آزمون CFTe

آشنایی بیشتر با آزمون CFTe

آخرین بروز رسانی:  ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

مدرک آزمون cfte یا تحلیل­گر تکنیکال مالی خبره، یک گواهینامه معتبر بین المللی و جهانی است که از سوی همه انجمن‌­های حرفه‌­ای تحلیل­گران تکنیکال، در سراسر دنیا پذریفته شده می‌باشد. این مدرک به دارندگان خود کمک می‌کند تا به طور خودکار به عضویت «فدراسیون جهانی تحلیل­گران تکنیکال» که یکی از معتبرترین تشکل حرفه‌­ای صنف تحلیل­گران تکنیکال در سطح جهان است، در آیند. اما شرت در این آزمون و کسب مدرک آن نیاز به دانش کافی و بالای داوطلبان دارد. در ادامه ماهیت آزمون CFTe و منابع موجود برای آن را بررسی خواهیم کرد.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون cfte چیست؟

مدرک CFTe که مخفف Certified Financial Technician است، یکی از عالی‌ترین مدرک در حوزه تحلیل تکنیکال برای متخصصان بازار مالی است که از طرف فدراسیون جهانی تحلیل تکنیکال به داوطلبان این آزمون اعطا می‌گردد. این آزمون نه تنها مهارت‌ها و دانش تحلیل تکنیکال داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهد، بلکه افراد را به مفاهیم کلی بازارهای مالی مسلط می‌کند. تعداد افراد موفق در این آزمون در سرتاسر دنیا رقم بالایی نیست و این افراد می‌توانند در بالاترین سطوح حرفه‌های مربوط به بازارهای مالی فعالیت داشته باشند. این مسدله نیز می‌تواند در آینده شغلی و اجتماعی آن‌ها نقش تاثیرگذاری نیز داشته باشد.

سطح اول: این آزمون چند گزینه‌ای شامل 120 سؤال است که طیف وسیعی از دانش فنی را پوشش داده و معمولاً شامل تجربه واقعی نمی‌شود. آزمون‌های قبلی در دسترس نیست اما نمونه سوالات همراه با برنامه درسی و راهنمای مطالعه گنجانده شده است.

این آزمون به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی (عربی در جولای 2010)، در تمام طول سال، در مراکز تست در سراسر جهان از طریق  Pearson VUE، ارائه دهنده تست مبتنی بر کامپیوتر IFTA ارائه می‌شود.

سطح دوم: این آزمون شامل تعدادی سؤال است که نیاز به پاسخ‌های تشریحی (کوتاه) دارند که باید دانش و تجربه در استفاده از انواع مختلف تحلیل تکنیکال را نشان دهد. همچنین تعدادی نمودار مختلف را ارائه می‌دهد که یک بازار خاص (اغلب یک سهام) را پوشش می‌دهد که باید به عنوان یک مدیر صندوق تحلیل شود. برای آمادگی برای آزمون، داوطلبان باید برنامه درسی و راهنمای مطالعه را بررسی کنند. اوراق امتحانی قبلی با دریافت درخواست و هزینه در دسترس است.

 

آزمون cfte چیست؟

چرا CFTe برای تحلیلگران فنی حرفه‌ای است؟

Certified Financial Technician  یا CFTe یک دوره شناخته شده جهانی است که نه تنها مهارت‌های فنی شما را آزمایش می‌کند، بلکه درک شما از اخلاق و بازار را نیز بررسی می‌کند.

این دوره برای ذهن‌های خودآموز طراحی شده است و از این رو داوطلب نیازی به حضور در مدرسه برای این موضوع ندارد. با این حال، نامزدها به صورت محلی از طریق کلاس‌های آموزشی یا کلاس‌های خصوصی آموزش یا راهنمایی‌های لازم را دریافت خواهند کرد.

دوره و مطالب ارائه شده برای هر آزمون به طور منظم بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که داوطلب از آخرین روندها و به روزرسانی‌های بازار مطلع است.

پس از گذراندن دو سطح از آزمون این دوره، شما یک تکنسین مالی تایید شده برای عضویت در انجمن IFTA می‌شوید. پس از پیوستن به جامعه عضو IFTA این نام را دریافت می‌کنید.

همه این موارد، دلایل زیادی برای تمایل و پیگیری CFT به شما می‌دهد. با این حال، در کنار دلایل قوی برای دنبال کردن این دوره، باید مقدار زیادی زمان و کار سخت نیز به آن اضافه کنید. بنابراین، ما نکاتی را برای شما آورده ایم تا به شما در تصمیم گیری در مورد دوره کمک کند و شما را راهنمایی کند.

تکمیل برنامه  CFT

  • برای عضویت در انجمن IFTA، ابتدا باید در دوره CFTe ثبت نام کنید.
  • شرایط ثبت نام شامل داشتن مدرک لیسانس می‌باشد. با این حال، برخی از داوطلبان مدرک MBA خود را قبل از ثبت نام در CFTe و عضویت در انجمن IFTA تکمیل می‌کنند. فراموش نکنیم که داوطلب برای ثبت نام به سه سال تجربه مرتبط نیز نیاز دارد.
  • با این حال، برای عضویت و دریافت عنوان CFTe، نامزد باید یک امتحان دو سطحی را پشت سر بگذارد. این آزمون با قلم و کاغذ تنها مهارت‌های فنی شما را آزمایش نمی‌کند؛ همچنین درک اخلاقی شما همراه با دانش بازار شما را آزمایش خواهد کرد.

منابع آزمون cfte 

آزمون cfte در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته برگزاری می‌گردد. مرحله CFTe I شامل سوالات چند گزینه‌ای است که در آن طیف گسترده‌ای از دانش فنی و درک اصول تجزیه و تحلیل فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که معمولاً شامل تجربه واقعی نیست. آزمون CFTe II شامل تعدادی سوال است که نیاز به تجزیه و تحلیل و پاسخ مبتنی بر مقاله دارند. برای این منظور، داوطلب باید عمق دانش و تجربه خود را در استفاده از روش‌های مختلف تجزیه و تحلیل فنی نشان دهد.

این آزمون تعدادی نمودار فعلی را شامل می‌شود که یک بازار خاص (اغلب سهام) را پوشش می‌دهد. همچنین این دو آزمون به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و چینی برگزار می‌گردد. برای دسترسی به منابع آزمون cfte کلیک کنید.

آزمون cfte چیست

تکنسین مالی معتبر CFTe

آزمون تکنسین مالی در دو نوع برگزار می‌گردد که در نتیجه هر یک دارای مجوز IFTA (CFTe) شامل CFTe I و II می‌شود. این دو مجوز با هم یک برنامه کامل حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند. کسب این دو مدرک از آزمون CFTe  به عنوان مدرک حرفه‌ای بین المللی در تجزیه و تحلیل فنی است. در ادامه تفاوت این دو نوع از امتحان را برای شما ذکر خواهیم کرد.

امتحانات

این دو امتحان نه تنها مهارت‌های فنی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، بلکه اخلاق و دانش بازار بین المللی را نیز آزمایش می‌کنند.

  • CFTe I: در این آزمون چند گزینه‌ای بخش وسیعی از دانش فنی و درک اصول تجزیه و تحلیل فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اما معمولا این آزمون شامل تجربه واقعی نمی‌شود. در حال حاضر این آزمون به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی و چینی برگزار می‌گردد.

  • CFTe II: این آزمون شامل تعدادی سوال است که نیاز به تجزیه و تحلیل مقاله و پاسخ دارد. از این‌رو، در این آزمون لازم است داوطلب عمق دانش و تجربه خود را در بکارگیری روش‌های مختلف تجزیه و تحلیل فنی نشان دهد. همچنین در این آزمون تعدادی نمودار فعلی وجود دارد که یک بازار خاص (اغلب سهام) را پوشش می‌دهد و لازماست برای مدیر صندوق تجزیه و تحلیل شود. این نوع از  آزمون نیز به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و چینی ارائه می‌گردد.

هزینه امتحانات

افرادی که عضو IFTA هستند:

  • CFTe I 550 دلار آمریکا
  • CFTe II 850 دلار آمریکا

افراد غیر عضو در این سازمان:

  • CFTe I 850 دلار آمریکا
  • CFTe II 1،150 دلار آمریکا*

هزینه‌های اضافی صرفا برای آزمون CFTe II:

برای مکان‌های امتحانی تحت حمایت IFTA حدود 100 دلار آمریکا اعمال می‌شود.
ممکن است 250 دلار هزینه ترجمه ایالات متحده اضافه شود.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همان‌طور که گفته شد، آزمون cfte از جمله آزمون‌های بین المللی مطرح در سطح جهان است که ثبت نام در آن و شرکت در دوره‌های آن نیازمند پرداخت‌ های ارزی از طریق مسترکارت و یا ویزا کارت است. با توجه به سختی تهیه این کارت‌ها برای انجام خدمات پرداخت، شما می‌توانید از طریق سفیرپیمنت، خدمات مربوط به ثبت نام خود و شرکت در این آزمون را انجام دهید. سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای متخصص در زمینه پرداخت های ارزی همواره کنار شماست.

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم تا حدودی آزمون cfte را به شما معرفی کنیم. همچنین برای شرکت در این آزمون و کسب موفقیت در آن لازم است تا شما با منابع و بخش‌های مورد نیاز برای آزمون cfte آشنا شوید. از این رو فایل بالا به شما کمک می‌کند تا در این زمینه آگاهی بیشتری داشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *