • برای این آزمون وسایل اضافی از قبیل ساعت مچی، ماژیک هایلایتر، مدادهای رنگی، لاک غلط‌گیر، خوراکی و کشیدن سیگار ممنوع است و در صورتی که داوطلبی این موارد را رعایت نکند طبق مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.
  • از آنجایی که راس ساعت برگزاری آزمون، درب‌های حوزه امتحانی بسته خواهد شد، حضور افراد در محل برگزاری آزمون زودتر از موعد الزامی است.
  • در طول زمان برگزاری آزمون، شرکت‌کنندگان به هیچ عنوان حق صحبت با یکدیگر را ندارند.
  • خروج از جلسه آزمون، تنها در صورت هماهنگی با مسئولین مربوطه امکان‌پذیر است و بدیهی است که شرکت‌کنندگان بدون هماهنگی حق خروج از جلسه آزمون را ندارند.
  • کنترل جلسه با دوربین‌های مداربسته انجام می‌شود و در صورت به همراه داشتن یا استفاده از موارد ممنوعه ذکر شده، تقلب محسوب شده و اخراج از جلسه را به دنبال دارد.
  • مهلت ثبت‌نام در آزمون Sat تا 4 هفته قبل از برگزاری آزمون می‌باشد و در صورت دیرکرد، حداکثر تا 2 هفته پیش از آزمون می‌توان فرایند ثبت‌نام را انجام داد که البته در این حالت باید جریمه آن پرداخت شود.
  • نتایج این آزمون صرفاً به خود فرد شرکت‌کننده تحویل داده می‌شود؛ از این‌رو شرکت‌کنندگان نباید اطلاعات محرمانه خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار دهند.

چه کسانی می توانند در آزمون SAT شرکت نمایند؟

آزمون SAT دارای شرایط مخصوص به خود می‌باشد که با توجه به آن، اشخاص واجد شرایط برای شرکت در آزمون تعیین می‌شوند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، آزمون SAT اصولا هیچ محدودیت سنی ندارد؛ اما برای کسانی که سنشان بالای 16 سال بوده و مدرک دیپلم دارند یا افرادی که در مقاطع 11 و 12 دبیرستان تحصیل می‌کنند، مناسب است.

 

واجدین شرایط برای شرکت در آزمون:

  • کسانی که مقطع دبیرستان را به اتمام رسانده و برای پذیرش در دانشگاه به مدرک SAT نیاز دارند.
  • افرادی که تسلطشان به زبان انگلیسی حداقل، متوسط به بالا باشد.
  • اشخاصی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کشورهایی که زبان اول آن‌ها انگلیسی است، هستند.

 

افراد غیر واجد شرایط:

  • اعتبار مدرک آزمون  2 سال است، از این‌رو توصیه می‌شود افراد زیر 16 سال در این آزمون شرکت نکنند؛ زیرا تا زمان رسیدن آن‌ها به سن 18 سالگی که سن مورد قبول برای ورود به دانشگاه می‌باشد، اعتبار مدرک‌ اخذ شده به پایان میرسد.
  • افرادی که در زبان انگلیسی دانش خوبی ندارند، نتیجه خوبی نیز از این آزمون نخواهند گرفت.

 

نمره‌ی قبولی در آزمون SAT

در این آزمون که در دو بخش برگزار می‌گردد لازم است داوطلبان برای هر بخش، نمره‌ای در بازه [200-800] دریافت می‌کنند که در نهایت مجموع نمرات دو بخش، تعیین‌کننده نمره کلی آزمون خواهد بود.

لازم است بدانید که سقف نمره آزمون SAT نیز، 1600 است اما توجه داشته باشید که معیار پذیرش داوطلب در مراکز معتبر وابسته به این نمره نیست. برای مثال امکان دارد کسب نمره 900 در یک دانشگاه و رشته قابل قبول باشد ولی برای دانشگاه و رشته‌ای دیگر، کم و قابل قبول نباشد. به طور میانگین و در حالت کلی می‌توان گفت، نمره بالای 1068 به عنوان نتیجه‌ای عالی برای این آزمون در نظر گرفته می‌شود و میتوان امیدوار بود بر اساس آن در مراکز معتبر گوناگونی مقبول می‌شوید.

 

زمانبندی اعلام نتایج آزمون SAT

از آنجایی که این آزمون در روزهای مختلفی برگزار می‌گردد، زمان اعلام نتایج به تاریخ و روز شرکت نیز متفاوت خواهد شد. از این‌رو داوطلب باید به زمان آزمون خود دقت کند و بر اساس آن تاریخ اعلام نتایج را به دست آورد. برای مثال اگر داوطلبی در تابستان (ماه های ژوئن و آگوست) در آزمون SAT شرکت کرده باشد، نتیجه آزمون حدود 6 هفته بعد ارسال می‌شود. در صورتی که در ماه‌های اکتبر، نوامبر، دسامبر، مارس یا می در آزمون شرکت نموده باشد، نتیجه آزمون حدود 10 روز بعد به دانشگاه‌ها و 2-3 هفته بعد از آزمون نیز به داوطلب ابلاغ خواهد شد.

در آزمون SAT بخشی منحصر به فرد به نام essay وجود دارد که پاسخ‌دهی به آن اختیاری است و نتایج آن به صورت جداگانه و تقریبا 5 روز پس از اعلام نتایج قبلی به دست شرکت‌کنندگان می‌رسد.

مراکز برگزاری آزمون SAT در کشور ترکیه

مراکز مختلفی در کشور ترکیه به منظور برگزاری این آزمون اعلام امادگی کرده‌اند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود.

  • ANKARA, TURKEY TURKISH-AMERICAN ASSOCIATION
  • ANKARA, TURKEY BILKENT UNIV PREPERATION SCHOOL
  • TARSUS, TURKEY TARSUS AMERICAN SCHOOL
  • ISTANBUL, TURKEY ROBERT COLLEGE
  • IZMIR, TURKEY THE AMERICAN COLLEGIATE INSTITUTE

 

آزمون SAT برای تحصیل در چه کشورها و دانشگاه هایی مناسب می‌ باشد؟

همان‌طور که در توضیحات بالا گفته شد، مدرک آزمون ست از اعتبار خوبی در سطح جهان برخوردار است.  این آزمون در هزاران مرکز در سطح جهان برگزار می‌گردد و مدرک و نمره آن در ده‌ها کشور و بالغ بر 700 مؤسسه در سراسر دنیا حائز اهمیت است.

 

مدت اعتبار مدرک SAT

مدرک آزمون Sat به مدت 2 سال دارای اعتبار می‌باشد و پس از اتمام این مدت، مدرک آزمون فاقد اعتبار است؛ بنابراین، برای تمدید اعتبار لازم است داوطلب دوباره در آزمون شرکت نموده و نمره قبولی را کسب نماید.

 

تعداد سؤالات آزمون SAT

با در نظر گرفتن بخش اختیاری این آزمون، می‌توان گفت که آزمون SAT دارای سه بخش است. بخش ریاضیات متشکل از 58 سؤال بوده که خود شامل دو قسمت است. در بخش دوم که شامل سؤالات درک مطلب است، 52 سؤال و بخش نگارش شامل 44 سؤال است. بخش سوم (Essay) که بخش اختیاری می‌باشد، تنها 1 سؤال دارد. بنابراین می‌توان گفت، به طور کلی و بر روی هم این آزمون دارای 155 سوال است.

 

انواع آزمون SAT

آزمون ست نیز دارای دو نوع است که لازم است شما به عنوان داوطلب این آزمون آن‌ها را بشناسید. نمونه اول آزمون General SAT و نوع دوم Subject SAT می‌باشد. در نمونه اول یعنی آزمون General SAT متقاضیانی که قصد پذیرش در مراکز آموزشی را دارند، بهتر است ثبت نام و شرکت کنند. محتویات مورد سنجش این نوع از آزمون مربوط به سنجش بخش ریاضی، هوش و زبان انگلیسی افراد است.

آزمون Subject SAT یا نوع دوم برای داوطلبانی مناسب است که می‌خواهند از دانشگاه‌های معتبر پذیرش شوند. محتویات این نوع آزمون برای سنجش بر علمی خاص مثل زیست، شیمی یا فیزیک تمرکز داشته و داوطلب را برای حضور در دانشگاه‌های معتبر خارجی آماده می‌کند. توجه داشته باشید که در این نوع آزمون داوطلبان می‌توانند براساس رشته‌ انتخابی‌ خود، بخش Essay را نیز انتخاب کنند.

 

مصاحبه ی آزمون SAT چه زمانی صورت می پذیرد؟

مهم است که بدانید آزمون SAT هیچ‌گونه مصاحبه‌ای ندارد. به عبارتی چنانچه داوطلبی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را داشته باشد، لازم است دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کند و پس از طی فرآیند ثبت‌نام، در آزمون شرکت کند. با کسب نمره قبولی در این آزمون می‌توانند در دانشگاه و رشته مدنظر، بدون هیچ مصاحبه‌ای تحصیل خود را ادامه دهد.

آزمون SAT کاغذی است یا سیستمی؟

یکی از ویژگی‌های ممتاز آزمون SAT آن است که این آزمون به هردو شکل سیستمی و کاغذی قابل برگزاری است. اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، متقاضیان این آزمون از نوع سیستمی یا آنلاین آزمون ست استقبال بیشتری کرده‌اند. اما این داوطلبان ایرانی به دلیل کمبود امکانات و عدم انجام هماهنگی‌های لازم با سرورهای College Board، می‌بایست به صورت کاغذی در این ازمون شرکت کنند.

 

منابع آزمون SAT

کتاب‌های منابع آزمون SAT شناخته شده هستند؛ از این رو دسترسی به آنها چندان سخت نیست. در ادامه به معرفی چند منبع مهم در این زمینه می‌پردازیم.

  • Khan Academy

یکی از منابع مهم که به صورت آنلاین در اختیار داوطلبان قرار دارد، Khan Academy می‌باشد. در این منبع هزاران نمونه سؤال و فیلم آموزشی درجه یک  در اختیار داوطلبان قرار دارد. مؤسسه‌ی خصوصی Khan Academic به دلیل همکاری مشترکی که با مؤسسه ی College Board دارد، بسیار معروف است.

  • The Princeton Review

این منبع نیز بسیار مشهور بوده و انواع منابع را شامل تست‌ها، تمرین و آموزش، نحوه‌ی پذیرش و… در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. دوره‌های این مؤسسه بسته به نوع آن که می‌تواند خصوصی یا عمومی باشد، مدت زمان و هزینه‌ی متفاوتی را شامل می‌شوند.

  • Prep Scholar

کسانی که در دوره‌های آنلاین این مؤسسه شرکت کرده‌اند؛ همیشه در رتبه‌‌های بالا پیش‌قدم بوده‌اند. دوره‌های آنلاین هزاران تست، نمونه سؤال، موضوعات مختلف برای تمرین مقاله‌نویسی و… از جمله مواردی هستند که در این دوره آموزش داده می‌شوند. هر میزان که این دوره طول بکشد حتی تا 1 سال، امکان دسترسی به فایل‌های تدریس شده وجود دارد.

 

امتحان sat چیست

 

زبان آزمون SAT

این آزمون در تمامی حوزه‌ها و برای تمامی داوطلبان بدون استثناء، به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد.

 

شرایط سنی

بهتر است بدانید که آزمون SAT برای تمامی افراد مجاز است و هیچ گونه ممنوعیتی برای افراد در آن وجود ندارد. البته بند محدودیت سنی، در واقع یک توصیه است. چنانچه افراد زیر 16 سال برای شرکت در این آزمون اقدام کنند مدرک آن هیچ گونه فایده‌ای برای آن‌ها در بر نخواهد داشت. دلیل این امر آن است که تا 18 سالگی فرد وارد دانشگاه نخواهد شد و مدت ‌زمان اعتبار آزمون SAT نیز 2 سال است. لذا اعتبار مدرک از بین می‌رود و داوطلب باید مجدد در آزمون شرکت کند.

شرکت در آزمون SAT بهتر است یا در آزمون ACT؟

آیا این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که آزمون ست شرکت کنید یا آزمون ACT؟ اگر این سوال برای شما وجود دارد، بهتر است بدانید که این دو آزمون از لحاظ مدرک دریافتی هیچ‌گونه برتری بر یکدیگر ندارند. همچنین همان طور که پیش تر نیز گفته شد، جدا از اعتبار مدرک، اصول کلی در برگزاری هر دو آزمون شبیه به یک دیگر است. در هر دو آزمون اصل بر سنجش مهارت‌های محاسباتی و نگارشی داوطلبان است. اما در این میان تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است که برخی دانشگاه‌های انگلیسی زبان، مدرک ACT و برخی مدرک SAT را می‌پذیرند. از این‌رو داوطلبان باید با توجه به شرایط دانشگاه مدنظر خود، در این آزمون‌ها شرکت کنند.

 

آزمون sat چیست

 

قانون استفاده از ماشین حساب در آزمون SAT

شاید درخصوص استفاده از ماشین حساب و مجاز بودن آن اطلاعاتی داشته باشید. اما لازم است بدانید استفاده از ماشین حساب در این آزمون قوانین مخصوص به خود را دارد. همان‌طور که میدانید این آزمون که هدفش ارزیابی مهارت‌های داوطلبان است در برخی از قسمت‌ها مانند بخش 38 سوالی ریاضی، استفاده از ماشین‌حساب برای پاسخ دادن به سوالات را مجاز می‌داند. از این‌رو لازم است داوطلبان هنگام شرکت در آزمون ماشین حساب شخصی خود را به همراه داشته باشند. چرا که امکان گرفتن ماشین حساب از هیئت برگزاری امتحان و یا سایر داوطلبان امکان پذیر نیست. به علاوه در بخش درک مطلب، زبان و انشاء استفاده از ماشین‌حساب مجاز نیست و چنانچه داوطلبی در این بخش ماشین حساب به همراه داشته باشد، نمره‌ی آزمون را از دست خواهد داد.

 

اعتراض به نتیجه­ آزمون

بهتر است به عنوان داوطلب این آزمون بدانید که شما امکان اعتراض به نتیجه این آزمون را دارید. اما این اعتراض شرایط مخصوص به خود را دارد و لازم است این شرایط از سوی شما به عنوان یک داوطلب رعایت شود. به عبارتی در صورتی که داوطلبان به نتایج آزمون معترض باشند، می‌توانند در زمان معین‌شده از سوی مرکز رسمی این آزمون، اقدام به ثبت درخواست خود کنند. همچنین لازم است با پر کردن فرم مربوطه، ارائه توضیحات کامل و همچنین ارسال فیش واریزی به مبلغ 55 دلار برای هر بخش، اعتراض خود را ثبت نمایند.

نتیجه اعتراض شما نیز طی 3 الی 5 اعلام خواهد شد. همچنین در صورتی که اعتراض داوطلب وارد باشد، هزینه پرداختی به آن‌ها عودت داده می‌شود.

 

هزینه ‌ها و تعرفه‌های SAT

مبحث مهمی که در خصوص آزمون‌های بین المللی وجود دارد، بحث هزینه‌ها و نحوه پرداخت آن است. بهتر است بدانید هزینه آزمون SAT برای داوطلبان بین‌المللی متفاوت است. این مبلغ برای داوطلبان ایرانی حدود ۴۷ دلار می‌باشد. همچنین بخش‌های مختلف این آزمون هزینه‌های متفاوتی را نیز رقم می‌زند. برای مثال داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون بخش انشاء را نیز دارند، باید مبلغ ۶۴.۵۰ دلار پرداخت کنند. برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه‌ی آزمون می‌توانید به آدرس اصلی آن در سایت College Board مراجعه نمایید.

 

ثبت نام آزمون sat به کمک سفیرپیمنت

همان‌طور که می‌دانید، این آزمون در ردیف آزمون‌های بین‌المللی قرار دارد؛ از این‌رو برای ثبت‌نام، نیازمند پرداخت ارزی است. همچنین تهیه کارت‌های ارزی برای همگان، کار ساده‌ای نیست. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی می‌تواند متقاضیان این آزمون را در فرایند ثبت‌نام و اطلاعات مربوط به آزمون یاری کند.

 

سوالات متداول

– چگونه می‌توان برای این آزمون آماده شد؟

مراکز مختلف، به منظور افزایش آمادگی در آزمون SAT به برگزاری دوره‌های مختلف اقدام کرده‌اند. از این‌رو شما می‌توانید برای آمادگی هرچه بیشتر و به منظور شرکت در این آزمون در این دور‌ه‌ها شرکت کنید و از نمونه سوالات سال‌های گذشته، منابع آزمون و تجارب شرکت‌کنندگان بهره ببرید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *