آیلتس

سیر تا پیاز آزمون آیلتس که باید بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۳ مرداد, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  25 دقیقه

IELTS محبوب ترین آزمون انگلیسی زبان در جهان است. اگر به دنبال کار، تحصیل یا زندگی در خارج از کشور هستید، شرکت در آزمون آیلتس می تواند به شما در تحقق این رویا کمک کند. در ادامه همه چیز در مورد آیلتس را با شما در میان می‌گذاریم.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

جدول محتوا پنهان

آزمون زبان آیلتس چیست؟

آزمون IELTS از جمله معتبرترین آزمون‌های در حال برگزاری در سرتاسر جهان است که مدرک به دست آمده از آن در کشورهای مختلف و دانشگاه‌های معتبری دارای ارزش است. این آزمون با همکاری دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا تدوین و طراحی شده است و مدرک آن در دانشگاه‌های این کشور قابل استناد است. این آزمون توانای افراد در حوزه زبان انگلیسی را در چهار سطح  Listening، Reading، Writing و Speaking مورد سنجش قرار می‎‌دهد و سیستم نمره‌دهی آن در‌ بازه‌ی ۰ تا ۹ است. در حال حاضر این آزمون از شکل کامپیوتری و حضوری خارج شده و به صورت آنلاین برگزار می‌گردد.

امتحان آیلتس

بخش های مختلف آزمون آیلتس

بخش listening آیلتس

مدت زمان این بخش 30 دقیقه می‌باشد.

شما به چهار صدای ضبط شده از انگلیسی زبانان بومی گوش خواهید داد و سپس پاسخ‌های خود را به یک سری سوالات می‌نویسید.

  • ضبط ۱ – مکالمه‌ای بین دو نفر که در یک زمینه اجتماعی روزمره تنظیم شده است.
  • ضبط ۲ – مونولوگ تنظیم شده در یک زمینه اجتماعی روزمره، به عنوان مثال سخنرانی در مورد امکانات محلی.
  • ضبط ۳ – مکالمه بین حداکثر چهار نفر در یک زمینه آموزشی، به عنوان مثال یک معلم خصوصی دانشگاه و یک دانشجو در حال بحث در مورد یک کار.
  • ضبط ۴ – مونولوگ در یک موضوع دانشگاهی، به عنوان مثال سخنرانی در دانشگاه.

ارزیابی کنندگان در این بخش به دنبال شواهدی از توانایی شما در درک ایده‌های اصلی و اطلاعات دقیق، نظرات و نگرش‌های سخنرانان، هدف بیان و شواهدی از توانایی شما در پیگیری توسعه ایده‌ها هستند.

برای آشنایی با منابع لیسنینگ آیلتس کلیک کنید.

 

نمونه سوالات آزمون آیلتس

 

بخش Reading آیلتس

مدت زمان این بخش 60 دقیقه می‌باشد.

بخش خواندن شامل ۴۰ سوال است که برای آزمایش طیف گسترده ای از مهارت های خواندن طراحی شده است. این بخش شامل خواندن برای درک اصل مطلب، خواندن برای یافتن ایده های اصلی، خواندن برای جزئیات، درک استدلال منطقی و شناخت نظرات، نگرش ها و هدف نویسندگان است.

برای آشنایی با نمونه ریدینگ آیلتس کلیک کنید. 

Reading آیلتس جنرال

این بخش شامل متن‌هایی از کتاب‌ها، مجلات، روزنامه ها، اعلان ها، تبلیغات، کتاب های راهنمای شرکت و دستورالعمل ها است. اینها مواردی هستند که احتمالاً روزانه در یک محیط انگلیسی زبان با آنها روبرو خواهید شد.

Reading آیلتس آکادمیک

این آزمون سه متن طولانی دارد که از متون توصیفی و واقعی تا گفتاری و تحلیلی را شامل می شود. این متن‌ها از کتاب ها، مجلات و روزنامه ها گرفته شده است. متن‌ها برای مخاطبان غیر متخصص انتخاب شده اند اما برای افرادی که وارد دوره های دانشگاهی می شوند، مناسب است.

آزمون آیلتسبخش Writing آیلتس

مدت زمان این بخش 60 دقیقه می‌باشد.

موضوعات این بخش عمومی هستند. دو نوع سوال وجود دارد:

  • نوع ۱ – وضعیتی به شما نشان داده می‌شود و از شما خواسته می شود نامه‌ی درخواست اطلاعات یا توضیح وضعیت بنویسید. این نامه ممکن است به سبک شخصی، نیمه رسمی یا رسمی باشد.
  • نوع ۲ – از شما خواسته می شود که در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل، یک مقاله بنویسید. مقاله می تواند به سبک کاملاً شخصی باشد.

برای آشنایی با نمونه رایتینگ آیلتس و منابع رایتینگ آیلتس کلیک کنید.

بخش Speaking آیلتس

مدت زمان این بخش 11 تا 14 دقیقه می‌باشد.

بخش صحبت کردن، استفاده شما از انگلیسی گفتاری را ارزیابی می‌کند.

  • قسمت ۱ – ممتحن سوالات کلی در مورد خودتان و طیف وسیعی از موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، محل کار، تحصیل و علایق از شما می‌پرسد. این قسمت بین چهار تا پنج دقیقه طول می‌کشد.
  • قسمت ۲ – از شما خواسته می‌شود در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید. شما ۱ دقیقه زمان دارید که برای صحبت کردن آماده شوید. سپس امتحان کننده یک یا دو سوال در مورد همان موضوع می پرسد.
  • قسمت ۳ – در بخش دوم سوالات بیشتری از شما پرسیده خواهد شد. این سوال‌ها به شما فرصت می دهند ایده ها و موضوعات انتزاعی بیشتری را مطرح کنید. این قسمت از آزمون بین چهار تا پنج دقیقه طول می کشد.

برای آشنایی با نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس کلیک کنید.

نمره بندی آزمون آیلتس

نمره نهایی آیلتس از میانگین نمره‌های کسب شده شما در چهار بخش مختلف، به دست می‌آید. به عنوان مثال، اگر در بخش خوانداری ۶.۵، بخش شنیداری ۶.۵، بخش نوشتاری ۵ و در بخش گفتاری نمره‌ی ۷ را بگیرید، مجموع نمرات شما ۲۵ شده و در نهایت به نمره‌ی بند ۶.۲۵ میرسید که ۶.۵ برایتان حساب میگردد. مقدار ۰.۲۵ در آیلتس به بالا گرد می‌شود.

آزمون آیلتس در مقیاس 1 تا 9 درجه بندی می‌شود. این سطح‌ها به عنوان band یا بند شناخته می‌شوند.

برای درک بهتر استاندارد سطح زبان انگلیسی که هر بند نشان می‌دهد، به اینفوگرافی زیر نگاهی بیندازید.

سایت آیلتس

5 مورد از بهترین منابع آزمون آیلتس

۱- Barron’s IELTS Superpack

IELTS Superpack ترکیبی از همه مواد لازم برای IELTS است. با توجه به اینکه این بسته یکی از راحت‌ترین مجموعه‌ها برای موفقیت در آيلتس است به آن نام  superpack داده شده است! این مجموعه جامع چهار کتابی شامل موارد زیر است:

  • IELTS Barron: چهار آزمون عملی بخش آکادمیک و دو آزمون عملی بخش آموزش عمومی و همچنین یک بررسی جامع موضوعی و دسترسی به ضبط‌های صوتی آنلاین
  • آزمون های آزمایشی آیلتس با CD MP3: شش آزمون عملی آکادمیک و شش آزمون تمرینی آموزش عمومی با توضیحات پاسخ و همچنین دسترسی به مطالب صوتی بصورت آنلاین و سی دی
  • راهکارها و نکات آیلتس با CD MP3: برای پاسخگویی کارآمد به سوالات امتحان و دستیابی به مطالب صوتی بصورت آنلاین و CD، راهکارهای تخصصی را بیاموزید.
  • واژه های ضروری برای آیلتس: با یادگیری 600 کلمه‌ای که بیشتر در آزمون‌های آیلتس ظاهر می‌شون، واژگان خود را گسترش دهید و به صوت بصورت آنلاین و CD دسترسی پیدا کنید.

همه چیز درباره آیلتس۲- The Official Cambridge Guide to IELTS

برخلاف سایر کتابهای آمادگی آیلتس، The Official Cambridge Guide to IELTS هم آموزش آکادمیک و هم آموزش عمومی را رعایت می‌کند. این کتاب مشاوره و نکاتی را با توجه به تجربه قبلی داوطلبان آزمون، همراه با توضیحات واضح درباره نحوه دستیابی به نمرات بالا ارائه می‌دهد. می‌توانید دانش خود را با هشت آزمون عملی رسمی و یک راهنمای گام به گام برای هر بخش، بهبود دهید. شما همچنین فایل‌های صوتی و تصویری را برای تمام تمرینات گوش دادن و آزمون های آزمایشی دریافت خواهید کرد.

۳- Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers with Audio

کتاب آیلتس، بخشی از مجموعه آکادمیک آیلتس کمبریج، شامل چهار مقاله امتحان معتبر از Cambridge Assessment English است. این آزمون‌ها دقیقاً مانند امتحان واقعی هستند. علاوه بر چهار آزمون کامل برای داوطلبان دانشگاهی، همچنین مقدمه ای در مورد همه ماژول‌ها و سیستم امتیازدهی کلی و همچنین یک بخش جامع از پاسخ‌ها وجود دارد. مانند سایر کتاب‌های آماده سازی، داوطلبان به فایل صوتی قابل بارگیری برای گوش دادن به مطالب دسترسی دارند.

۴- Official IELTS Practice Materials

این کتاب که توسط شرکای رسمی آیلتس نوشته شده است، نحوه ارزیابی هر بخش از آزمون آیلتس را توضیح می‌دهد و نکات ارزشمندی در زمینه مطالعه ارائه می‌دهد. داوطلبان آزمون‌های آزمایشی شامل تمام بخش‌های آکادمیک و جنرال، پاسخ نامه، نوار صوتی، بازخورد معمولی آزمونگر و سایر موارد را دریافت می‌کنند. این کتاب فقط برای دانشجویان نیست – معلمانی که به آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس کمک می‌کنند نیز می توانند از این مزایا استفاده کنند.

۵- Road to IELTS

Road to IELTS از نظر فنی کتاب نیست، یک دوره آنلاین تعاملی است که مقالات ساختگی، فیلم‌های آموزشی و سایر تمرین‌های تعاملی را ارائه می دهد. این مجموعه در سه نسخه مختلف موجود است:

  • مقاله های آزمایشی آیلتس را بارگیری کنید تا نمای کلی از آیلتس را دریافت کنید.
  • Last Minute برای کسانی که از طریق شورای بریتانیا برای آزمون آیلتس ثبت نام می‌کنند رایگان است و شامل 9 فیلم با مشاوره و آموزش، 100 فعالیت تعاملی و دو تست عملی برای هر چهار مهارت است.
  • نسخه کامل شامل همه چیز مورد نیاز شما برای آماده شدن برای امتحان IELTS. با هزینه 50 دلار، شما یک دوره آنلاین کامل با بیش از 300 فعالیت و نه آزمون آزمایشی دریافت می‌کنید. این نسخه همچنین فیلم های آموزشی ایجاد شده توسط متخصصان و ارزیابی براساس نتایج آزمون عملی شما را ارائه می‌دهد.

آيلس

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون آزمایشی ماک آیلتس فقط از اجزای خواندن و نوشتن تشکیل شده است. برگزارکننده‌ی آیلتس در واقع با این کار یک آزمون واقعی را برای داوطلبان شبیه سازی می‌کند، به این ترتیب شرکت کنندگان در آزمون نه تنها نوع سوالاتی را که در آزمون اصلی با آنها روبرو می‌شوند مشاهده می‌کنند، بلکه پاسخ نامه‌ها را نیز در یک محیط “آزمون مانند” تکمیل می کنند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون ماک آیلتس کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی 7 مرکز برتر برگزاری آزمون ماک آیلتس

تعیین سطح آیلتس

اگر در آیلتس کاملاً تازه وارد هستید، بهترین راه برای درک سطح فعلیتان، دادن یک آزمون سنجش سطح در شرایط کاملا رسمی و صادقانه است.

شرکت در آزمون‌های عملی نیز یک روش عالی برای بهبود درک شما از قالب آزمون است. با این حال، فقط باید از آزمون‌های منابع رسمی و معتبر استفاده کنید. دلیل این امر این است که تست‌های جعلی بسیار گمراه کننده هستند و می‌توانند شما را از درک آزمون واقعی دور کنند.

برای یافتن آزمون‌های تعیین سطح مناسب می‌توانید به سراغ این مراجع بروید:

  • کتاب‌های Cambridge Past Papers
  • کتاب‌های کنسول بریتانیا
  • ملزومات آیلتس

به یاد داشته باشید: بین تمرین برای آیلتس و آمادگی برای امتحان آیلتس تفاوت اساسی وجود دارد. در دام این باور قرار نگیرید که شرکت در آزمون‌های اعتبار سنجی نمره شما را بهبود‌ می‌بخشد. مهم این است که از اشتباهات خود بیاموزید تا توانایی‌های خود را گسترش دهید.

برای شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس کلیک کنید.

آیلتس آکادمیک و جنرال

آیلتس دو نوع دارد: آیلتس جنرال و آکادمیک. هر دو امتحان مهارت‌های زبان انگلیسی شما را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی می‌کنند.

آیلتس به انگلیسیآیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک برای کسانی که می‌خواهند در یک محیط انگلیسی زبان یا دانشگاه (آموزش عالی) تحصیل کنند مناسب است. همچنین می‌توانید IELTS Academic را برای اهداف حرفه ای دنبال کنید.

در صورت آمادگی برای شروع تحصیل به زبان انگلیسی، این آزمون شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. این آزمون دارای واژگانی است که در یک محیط دانشگاهی با آن‌ها روبرو خواهید شد.

آیلتس جنرال

آزمون آموزش عمومی آیلتس برای افرادی که متقاضی تحصیل در سطح پایین هستند، مناسب است. به عنوان مثال برای شرکت در یک مدرسه یا کالج انگلیسی زبان به این آزمون نیاز است. همچنین می‌تواند برای تجربه کاری یا سایر آموزش‌های شغلی نیز استفاده شود.

برای مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلیس نیز آیلتس جنرال لازم است. این آزمون دارای مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی است که شما در محیط‌های اجتماعی و محیط کار به آن نیاز خواهید داشت.

تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

آزمون های نوشتاری و خواندن آیلتس در آزمون های آکادمیک و جنرال متفاوت است. به عنوان مثال، آزمون آکادمیک دارای موضوعات مناسب برای هر کسی است که وارد دانشگاه یا موسسات حرفه‌ای می شود. از طرف دیگر، آزمون جنرال شامل مباحثی بر اساس علاقه عمومی است. آزمون IELTS Listening و Speaking صرف نظر از اینکه آزمون شما جنرال باشد یا آکادمیک، یکسان هستند.

نتایج آزمون آیلتس

کارنامه نهایی داوطلبان از طریق سایت رسمی برگزار کننده این آزمون در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.کافی است وارد سایت مربوطه شده و قسمت نتیجه آزمون را انتخاب کنید. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که تقریبا منسوخ شده‌اند و قابل اعتمادترین آن‌ها همین سایت رسمی برگزار کننده آزمون آیلس می‌باشد. برای مطالعه بیشتر زمینه نتایج آزمون آیلتس کلیک کنید.

صفر تا صد آیلتسمدت اعتبار آیلتس چقدر است؟

مدرک آیلتس از زمان صدور آن تا دو سال دارای اعتبار رسمی و قانونی است. شما می‌توانید تا دو سال از این مدرک در دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزشی گوناگون استفاده کنید. البته نا گفته نماند پس از طی شدن این مدت بازهم مدرک شما به عنوان مدرکی خاص دارای اعتبار است اما اعتبار رسمی ندارد.

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

اگر نسبت به نمره آزمون آیلتس خود اعتراض دارید باید نسبت به پر کردن فرم اعتراض اقدام کنید. شایان ذکر است که نتایج مربوط به اعتراض حداقل ۲ هفته طول خواهد کشید. دقت داشته باشید که اعتراض به نمره مشمول هزینه بوده و می بایست

هزینه اعتراض را به سنتر پرداخت نمایید. در صورتی که اعتراض شما قبول شود کل هزینه به شما برگشت داده می شود و در غیر این صورت هزینه برگشت نخواهد خورد. برای اطلاع بیشتر در این زمینه مقاله اعتراض به نمره آیلتس را مطالعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند؟

امتحان آیلتس کامپیوتری چیست؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمع افراد در مراکز گوناگون، فعالیت اکثر مراکز آموزشی و همچنین آزمون‌های بین‌المللی نیز کنسل شد و یا به تعویق افتاد. آزمون‌ بین المللی آیلتس نمونه‌ای از این آزمون‌ها بود که برای برای کمک به شرکت کنندگانی که درگیر محدودیت‌های دوران قرنطینه هستند شرایطی را فراهم آورد تا بتوانند این آزمون را به طور آنلاین انجام دهند. آزمون آیلتس کامپیوتری و آنلاین IELTS Indicator آزمونی طراحی شده از سوی مرکز برگزاری آزمون آیلتس است که در اختیار داوطلبان قرار دارد.

برای اطلاع بیشتر در این زمینه مقاله امتحان آیلتس آنلاین را مطالعه نمایید.

همه چیز در مورد آیلتسمدرک آیلتس چه جاهایی پذیرفته می‌شود؟

امتحان آیلتس برای ادامه تحصیل

آزمون آیلتس همانند آزمون تافل، در سطح جهانی و داخلی بسیار پر اهمیت می‌باشد. این آزمون برای دانشجویان که قصد ادامه تحصیل دارند امکانات مناسبی را فراهم می‌کند و باعث معافیت آنها در برخی از آزمون‌های داخلی می‌شود.

مدرک آیلتس برای مهاجرت

آزمون آیلتس آزمون جامعی است که اخذ مدرک آن جزو یکی از ملزومات مهم برای مهاجرت به خارج از کشور می‌باشد. هر کشوری میانگین نمرات خاصی را با توجه به مقررات خود مورد قبول و پذیرش قرار می‌دهد که رسیدن به آن ضروری است. بنابراین متقاضیان برای مهاجرت به هر کشور نیاز دارند تا حداقل نمره مورد پذیرش در هر بخش و میانگین آن را کسب کنند. از شاخص‌ترین کشورها برای مهاجرت، می‌توان به استرالیا، نیوزلند، کانادا و انگلستان اشاره کرد.

مدرک آیلتس برای کار

مدرک آیلتس به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترها برای اشتغال‌ به کار در کشور‌های خارجی و داخلی می‌باشد. بسیاری از مراکز کاریابی، سازمان‌ها و ارگان‌های بین‌المللی در سطح دنیا، از مدرک آیلتس به عنوان مبنای قابل اعتمادی برای استخدام استفاده می‌کنند. بنابراین داشتن این مدرک و کسب نمره‌ی قبولی خوب در آن، شرایط استخدام را برای شما فراهم می‌کند.

استعلام مدرک آیلتس

برای استعلام مدرک آیلتس خود باید بدانید که شما به عنوان یک شخص نخواهید توانست مدرک آیلتس خود و افراد دیگر را بررسی کنید. از این‌رو استعلام مدرک این آزمون معمولا در اختیار دانشگاه‌ها و موسساتی است که در لیست این سازمان‌ها ثبت شده‌اند. دلیل این مسئله آن است که این کار به یک سیستم امنی را برای داوطلبان خود به وجود می‌آورد که دسترسی اشخاص به آن محدود می‌باشد و تنها کسانی می‌توانند به این سیستم ورود پیدا کنند که مورد تایید قرار گرفته باشند.

این ویژگی برای داوطلبان حائز اهمیت است؛ چرا که نمرات آن‌ها کاملا سری و مخفیانه است. البته اگر دانشگاه یا موسسه‌ای قصد داشته باشد که به استعلام مدرک آزمون آیلتس بپردازد ابتدا باید درخواست رسمی خود را به idp بدهد. در این صورت از آن‌ها خواسته می‌شود تا Administrator Application form را پر کنند و به صورت آنلاین برای آن‌ها ارسال کنند.

همچنین توجه داشته باشید شما نیز می‌توانید با دادن اطلاعات مدرک خود در مدت محدود ۲۰ تا ۴۰ روز در وب سایت مرکزی که در آنجا آزمون داده‌اید، مدرک خود را دریافت کنید.

دوره‌های آیلتس 

دوره آیلتس در موسسات مختلفی در ایران برگزار می‌شود. بیشتر موسسات، این دوره‌ها را در سه سطح Post- IELTS , IELTS و Pre-IELTS برگزار می‌کنند.

بایدها و نبایدهای بخش اسپیکینگ آیلتس

اگر متوجه سوال نشدید، از آزمونگر بخواهید توضیح دهد

آزمون گفتاری آیلتس شما باید مانند یک مکالمه عادی بین 2 نفر باشد. بنابراین، اگر کلمه ای را نمی‌فهمید، می‌توانید از آزمونگر بخواهید معنی آن را توضیح دهد. فقط بگویید “متاسفم، می‌توانید معنای X را توضیح دهید؟” همچنین، می‌توانید از آن‌ها بخواهید سوال را تکرار کنند. با این حال، نمی توانید از آزمونگر بخواهید کل جمله را توضیح دهد.

۲۴ ساعت قبل از آزمون پیوسته به زبان انگلیسی صحبت کنید

درست مانند اینکه یک ورزشکار قبل از یک رویداد ورزشی نیاز به گرم شدن دارد، شما نیز باید قبل از امتحان آیلتس خود را گرم کنید. بنابراین، شما باید به مدت ۲۴ ساعت قبل از آزمون اسپیکینگ آیلتس خود انگلیسی صحبت کنید، بنویسید، بخوانید و گوش دهید.

پاسخ های کامل بدهید

“بله” و “نه” پاسخ های رضایت بخشی در آزمون آیلتس شما نیست؛ شما باید به آزمونگر نشان دهید که انگلیسی شما چقدر خوب است.

اگر خیلی کوتاه جواب دهید، به هیچ وجه آزمونگر نمی‌تواند از خوب بودن شما مطلع شود. بنابراین، باید سعی کنید پاسخ‌های خود را با توضیحات و مثال‌ ارائه دهید.

اشتباهاتتان را اصلاح کنید

افراد وقتی مدام صحبت می‌کنند، به خصوص وقتی در امتحان دچار استرس هستند، اشتباهات کوچکی مرتکب می‌شوند. با تصحیح اشتباهات خود، می‌توانید به ممتحن نشان دهید که واقعاً از دستور زبان و واژگان خود اطلاع دارید. وقتی اشتباه کوچکی مرتکب شدید، به سادگی عذرخواهی کرده و جمله را به درستی تکرار کنید.

روان صحبت کنید

اصلی‌ترین عاملی که در ارتقای نمره اسپیکینگ آیلتس شما موثر است، Fluency یا روان صحبت کردن شما است. بنابراین تا حد امکان باید بکوشید که روان صحبت کرده و بین کلامتان مکث نداشته باشید.

به لهجه و تلفظتان دقت کنید

حتما در هنگام تمرین برای اسپیکینگ آیلتس صدای خود را ضبط کنید. این کار باعث می‌شود به لهجه و تلفظتان حساس‌تر شوید و ایرادات آن را بیابید.

آزمون زبان آیلتسنمره مورد نیاز آیلتس برای پذیرش در چند مورد از دانشگاه‌های معتبر دنیا

۱- دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

نمره مجموع: 7
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 6.5 باشد.

۲- دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

نمره مجموع: 7.5
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 7 باشد.

۳- دانشگاه کالج لندن (University College London)

نمره مجموع: 6.5
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 6 باشد.

۴- کالج سلطنتی لندن (Imperial College London)

نمره مجموع: 7
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 6.5 باشد.

۵- دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh)

نمره مجموع: 6
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 6.5 باشد.

6- کینگز کالج لندن (King’s College London)

نمره مجموع: 6
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 5.5 باشد.

7- دانشگاه بریستول (University of Bristol)

نمره مجموع: 6.5
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 6 باشد.

8- مدرسه اقتصاد لندن (London School of Economics and Political Science)

نمره مجموع: 7
این دانشگاه حداقل نمره برای هر بخش را مشخص نکرده است.

9- دانشگاه وارویک (University of Warwick)

نمره مجموع: 6.5
همچنین باید نمره تمامی مهارت‌های شما در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه حداقل 6 باشد.

برای اطلاع از نحوه کسب آیلتس 6، 7 یا 8  کلیک کنید.

زمان برگزاری آزمون آیلتس ۲۰۲۱

تاریخ آیلتس January 2021 (دی و بهمن ۱۳۹۹)

آکادمیک Saturday, 09 January 2021 شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹
آکادمیک و جنرال Saturday, 16 January 2021 شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹
آکادمیک و جنرال Thursday, 21 January 2021 پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹
آکادمیک Saturday, 23 January 2021 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹

تاریخ آیلتس ۲۰۲۱ February (بهمن و اسفند ۱۳۹۹)

آکادمیک Saturday, 06 February 2021 شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
آکادمیک و جنرال Saturday, 20 February 2021, شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹
فقط آکادمیک Thursday, 25 February 2021 پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹
آکادمیک و جنرال Saturday, 27 February 2021 شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹

تاریخ آیلتس March 2021 (اسفند ۱۳۹۹ – فروردین ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Thursday, 04 March 2021 پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
فقط آکادمیک Saturday, 13 March 2021 شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
آکادمیک و جنرال Saturday, 20 March 2021 شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
فقط آکادمیک Saturday, 27 March 2021, شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس April 2021 (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Saturday, 10 April 2021 شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 17 April 2021 شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 24 April 2021 شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Thursday, 29 April 2021 پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس May 2021 (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Saturday, 08 May 2021 شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Thursday, 20 May 2021 پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Saturday, 22 May 2021 شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 29 May 2021 شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس June 2021 (خرداد و تیر ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Saturday, 05 June 2021 شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 12 June 2021 شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Thursday, 17 June 2021 پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 19 June 2021 شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس ۲۰۲۱ July (تیر و مرداد ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Thursday, 01 July 2021 پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 10 July 2021 شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Saturday, 17 July 2021 شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 24 July 2021 شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس August 2021 (مرداد و شهریور ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Saturday, 07 August 2021 شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Thursday, 12 August 2021 پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 21 August 2021 شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Saturday, 28 August 2021 شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس September 2021 (شهریور و مهر ۱۴۰۰)

فقط آکادمیک Saturday, 04 September 2021 شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Saturday, 11 September 2021 شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Thursday, 16 September 2021 پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 25 September 2021 شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس October 2021 (مهر و آبان ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Saturday, 09 October 2021 شنبه ۱۷ مهر
آکادمیک و جنرال Thursday, 14 October 2021 پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 23 October 2021 شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 30 October 2021 شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس November 2021 (آبان و آذر ۱۴۰۰)

آکادمیک و جنرال Saturday, 06 November 2021 شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Thursday, 11 November 2021 پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 20 November 2021 شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آکادمیک و جنرال Saturday, 27 November 2021 شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰

تاریخ آیلتس December 2021 (آذر و دی ۱۴۰۰)

جنرال و آکادمیک Thursday, 02 December 2021 پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 04 December 2021 شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰
جنرال و آکادمیک Saturday, 11 December 2021 شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰
فقط آکادمیک Saturday, 18 December 2021 شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰

برای اطلاع دقیق از تاریخ آزمون آیلتس کلیک کنید.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس 2021

موسسه IDP استرالیا هزینه ثبت نام آزمون آیلتس را برای ایرانیان ۲۲۰ دلار تعیین کرده است و این مقدار تا زمانی که افزایش قیمت داشته باشد، بر حسب دلار مبلغ ثابتی است؛ اما با توجه به نوسانات ارز و دلار در کشور، با افزایش قیمت دلار، مقدار این هزینه برای ایرانی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

آزمون ieltsخدمات سفیر پیمنت در حوزه آيلتس

همان‌طور که می‌دانید آزمون بین المللی آیلتس نیازمند پرداخت های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزاکارت به منظور ثبت نام، خرید کتاب و… می‌باشد. اگر تهیه این کارت‌ها برای شما دشوار است می‌توانید خدمات خود را به سفیر پیمنت بسپارید. سفیر پیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت های ارزی می‌تواند شما را در انجام پرداخت‌‌های این آزمون یاری کند. ثبت نام آیلتس خود را با خیال راحت به سفیرپیمنت بسپارید.

بیشتر بخوانید: نرم افزاری برای محاسبه نمره آیلتس شما!

نتیجه

در این مقاله به صورت جامع به معرفی صفر تا صد آزمون آيلتس و تمام ویژگی‌های آن پرداختیم. این آزمون یک سنجش بین‌المللی سطح زبان انگلیسی می‌باشد که داشتن مدرک آن برای ادامه تحصیل یا مهاجرت به برخی کشورها ضروری می‌باشد. علاوه‌بر سفیرپیمنت، سایت آیلتس نیز منبعی مناسب برای پیگیری اخبار مربوط به این آزمون معتبر است.

سوالات متداول

معنی آیلتس چیست؟

آیلتس به انگلیسی ielts مخفف (International English Language Testing System) می‌باشد. معنی آیلتس «سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی» است.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
حسن غیبی کاربر سایت ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

عجب مقاله کاملی. خیلی ممنون بسیاری از سوالاتم برطرف شد. فقط میخوام بدونم که چقدر طول میکشه تا مدرک ازمون آیلس رو بگیریم؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

    پس از اعلام نتایج آیلتس و درخواست برای استعلام مدرک بین ۲۰ تا ۴۰ روز طول می‌کشد تا بتوانید مدرک خود را از سایت مرکزی که در آن آزمون داده‌اید، دریافت کنید.